Uudenvuodenlupaukset vuodelle 2023 (ja kaikki muu aiheeseen liittyvä keskustelu)
Mikä tai mitkä ovat sinun omia uudenvuodenlupauksiasi? Tai ellet aio tehdä lupausta, mikä kuitenkin VOISI olla lupauksesi? Entä mitä mieltä olet muiden lupauksista? Mitä muita ajatuksia uudenvuodenlupaukset sinussa herättävät?
Kommentit (79)
Aloitan terveellisemmät elämäntavat juomalla enemmän vettä. Oikeasti. Matalalla kynnyksellä. Ei enää kaloreita juomista.
Lupaan säästää hieman lisää rahaa pahan päivän varalle.
Vierailija kirjoitti:
Ihan turha tehdä lupauksia! En ne kuitenkaan pidä!
Kyllä mulla vaan on pitänyt. En vaan ole mitään mahdottomia ja epämääräistä luvannut.
Palstalla tuntuu olevan paljon ihmisiä, jotka voisivat luvata kytätä vähemmän naapureita!
Teen jotain tavallisesta arkielämästä poikkeavaa, en vielä tiedä mitä. Käyn ehkä Seinäjoella tai avantouinnilla. Jotain kuitenkin.
Lupaan ja vannon, kautta kiven ja kannon, että jos yksikin mies koskee minuun ilman lupaa, teen miehestä rikosilmoituksen! Ja mikä parasta, 1.1.2023 tulee onneksi myös voimaan uusi seksirikoslaki!
Lupaan vittuilla tällä palstalla edelleen. Muutenkin jatkan elämääni samaan malliin. Mitäs sitä toimivaa vaihtamaan.
Vierailija kirjoitti:
Aion mennä seksibileisiin!
Sovittu!
On tullut tavaksi täytellä vuodenvaihteessa tuollainen life design -opus. Siinä ei tehdä tiettyjä lupauksia, vaan mietitään laajemmin, millaista unelmaelämä olisi ja mitä askelia uuden vuoden aikana sitoutuu ottamaan unelmiaan kohti. Valitaan muutama asia, joita haluaa enemmän elämäänsä (esim. mun valinnat ensi vuodelle myötätunto, voima sekä olennaiseen keskittyminen) ja yksi pääteema koko vuodelle (olennaiseen keskittyminen). Sitten aina kolmen kuukauden jaksolle listataan konkreettiset teot, joilla tuota teemaa toteuttaa ja noita asioita tavoittelee, ja kunkin jakson lopulla käydään läpi, mikä on toiminut ja mikä ei, haluaako päivittää valitsemaansa teemaa jne.
Vierailija kirjoitti:
On tullut tavaksi täytellä vuodenvaihteessa tuollainen life design -opus. Siinä ei tehdä tiettyjä lupauksia, vaan mietitään laajemmin, millaista unelmaelämä olisi ja mitä askelia uuden vuoden aikana sitoutuu ottamaan unelmiaan kohti. Valitaan muutama asia, joita haluaa enemmän elämäänsä (esim. mun valinnat ensi vuodelle myötätunto, voima sekä olennaiseen keskittyminen) ja yksi pääteema koko vuodelle (olennaiseen keskittyminen). Sitten aina kolmen kuukauden jaksolle listataan konkreettiset teot, joilla tuota teemaa toteuttaa ja noita asioita tavoittelee, ja kunkin jakson lopulla käydään läpi, mikä on toiminut ja mikä ei, haluaako päivittää valitsemaansa teemaa jne.
Netistä näköjään löytyy aivan liikaa linkkejä tästä aiheesta, eli olisko sulla suosituksia jollekin hyvälle life design -sivustolle?
Lupaan että tämä on viimeinen viestini tälle palstalle koska tällä palstalla ei ole sananvapautta.
Mitä tahansa lupaakin, on hyvä kuitenkin pitää mielessä, että aina voi tulla elämässä eteen suuria yllätyksiä. Itse olin asettanut korkeita tavoitteita vuodelle 2020, mutta kuinkas kävikään, tulikin koronapandemia, ja kaikki suunnitelmat menivät uusiksi!
Lupaan aloittaa jonkun uuden harrastuksen. En ole vielä päättänyt mikä se voisi olla. Olisiko heittää random ehdotuksia? En aio päättää etukäteen kuinka kauan aion jatkaa uutta harrastustani. Yksikin päivä siis riittää, silloin on lupaus pidetty.
Lupaukseni voisi olla esim että en aio syödä purkkihernekeittoa kylmänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Netistä näköjään löytyy aivan liikaa linkkejä tästä aiheesta, eli olisko sulla suosituksia jollekin hyvälle life design -sivustolle?
Tiettyjä sivustoja ei valitettavasti ole suositella, en muista mistä tuon opuksen aikoinaan bongasin, mutta jos googletat life design journal/planner niin varmaan löytyy jotain vastaavaa.
Jos tekee monia lupauksia, eikö se ole vähän sama kuin tekisi bucket listin, mutta ei koko loppuelämäksi, vaan seuraavalle vuodelle
Lupaan käydä lukemassa palstaa joka päivä.