Miks Salkkareissa -keskusteluketju
Katso lähetysajat : Salatut Elämät - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (58607)
Kallella ei ole enää aikoihin ollut minkäänlaista sidettä omistusasuntoihin, että ei edes oikein muista, että niissä asuvat eivät omista asuntojaan mutta ei enää tule kallekaan mieleen. Sama juttu ns. kimppakämpän kanssa. Asukkaat vaan vaihtuu ja omistaja on vaan Akin tytär mutta Akia itseään ei asunto kiinosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi täällä aina reagoidaan niin negatiivisesti jos ehdotetaan näyttelijöitä jotka voisivat joskus esiintyä sarjassa vierailevassa roolissa? Ei sillä että itsekään haluaisin kaikkia Suomen näyttelijöitä tässä sarjassa nähdä, mutta mikä siinä muka olisi niin kamalaa jos vaikka Aku Hirviniemi tai Janne Kataja joskus esiintyisi sarjassa? Onhan sarjassa nähty vierailevissa rooleissa esimerkiksi Hannele Lauri, Ismo Kallio, Marjaana Maijala, Juha Veijonen sekä Jarmo Mäkinen. Myös joitakin Salkkarit-näyttelijöitä on piipahdellut muissa sarjoissa pikkurooleisa. Esimerkiksi Esko Koverokin oli Maria Kalliossa.
Mikä on "salkkarit-näyttelijä"? Kyllä näyttelijät saa ottaa rooleja ihan vapaasti vastaan.
Totta kai, mutta Sami Uotila puhui Yökylässä Maria Veitola-ohjelmassa siitä kuinka eräs tunnettu suomalaisnäyttelijä oli tullut sanomaan hänelle Venla-gaalan jatkoilla, ettei voisi koskaan näytellä Salkkareissa ja ihmettelee kuinka Sami pystyy siinä näyttelemään. Varsinkin suurinta osaa alkuperäisnäyttelijöistä vaivaa tuo "Salkkarit-leima", eli eivät saa enää muita tv- ja elokuvarooleja koska ovat tunnettuja Salkkareista. Oudosti tämä ei kuitenkaan kaikkia alkuperäisnäyttelijöitä näytä koskevan ja esimerkiksi Jasper Pääkkönen ja Jaana Saarinen ovat onnistuneet luomaan hienon uran näyttelijöinä. Jasper jopa uskoo päässeensä pitkälle urassaan nimenomaan Salkkareiden ansioista.
Jaana Saarinen näytteli jo alle kouluikäisenä suomi-filmeissä ja oli tunnettu lapsinäyttelijä -60 luvulla. Ota asioista selvää, ennen kuin viisastelet.
Tiedän kyllä että Jaana teki uraa lapsinäyttelijänäkin ja aikuisenakin ennen Salkkareita, mutta Maarit on kuitenkin varmasti se Jaanan uran tunnetuin rooli. Salkkareiden jälkeen Jaana on esiintynyt esim. Pahan värissä, Keisari Aarniossa sekä Hotel Swan Helsingissä suhteellisen merkittävissä rooleissa. On jopa ollut Äiti-elokuvan pääosassa vuonna 2019.
Ollut ehdolla Jussi-palkinnoissa.
Vierailija kirjoitti:
Mistä lähtien Elina ja Kalle ovat olleet ystäviä? Ovat toki tunteneet toisensa jo vuosia, mutta Elinan palattua eivät ole olleet juurikaan tekemisissä keskenään tai varsinkin sarjan alkuaikoina. Onhan heillä jonkin verran ikäeroakin, vaikka näyttelijöillä on 10 vuoden ikäero.
Lellu oli yli 20 sarjan alkaessa, Kalle 16-17😁
Kuka uskoo, että Sampo ja Joonatan ovat ensi viikon jaksoissakin saunomassa?
Onks ensiviikolla setäpanoja, tarkoitan Kallea?
Vierailija kirjoitti:
Kuka uskoo, että Sampo ja Joonatan ovat ensi viikon jaksoissakin saunomassa?
Minä. Uskon. Joinatanin ja Sampon dialogit tapahtuu nykyään saunassa ja käsittelee Kallen panemista.
Huvittaa vaan vieläkin tuo, että Sampo voi noin vain häipyä kesken työvuoronsa parempiin hommiin kun yllättäen siihen tarjoutuu tilaisuus. Toisaalta Kallekin on poissa töistään aina kun omat ongelmat, vietit ja himot ottavat vallan. Muuten hoitaa kyllä työnsä hyvin.
Minkähän takia Sampo oli kirjoitettu sanomaan Joonatanille "mä panin Kallea", eikä "me pantiin Kallen kanssa". Mä panin Kallea kuulostaa niin yksilö- ja suorituskeskeiseltä josta voi vetää sen käsityksen, että mä panin Kallea ja mä siis sain sen nautinnon. Tai mä panin Kallea kun mä niin tahdoin. Aika esineellistävä ilmaisumuoto, MÄ PANIN KALLEA.
Vierailija kirjoitti:
Huvittaa vaan vieläkin tuo, että Sampo voi noin vain häipyä kesken työvuoronsa parempiin hommiin kun yllättäen siihen tarjoutuu tilaisuus. Toisaalta Kallekin on poissa töistään aina kun omat ongelmat, vietit ja himot ottavat vallan. Muuten hoitaa kyllä työnsä hyvin.
Tai nämä kohtaukset. Kalle kävelee keskellä päivää kadulla vaikka aamulla lähtenyt töihin ja hups, vastaan tulee keskellä päivää... Dataaaaaa... Sampo. Sitten hetken päästä ollaan Amandassa mutta sama vuorokausi, töissä on dataaa... Sampo.
Vierailija kirjoitti:
Mitenkä joku on voinnut täällä tietää tästä kuvasta jo kaksi viikkoa sitten? Tuotannosta? https://im.mtvuutiset.fi/image/8654546/landscape16_9/792/446/2d0038ed0d…
Kosta tuokin kuva on julkaistu aiemmin siellä pressisivulla, jonne tulee tulevia jaksokuvia. Pressisivuille on ihan vapaa pääsy.
Milläs lomalla Aaro on johtajan hommistaan? Ja tyttärensä on yötä päivää isäänsä vahtimassa eli poissa töistään. Kuka tekee Aaron raskaat, stressaavat työt tämän kestoltaan epämääräisen vierotusajan, josta ei ole tarvinnut kenellekään ilmoittaa?
Vierailija kirjoitti:
Minkähän takia Sampo oli kirjoitettu sanomaan Joonatanille "mä panin Kallea", eikä "me pantiin Kallen kanssa". Mä panin Kallea kuulostaa niin yksilö- ja suorituskeskeiseltä josta voi vetää sen käsityksen, että mä panin Kallea ja mä siis sain sen nautinnon. Tai mä panin Kallea kun mä niin tahdoin. Aika esineellistävä ilmaisumuoto, MÄ PANIN KALLEA.
Miks Kalle ei koskaa pane ketään, miks vaan Kallea pannaan. Tai, miks Kalle ei koskaan saunassa puhu panemisistaan esim. Ismolle tyyliin, Sampo pani mua tänään (Ismo olisi ikionnellinen) tai vaikkapa juuri, mä panin Sampoa. Ismo olisi ikionnellinen.
Vierailija kirjoitti:
Benjamin päätyy avautumaan Dahlialle rahaongelmistaan. Benjaminin yllätykseksi Dahlialla on idea.
Ei kai Dahlia pyydä nuorta Benjamia uudeksi pupuksi. Mitä koloalismin revanssia!
Apua. Toivottavasti ei. Saattaisi syntyä kohu, jos sarjassa rikas vaaleaihoinen Dahlia palkkaisi itselleen rahapulassa olevan tummaihoisen palvelijan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miks Kalle ei koskaa pane ketään, miks vaan Kallea pannaan. Tai, miks Kalle ei koskaan saunassa puhu panemisistaan esim. Ismolle tyyliin, Sampo pani mua tänään (Ismo olisi ikionnellinen) tai vaikkapa juuri, mä panin Sampoa. Ismo olisi ikionnellinen.
Kyllähän Ismo päätteli Kallen ja Sampon puuhailun Lassen sohvalla ja kysyi asiasta Kallelta suoraan. Noin karkeaa kieltä ei toki käyttänyt.
Vierailija kirjoitti:
Milläs lomalla Aaro on johtajan hommistaan? Ja tyttärensä on yötä päivää isäänsä vahtimassa eli poissa töistään. Kuka tekee Aaron raskaat, stressaavat työt tämän kestoltaan epämääräisen vierotusajan, josta ei ole tarvinnut kenellekään ilmoittaa?
Älytöntä viedä Aaro jonnekin mökille keskelle korpea. Tuskin kukaan oikeasti veisi pilleririippuvaista isäänsä keskelle ei mitään. Hoitolaitoksessa Aaro olisi saanut heti asianmukaista hoitoa. Aaron käytös kuvastaa hyvin sitä miksi Petri halusi erota Kallesta. Pelkäsi että hänestä saattaa tulla aggressiivinen ja väkivaltainen kuntoutuksen aikana vieroitusoireiden takia.
Vierailija kirjoitti:
"Lasse yrittää udella Joannalta perheasioista, mutta tämä sulkeutuu. Aamulla Joanna on outona ja huonovointinen."
Olenkin miettinyt mihin se Joannan ex-mies ja sen aiheuttamat traumat Joannan käytöksessä unohdettin. Hyvä, jos vihdoin aletaan raottaa Joannan menneisyyttä.
Jos Dahlia auttaa Benkkua rahallisesti, eivätkö voisi vielä irtaantua JP:n lonkeroista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi täällä aina reagoidaan niin negatiivisesti jos ehdotetaan näyttelijöitä jotka voisivat joskus esiintyä sarjassa vierailevassa roolissa? Ei sillä että itsekään haluaisin kaikkia Suomen näyttelijöitä tässä sarjassa nähdä, mutta mikä siinä muka olisi niin kamalaa jos vaikka Aku Hirviniemi tai Janne Kataja joskus esiintyisi sarjassa? Onhan sarjassa nähty vierailevissa rooleissa esimerkiksi Hannele Lauri, Ismo Kallio, Marjaana Maijala, Juha Veijonen sekä Jarmo Mäkinen. Myös joitakin Salkkarit-näyttelijöitä on piipahdellut muissa sarjoissa pikkurooleisa. Esimerkiksi Esko Koverokin oli Maria Kalliossa.
Mikä on "salkkarit-näyttelijä"? Kyllä näyttelijät saa ottaa rooleja ihan vapaasti vastaan.
Totta kai, mutta Sami Uotila puhui Yökylässä Maria Veitola-ohjelmassa siitä kuinka eräs tunnettu suomalaisnäyttelijä oli tullut sanomaan hänelle Venla-gaalan jatkoilla, ettei voisi koskaan näytellä Salkkareissa ja ihmettelee kuinka Sami pystyy siinä näyttelemään. Varsinkin suurinta osaa alkuperäisnäyttelijöistä vaivaa tuo "Salkkarit-leima", eli eivät saa enää muita tv- ja elokuvarooleja koska ovat tunnettuja Salkkareista. Oudosti tämä ei kuitenkaan kaikkia alkuperäisnäyttelijöitä näytä koskevan ja esimerkiksi Jasper Pääkkönen ja Jaana Saarinen ovat onnistuneet luomaan hienon uran näyttelijöinä. Jasper jopa uskoo päässeensä pitkälle urassaan nimenomaan Salkkareiden ansioista.
Jaana Saarinen näytteli jo alle kouluikäisenä suomi-filmeissä ja oli tunnettu lapsinäyttelijä -60 luvulla. Ota asioista selvää, ennen kuin viisastelet.
Ois kiva nähdä niitä elokuvia. Aika paljon löytyy crediittejä imdbstä kaikkien konkarinäyttelijöiden kohdalla. Helsinkiläisrakkautta-elokuvassa on Inkeri Mertanen, Hannele Lauri, Helena Notkonen ja Pirkko Saisiokin. Dahlia, Korppi ja Eila nuorena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Benjamin päätyy avautumaan Dahlialle rahaongelmistaan. Benjaminin yllätykseksi Dahlialla on idea.
Ei kai Dahlia pyydä nuorta Benjamia uudeksi pupuksi. Mitä koloalismin revanssia!Apua. Toivottavasti ei. Saattaisi syntyä kohu, jos sarjassa rikas vaaleaihoinen Dahlia palkkaisi itselleen rahapulassa olevan tummaihoisen palvelijan.
Vaatisi myös makuupalveluksia hyväkuntoiselta Benjaminilta. Siinä menisi ainakin välit Ullaan.
Huu Haa sarja. 100% törky hömppää.
Alle Kauniit ja Rohkeat tason .