Annettu tt tuki -40%. Voiko 120 eurolla elää kuukauden??
Kommentit (108)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hae rohkeasti apua ja kysy neuvoa. Suomessa ei kyllä ketään jätetä ilman tukea . Hienoa, että kirjoitit tänne. Neuvon melkein soittamaan kelaan ja pyydät sieltä neuvoa. Tai ottamaan yhteyttä oman paikkakunnan sosiaalitoimistoon.
Onko sinulla läheisiä jotka voi auttaa nyt akuutisti?
Kylläpä muuten jätetään. Itse olin kelan hitauden takia 3kk ilman rahaa.
Mitä tukea hait? Jos jotain, missä on pitkä käsittelyaika niin voit hakea toimeentulotukea odotellessa jos tili nollilla. Vai jätitkö liitteitä toimittamatta ja siksi kesti?
Hain sairaspäivärahaa.
En saanut toimeentulotukea.No et tietenkään saa tukea jota et ollut edes hakemassa.
Hain kyllä mutta en saanut.
Mikä oli peruste? Minä olen saanut aina esimerkiksi toimeentulotukea, kun tulot ovat pienemmät kuin pakolliset menot. Jos sinulle ei kuulu laskennallisesti maksaa jotain tukea niin sitten ei kuulu, kaikille on kuitenkin samat rajat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo toimeentulon pudotus motivoi työnhakuun.Hyvä niin.
Miten voi mennä haastatteluun kun ei oo varaa bussimatkoihin??
Neuvottelee etähaastattelun. Vaikka saisi työtä, miten matkustaa työhön ennen ensimmäistä palkkaa tulee olemaan myös ongelma.
LIIKKUVUUSAVUSTUS, kantsii olla työnhakijana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hae rohkeasti apua ja kysy neuvoa. Suomessa ei kyllä ketään jätetä ilman tukea . Hienoa, että kirjoitit tänne. Neuvon melkein soittamaan kelaan ja pyydät sieltä neuvoa. Tai ottamaan yhteyttä oman paikkakunnan sosiaalitoimistoon.
Silloin haetaan toimeentulotukea. Jos taas et olisi sitä saanut, niin silloin sinulla on omaisuutta tai kumppani joka tienaa ja hänellä on elatusvelvollisuus. Ei tämä ole ydisfysiikkaa.
Niin, sitten on ihan turha sanoa että ketään ei jätetä ilman tukea.
Eihän sinulla muodostu oikeutta toimeentulotukeen, jos tulosi kattavat pakolliset menot ja sinulle jää käteen yli toimeentulotuen perusosan verran. Tänä vuonna summa on reilut 555e. Viime vuonna summa oli elokuu-joulukuu välillä 532e/kk ja sitä ennen 514e/kk. Käytän tässä nyt esimerkkinä yksinasuvan minimejä, sillä muistan ne sujuvammin. Jos sinulla on puoliso joka tienaa, niin hän on elatusvelvollinen. Säännöt on samat ihan jokaiselle tässä maassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silloin haetaan toimeentulotukea. Jos taas et olisi sitä saanut, niin silloin sinulla on omaisuutta tai kumppani joka tienaa ja hänellä on elatusvelvollisuus. Ei tämä ole ydisfysiikkaa.
Eihän sinulla muodostu oikeutta toimeentulotukeen, jos tulosi kattavat pakolliset menot ja sinulle jää käteen yli toimeentulotuen perusosan verran. Tänä vuonna summa on reilut 555e. Viime vuonna summa oli elokuu-joulukuu välillä 532e/kk ja sitä ennen 514e/kk. Käytän tässä nyt esimerkkinä yksinasuvan minimejä, sillä muistan ne sujuvammin. Jos sinulla on puoliso joka tienaa, niin hän on elatusvelvollinen. Säännöt on samat ihan jokaiselle tässä maassa.
Miten minulla voi jäädä käteen yli 500e kun tulot on 900e?
Onhan se puoliso elatusvelvollinen, harmi vain kun tulot on niin pienet ettei minulle voi antaa mitään.
Ja tuo että olin 3kk ilman rahaa on ollut ajat sitten, turha siitä on enää jankata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisin taiteella jotenki tienata mutta en tiedä miten t. ap
Mene lääkäriin ja hommaa lääkärintodistus, sen jälkeen haet Kelan sairaspäivärahaa. Jos et ole kykenevä työhön, olet sairaslomalla. Työntönkin saa sairaslomaa, kuten myös toimeentulotuella oleva. Älä nyt perkele tyydy kohtaloosi, vaan hoida asia tai kuolet nälkään. KUN saat asian hoidettua sulla jää asumiskulujen jälkeen 555e/kk elämiseen.
jos asut vuokralla. omistusasuntoon ei tukia saa
Kyllä saa, älä levitä valheellista tietoa.
ai mistä omistusasuntoon saa vastaavia tukia, että asumiskulujen (lainanlyhennys, sähkö, vesi, jätemaksu, kiinteistövero, vakuutukset, lämmitys, remontit ym) jälkeen jää vielä 555e tukia "elämiseen", niin kuin vuokra-asujilla?
Kelasta niin kuin muutkin, eihän sitä tarvitse tyhmäksi sentään heittäytyä.
En mä ainakaan ole saanut mitään.
T. Omakotitalossa asuva työtön
Oletko hakenut asumistukea? Lähetätkö kelalle tositteet kaikista asumismenoista?
En saa asumistukea.
No lähetätkö kelalle tositteet asumismenoista? Ei ne ala automaattisesti mitään maksamaan vaan sinne täytyy laittaa laskut vedestä, vakuutuksista ja sähköistä yms. että ne alkaa niitä tukia myöntämään.
En saa hakemisesta huolimatta asumistukea.
Pelkkä hakeminen ei riitä, mistä olet saanut sellaisen käsityksen? Hakemus vaatii liitteitä.
Mistä sinä sait sen käsityksen etten laittanut liitteitä hakemukseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten minulla voi jäädä käteen yli 500e kun tulot on 900e?
Onhan se puoliso elatusvelvollinen, harmi vain kun tulot on niin pienet ettei minulle voi antaa mitään.
Ja tuo että olin 3kk ilman rahaa on ollut ajat sitten, turha siitä on enää jankata.
https://www.kela.fi/toimeentulotuki-perusosan-maara
Niin, eli sinulla on puoliso etkä ole yksinasuva. Sinun perusosa on 471,84e/kk. Jos et saa sitäkään, niin puoliso tienaa tarpeeksi ja elättää sinut. Kirjoitin aiemmin että käytin esimerkkeinä yksinasuvien perusosaa. Nyt tosin tajuan mikä on sinun ongelmasi, ja se on lukutaidon puute, ei mikään muu.
Pelkkä hakeminen ei riitä, mistä olet saanut sellaisen käsityksen? Hakemus vaatii liitteitä.