Käytettyjen autojen kauppa törmäsi seinään
Ei käy kauppa. Varastot täyttyy muissa maissa romisikäisistä peltilaatikoista.
Kommentit (71)
Vierailija kirjoitti:
Jaa törmäsi vai? Ainakin autoliikkeet mainostavat kovasti ostavansa uudenkarheita vaihtoautoa. Niillä on nyt kysyntää koska uusia joutuu odottamaan lähes vuoden.
Me tilattiin uusi auto vuoden 2021 syksyllä. Auton piti valmistua sen vuoden loppuun mennessä. Mutta ei ole valmistunut vieläkään. Toimitus on yli vuoden myöhässä.
Komponenttipulaa syyttävät.
Hyvityksenä ovat luvanneet lisämaksullisia ominaisuuksia ilmaiseksi.
Saa nähdä valmistuuko auto tänä vuonna. Olisihan se kiva jos joskus valmistuisi.
Ostettiin halpa vanha auto odotteluajaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei kauppa käy, niin saattaa olla syytä siellä kaupan toisessa päässäkin. Joskus.
Ei ole kauaa, kun vaihdettiin vaimon auto Volkkariin, jossa vielä takuu voimassa.
Etsittiin alle 2-V vanhaa, alle 40.000 tkm ajettua ja webastollista.Haun jälkeen laitettiin tarjouspyyntöjä varmaan 5 liikkeeseen, hyvät valokuvat entisestä ja huoltokirjastasta, varustelusta ja tieto, miten maksamme välirahan.
Kahden vastanneen kanssa käytiin neuvottelut, joista toiseen käytännössä samanlaiseen väliraha oli 1200 e pienempi. Se otettiin.
2 liikettä ei ikinä edes vastannut, yhdestä tuli vastaus sen jälkeen kun ajettiin jo uudella autolla toistaa viikkoa. Näkyy olevan joku niistä Volkkareista noista tarjouksia pyydettiin edelleen myynnissä, mutta miten niitä voi ostaa, jos ei myydä?
Meillä ihan sama juttu!
Vaihdettiin auto viime vuoden maaliskuussa melkoisessa kiireessä, kun vanha alkoi olla aivan susi ja auto on pakko olla. Uutta ei ehditty odottaa, joten ostettiin kokeiluun hybridi.Nyt sen voisi kuitenkin vaihtaa himppasen isompaan (kolme lasta) ja peräkoukulliseen (avi ei anna asentaa just tähän autoon koukkua, aargh). Olen laittanut monesta autosta asiallista kyselyä tässä joulun aikana, eikä kukaan vastaa! Ei, vaikka meidän nykyisen auton pitäisi olla just sellainen haluttu, kun on 2020 vuosimallia, ajettu alle 30k ja ladattava hybridi.
Ei sitten stna.
Mikset itse myy autoasi ja sitten autokaupoille?
Mitä varten ne myyjät siellä on edes, jos oletus on tämä?
Ei ole aikaa itse myydä. En ole automyyjä, teen ihan muunlaista työtä. Sellaista, että työajan puitteissa on vaikea ehtiä sinne kauppaan paikan päälle potkimaan renkaita ja kuuntelemaan sonnan jauhantaa liian kireisiin housuihin pukeutuneen StefuVeetin suusta.
Ehkä erilaiset autovex -palvelut yleistyy vielä tuntuvasti.
Ei se huoltokirja kiinnosta pienillä jobbareillakaan. Viime keväänä vaihdoin auton ja tasan yksi myyjä kysyi huoltokirjasta. Yksi!! Ja sekin kysyi: onko huoltokirja. Kaikki muut antoi vaihtohinnan kiireen vilkkaa siitä koneeltaan. Ja ei siis mulla sähköinen.
Vierailija kirjoitti:
Ei se huoltokirja kiinnosta pienillä jobbareillakaan. Viime keväänä vaihdoin auton ja tasan yksi myyjä kysyi huoltokirjasta. Yksi!! Ja sekin kysyi: onko huoltokirja. Kaikki muut antoi vaihtohinnan kiireen vilkkaa siitä koneeltaan. Ja ei siis mulla sähköinen.
Jos se on noin helppoa. Et. Katsoo vaan vaihtoauton hinnan excelistä, niin luulisi sitten ehtivän vastata niihin yhteydenottopyyntöihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei kauppa käy, niin saattaa olla syytä siellä kaupan toisessa päässäkin. Joskus.
Ei ole kauaa, kun vaihdettiin vaimon auto Volkkariin, jossa vielä takuu voimassa.
Etsittiin alle 2-V vanhaa, alle 40.000 tkm ajettua ja webastollista.Haun jälkeen laitettiin tarjouspyyntöjä varmaan 5 liikkeeseen, hyvät valokuvat entisestä ja huoltokirjastasta, varustelusta ja tieto, miten maksamme välirahan.
Kahden vastanneen kanssa käytiin neuvottelut, joista toiseen käytännössä samanlaiseen väliraha oli 1200 e pienempi. Se otettiin.
2 liikettä ei ikinä edes vastannut, yhdestä tuli vastaus sen jälkeen kun ajettiin jo uudella autolla toistaa viikkoa. Näkyy olevan joku niistä Volkkareista noista tarjouksia pyydettiin edelleen myynnissä, mutta miten niitä voi ostaa, jos ei myydä?
Meillä ihan sama juttu!
Vaihdettiin auto viime vuoden maaliskuussa melkoisessa kiireessä, kun vanha alkoi olla aivan susi ja auto on pakko olla. Uutta ei ehditty odottaa, joten ostettiin kokeiluun hybridi.Nyt sen voisi kuitenkin vaihtaa himppasen isompaan (kolme lasta) ja peräkoukulliseen (avi ei anna asentaa just tähän autoon koukkua, aargh). Olen laittanut monesta autosta asiallista kyselyä tässä joulun aikana, eikä kukaan vastaa! Ei, vaikka meidän nykyisen auton pitäisi olla just sellainen haluttu, kun on 2020 vuosimallia, ajettu alle 30k ja ladattava hybridi.
Ei sitten stna.
Mikset itse myy autoasi ja sitten autokaupoille?
Mitä varten ne myyjät siellä on edes, jos oletus on tämä?
Ei ole aikaa itse myydä. En ole automyyjä, teen ihan muunlaista työtä. Sellaista, että työajan puitteissa on vaikea ehtiä sinne kauppaan paikan päälle potkimaan renkaita ja kuuntelemaan sonnan jauhantaa liian kireisiin housuihin pukeutuneen StefuVeetin suusta.
Sitten on ihan turha valittaa.
Jos "ei ole aikaa" viittä minuuttia laittaa myynti-ilmoitusta nettiin, niin mätäne kiireeseesi.
Vierailija kirjoitti:
Moni autokauppa ei enää ota diesel-autoa vaihdossa. Kamux ja Saka täynnä dieseleitä joita ei kukaan osta.
Aionkin ajaa dieselautoni loppuun ja ostaa sitten toisen halvalla tilalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos se on noin helppoa. Et. Katsoo vaan vaihtoauton hinnan excelistä, niin luulisi sitten ehtivän vastata niihin yhteydenottopyyntöihin.
Niin luulis. Moni automyyjä sanoikin, että tää on semmoista liukuhihnahommaa. Nettiauto on kuulemma muuttanut pelin hengen. Autoista ei saa juuri mitään neuvottelemalla pois, ne kun pitää alkujaankin hinnoitella niin tiukasti. Sitten auton vaihtoarvossa on se pieni neuvotteluvara. Katsotaan koneelta mitä se maksaa ja siihen laitetaan oma kate päälle. Eli 10k autosta kokeillan eka heittää, että saat 7k. Sitten ehkä juttelemalla se tekee ns. loistavan tarjouksen ja lupaa 8k. Siinä se. Sen enempää eivät neuvottele ja se tulee tyyliin excelistä.
Vierailija kirjoitti:
Media toitottaa uutisia sodasta, lamasta ja sähkökriisistä. Ei yhtään ihme, että uusien autojen ostamista lykätään tulevaisuuteen. Jäädään odottamaan ja katsomaan mihin suuntaan maailma on menossa. Ehkä keväällä taas kauppa käy?
Olin vaihtamassa omaa autoani nyt vuodenvaihteessa. Mutta juuri noista syistä ajattelin, että katellaanpas keväämmällä uudestaan.
Pelkästään autojen käyttöiät kasvaneet kun lapsena 10 vuotta vanha oli jo ikäloppu ja jokin 14 vuotta vanha melkeinpä jo ihan romuauto kesäautoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Media toitottaa uutisia sodasta, lamasta ja sähkökriisistä. Ei yhtään ihme, että uusien autojen ostamista lykätään tulevaisuuteen. Jäädään odottamaan ja katsomaan mihin suuntaan maailma on menossa. Ehkä keväällä taas kauppa käy?
Olin vaihtamassa omaa autoani nyt vuodenvaihteessa. Mutta juuri noista syistä ajattelin, että katellaanpas keväämmällä uudestaan.
Kukaan ei oikeasti tiedä miten korkealle euriborit vielä nousevat. Veikkaukset ovat haarukassa 3-5 %, mutta samaan aikaan monet euromaat, Suomi mukaan lukien, lietsovat inflaatiota tukipaketeilla ja elvytyksellä. Tuollainen epävarmuus on myrkkyä velallisille.
Vaalien jälkeen liikkeet pullollaan 1000€ autoja ja kauppa käy jälleen.