Millaisella naisella on toistuvasti sivusuhteita?
Eräällä tutulla naisella on ollut ainakin kaksi seksisuhdetta liittonsa aikana. Itselle sellainen ei voisi tulla kuulonkaan, eikä oma miehenikään hyväksyisi edes kertapettämistä, saati suhdetta.
Kiinnostaisi kuulla näkemyksiä, minkä luontoinen nainen pystyy toimimaan noin. Itse veikkaan jonkin sortin henkistä epävakautta, koska nainen kuitenkin palaa aina miehensä kainaloon. Avoimesta suhteesta ei voi olla kyse, koska mies vaikuttaa perhekeskeiseltä vastuunkantajalta.
Kommentit (80)
Vierailija kirjoitti:
Spontaani, hetkessä ja aisteilla elävä nainen, todennäköisesti luova ja rohkea muutenkin, jolla on kuitenkin mies, joka on jalat maassa, tuttu ja turvallinen, tai niin töissä kiinni, ettei anna naiselle huomiota, ja saa naista kokemaan itseään halutuksi, vaikka olisikin seksissä laatu ja määrä kohdallaan.
Nainen ei edes yritä muuttaa miestään, koska vaikka on kertonut haluavansa enemmän huomiota, asia ei ole muuttunut, eikä kuitenkaan ole syytä erota.Tunnen tämän naisen hyvin, enkä tuomitse häntä.
Jatkuva ja pakonomainen huomion tarve on epävakaiden tunnusmerkkejä, samoin liiallinen impulsiivisuus, hetkessä eläminen sekä epätavanomaisen nopeasto vaihtuvat tunnetilat. Tähän päälle vielä jatkuva draamailu vaikka suhde olisi tasainen ja turvallinen niin pettämisen ja sivusuhteilun keitos onkin valmis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siveettömällä
Miksi siveetön nainen olisi pahempi asia kuin siveetön mies?
Miehet ja naiset ovat erilaisia. Miehet haluavat lukuisia naisia mutta ei naiset halua juosta panemassa lukuisia miehiä. Vai haluatteko? Ei parikymppiset amerikkalaiset ainakaan , ehkä suomalaiset naiset haluaa?
Ovatko erilaisia vai käsketäänkö olemaan erilaisia?
Naisena haluaisin useamman miehen samanaikaisesti, koska yksi tai kaksi miestä ei pysty tyydyttämään kaikkia tarpeitani.
Ei kukaan käske. Olet vähemmistössä jos haluat useaa kullia.
Naiset haluavat salaa useampaa ja kärsivät, jos eivät voi toteuttaa tätä haluaan.Tuskin olen vähemmistössä ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siveettömällä
Mistä vedit sellaisen johtopäätöksen?
Yleisestä asenneilmapiiristä.
Kyllä nykyään asenneilmapiiri yhtä tuomitseva tuollaista kohtaan oli se sitten kumpaa sukupuolta tahansa. Tämä on vain hyvä asia että tuomitseva asenne tuollaiseen jos ei ole avoimesta suhteesta sovittu on koko ajan Suomessa kasvussa. Sivusuhtelijat jäävät reunapaloiksi.
Sivusuhteet on todella yleisiä eikä niitä paheksuta enää, kuten oli vielä 10 vuotta sitten.
Minä en tunne ketään, joka ei paheksuisi. Miksi ne pitäisi hyväksyä? Kaikki tietävät, minkälaista surua ne aiheuttavat.
Selvä, sääli sinulle. Mieli tuntuu kovasti tekevän kuitenkin.
Mistä niin päättelit? Äläkä sano taas, että yleisestä keskusteluilmapiiristä, vaan yritä ihan oikeasti perustella.
Selvä, kerrohan ensin, mistä haluaisit minulta perustelun?
Mieli tuntuu kovasti tekevän kuitenkin. Tuohon haluaisin perustelun. Mistä päättelit, että minä haluaisin monta sivusuhdetta?
Ahaa, ok, en ymmärtänyt. Asia menee niin kovasti Sinulla tunteisiin; kiihdyt, jankkaat, jumiudu, et ymmärrä että maailmassa on erilaisia miehiä ja naisia erilaisine haluineen ja moraalikäsityksineen.
Joillain meistä on sivusuhteita ja se on ihan ok.
Tässä taitaa olla useampi kirjoittaja nyt mukana. Ei minulla mene "kovasti tunteisiin", vaikka täytyykin sanoa, että ärsyttää aina, kun joku väittää niin. Sillä on tarkoitus aina osoittaa omaa ylemmyyttä ja alentaa vastapuoli. Sinä se et ymmärrä, että suurin osa ihmisistä kannattaa perinteistä parisuhdemallia ja pitää ydinperhettä, erityisesti lasten kannalta, parhaimpana järjestelynä. Sivusuhteista ajatellaan, että ne ovat valitettavia erehdyksiä, osoitus huonosta itsetunnosta tai jopa mielenterveysongelmista. Sinulle on tärkeää todistaa, että näin ei ole. Todisteena käytät omaa "akateemista" (mitä se sitten tarkoittaakin) tuttavapiiriäsi. Väitänkin, että sinulle tämä on tosiasiassa mennyt tunteisiin :) Sinulla on pelissä oma identiteettisi ja tekosi, joita sinun saattaa olla vaikea itsekin hyväksyä joidenkin vuosien kuluttua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siveettömällä
Kyllä nykyään asenneilmapiiri yhtä tuomitseva tuollaista kohtaan oli se sitten kumpaa sukupuolta tahansa. Tämä on vain hyvä asia että tuomitseva asenne tuollaiseen jos ei ole avoimesta suhteesta sovittu on koko ajan Suomessa kasvussa. Sivusuhtelijat jäävät reunapaloiksi.
Sivusuhteet on todella yleisiä eikä niitä paheksuta enää, kuten oli vielä 10 vuotta sitten.
Onko sinulla tutkimuslähdettä väitteidesi tueksi? Mutu tai kaverien puheet ja tarinat ei riitä.
Kyllä. Ihan omasta perhepiiristä ja kaveripiiristä. Monisuhteisuus lisääntyy. Jokainen kantaa vastuun itsestään ja vanhemmat lapsistaan.
Älä höpötä. Jos sinä liikutkin sellaisissa piireissä, missä naiskennellaan ristiin ja oma vahvistusharhasi vielä korostaa sen yleisyyttä, niin se ei tarkoita sitä, että se olisi totta yleisemmin.
Liikun akateemisissa piireissä. Raskas työ ja huvit sen mukaiset. Minä pidän piireistäni.
Että ihan "akateemisissa". Suomessahan ei montaa maisteria olekaan. Oletpa harvinaisessa seurassa :)
Tohtoreista puhun. Oletko perheesi ensimmäinen maisteri? Työläisvanhempien lapsillakin on nykyään mahdollisuus, valitettavasti.
:D reps. Juu, olen olen. Mistä arvasit? Olet oikea ihmistuntija :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siveettömällä
Minä en tunne ketään, joka ei paheksuisi. Miksi ne pitäisi hyväksyä? Kaikki tietävät, minkälaista surua ne aiheuttavat.
Mistä niin päättelit? Äläkä sano taas, että yleisestä keskusteluilmapiiristä, vaan yritä ihan oikeasti perustella.
Mieli tuntuu kovasti tekevän kuitenkin. Tuohon haluaisin perustelun. Mistä päättelit, että minä haluaisin monta sivusuhdetta?
Ahaa, ok, en ymmärtänyt. Asia menee niin kovasti Sinulla tunteisiin; kiihdyt, jankkaat, jumiudu, et ymmärrä että maailmassa on erilaisia miehiä ja naisia erilaisine haluineen ja moraalikäsityksineen.
Tässä taitaa olla useampi kirjoittaja nyt mukana. Ei minulla mene "kovasti tunteisiin", vaikka täytyykin sanoa, että ärsyttää aina, kun joku väittää niin. Sillä on tarkoitus aina osoittaa omaa ylemmyyttä ja alentaa vastapuoli. Sinä se et ymmärrä, että suurin osa ihmisistä kannattaa perinteistä parisuhdemallia ja pitää ydinperhettä, erityisesti lasten kannalta, parhaimpana järjestelynä. Sivusuhteista ajatellaan, että ne ovat valitettavia erehdyksiä, osoitus huonosta itsetunnosta tai jopa mielenterveysongelmista. Sinulle on tärkeää todistaa, että näin ei ole. Todisteena käytät omaa "akateemista" (mitä se sitten tarkoittaakin) tuttavapiiriäsi. Väitänkin, että sinulle tämä on tosiasiassa mennyt tunteisiin :) Sinulla on pelissä oma identiteettisi ja tekosi, joita sinun saattaa olla vaikea itsekin hyväksyä joidenkin vuosien kuluttua.
Sivusuhteet eivät sulje pois perinteistä parisuhde- ja perhemallia, eivät ole koskaan sulkeneet.
Minun identiteettini on selkeä ja muuttumaton. Teoista on jo joitakin vuosia ja ne on edelleen yhtä helppo hyväksyä kuin tuolloin.
En käytä akateemisuutta todisteena mistään, vaan se on vastaus piirejä koskevaan vihjailevan väitteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siveettömällä
Onko sinulla tutkimuslähdettä väitteidesi tueksi? Mutu tai kaverien puheet ja tarinat ei riitä.
Kyllä. Ihan omasta perhepiiristä ja kaveripiiristä. Monisuhteisuus lisääntyy. Jokainen kantaa vastuun itsestään ja vanhemmat lapsistaan.
Älä höpötä. Jos sinä liikutkin sellaisissa piireissä, missä naiskennellaan ristiin ja oma vahvistusharhasi vielä korostaa sen yleisyyttä, niin se ei tarkoita sitä, että se olisi totta yleisemmin.
Liikun akateemisissa piireissä. Raskas työ ja huvit sen mukaiset. Minä pidän piireistäni.
Että ihan "akateemisissa". Suomessahan ei montaa maisteria olekaan. Oletpa harvinaisessa seurassa :)
Tohtoreista puhun. Oletko perheesi ensimmäinen maisteri? Työläisvanhempien lapsillakin on nykyään mahdollisuus, valitettavasti.
:D reps. Juu, olen olen. Mistä arvasit? Olet oikea ihmistuntija :)
Sitä ei ollut vaikea arvata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siveettömällä
Sivusuhteet eivät sulje pois perinteistä parisuhde- ja perhemallia, eivät ole koskaan sulkeneet.
Minun identiteettini on selkeä ja muuttumaton. Teoista on jo joitakin vuosia ja ne on edelleen yhtä helppo hyväksyä kuin tuolloin.
En käytä akateemisuutta todisteena mistään, vaan se on vastaus piirejä koskevaan vihjailevan väitteeseen.
Jokaisella saa olla tietenkin oma identiteettinsä niin sinullakin. Mutta kannattaa pitää mielessä se että valtaosa ihmisistä tuomitsee sivusuhteet ja pitää ydinperheeseen perustuvaa parisuhdemallia tavoiteltavana niinkin paljon että ovat valmiita isoonkin itsetutkiskeluun ja työntekoon suhteissaan eivätkä harrasta sivusuhteita tai lennosta kumppanien vaihtoja.
Se kertoo hyvästä, rehellisestä ja henkisesti tasapainoisesta asenteesta ja persoonasta.
Vierailija kirjoitti:
Suositulla. Miksi tyytyä yhteen kun voi saada kaiken? Sekä tasaisen tylsän perheenisän, että tulisia komeita rakastajia. Niinhän miehetkin ovat tehneet aina. Eikä kukaan kysele mikä niitä vaivaa.
Niinpä. Harvemmin kaikki on yhdessä paketissa. Niinkin voi tietysti olla. Omasta puolesta ajattelen että suhteessa on vikaa jos on tarve käydä vieraissa eikä sitten syystä tai toisesta voi tehdä ratkaisua. Tai toinen pihtaa. Itse olin siveyssipuli nuorena. Eka mies oli tällainen pihtari joka asiassa. Kun pääsin eroon hänestä niin enää en suostu moiseen. Siveystaso on matalampi mutta olen onnellisempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siveettömällä
Miehet ja naiset ovat erilaisia. Miehet haluavat lukuisia naisia mutta ei naiset halua juosta panemassa lukuisia miehiä. Vai haluatteko? Ei parikymppiset amerikkalaiset ainakaan , ehkä suomalaiset naiset haluaa?
Ovatko erilaisia vai käsketäänkö olemaan erilaisia?
Naisena haluaisin useamman miehen samanaikaisesti, koska yksi tai kaksi miestä ei pysty tyydyttämään kaikkia tarpeitani.
Naiset haluavat salaa useampaa ja kärsivät, jos eivät voi toteuttaa tätä haluaan.Tuskin olen vähemmistössä ;)
No ehkä suomalaiset naiset sitten haluavat juosta monen kullin perässä. Ihan vapaasti vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenterveysongelmainen. Yleensäkin nainen, jolla on paljon seksisuhteita.
Mikäs ongelma sitten on miehellä, jolla on paljon seksisuhteita?
Mies panee vain huonolaatuisia naisia. As simple as that.
Niin ja pitää puutteessa hyvälaatuista vaimoaan. Ihmekös sitten jos lähtee jonkun alfan kanssa.
Jotkut ihmiset luovat kukin omista elämäntarinoistaan ja sitä kautta muodostuneesta identiteetistään käsin vahvan harhakuvitelman että sivusuhteet olisivat todella yleisiä ja sitä kautta ne olisivat hyväksyttäviä.
En usko tähän lainkaan. Mikään tutkimustulos tai yhteiskunnassamme vallitseva valtavirran asenneilmapiiri ei kertakaikkiaan tue tuollaista päätelmää.
Minulla tulee enemmänkin mieleen että kun sivusuhteita pidetään niin tuomittavina niin sellaiseen lähtenyt ja siitä kiinni jäänyt joutuu usein kokemaan voimakasta paheksuntaa sosiaalisesti myös muidenkin kuin petetyn kumppanin taholta. Sivusuhteilija joutuu sosiaalisesti ulkokehälle ja paitsioon eikä näin tunne tulevansa enää hyväksytyksi ihmisenä.
Tästä seuraa sitten ahdistusta ja ulosjäämisen tunnetta jota sitten joskus kompensoidaan pyrkien kaikin mahdollisin keinoin tekemään sivusuhteista edes jollakin tavoin sosiaalisesti hyväksyttäviä. Ei varmasti ole helppoa henkisesti sellaiselle.
Tunnen sellaisen naisen jonka koko perheellä tarkkaavaisuushäröt jyllää ja muutakin ongelmaa päässä.
Hyvin levotonta elämää on aina arki ja ulosotossa olleet vuosikausia eli mikään ei ole oikeastaan perheessä kunnossa.
Matkustellaan ulkomailla vaikka rahaa ei lasten ruokaan jne
ADHD, persoonan epävakaus tai muu poikkeavuus todella usein taustalla tällaisilla. Kieltävät usein tällaisen olemassaolon tai sitten eivät hoida itseään kuntoon.
Surullista on että nämä samat jutut sitten siirtyvät lapsiin vaikka vanhemmalla mahdollisuus olisi toimia toisin.
Onko miehellä ollut sivusuhteita?
Olen juuri tuollainen perheenisä kuin aloituksessa mainitaan. Kelpaisin muillekin. Haluaisin tietää, jos vaimoni käyttää minun sitoutumista ja luottamusta väärin. Merkkejä on ilmassa ja tuntuu pahalta.
Minäkin olen tuollainen mies. Turvattoman lapsuuden kokeneen vaimoni käytös täyttää epävakaan persoonallisuuden tunnusmerkit, vaikka sitä ei olekaan diagnosoitu virallisesti. Itse olen havahtunut parisuhteen kieroutuneisiin toimintamalleihin vasta keski-ikäisenä. Ymmärrän nykyään hyvin, miksi vaimoni on hakenut turvaa muista syleistä, mutta en tule koskaan hyväksymään tekoja. Odotan aikaa, kun lapset aikuistuvat.