Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi uudenvuodenpäivänä on aina sunnuntaimasis potenssiin tuhat?

Vierailija
01.01.2023 |

Eikä edes ole krapulaa tms. Jostain syystä tunnelma vaan on aina niin ankea ja lyö ihan lamaan.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on toistunut tämä sama fiilis jo monena vuonna. Eikä tosiaan krapulaa. Minä myös mietin, miksi niin ankea fiilis aina.

Vierailija
22/35 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ei pysty yöllä nukkumaan kun raketit paukkuu aamuun saakka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on toistunut tämä sama fiilis jo monena vuonna. Eikä tosiaan krapulaa. Minä myös mietin, miksi niin ankea fiilis aina.

Univaje. Olo on kuin olisi ollut tykistökeskityksen alla koko yön.

Vierailija
24/35 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska ei pysty yöllä nukkumaan kun raketit paukkuu aamuun saakka.

Ei tämä ainakaan mulla. Ei täällä paukkunut enää, kun menin nukkumaan. Mä mietin tätä masista. Ehkä se mun kohdalla on, kun ei ole oikein mitään iloista odotettavaa. Huomaa vain, että yksi vuosi taas takana.

Vierailija
25/35 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän fiiliksen. Joulun vapaat pidetty ja arki taas alkaa. Pitäisi laittaa joulukuusi ja koristeet pois, se on mulle aina haikeaa, koska nautin tunnelmasta. Eniten sitä ehkä miettii, että taas meni yksi vuosi elämästä johonkin. Mitöän ihmeempää ei jäänyt käteen. Vaikka en kyllä tiedä, mitä mullistavaa olisi pitänyt tapahtua?

Mutta aina on vähän tylsä fiilis ja semmoinen jaahas, mitähän nyt sitten ajatus päällä. Joulukuu on ihanaa, kun on paljon menoja. Saa koristella kodin, käydä konserteissa, pikkujouluissa ja illanistujaisissa. On kaikkea kivaa. Sitten arki tuntuu sen jälkeen jotenkin extra ankealta. Ens vuonna vois varata jonkun ihanan reissun tähän joulun jälkeiseen ahdistukseen.

Mutta kevättä kohti. Osta vaikka tulppaaneja kotiin, minua ne piristävät.

Vierailija
26/35 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ainoa toive olisi ollut saada vielä lisää lapsia, mutta puoliso sanoo ei. En tiedä kuinka pääsen yli

Vierailija
27/35 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kiitän miestäni siitä ettei menty eilen mihinkään. Kysyin alkuillasta mentäskö johonkin drinkille ja moikkaa kavereita. Mies sanoi ettei aio juoda ja ei jaksa lähtee tonne ulos liukastelee ja kelikin oli mitä oli. Hän aikoo aloitta uudevuoden ilman krapulaa ja on muutenkin ollut juomatta jo monta kuukautta. Sanoi, että mee sinä, jos halaut. Onneksi en lähtenyt. Kateltiin leffoja ja syötiin. Aamulla heräsin klo 9 sämpylän tuoksuun. Mies oli päättänyt leipoa sämpylöitä. klo 11 aikaan käytiin kävelyllä. Oikein halasin kesken lenkin miestä, kun olin niin iloinen ettei ole huonoa oloa ja ei menty enkä mennyt mihinkään. Tasan vuosi sitten oksentelin kotona krapulaa pois ja oli se masis juomisesta ja taximatkoista,

Vierailija
28/35 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sitä pitää tammikuussakin lomaa. Suunnitella kivoja juttuja tammi-helmikuulle. Auttaa kummasti. Ja jos yhtään ap:ta auttaa ajatus siitä, että nyt valostuu kokoajan ja mennään kevättä ja kesää kohti. :)

Todennäköisesti tuo fiilis kuitenkin johtuu monella siitä, kun joulukuun juhlakausi on ohi.

Vierailija
29/35 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. En käytä alkoa, ja olen helpottunut kun joulu on ohi.

Uusi vuosi on minulle valoa ja kesää kohti menemistä, joten "masennus ja juhlapyhien loppuminen" ei selitä tätä tympeää oloa, joka mulla on aina 1.1.

Vierailija
30/35 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen on syynsä. https://yle.fi/a/3-8615168

Vierailija
31/35 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johonkin 18 v saakka uusi vuosi oli odotettu juhla. Vaan ei enää

32/35 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kevään valo vasta masentaakin.

Vierailija
33/35 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on takana ensimmäinen selvä uusivuosi aikuisiällä ja olo ei ole masentunut verrattuna männäuusiinvuosiin. Lähdin jo aamusta lenkille (ihanan rauhallista kadulla) ja nyt ihan tavallista sunnuntain viettoa. Sanoisin, että alkoholittomuus vähentää jos ei nyt kokonaan poista "sunnuntaimasista".

Vierailija
34/35 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tämä on aina iloinen päivä. En välitä joulusta enkä uuden vuoden juhlista ollenkaan. Tykkään siitä kun alkaa arki ja tavalliset viikonloput. Tammikuun alussa katse kääntyy jo kevääseen ja lisääntyvään valoon. Parasta! Tulee niin energinen olo.

Vierailija
35/35 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu ohi 😳 ei enää juhlaruokaa ja viiniä joka aterialla. Paluu takaisin tylsiin arjen rutiineihin ja arkiruokiin. Pitäis ettiä uusi työ, etten pala loppuun ja muuta mukavaa. Velvollisuuksia velvollisuuksia. Ajatuskin jo uuvuttaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kaksi