Sivistyneen perheen tuntomerkit?
Minkälaiset piirteet ja asiat perheessä kertovat mielestänne paljon heidän sivistystasostaan?
Minä kiinnitän paljon huomiota usein sisustukseen ja harrastuksiin. Usein sivistyneet ihmiset sisustavat talonsa maanläheisillä väreillä, eikä valkoisella. Talosta löytyy myös usein takka, viinikaappi ja kirjahylly. Harrastukset ovat puolestaan usein astetta vaativampia esimerkiksi eri musikaalisten soittimien harrastelua.
Mitä muita keksitte?
Kommentit (1020)
Vierailija kirjoitti:
Sivistyneen ja vastuuntuntoisen perheen tunnistaa siitä, että heidän ympärillään ei ole kamalaa älämölöä. Lapset juttelevat hillityllä ja normaalilla äänellä esimerkiksi ulkona ja kaupoissa, eivätkä vedä kamalia wt-raivareita yleisillä paikoilla, vaikka karkki tippuisi lattialle.
Tämä nyt on aivan älyllistä epärehellisyyttä kuvitella, että äänekkäitä erityislapsia ei synny akateemisiin ja sivistyneisiin perheisiin.
Vierailija kirjoitti:
-Ei somea, tai muuta puhelinten tuijotusta
-liikunta ja itsestä huolehtiminen
-Syödään aterioita ja tehdään yhdessä perheenä
-Lapsille luetaan paljon ja kannustetaan lukemaan, kun ovat vanhempia
-Lapsia sivistetään miten maailma toimii(politiikka, yhteiskunta, ihmissuhteet)
-Vanhemmilla on selkeät roolit ja tämä opetetaan myös lapsille. Ei feminismiä, woketusta tai muita moderneja ideologioita
Antifeministit ja woketuksesta öyhöttäjät sekä ylipäätään uusiin ja poikkeaviin ideoihin pelolla ja vihalla suhtautuvat ihmiset eivät ikinä anna itsestään sivistynyttä kuvaa.
Olen huomannut ihan saman asian!
Ravitsemussuosituksiin perustuvaa ruokaa (ei joka päivä nakki,hodari, ranskalaiset, hampurilaiset linjaa)
Lapset ja aikuiset harrastaa jotakin , ei välttämättä urheilu
Lasten kanssa tehdään asioita.
Ihmisellä on monta kättä mutta ei koskaan tarpeeksi.
oisko postaa jotain akuutti nippii tai budi hippii?
Katso peiliin niin näet totuuden
Älkää kaatako piimähinkkiä porstuassa mennessänne Piupali
Sivistynyt ihminen ottaa toisen huomioon - ei elä pelkästään "minä-minä"-elämää, vaikka siihen on varaakin.
Pystyvät keskustelemaan aiheesta mistä tahansa. Ovat hyväntuulisia ja avarakatseisia sekä hyväkäytöksisiä. Yleensä akateemisia hyvätuloisia. Siistit vaatteet päällä, ei tatskoja.
Hiphopin juuret löytyvät Jamaikalta.
Kielen käytöstä. Sivistynyt puhuu kauniisti.
on kyllä tässä on raha tärkeempää kuin jonku naisen mielenpahoitus.
on kyllä tässä on raha tärkeempää kuin jonku naisen mielenpahoitus.
enkä jaksanu puhelimel tihrustaa
Se meni aika smoothisti