Miksi humalaisen tuomiot pienempiä?
Minä olen todella huolissani tästä yhteiskunnasta. Suomessa luetaan lieventäväksi asianhaaraksi jos rikoksen tekijä oli humalassa. Jopa tappo, joka tehdään humalassa, on "lievempi" tuomioltaan kuin selvin päin tai suutuspäissä tehty tappo. Eli jos aiot tappaa jonkun, tee se humalassa, suomessa tämmöistä suositaan.
Miksi humalatilaa suositaan jopa tuomioistuimissa? Eikö tuollainen alkoholin juonti, jossa kontrolli katoaa, pitäisi olla raskauttava asianhaara. Yleensäkin humalassa tehdyt rötökset pitäisi tuomita tuplana.
Tässä yhteiskunnassa kitistään uuden vuoden raketeista, tupakoinnista, koirankakasta jne. Mutta viinanjuontia pitää suosia eikä sitä saa arvostella, pääministerin suurin huolikin koronakeväänä oli ravintoloiden pystyssä pysyminen. En ole uskovainen, mutta kyllä tämä maa ja kansa on pilalla.
Kommentit (6)
Minulla on ollut asiasta aivan päinvastainen käsitys, eli että itseaiheutettu päihtymystila ei ole lieventävä asianhaara eikä vähennä tuomiota.
Tässä maassa on niin paljon vialla, ettei sitä voi korjata edes putler, siksi se ei tänne tulekaan. Enkä tiedä alkaisinko putleria estelemään, ei se hänen hallinnossa enää pahemmaksi voi mennä. Toki sama viinajuttu se kuuluu olevan hänenkin valtakunnassa.
Onhan tuo outoa ja 8/10 henkirikoksesta tehdään humalassa.
Liikennerikkeissä humalatila on kyllä se eniten rakauttava asianhaara?
Juopuneella on juopon tuuri. Ei kai siinä sen ihmeempää. Kannattaa olla humalassa, jos jotain sattuu, silitetään päätä vaan.
Olen ihmetellyt tätä samaa jo 30 vuotta.