Mistä syistä miehen kiinnostus voi loppua? Ensin uskomatonta rakkauspommitusta kunnes yhtäkkiä viestit väheni
Ihastuttiin päätä pahkaa erään miehen kanssa toisiimme. Hän ylisti mua kuin mitäkin kuningatarta ja muutenkin jälkeenpäin ajateltuna kaikki oli liian hyvää ollakseen totta. Toki tuollainen ylistäminen oli vähän kiusallistakin. Viestit oli kuitenkin vastavuoroisia ja osoitin itsekin kiinnostusta.
Aivan yhtäkkiä eräänä päivänä hän oli jotenkin erilainen viesteillä eikä enää aloittanut keskustelua niin usein. Hän kirjoitti kerran: nyt loppu lepertely, seuraavat saat ansaita. Sen jälkeen ei ole lepertelyä tullut. Livenä mies on aika samanlainen kuin ennen, mutta jotenkin välttelevämpi kuitenkin. Mistä ihmeestä tuollainen totaalinen käytöksen muuttuminen voi johtua? Ihan kuin olisin tehnyt jotain pahaa tietämättäni.
Kommentit (152)
vierailija9485875375 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnistan itseni miehenä tuosta tilanteesta mitä joskus aikoinaan oli. En toki tuollaisia sanamuotoja käyttänyt, mutta kyllästyin osoittamaan kiinnostustani, kun toisen tunteista ei voinut olla varma. Siksi tämä sinun mies saattoi heittää tuollaisen ansaitsemiskommentin, koska näki että suhtaudut liian etäisesti. Toki sinänsä kommentti oli typerästi muotoilu. Itse heitin lopulta hanskat tiskiin, koska koin, ettei toinen osoita tarpeeksi aktiivista kiinnostusta. Alla kun itsellä oli suhde, jossa minua oli pidetty edeltävän suhteen laastarina.
Jos jokin vaivaa mieltä suhteessa, se kannattaa kertoa ääneen sen sijaan, että alkaa käyttäytyä kylmästi ja oudosti toista kohtaan. Turvallinen ja tunne-elämältään kypsä kumppani kommunikoi avoimesti ja kertoo jos harmittaa.
Niinhän tuo mies teki, selvästi tarina kertoo ettei saanut odottamaansa vastakaikua, joten lopetti tyrkyttämisen.
Ihana ketju! Taas pääsee vähän haukkumaan miehiä!!
MItä kaikkea me siskot tänään keksitäänkään!!!
Minä olen myös lopettanut kommunikaation naisen kanssa, koska se oli kuin iilimato tai vampyyri - kaiken otti ja vei eikä mitään antanut. Ja nyt en tarkoita seksiä.
Vierailija kirjoitti:
Hän on muuten korostanut ainakin kolme kertaa että hän ei sitten ole mikään narsisti. Esim. näin hän sanoi kerran: Mä oon maailman helpoin mies, ja siis mä en sit oo mikään narsisti.
Ap
Tietää että on. Juokse.
Epävakaa persoonallisuushäiriö. Pysy kaukana.
Vierailija kirjoitti:
Tässä puhutaan yhdestä miehestä. "Miehet" ei ole mikään homogeeninen yhteisolio, johon kaikki yksilöt kollektiivisesti kuuluvat. Sinun kannattaa mennä terapiaan.
Vierailija kirjoitti:
Unohda tämä sukupuolten välinen sotasi joskus. Ei tässä sukupuoli ratkaise. Ihan sama, onko aloittajan kumppani mies vai nainen, yhtä selvä on asia, kannattaa unohtaa välittömästi kyseinen ihminen.
Näitä on tavattu muutama. Pelkkää seksiä kauniilla sanoilla vonkaavat kyllä erottaa. Mutta jotkut vaikuttavat olevan ihan oikeasti ihastuneita. Siihen tietysti lähtee mukaan ja pettyy, kun luukut lyödäänkin kiinni. Miettii vain mitä tein väärin.
Vierailija kirjoitti:
Alkuvaiheen pommitus ei johdu siitä, että mies pitäisi sinua ylimaallisen ihanana, vaan haluaa saada sinut sidottua suhteeseen ja tuntemaan itsesi ylimaallisen ihanaksi HÄNEN kanssaan. Jos tämä liehittely ei tuota toivottua tulosta, mies lopettaa sen. Kyse ei ole narsismista eikä myöskään siitä, että sinussa olisi jotain vikaa. Et vaan lämmennyt miehelle sillä tavalla kuin hän ajatteli ja hän päätti vetäytyä.
ööö, sinusta on normaalia, että valehdellaan ensin silmät ja suut täyteen (ja toinen uskoo kehut ja kerrotut vahvat tunteet yms.) siksi että sillä on tarkoitus saada toinen uskoteltua harhaan ja sitoutuaan valheellisin perustein suhteeseen?
Se, että pidät tuollaista käytöstä normaalina, on iso hätytysmerkki jostain. Ymmärräthän, että monet ihmiset, niin miehet kuin naisetkin, ihan oikesti kertovat ihan oikeista tunteistaan, toiveistaan, ajatuksistaan, haluistaan jne. tutustuessaan ja ihastuessaan, etsiessään kumppania, eivätkä satuile isoja valheita jatkuvalla syötöllä manipuloidakseen?
Kuulostaa oikeasti just ihan narsistilta. Onneksi ei kovin älykkäältä sellaiselta, kun ei osannut leikkiä tarpeeksi pitkään ja oikein koukuttaakseen vaan näytti todellista karvaa ansaitsemis viestillään noin aikaisin. Mutta nyt ap äkkiä hittoon tuo ukko, on taatusti elämäsi parhaita päätöksiä.
Vierailija kirjoitti:
Näitä on tavattu muutama. Pelkkää seksiä kauniilla sanoilla vonkaavat kyllä erottaa. Mutta jotkut vaikuttavat olevan ihan oikeasti ihastuneita. Siihen tietysti lähtee mukaan ja pettyy, kun luukut lyödäänkin kiinni. Miettii vain mitä tein väärin.
Alussa olin myös sinisilmäinen, ja uskoin typerästi näitä tyyppejä. Sitten kävi onni, ja tapasin oman kultakimpaleeni. Mutta, aina säännöllisin väliajoin nämä alkuaikojen hyypiöt kyselevät että mitä kuuluu, ja olisi kiva nähdä jne. Vastaan aina, että olen kihloissa, ja meidän aika on ohi, en ole kiinnostunut enää. Syy, miksi pidän heitä yhteystiedoissa, enkä ole estänyt, on se että haluan näyttää, että mulla on käynyt paremmin kuin hyvin, ja itse ovat onnettomia luusereita, jotka jahtaavat edelleen jotain, mitä ei ole. Ja tekevät sitä vielä pitkän. Toki estäisin kokonaan, jos jostain tulisi oikea maanvaiva. Saan nostettua itseni heidän yläpuolelle vastaamalla "mukaystävällisesti", ja näyttämöllä ettei heillä ole enää mitään merkitystä, ovat ihan yhdentekeviä. Sitten sieltä vingutaan miten laatunainen olin ja sitä ja tätä. Plah plah plaa.
Tutun kuuloista. Samanlaisen miehen kohtasin minäkin aikoinaan, siitä on jo 13 vuotta. Rakkauspommitus kesti kaksi viikkoa. Aluksi en pitänyt siitä, minusta se oli outoa ja tunkeilevaa. Mutta kun hän viestien lisäksi alkoi soitella ja jutella fiksuja, olin koukussa.
Kahden viikon jälkeen eräänä aamuna täysi radiohiljaisuus. Laitoin itse viestiä lopulta iltapäivällä, kun tuttua aamutervehdystä ja lounasajan viestiä häneltä ei tullut. Olin kompastunut omaan narsismiini: alkanut pitää itsestäänselvänä, että minä olen niin ihana, että hän ei voi olla jatkuvasti lähettämättä minulle viestiä.
Hän ei vastannut, koko päivänä. Tunsin, että jotain on hullusti. Vatsaa väänsi. Minun olisi pitänyt tietää, mistä on kyse, mutta olin viaton, enkä ollut koskaan netistäkään lukenut tästä tekniikasta. Olin huolissani. Hänelle on varmaankin sattunut jotain. Ja minähän pystyisin häntä kuuntelemaan, ymmärtämään ja auttamaan, koska olen niin tärkeä hänelle! Juupa juu.
No, paljon olisi kerrottavaa seuraavista vuosista, on-off-suhteesta ja kuinka minua pidettiin varalla ja juuri ja juuri palkintoa ikään kuin ulottuvillani, mutta se vedettiin aina pois. En koskaan ollut riittävä, en tarpeeksi hyvä.
Olen kuitenkin lopputulokseen tyytyväinen, lopulta "suhteemme" päättyi. Aika ajoin hänestä kuuluu vielä. Hän testailee, onko hänellä vielä minuun mahtia, saako vanhan taian heräämään. Reagoin laimeasti tai en vastaa lainkaan, jolloin hänestä ei taas kuulu moneen kuukauteen. Nämä miehet eivä investoi epävarmoihin kohteisiin.
Mies on naimisissa nyt toista kertaa ja pettää nykyistä vaimoaan kuten ensimmäistäänkin. Vaimo sairastaa syöpää. En voi olla ajattelematta, että mies on jollain tavalla syypää tuohon syöpään. Hän kuluttaa ja rasittaa naista, vaatii liikoja, aiheuttaa stressiä, kauhua ja turvattomuutta. Hän omistaa naisensa ja on tietysti salaa raivoissaan, kun hänen hankintansa on osoittautunut sekundaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Manipulaatiotaktiikka. Ole onnellinen, ettet joutunut lopullisesti tällaisen ihmisen haaviin, vaan ymmärrät kyseenalaistaa käytöstä. Kyseessä on love bombing -taktiikasta, jossa ylistystä ja rakkautta sataa niskaan ja johon jäät ikään kuin koukkuun. Kun manipuloija kokee olavsi koukussa, hän lopettaa pommittamisen ja saa minut kyseenalaistamaan itseäsi ja jahtaamaan häntä. Älä jahtaa, vaan blokkaa.
Kyseessä ei ole mikään "ikään kuin koukku", vaan kyseessä on aivan todellinen fyysisesti mitattava addiktio. Eli se rakkauspommitus saa ihan mielettömät dopamiiniryöpyt fyysisessä kehossa aikaiseksi. Keho tulee fyysisesti riippuvaiseksi siitä dopamiinista, siitä huumaannuttavasta "rakkauden" tunteesta, kun toinen ylistää ja kehuu ja lirkuttelee. Sitä riippuvutta voi verrata ihan huumeriippuvuuteen.
Ja kun love bombing sitten loppuu, niin uhri jää janoamaan sitä lisää, sitä huumannuttavaa hyvänolontunnetta, mikä tulee, kun ollaan lähekkäin ja toinen lepertelee, ylistää jne.
Love bombingin jälkeen tulee tämä devaluing stage eli arvosteluvaihe. Kohtelu on satunnaisen kylmää ja kuumaa. Ja se on äärettömän koukuttavaa. Koska uhri ikäänkuin odottaa, koska tulee ne rakkauslöpinät ja siitä seuraava huumava tunne kehoon. Siksi hän tyytyy huonoon kohteluun, kun ikäänkuin janoaa sitä alkuhuuman tunnetta ja odottaa, koska saa uudelleen sitä samaa alkuajan kohtelua. Hän tyytyy niihin muruihin, mitä satunnaisesti saa (bread crumbing englanniksi). Hän huumaantuu ihan pienestäkin lirkuttelusta tämän jälkeen, saa sen dopamiiniryöpyn koko kehoonsa, sen ihan tuntee omassa kehossa. Hetken aikaa uhri on taas taivaissa, kunnes narsku taas pudottaa maan pinnalle. Näin voi jatkua vuosia.
Ihan on tehty tällainen testi miten riippuvuus syntyy. Se syntyy nimenomaan epäjohdonmukaisuudesta eli hot and cold kohtelusta, mitä nää narsistit tekee love bombingin jälkeen. Riippuvuus syntyy nimenomaan silloin, kun et tiedä, onko tämä se päivä kun saat todella kuumaa kohtelua ja ihanan ryöppyävän tunteen kehoon.
On ihan mitattu aivojen dopamiinitasoja. Tämä on ihan fyysinen ilmiö.
Ja siksi huonoista suhteista ja paskasti kohtelevista miehistä ei naiset millään pääse eroon, koska he ovat fyysisessä koukussa, dopamiinikoukussa. Joka on yhtä vahva kuin joku heroiiniriippuvuus.
Mielenkiintoinen kirjoitus. Minulla on elämässäni mies joka on kuin huumetta. Hänen kanssaan ollessa olen todella korkealla, mutta siitä seuraa aina lasku alas, joka tuntuu tosi rankalta, olo on suorastaan masentunut.
Ja janoan aina lisää sitä tunnetta joka saa minut korkeuksiin.Yleensä nimenomaan salasuhteet saa nää ryöpyt aikaan. Kun toista ei voi saada jne. Ja sitten mennään korkeuksiin, ollaan ihan huumassa, kun dopamiinit erittyy kehoon. Sitten, kun on pakko olla erossa, niin ryömitään pohjamudissa.
Veikkaan sanavalinnoistasi, että olet jonkun salarakas ja mies on varattu, eikö vain?
Alapeukkuja varmaan tulee, mutta kyllä, ollaan molemmat varattuja.
Arvasin.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa oikeasti just ihan narsistilta. Onneksi ei kovin älykkäältä sellaiselta, kun ei osannut leikkiä tarpeeksi pitkään ja oikein koukuttaakseen vaan näytti todellista karvaa ansaitsemis viestillään noin aikaisin. Mutta nyt ap äkkiä hittoon tuo ukko, on taatusti elämäsi parhaita päätöksiä.
jep
Ihastunut toiseen jota pommittaa samalla tavalla. Ei sen kummempaa. Välttelevä ehkä, koska kokee "pettävänsä" tätä uutta ihastusta kanssasi.
Minulla oli n. 3 kk kestänyt suhde tuollaisen rakkauspommittajan kanssa. Hänen kanssaan sana "ihana" koki merkittävän inflaation. En vain mennyt täysillä mukaan tuohon juttuun, olen sen verran herkkävaistoinen ja lipevä imartelu ei toimi minuun. Sain jo suhteen alussa kukkia, suklaata, n. 100 € maksavan korun. Olin siis valmis katselemaan rauhassa, mihin juttu voisi kehittyä. Eka rakkaudentunnustus tuli 3 viikon tuntemisen jälkeen, kyseessä yli 40-v mies. No myönnän, että kaipasin seksiä ja läheisyyttä, sen takia jatkoin,vaikka olihan tuo aika erikoista. Tämä mies haukkui exäänsä jo heti ekoilla treffeillä ja kertoi myös, että exänsä arvosteli häntä narsistiksi. Suhteemme päättyi, kun mies alkoi katsella meille ok-taloa siinä parin kk jälkeen. Oli valmis maksamaan sen yksin. Tein selväksi, että en ala suunnitella yhteenmuuttoa ja annoin ihan suoraan palautetta ahdistavana koetusta jatkuvasta yhteydenpidosta (esim. kesken työpäivän). Tämän jälkeen mies vetäytyi ja taas herkkävaistoisena loin valeprofiilin tinderiin, josta hänet käräytin. Mies kieltäytyi myöntämästä, että oli millään tavalla väärin toiminut. Katkaisin kaikkia väyliä pitkin yhteydenpidon ja laitoin estot. Olin kuitenkin utelias ja kävin tsekkaamassa, niin vähän suhteemme päättymisen jälkeen hän oli löytänyt uuden, jonka kanssa meni myöhemmin naimisiin. Mulla oli koko suhteen ajan sellainen olo, että mies ei ole varsinaisesti kiinnostunut minusta vaan suhteesta. Täytin toki varmasti hänen ulkonäkö sun muut kriteerit, mutta keskustelut jäivät ohuiksi, eikä hän oikeastaan tutustunut minuun kunnolla. Ajoi vain väkisin läpi omaa agendaansa omien mieltymysten mukaisesta parisuhteesta. Minun toiveeni ei tuntuneet olevan tärkeitä. Pidän tätä yhtenä tärkeänä oppimiskokemuksena.
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostus voi toki lopahtaa , mutta tuo seuraavat sanat saat ansaita on häiriintynyttä
Tämä. Eräs oma ex-kumppanini kutsui minut jonkin aikaa seurusteltuamme avecina työpaikan pikkujouluihin. Siinä tehdessämme hänen luotaan lähtöä juhliin hän yhtäkkiä totesi, että "saat muuten olla ihan h*lvetin kiitollinen että otan sinut mukaan". Siihen asti kaikki oli ollut ihanaa ja mukavaa. Selittelin tuon mielessäni jotenkin parhain päin, mutta aika pian miehestä kuoriutui suhteessa aivan mielisairas ja sadistinen. Lopussa väliin tuli poliisi ja jouduin hankkimaan lähestymiskiellon.
Monenlaista tarinaa täällä. Kaikkea muuta kuin vähättelen, joten uskallan sanoa: Älkää nyt joka mutkassa alkako nimittää kaikkia huonosti käyttäytyviä narsistiksi. Tuo sana on jatkuvassa vauvapalstan käytössä lähes menettänyt merkityksensä. Jatkuva hokeminen. Moniko loppujen lopuksi tuntee yhtään oikeaa, varmuudella narsistia? Piirteitä voi olla, mutta loppujen lopuksi ihan muusta kyse?
Mulle tuollainen mies ilmoitti juhlallisesti, että hän on valinnut minut "monien joukosta". Vähän että kiitollinen olisi syytä olla, kun pärjäsin kisassa :-D
Narsisti ei kylläkään vetäydy noin, koska narsisti ei vetäydy lainkaan.