Sivistyneen perheen tuntomerkit?
Minkälaiset piirteet ja asiat perheessä kertovat mielestänne paljon heidän sivistystasostaan?
Minä kiinnitän paljon huomiota usein sisustukseen ja harrastuksiin. Usein sivistyneet ihmiset sisustavat talonsa maanläheisillä väreillä, eikä valkoisella. Talosta löytyy myös usein takka, viinikaappi ja kirjahylly. Harrastukset ovat puolestaan usein astetta vaativampia esimerkiksi eri musikaalisten soittimien harrastelua.
Mitä muita keksitte?
Kommentit (1020)
Tuo Veera käkättää tosi paljon!
Miksi nykyään ajatellaan että elämä on karkkikauppa?
Sivistyneisyys eikä äly katso varallisuutta eikä myöskään toisinpäin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi nykyään ajatellaan että elämä on karkkikauppa?
Niin just.. kun elämä on kuin kirpputori.
Vierailija kirjoitti:
Alkoholismi ei ole merkki sivistyksestä.
Hahaha..vai niin. Ketkähän niitä juoppoja ovat olleet kautta aikojen? Et taida olla sivistynyt?
Vierailija kirjoitti:
Koulutuksen arvostaminen
Lapsille luetaan paljon
Vanhemmat lapset lukevat paljon
Lasten ruutuaikaa rajoitetaan
Lapset käyttäytyvät hyvin ikä huomioiden
Koulutusta on paljon erilaista. Muurarista ydinfyysikkoon, ja näistä sukupuolentutkijaan.
Tämän takia itse en pidä tätä "mystistä" sivistystä yhtään minään. Minä en ota mitään omituista käsitettä orjakseni.
Se että sukupuolia on miljoonia, ei ole mielestäni sivistystä. Juuri tästä syystä esimerkiksi sana sivistys on nenänkaivajien ylläpitämä juttu.
Vierailija kirjoitti:
Arvostetaan erilaisuutta. Ei kuvitella kaikkien ihmisten olevan samanlaisia kuin omassa kuplassa. Positiivisella tavalla avarakatseisuutta.
Kuitenkin tutkimusten mukaan tämän mystisen sivistyksen mukaan juuri sivistyneiksi itseään kutsuvat ovat suvaitsevattomimpia.
Jolophi nyt menit liian pitkälle...
Vierailija kirjoitti:
Sivistyneen perheen tuntomerkit?
Köyhien demarien kikkailua jolla yrittää olla jotain parempaa?
Vierailija kirjoitti:
Ei Skodaa, Kiaa, Daciaa tai muuta itäautoa pihassa.
Mersu taas osoittaa hienostuneisuutta ja suurta älykkyyttä.
Ystävällisyys ja avarakatseisuus. Hyvin käyttäytyvät lapset.
Small talkin osaavat sivistyneessä perheessä lapsetkin.
Olen lukenut koko ketjun meni aika... kauan.
Muttajoo ihan naurettavaa lässytystä ja yksittäisiin sanavalintoihin takertumista
Ei tuollaisia kannata huomioida.
Tuota minäkin ihmettelin. Niitähän olisi kaikkialla tuolla.