Sivistyneen perheen tuntomerkit?
Minkälaiset piirteet ja asiat perheessä kertovat mielestänne paljon heidän sivistystasostaan?
Minä kiinnitän paljon huomiota usein sisustukseen ja harrastuksiin. Usein sivistyneet ihmiset sisustavat talonsa maanläheisillä väreillä, eikä valkoisella. Talosta löytyy myös usein takka, viinikaappi ja kirjahylly. Harrastukset ovat puolestaan usein astetta vaativampia esimerkiksi eri musikaalisten soittimien harrastelua.
Mitä muita keksitte?
Kommentit (1020)
Eikö myllypuron pas..ka nynny jengi tiedä mitä hakkerointia oli taas maailmalla. V.. viun urpot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen töissä postissa ja voin kertoa nyt henkilökohtaisista kokemuksistani:
- Android puhelimesta koodia vilauttavat on haisevia ja likaisia rottia/köyhälistöä jotka ovat tyypillisesti silminnähden päihtyneitä, puhelimen näyttö yleensä vieläpä rikki ja pakettina jotain kiinanroskaa.
- Iphone käyttäjät hyvin pukeutuneita, sivistyneitä, ryhdikkäitä ja kohteliaita, paketit isoja ja kalliita merkkituotteita. Miehet pitkiä ja komeita, naiset kauniita ja laihoja. Koulutustaso: ylempi korkeakoulututkinto.
Ja miten tämä liittyy sivistykseen?
Voin sanoa, ei millään tavalla.
Ihan käytännöllisesti, puhelin ei ole statusesine.
Mutta se kertoo ihmisestä, jos hän pitkäaikaisesti käyttää risaa puhelinta.
Ei voisi vähempää kiinnostaa puhelin. Se on ehkä nuorisolle tärkeä statussymboli ja lähiön köyhäillistölle/rikollisille, mutta oikeasti, toivoo vain että puhelin ei mene rikki koska uuden laittaminen on veemäistä puuhaa.
Liiiiiiigaliiiiiiiiiiisooooooooiiiiiiiiiiiiikaaaaaaaaa pyhäää kaaaannnabiiiiis
Perheen ongelmat haudataan ulkopuolisilta piiloon ja leikitään ulospäin, että kaikki on mainiosti.
-työn kautta nähtyä-
hei ei jäbäl ois mitään mitään ihan akuuttii jeesii joku ihan skidi kulma vaan mä jeesaan sit takas kyl sä tiiät et mä heitän sit bäkkii muistaksä ku mä jeesasin sillon joku iha akuutti pala vaa
Tuntuu hyvältä mies tässä sitä maataan kaakkois-helsingin saariston merellisessä miljoonatalossa lungisti omassa huoneessa. Mites teillä?
Vierailija kirjoitti:
Lukee vauvapalstaa ja kirjoittaa sinne.
Onko tämä sarkasmia? Uteliaisuus ja tiedonhalu ovat sivistyksen kulmakiviä.
Ei kissa osaa painaa kahvaa hiljaisesti.
Mutta haluaisin kuitenkin pahoittaa mieleni jostakin ap
Vierailija kirjoitti:
Koulutuksen arvostaminen
Lapsille luetaan paljon
Vanhemmat lapset lukevat paljon
Lasten ruutuaikaa rajoitetaan
Lapset käyttäytyvät hyvin ikä huomioiden
Tässä hyvä vastaus.
Kyllä nämä ovat hyvät tunnusmerkit.
Minusta olisi ihan hauska kokemus.
Sivistynyt ei tee vakavia ällöjä rikoksia samalla kun lukee ja ahmii kirjoja. Häpeä on suuri sivistyneellä joka tuollsta harrastaa.