raskaanako?
Muistatteko vielä, että mitkä olivat ekat oireet kun tulitte raskaaksi.
Itse olen pienen pojan äiti ja nyt kuukautiset ovat paripäivää myöhässä, pelottaa, että tuleeko sieltä NYT JO toinen vauva.
En vaan enää muista niitä oireita niin muistutatteko.
Nimittäin viikko sitten oli kovia " kuukautiskipuja" (hassun aikaisin) ja nyt kun kuukautisten pitäisi alkaa niin kivut alkoi uudestaan, aika vahvana. Sattuu aivan kun menkat alkais. Niin muistanko oikein, että sillon kun on raskastunut, niin ei näitä kuukautiskipuja tule. Ainakaan mahdollisten kuukautisten alkamis aikaan?
Että jospa ne kuukautiset sieltä vielä tulis, vähän myöhässä vaan?
Kommentit (4)
Esikoista odotellessa mulla oli selvät menkkakivut juuri silloin kun kuukautisten olis pitänyt alkaa. Sillon mulla oli vielä tosi säännöllinen kierto eli tiesin päivälleen että tänään ne tulee. Silloin jäivät kuitenkin tulematta.
Ymmärtääkseni menkkamaiset kivut ovat hyvinkin tavallisia alkuraskaudesta.
T:Hyrre
Se raskaustesti ois kyllä varmasti hyvä ostos :) Mut en nyt viitsi vainoharhaisena mennä joka kuukausi semmoista ostamaan!
Niin mulla on kyllä ehtinyt oleen tässä synnytyksen jälkeen aika monet kuukautiset, että ei se niin pieni poika enää ole :) mutta ei ne kyllä säännölliset ole olleet. On vaan koko ajan lyhentynyt kiertoväli. Eka 46, sit 42 ja sit 38. Nyt on menossa kp 40. Eipä tässä kai huolestua vielä tarvitse, nehän saattaa vaikka alkaa paljon paljon myöhemmin. Jotenkin vaan odottelin, että kiertopäivä taas lyhenis neljällä.
kiitos kuitenkin vastauksista
Poika meillä kohta 4kk ja minä uudestaan raskaana! Ennen kuukautisia mulla on ollu aina 4 päivän ajan menkkakipuja ja siitä tiedän, että nyt vuoto alkaa.
Parisen viikkoa sitten kipuilu alkoi taas ja ajattelin, että vuoto alkaa, mutta kappas eipä alkanutkaan vaan menkkakipuilu jatkui ja tiesin, että testi näyttää plussaa =) Sama oli esikoisen kohdalla. Tein isänpäivänä plussatestin...
Menkkakipuili on kuulemma aika yleistä just alkuraskaudessa ja itellä se tuntuu välillä voimakkaammin ja välillä hennommin.
-vaakku- rv?
synnytyksen jälkeen voi kierto kyllä heitellä aikamoisestikin. Itelläni on aina ollut tosi säännöllinen kierto (28-32), mutta synnytyksen jälkeen kierto oli kerran jopa melkein 60päivää! Eli ei ihan hetkessä palautunut säännöllinen kierto.
Raskaustesti tietty kertoo aika paljon..