Shampoo ehdotuksia vuosien liuruhiuksi ongelmaan!
Olen nyt kärsinyt jo useamman vuoden päänahkani kanssa. Nolottaa ihan kauheasti ja ajan kohta kaljun tai kuljen paperipussi päässä. Muutama vuosi takaperin tuli kolmekymmentä täyteen ja minun pitkät ja paksut hiukset ovat muuttuneet liuruhiuksiksi! Vuosien kärsimyksen jälkeen tämä alkaa jo turhauttamaan. Haluaisin ehdotuksia ja vinkkejä kiitos!
Kommentit (868)
Vierailija kirjoitti:
Kokeile suolaa sisältävää shampoota niin saat wau-kokemuksen sen toimivuudesta.
Mulla oli vähän sama tilanne, jossa hiukset olivat ohutta liurua ja shampoon vaihto auttoi kummasti. Mulla tuli ihan koko päänahkaa myöten hiuksista kuohkeat ja ne pysyivät sellaisina koko päivän ajan.
Voin esimerkiksi tätä Dermosilin suolashampoota suositella, kun olen nyt pelkästään käyttänyt tuota pari kuukautta putkeen: https://tinyurl.com/4cyf79r9Auttaa tosi hyvin liuruhiuksiin.
On muuten tosi ihana tunne kun hiukset kestää ihan aamusta iltaan saakka lässähtämättä, ja edes välttämättä mitään ylimääräistä hoitoainetta ei tarvitse. Mulle tuo suolaa sisältävä shampoo on ihan uusi konsepti, mutta hiukset tuntui heti tuuheammilta ja liukkaammilta. Huonon shampoon kanssa mulla hiukset lässähtää jo ennen keskipäivää ja latvoista tulee sähköiset. Kaikenlaisia eri shampoita olen vuosien mittaan testaillut, mutta tuo suolashampoo tuntuu toimivan. Ainakin toistaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Cutrin Ainoa Volume Shampoo. Kaikki muut volyymishampoot kuivattavat hiukseni ihan pilalle, mutta tämä jättää mukavan ilmavan ja hoidetun tunteen hiuksiin. Ohjeen mukaan volyymia tuova rakenne aktivoituu föönatessa, mutta olen usein antanut kuivaa ihan itsestään ja lopputulos on silti kiva.
Itsellä tuo vain pahensi päänahan ärsytystä :D
Kysyt shampoosta.
Vastaan superliruhiuksisena silti muotoilutuotteen: hiuspuuteri.
En voisi elää ilman vaikken tälläytyjä olekaan.
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostaa tuo suolashampoo. Sopiiko se ihan vakituiseen, päivittäiseen käyttöön jos se on myös syväpuhdistavaa? Vai saako sitä käyttää vain harvemmin?
Syväpuhdistavaa olen käyttänyt noin pari kertaa viikossa. Mutta olen kyllä kuullut että jotkut on pessyt noilla monta vuotta putkeen päivittäin ja ei ole ollut ongelmia.
Nyt huonohiukset kuulolle, on nimittäin teille VAKAVAA neuvoa. Koittakaa keskittyä ja lukea huolella läpi!
Peskää hiukset kananmunankeltuaisvedellä. Laittakaa yksi keltuainen pariin desiin jääkylmää vettä ja peskää sillä hiukset. t. M23
Vierailija kirjoitti:
Nyt huonohiukset kuulolle, on nimittäin teille VAKAVAA neuvoa. Koittakaa keskittyä ja lukea huolella läpi!
Peskää hiukset kananmunankeltuaisvedellä. Laittakaa yksi keltuainen pariin desiin jääkylmää vettä ja peskää sillä hiukset. t. M23
Ennen oli jotain munashampoota, joka oli oikeasti hyvää.
Mä suosittelen nauttimaan ne munat mieluummin ravintona. Toimii varmemmin.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli vähän sama tilanne, jossa hiukset olivat ohutta liurua ja shampoon vaihto auttoi kummasti. Mulla tuli ihan koko päänahkaa myöten hiuksista kuohkeat ja ne pysyivät sellaisina koko päivän ajan.
Voin esimerkiksi tätä Dermosilin suolashampoota suositella, kun olen nyt pelkästään käyttänyt tuota pari kuukautta putkeen: https://tinyurl.com/4cyf79r9Auttaa tosi hyvin liuruhiuksiin.
Saako tuota Dermo shopin Ocean breezea muualta kuin heidän verkkokaupastaan?
Minulla auttoi kerran kovaan kutinaan käsidesi. Kannattaa tarkistaa onko päänahka ehjä koska muuten kirvelee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saako tuota Dermo shopin Ocean breezea muualta kuin heidän verkkokaupastaan?
Ei ole ainakaan Helsingin Stockkaalla näkynyt vaikka olen nuohonnut koko kosmetiikkaosaston monta kertaa perusteellisesti läpi.
Vierailija kirjoitti:
Niin moni suosittelee, että pitääkin kokeilla!
Ostat laadukkaan kampaamon hoitoaineen ja sen avulla pest hiuksesi sillä hilseshampoolla vähintään kaksi kertaa päivässä. Päänahkaa ei missään tapauksessa saa päästää rasvoittumaan, muuten menee hiuksen pilalle! Jos hiukset on painavat niin sitten kevyempää leikkausta vaan niin päänahka ja hius voi paremmin. Näiden vinkkien avulla omat hiukset pysyy aikas timangina.
FAIRY. Esim Original tai hajusteeton.
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen tuplavaahdotusta. Omat hiukseni pysyvät puhtaina ja kuohkeina pari päivää pesemällä ne ensin tuuheuttavalla tai syväpuhdistavalla shampoolla ja sen jälkeen toisen kerran kosteuttavalla shampoolla. Sitten hoitoaine vain latvoihin.
Kannattaa kokeilla, jos sinulla on rasvoittuva päänahka. Kokemukseni mukaan rasvoittuvalle päänhalle ei sovi sulfaatittomat tai muuten hellävaraiset shampoot, rasva ei puhdistu ja lopulta tulee hilsettä. Myöskään luonnonkosmetiikan shampoot eivät puhdista tarpeeksi. Myöskään pesuvälin pidennys ei ole vähentänyt hiusten rasvoittumista, kokeiltu on ja kuljettu pipo päässä ihan tarpeeksi :)Kiitos muille vinkistä, tilaankin tuon suolashampoon itselleni testiin!
Luonnonkosmetiikkashampoo sopii aivan loistavasti, kunhan valitsee oikean tuotteen. Rasvoittuvalle päänahalle paras kokeilemani shampoo on Whamisan organic seeds, ja ap:lle voisi sopia Madaran grow-sarja. SLS:ää sisältävät shampoot (eli lähestulkoon kaikki "tavalliset") on todella kuivattavia ja ärsyttäviä, ja saavat päänahan häiriötilaan.
Pese Niki Laudan shampoolla.
Hiukset vahvistuu ja karva kiiltää kuin minkin turkki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä vastausta ei kukaan halua kuulla, mutta mulla on liruhiukset olleet aina ja ainoa hiustyyli jonk on ok on lyhyt tukka.
Olen kokeillut myös tätä, ja hiukseni ovat siitä uskomattomat, että ne ovat ihan päänmyötäistä lirua myös lyhyinä, jos ei ihan siiliksi aja. Parhaimmalta näyttää pitkänä ja puhtaana. Lyhempi kuin hartiamittainen roikkuu aivan lörönä alaspäin vaikka mitä tekisi, mutta vartaloon törmätessään hius saa edes vähän tukea ja eloa.
Kyllä tää mun tukka lirui pitkin päätä vaikka se oli lapaluihin asti... lisäksi se oli jo iltapäivällä aina likainen, vaikka aamulla pesin, kun se lirui pitkin päänahkaa. Ainoa mikä vähän auttoi oli jos kreppasi juuret ja tupeerasi, mutta siinä oli kauhea homma. Nyt mulla on lyhyt tukka, joka on leikattu niin, että se saa lirua pitkin päänahkaa. Ihanaa, eikä ole tukkakriisejä enää.
Ei missään nimessä kynitä lyhyiksi ohuita hiuksia, silloin päänahka oikein loistaa!
Ei saa Dermosilia muualta kuin heidän verkkokaupasta.
Onko hiuksesi oikeasti liruhiukset, vai pesetkö ne vaan liian puhtaiksi? Suomessa on hirveän pehmeä hanavesi, joka pesee melkein ilman pesuaineitakin hiukset ja ihon kuiviksi korpuiksi. Ei tarvitse mennä kuin Saksaan tai Englantiin, niin sama shampoo, joka Suomessa pesee hiukset liruiksi, tekeekin hiuksista ihanan paksut ja tuuheat. Koska hanavesi on kovaa.