Sivistyneen perheen tuntomerkit?
Minkälaiset piirteet ja asiat perheessä kertovat mielestänne paljon heidän sivistystasostaan?
Minä kiinnitän paljon huomiota usein sisustukseen ja harrastuksiin. Usein sivistyneet ihmiset sisustavat talonsa maanläheisillä väreillä, eikä valkoisella. Talosta löytyy myös usein takka, viinikaappi ja kirjahylly. Harrastukset ovat puolestaan usein astetta vaativampia esimerkiksi eri musikaalisten soittimien harrastelua.
Mitä muita keksitte?
Kommentit (1020)
Jannu skodaa kopiksilla helmee!
No en tiedä ollaanko sivistynyt perhe mutta rauhallinen käytös kaikilla, ääntä ei koroteta koskaan, keskustellaan lasten kanssa, ei kiroilla, toisia ei ärsytetä eikä pullikoida.
Tavaroilla ei leveillä, ei osteta kalleinta osamaksulla, merkit ei näy vaatteissa.
Osataan ja opetellaan useita kieliä, luetaan kirjoja. Jokaisella oma kirjahylly, luetaan useilla kielillä. Soitto- tai kulttuuriharrastus. Käydään teatterissa myös lasten kanssa. Syödään ja tehdään ruokaa yhdessä.
Olin ja olen vieläkin hämmästynyt kun olin anoppilassa ensimmäistä kertaa yötä 20vuotta sitten ja oma kirja jäi kotiin. Kysyin kirjaa iltalukemiseksi niin heillä ei ollut. Ei siis ainuttakaan eikä minkäänlaista kirjaa oltu ikinä luettu siinä taloudessa vaikka muuten pitävät itseään hyvinkin sivistyneinä. T. Se joilla on kaikilla perheenjäsenillä omat kirjahyllyt ja luetaan 3 eri kielellä. Enää en osta juurikaan kirjoja vaan luetaan tabletilta, puhelimelta tai lukulaitteelta.
Miksi sun pitää etsiä sivistyneitä perheitä? Onko sulla jokin salainen tehtävä? Keräätte sivistyneet perheet jotka evakuoitte ja jätätte roskasakin tänne Venäjän laajennusosaan?
Nauratti oikein koko ketju ei voi muuta sanoa :)
Kaikki eivät päästä lukemaan itseään kuin avointa kirjaa ja tällöin elämän vaikeudet jäävät muilta piiloon.
Whatever you think you can or can't you're right!
Tän nykyisen hallituksen lanka palaa jo. Sano mun sanoneen pian on edessä ennenaikaset vaalit.
Liikun spurgujen kanssa aina päivisin kaupungilla ja olen huomannut että itsekin alan olemaan samanlainen.
Se että ei jumalauta tee rikoksia ja lässytä lapsista ja asioista joista ei edes sossut lässyttäisi. Se että ei ole saa.. tanan pervo tyyppi.
Onko opettajilla muka oikeus käskeä ottamaan pipo pois tunnilla? Eihän laki kiellä pitämästä pipoa sisätiloissa?