Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusi variantti usassa jo 40 % koronatartunnoista. Vapalahti suorittaa maskia.

Vierailija
02.01.2023 |

https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/baa72600-fb08-4722-b373-bef0e…

Herää ajatus, mitä sieltä Kiinasta mahtaa tulla, kun ei Suomessa vaivauduta testaamaan.

Kommentit (978)

Vierailija
241/978 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sain koronan kotoa. Lapset tartuttivat. Pitäisikö kotonakin käyttää maskia? Ihan turhalta tuntui kaikki se naamarätti naamassa kulkemiset.

Mitään maskia ei flunssassa tarvita.

New Yorkin pormestari jo viikko sitten suositteli voimakkaasti maskien käyttöä.

Tää uusi XBB.1.5- variantti on entistä tarttuvampi ja ohittaa rokotesuojan.

Variantti myös, omikronista poiketen, iskee valitettavasti keuhkoihin ja sydämeen.

Tämä ilmeisesti kiertää meidän rokotteemme? Tuskin hyödytään maskeistakaan.

Vierailija
242/978 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulkoot uuestaa, myrggyä en laita e2limistööni se jos joku on varma. 

tiedä.

Ei lunssia, eikä muutakaan, tulevaisuudesta ei

Tiedä. Piikitetty on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/978 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä uusi variantti väistää rokotteiden ja sairastetun taudin antamaa suojaa. Rokotteet suojannevat vakavalta taudilta, mutta luultavasti niiden teho laskee. Lisäksi pitää olla omikronräätälöity, tuore rokote. Varsinkin riskiryhmien ja vanhusten kohtalo huolestuttaa. Twitterissä ulkomaiset professorit varoittavat long covid -aallosta ja terveydenhuoltojärjestelmän ylikuormittumisesta tämän takia. Yhdysvalloissa sairaalapotilaiden määrä on nousussa sekä korkeimmillaan sitten viime vuoden helmikuun. Jos haluaa suojaa, kannattaa ottaa tehosterokote (jos sen Suomessa vain saisi), käyttää FFP2/3-hengityssuojainta ja vältellä mahdollisuuksien mukaan väkijoukkoja. 

Vierailija
244/978 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä se maski muuttaa? Ei ole tehonnut minkään aikaisemmankaan variantin kohdalla, joten miksi tehoaisi tämänkään kohdalla? Viime talvena valtaosa käytti maskia, mutta silti korona jylläsi valtoimenaan.

Käytti mitä maskia?

Ei se, että naamassa on mikä tahansa paperi tai kangas, tarkoita, että se suojaa kaikelta. Se suojaa kyllä suorilta roiskeilta, mikä on toki hyvä, mutta ei muulta.

Ffp2/ffp3 -maskit suojaavat tehokkaasti.

Minkään muun taudin ei annettaisi ikimaailmassa levitä ja tuhota mitään tällä tavalla, jos kaikki olisi estettävissä kunnon maskeilla lähes kokonaan.

Luulisi nyt jotenkin oikeasti ihmisten ymmärtävän ennemmin suojautua, kuin sairastua tahallaan. Vaan kun ei. Missä mättää?

Vierailija
245/978 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä uusi variantti väistää rokotteiden ja sairastetun taudin antamaa suojaa. Rokotteet suojannevat vakavalta taudilta, mutta luultavasti niiden teho laskee. Lisäksi pitää olla omikronräätälöity, tuore rokote. Varsinkin riskiryhmien ja vanhusten kohtalo huolestuttaa. Twitterissä ulkomaiset professorit varoittavat long covid -aallosta ja terveydenhuoltojärjestelmän ylikuormittumisesta tämän takia. Yhdysvalloissa sairaalapotilaiden määrä on nousussa sekä korkeimmillaan sitten viime vuoden helmikuun. Jos haluaa suojaa, kannattaa ottaa tehosterokote (jos sen Suomessa vain saisi), käyttää FFP2/3-hengityssuojainta ja vältellä mahdollisuuksien mukaan väkijoukkoja. 

lollllll mees ny

Vierailija
246/978 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

USU: Suomessa hävitetään koronarokotteita, koska ne eivät kelpaa edes köyhiin maihin

Suomessa hävitetään Uutissuomalaisen mukaan lähikuukausien aikana yli puoli miljoonaa koronarokoteannosta.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/d762f423-85cf-4273-a1f5-d5cce5cabe3e

Vierailija
247/978 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työntäkää nyt ju man kavita PILLUUNNE ne s a a t a na n maskit.

Mikä ihme maskien käytössä esimerkiksi kauppareissulla tai bussimatkalla on joidenkin mielestä niin vastenmielistä? Ihan sama asia ja yhtä suuri vaiva kuin laittaa turvavyö autoilun ajaksi. Mutta tuo turvallisuutta itselle ja muille.

No itselle ainakin se, ettö hengittäminen on tukalampaa ja maski on epämiellyttävä muutenkin. Mutta mitä se teitä haittaa, jos esim. minä en käytä maskia, koska tehän voitte suojata itse itsenne tehokkaalla FFP-suojaimella. Silloin ihan ihan sama, onko muilla maski vai ei, kun saatte suojan omasta maskistanne.

Itse välttelin koko maskisuositusajan menemästä mihinkään, koska maski aiheutti minulle pahoja hengitysoireita. Ne kerrat, kun oli pakko jossain olla maskin, sain joka kerta keuhkoputken tulehduksen, josta toipuminen vei pitkään. Minulle ei ole kuin huonoja vaihtoehtoja, jos korona alkaa taas jylläämään. Sairastun joko maskista tai taudista. Hilpeää!

Vierailija
248/978 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

5 päivää oireisen alusta kotona oloa ei riitä mihinkään. Sen pitää olla 10 päivää.

Kiinalaisvarianttia alkaa tartuttamaan jo vuorokauden kuluttua tartunnasta ja oireita alkaa ilmaantua vasta parin vuorokauden kuluttua, jos edes ilmaantuu oireita. Oireiden ilmaantumiseen mennessä jokainen on tartuttanut jo 50 muuta henkilöä, koska R luku on jopa 20.

Ja tehokkaalla maskilla ongelma ei vähenisi osan mielestä yhtään?

Vierailija
249/978 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt ihmiset tarkkana. Olemme viisaampia tällä kertaa. Enää meitä ei huijata!

JOO... ELÄMÄ ON YLIARVOSTETTUA.

näin sanoo ryccän pääpropakandisti ja näyttää lauma seuraavan täälläkin.

HYVÄ NIIN.

Vierailija
250/978 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh?? tämähän todettiin jo flunssaksi?? kuka hullu vielä tästä jaksaa jauhaa?????

Vierailija
251/978 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flunssanpoikanen kansalaiset hyvät, ei tarvitse rokotuksia

Vierailija
252/978 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihme maskien käytössä esimerkiksi kauppareissulla tai bussimatkalla on joidenkin mielestä niin vastenmielistä? Ihan sama asia ja yhtä suuri vaiva kuin laittaa turvavyö autoilun ajaksi. Mutta tuo turvallisuutta itselle ja muille.

No itselle ainakin se, ettö hengittäminen on tukalampaa ja maski on epämiellyttävä muutenkin. Mutta mitä se teitä haittaa, jos esim. minä en käytä maskia, koska tehän voitte suojata itse itsenne tehokkaalla FFP-suojaimella. Silloin ihan ihan sama, onko muilla maski vai ei, kun saatte suojan omasta maskistanne.

Itse välttelin koko maskisuositusajan menemästä mihinkään, koska maski aiheutti minulle pahoja hengitysoireita. Ne kerrat, kun oli pakko jossain olla maskin, sain joka kerta keuhkoputken tulehduksen, josta toipuminen vei pitkään. Minulle ei ole kuin huonoja vaihtoehtoja, jos korona alkaa taas jylläämään. Sairastun joko maskista tai taudista. Hilpeää!

Kokeilitko eri maskeja? Itselläni oireita monista, mutta yksi ffp2 löytyi, joka ei aiheuta mitään. Sen kanssa myös happi kulkee hyvin.

Osa kuulemma pyöräyttää maskit koneessa ennen käyttöä. Joku tutkimus oli tehty, maskit pysyivät kunnossa, mutta eivät enää allergisoineet.

Vierailija
253/978 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työntäkää nyt ju man kavita att PILLUUNNE ne s a a t a na n maskit.

No Hilpeää! Ilman maskia sai olla jos halusi. Joten miksi pidit maskia?

Vierailija
254/978 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa osa porukasta on täysin pudonnut jonnekin twittermaailmaan. Kaikki omien harhojen vastainen uutisointi kielletään ja ahdistusta lievennetään ihan vihaamalla "valemediaa". Foliopipot ja eroonkoronastahörhöt ihan samaa mt-ongelmaisten sakkia.

Vierailija
255/978 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokeilitko eri maskeja? Itselläni oireita monista, mutta yksi ffp2 löytyi, joka ei aiheuta mitään. Sen kanssa myös happi kulkee hyvin.

Osa kuulemma pyöräyttää maskit koneessa ennen käyttöä. Joku tutkimus oli tehty, maskit pysyivät kunnossa, mutta eivät enää allergisoineet.

Mistähän tuollainen tutkimus löytyy? Voisi olla ihan kokeilemisen arvoista, jos tauti taas yltyy. Siis jos on oikeasti toimiva kikka.

Vierailija
256/978 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työntäkää nyt ju man kavita att PILLUUNNE ne s a a t a na n maskit.

No Hilpeää! Ilman maskia sai olla jos halusi. Joten miksi pidit maskia?

Koska minulla on kaksi eri keuhkosairautta eikä näin pienten lasten äitinä oikein houkutellut sairastua.

Sain tosin taudin kuitenkin, jonka jälkeen en maskia ole enää pitänyt.

Vierailija
257/978 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistähän tuollainen tutkimus löytyy? Voisi olla ihan kokeilemisen arvoista, jos tauti taas yltyy. Siis jos on oikeasti toimiva kikka.

Täällä jotakin aiheesta

https://yle.fi/a/3-11874348

Vierailija
258/978 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa osa porukasta on täysin pudonnut jonnekin twittermaailmaan. Kaikki omien harhojen vastainen uutisointi kielletään ja ahdistusta lievennetään ihan vihaamalla "valemediaa". Foliopipot ja eroonkoronastahörhöt ihan samaa mt-ongelmaisten sakkia.

Häh? Jokuhan juuri sanoi, että vain Twitterissä uutisoidaan kansainvälistä tutkimustietoa. Se taas ei ole hörhöilyä. Hörhöilyä on Suomen uutisoimattomuus, ja todella sairasta on Hesarin emme suostu pelkäämään - vastuuttomuus. Journalismiin kuuluu aina tarkka tutkimus ja objektiivinen uutisointi. Sitä ei Hesari edusta enää millään muotoa.

Tämä. En minäkään pelkää tai käytä maskia. Seuraan silti uusimman tuulet Twitteristä ja hämmästelen maamme käsittämätöntä linjaa.

Vierailija
259/978 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kiinnostanut koko touhu sen jälkeen kun Marin meni altistuneena baariin. Minkä takia minun tulisi olla parempi ihminen?

Vierailija
260/978 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

R yssälanka ilmiannettu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kaksi