Mikä avuksi erittäin kuiviin huuliin?
Siis huulet ja niitä ympäröivä iho on kuiva, hilseilevää, kirvelevä ja kiristävä.
Olen kokeillut mm. vaseliinia, Dr Paw Paw-salvaa, Blistexiä (valkoinen tuubi), Oriflamen protecting balmia, Pixin ja Lushin huulivoidetta, Burts Beesin huulirasvaa, sekä viimeisimpänä Avenen Cicalfate-huulivoidetta, jota suositeltiin apteekissa. Mistään näistä ei ole ollut apua. Olen myös yrittänyt kuoria huulia ja laittaa sen jälkeen paksun kerroksen rasvaa, mutta ei auttanut.
Nyt vinkkejä jakoon!
Kommentit (44)
Tujakka spermu auttaa. Löträtään aamuin illoin.
Carmexia kannattaa kokeilla. Mulla oli sama ongelma mutta tämä viimein poisti sen.
Bepanthen rasvaisempi voide ja Aco huulirasva parhaat.
Laita voiteen alle kosteuttavaa seerumia tai silmänympärysvoidetta.
Vierailija kirjoitti:
Bepanthen rasvaisempi voide ja Aco huulirasva parhaat.
Tarkoitatko sitä Acon vaaleansinistä puikkoa? Olen kokeillut sitä vaaleanpunaisissa tuubissa olevaa vähän öljymäistä voidetta, mutta siitä ei ollut apua. Se jätti ikäänkuin kalvon huulten pinnalle, muttei kosteuttanut tai pehmentänyt.
Ap
Bepanthen on paras, se rasvaisempi versio.
BevitaR voide apteekista. Auttaa myös, jos flunssassa menee nenän alta iho rikki.
Vierailija kirjoitti:
Käytän Aquaphorin healing ointmentia. Olen ostanut aina ulkomailta 50 gramman tuubeja, mutta varmaan saa Suomestakin. Reilun 10 vuoden kokemuksen pohjalta se on ihan OK, ei kylläkään mikään ihmeaine, mutta pitää huulet peruskosteina. Lisäilen sitä tosin useamman kerran päivässä ympäri vuoden. Ennen minullakin oli huulet aina äärettömän kuivat ja rapeat.
Lisäys: Tämä on Suomessa näemmä 45 ml tuubeissa, jossa lukee myös Eucerin.
Bepanthenin hehkuttajat kulkee jatkuvasti huulet valkosina ja jatkuvasti hölväävät sitä lisää. Oikeasti hyvää tuotetta ei tarvi parhaimmillaan kuin aamuin, illoin.
Vierailija kirjoitti:
Bebanthenia.
Mieluimmin pyllyyn. Vaikuttaa nopeammin ja tehokkaammin
Vierailija kirjoitti:
Bepanthenin hehkuttajat kulkee jatkuvasti huulet valkosina ja jatkuvasti hölväävät sitä lisää. Oikeasti hyvää tuotetta ei tarvi parhaimmillaan kuin aamuin, illoin.
Höps. Yöksi kun laittaa, päivällä ei tarvitse mitään.
Olen atoopikko. Riittävä ilmankosteus, huulien hellävarainen kuorinta, ihon suolahuuhtelu tarvittaessa ovat mekaaniset konstini.
Oikeasti minut vapautti ruokavalio, mutta siitä harva haluaa kuulla.
Terracort-voide. Googleta. Itselläni auttaa, kun huulet rohtuvat. Huolehdi myös siitä, että rauta-arvosi ovat kunnossa. A-vitamiinin saanti jne.
Vierailija kirjoitti:
Pepantteeni ja Mobilat parantaa kaikki vaivat. Kyllä jämpti on nii.
Eucerin Skin Balm,lähinnä kasvoille tarkoitettu,ihana myös huulilla.
Käytän Aquaphorin healing ointmentia. Olen ostanut aina ulkomailta 50 gramman tuubeja, mutta varmaan saa Suomestakin. Reilun 10 vuoden kokemuksen pohjalta se on ihan OK, ei kylläkään mikään ihmeaine, mutta pitää huulet peruskosteina. Lisäilen sitä tosin useamman kerran päivässä ympäri vuoden. Ennen minullakin oli huulet aina äärettömän kuivat ja rapeat.