Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Annettu tt tuki -40%. Voiko 120 eurolla elää kuukauden??

Vierailija
01.01.2023 |

tuosta pitäisi maksaa ruuat netti ja muu eläminen

Kommentit (108)

Vierailija
41/108 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täh? Tt-tuen perusosahan on vähän päälle 500€. Asutko vanhempien luona vai miksi saisit noin vähän?

En ole hakenut työnhakijaksi masennuksen takia

Ymmärrettävää, mutta koska todennäköisyys saada töitä on suunnilleen 0%, niin eikö olisi helpointa vain kirjautua työkkäriin työnhakijaksi? Se hoituu viidessä minuutissa netissä, ja sen jälkeen ei tarvitse kuin laittaa neljä näennäistä työhakemusta /kk, ja tämäkin vasta sitten, kun työkkäristä on soitettu ja ohjeistettu tekemään näin.

Itse en ole masentunut ja olen korkeasti koulutettu (kaksi tutkintoa), mutta en saa kutsuja edes haastatteluihin, vaikka kuinka tosissani hakisin. Voit siis luottaa siihen, ettet sinäkään saa, kun et edes hae tosissasi.

En jaksa. Mua pommitettiin työkkäristä niin että piti käydä tapaamassa sitä naista 3 viikon välein. Varmaan kun olen nuori. Ja koko ajan oltiin soittelemassa. Piti ottaa myös joku työelämäneuvoja. Suurinpiirtein pakotettiin siihen. Kerroin,e ttä minulla on ollut jonkun verran masennusta, mutta siihen ei reagoitu mitenkään. 

Onhan tuo pskaa, mutta eikö olisi helpompaa pakottautua tapaamaan sitä työkkärin eukkoa 3 viikon välein kuin kärsiä riittämättömästä toimeentulosta? Ei työkkäri voi noihin masennuksiin ottaa kantaa, ei heidän koulutus, osaaminen ja ymmärrys siihen riitä. Masennuksen takia voi kyllä mennä lääkäriin ja toivoa saavansa vaikka vähän saikkua, niin saa silloin luvan kanssa olla rauhassa työkkärin höpinöiltä.

No en ole saanut koskaan saikkua kuin jotain 5 päivää. Ja mulla on myös paha sosiaalisten tilanteiden pelko mutta siinäkin olen jo kuntoutunut vuosia sitten enkä jaksaisi sitä rumbaa uudelleen.

Hankala tilanne. Valitettavasti työkkäri aika huonosti tällaisia ymmärtää - vaikka ehkä tuon olisi voinut ratkaista niin, että niitä virkailijoita olisi tavattu vaikka etänä videoyhteysin tms. 

Vierailija
42/108 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täh? Tt-tuen perusosahan on vähän päälle 500€. Asutko vanhempien luona vai miksi saisit noin vähän?

500e perusosa ei rapsahda mitenkään automaattisesti. Tuloiksi lasketaan ensin työttömyyskorvaus ja asumistuki esimerkiksi. Se, mitä niistä jää vähentää toimeentulotuen osuutta. Useimmat maksettavat toimeentulotuet ovat n 300e. Paljon pienempiäkin.

Vähennetty ttt kertoo, että hakija ei ole tehnyt työllistyäkseen toimia tms.

Ei vähennä. vähentää vain MAKSETTAVAA SUMMAA. Silti se toimeentulotuen määrä on ihan sama.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/108 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrettävää, mutta koska todennäköisyys saada töitä on suunnilleen 0%, niin eikö olisi helpointa vain kirjautua työkkäriin työnhakijaksi? Se hoituu viidessä minuutissa netissä, ja sen jälkeen ei tarvitse kuin laittaa neljä näennäistä työhakemusta /kk, ja tämäkin vasta sitten, kun työkkäristä on soitettu ja ohjeistettu tekemään näin.

Itse en ole masentunut ja olen korkeasti koulutettu (kaksi tutkintoa), mutta en saa kutsuja edes haastatteluihin, vaikka kuinka tosissani hakisin. Voit siis luottaa siihen, ettet sinäkään saa, kun et edes hae tosissasi.

En jaksa. Mua pommitettiin työkkäristä niin että piti käydä tapaamassa sitä naista 3 viikon välein. Varmaan kun olen nuori. Ja koko ajan oltiin soittelemassa. Piti ottaa myös joku työelämäneuvoja. Suurinpiirtein pakotettiin siihen. Kerroin,e ttä minulla on ollut jonkun verran masennusta, mutta siihen ei reagoitu mitenkään. 

No jos et ole halukas työllistymään, niin MIKSI väärinkäytät ja haet nittä Työllistymiseen pyrkivien tukia.

Lorvikatarri sinulla on eikä mikään muu.

Vierailija
44/108 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos et ole halukas työllistymään, niin MIKSI väärinkäytät ja haet nittä Työllistymiseen pyrkivien tukia.

Olisin halukas mutta olen sairastanut masennusta. Silloin ei saa mitään tehtyä

Vierailija
45/108 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on hyvä ettei sun kaltainen luuseri edes saa aikaiseksi yhtä asiaa eikä saa silloin täyttä rahaa, ehkä se elämä opettaa suakim mutta veronmaksajat kiittää ku en nosta kaikkia tukia 👌

Vierailija
46/108 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

PS MEE TÖIHIN, muuta neuvoa ei tule 😉

Vierailija
47/108 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

PS MEE TÖIHIN, muuta neuvoa ei tule 😉

En mene

Vierailija
48/108 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämä on valintoja ja sä oot valinnut noin. Joko pärjäät saamallasi tuella tai sitten et. Se toinen vaihtoehto olisi olemassa, mutta kun se ei kelpaa päättämäsi masennuksen takia, se on pois laskuista. Ei muillakaan aina kivaa ole, mutta silti se on tehtävä töitä, että on jotain suuhun pantavaa. 

Vierailija
49/108 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämä on valintoja ja sä oot valinnut noin. Joko pärjäät saamallasi tuella tai sitten et. Se toinen vaihtoehto olisi olemassa, mutta kun se ei kelpaa päättämäsi masennuksen takia, se on pois laskuista. Ei muillakaan aina kivaa ole, mutta silti se on tehtävä töitä, että on jotain suuhun pantavaa. 

Olisi kiva tehdä töitä jos ei tarvitsisi pelätä ihmisiä . 

Vierailija
50/108 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs Kelan Nuotti-valmennukseen ? Tarkoitettu 16-29 -vuotiaille joilla elämän suunta hukassa esim. masennuksen vuoksi.

5 kuukautta kestää, sinä aikana tavataan omaa valmentajaa yleensä kahden kesken. Ja maksetaan kuntoutusrahaa joka on suurempi kuin toimeentulotuki.

Vierailija
51/108 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten sun täytyy mennä lääkäriin hankkimaan todistus. Että olet sairaslomalla/ työkyvytön ainakin toistaiseksi. Nyt voit hakea sossusta toimeentulotukea.

Työkkärissä tarvitsevat virallisen lääkärin lausunnon sun terveydentilasta. Kyllä asiat järjestyy. Nyt olet oikeutettu toimeentulotukeen. Voit myös soittaa kiireellisessä tapauksessa ja saada mahdollisesti jo tänään tai huomenna maksusitoumuksen lähimpään ruokakauppaan. Jos sulla on tilanne sellainen, ettei esimerkiksi ole yhtään ruokaa.

Hakijalla on karenssi niin toimeentuloa alennetaan -40. Mikä tässä epäselvää??

Näköjään joillain alennetaan ja toisilla ei. Minulla on viiden vuoden karenssi päällä ja olen täydellä toimeentulotuella nyt kolmatta vuotta.

Vierailija
52/108 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten sun täytyy mennä lääkäriin hankkimaan todistus. Että olet sairaslomalla/ työkyvytön ainakin toistaiseksi. Nyt voit hakea sossusta toimeentulotukea.

Työkkärissä tarvitsevat virallisen lääkärin lausunnon sun terveydentilasta. Kyllä asiat järjestyy. Nyt olet oikeutettu toimeentulotukeen. Voit myös soittaa kiireellisessä tapauksessa ja saada mahdollisesti jo tänään tai huomenna maksusitoumuksen lähimpään ruokakauppaan. Jos sulla on tilanne sellainen, ettei esimerkiksi ole yhtään ruokaa.

Näköjään joillain alennetaan ja toisilla ei. Minulla on viiden vuoden karenssi päällä ja olen täydellä toimeentulotuella nyt kolmatta vuotta.

Mutta olet työnhakija??

Vierailija
53/108 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta olet työnhakija??

En enää, työkkärin neito otti työnhaun pois päältä viime kesänä. Yhteisellä sopimuksella toki, mutta niin ettei minulle tullut seurauksia. Suomeksi sanottuna, hän halusi minut pois listoiltaan, sillä en olisi kuitenkaan oikeutettu työttömyysetuuteen. Eli ollessani hissukseen toimeentulotuella, työkkärin ei tarvitse yrittää pakkoaktivoida minua.

Vierailija
54/108 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs Kelan Nuotti-valmennukseen ? Tarkoitettu 16-29 -vuotiaille joilla elämän suunta hukassa esim. masennuksen vuoksi.

5 kuukautta kestää, sinä aikana tavataan omaa valmentajaa yleensä kahden kesken. Ja maksetaan kuntoutusrahaa joka on suurempi kuin toimeentulotuki.

Ei pysty kun toimeentulotuki PIENENEE.

Vierailija
55/108 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit, mutta se vaatii suunnittelua. Suunnittele etukäteen ruokalista, tee isoja satseja halvoista aineksista. Päätä ennen kauppaan menoa, mitä ostat, vartaile etukäteen hintoja, äläkä osta mitään ylimääräistä. Kuukauden pärjäät kyllä fiksusti suunnittelemalla pienemmälläkin summalla, mutta oletko tullut ajatelleeksi, että jos edelleen itsepäisesti kieltäydyt työkkärin velvotteista, leikataan tukeasi myös tulevaisuudessa? Kuukauden köyhäilyn vielä kestää, mutta ei varmaan auta masennukseesi, mikäli joudut kitkuttelemaan pidempään. Eikö nyt kannattaisi ottaa lusikka kauniiseen käteen ja ilmottautua sinne työkkäriin? Kyllä sen karenssin kerkeää saada myöhemminkin.

Vierailija
56/108 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja samaan aikaan maksettiin tuplana lapsilisät mitkä meni osalla tekoripsiin ja huulitäytteisiin.

Vierailija
57/108 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin taiteella jotenki tienata mutta en tiedä miten t. ap

Vierailija
58/108 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvää uutta vuotta vaan meille veronmaksajille! Sama laulu jatkuu,sossuelätit antamassa toisilleen vinkkejä työn välttelystä.

Katotaanpa vaalien jälkeen miten käy

Ahdistaako sinua taas noin paljon lähteä huomenna töihin? Jättäydy työttömäksi niin terveytesi paranee, tuollainen stressaaminen ei ole hyväksi keholle.

Vierailija
59/108 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm... Mä oon ollut 10v työtön. Täysin terve. En vain halua tehdä töitä. (Muutamia pätkätöitä ja koulutuksia silloin tällöin.)

Muutoin aina esitän työkkärille kilttiä ja kuuliaista. Valehtelin joskus olleeni työkokeilussakin. En hae töitä vaikka on tämä 4 paikkaa/kuukausi sääntö. Olen käynyt muutamassa työpaikassa myös tekemässä yhden päivän, jättänyt työsopimukset kirjoittamatta ja lopettanut saman tien kun on ollut niin kaameeta kuraa. Näistäkään en ole koskaan mitään ilmoittanut enkä saanut karenssia. Kannattaa leikkiä mukana vaan. Kukaan ei sängystä tule nostamaan töihin.

Vierailija
60/108 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisin taiteella jotenki tienata mutta en tiedä miten t. ap

Mene lääkäriin ja hommaa lääkärintodistus, sen jälkeen haet Kelan sairaspäivärahaa. Jos et ole kykenevä työhön, olet sairaslomalla. Työntönkin saa sairaslomaa, kuten myös toimeentulotuella oleva. Älä nyt perkele tyydy kohtaloosi, vaan hoida asia tai kuolet nälkään. KUN saat asian hoidettua sulla jää asumiskulujen jälkeen 555e/kk elämiseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kaksi