Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uuden vuoden lupaukseni: En osta itselleni vaatteita vuonna 2023

Vierailija
31.12.2022 |

Pitäisi onnistua helposti, koska en ole muodin perään ja kaapeissa on paljon vanhoja vaatteita.
Tänä vuonna ostin vain 7-packin alushousuja ja 12-packin sukkia eli en paljoa nyttenkään.
Ainoastaan pieni varaus täytyy jättää kenkiä varten. Ne kun tahtoo rikkoontua joskus aivan odottamatta.

Onko muilla vastaavia lupauksia?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aa mä taas aion uudistaa vaatekaapin

Vierailija
22/33 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion nauttia elämästä ostamalla palveluja, joilla voin hemmotella itseäni. 2022 menehtyi moni työikäinen tuttava vakavaan sairauteen. Tajusin, että elämä on tässä ja nyt. Ei sitten joskus, kun olen eläkkeellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset ovat niin ankeita. Mitä pahaa on siinä jos ostaa uudet farkut ja pari paitaa ja vaikka kunnon kengät ensi vuonna. Mutta suomalainen juo vaaleaa kahvia ja vinkuu ja säästää sähköä kököttäen kylmässä kämpässään.

Nyt riittää prkl se Juhlamokan mollaaminen! Minä en jaksa enää yhtään suomalaista ruokaperinnettä häpeävää itsetunnotonta valittajaa! Ja sinä näytät nyt olevan se vinkuja tässä ketjussa.

Vierailija
24/33 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä aion yrittää viettää niin hauskaa vuotta kuin voin. Paljon shoppailua ja huvittelua ja matkustelua. Herkkuja ja hyvää ruokaa sekä hyvää seuraa. Yhtään en tee mitään ankeaa enkä masentavaa.

Joskus sen hauskuuden voi saada erilaisista tavoitteista, kuten vaikka siitä, että ei osta vaatteita vuoteen. Hyvässä lykyssä sitä säästää rahaa ja oppii jotain itsestään ja elämästä yleensä. Shoppailua nyt on jokainen kokeillut. Ei ole kummoista ajan vietettä.

Mä kokeilin tuota shoppailemattomuutta sattuneesta syystä jo vuonna 2020 ja vähän vielä seuraavanakin vuonna. Enää en kokeile enkä muutenkaan ankeuta elämääni vasiten. Mä opin elämästä silloin sen, että moinen ei kannata eikä tuo hyvää mieltä. Asiat pitää tehdä ajallaan ja elämä on elämistä varten.

Olen samaa mieltä. Jos jotain tarvitsee niin ostaa vaan. Elämä on ihan tarpeeksi kurjaa vastoinkäymisineen muutenkin.

Sama täällä, en jaksa yleensäkään mitään turhia päätöksiä ja vannomisia, vaan elän mukavasti ja rennosti juuri niin kuin itsestään hyvälle tuntuu. Jos näen jonkun kivan vaatteen, niin ostan sen, jos eteen ei tule mitään ihmeempää, niin pärjään hyvin.

N47

Ehkäpä joku toinen ketju olisi sitten se oikea osoite?

Ai koska alkoi taas kismittää, kun joku ei ole yhtä ankea kuin sinä?

Ei, vaan siksi koska tässä oli hyvä ja mielenkiintoinen aihe meneillään. Sinä tulit siihen riitaa haastamaan, vaikka et aio edes osallistua haasteeseen. Tulit kertomaan meille muille, miten väärässä olemme, kun emme elä kuten sinä. Minun mielestäni se on ankeaa.

Vierailija
25/33 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon sulla kuluu noita sukkia ja alushousuja. Itse ostin vain kolmet alushousut ja kolmet sukat. Siinäpä ne mun vaateostokset sitten olivatkin tältä vuodelta. Voihan se tietysti olla, että ostit niitä sukkia ja alushousuja useamman vuoden tarpeisiin.

Vierailija
26/33 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on tasan kaksi vaatekappaletta, jotka mun täytyy ostaa itselle, kun löydän sopivat. Tämän vuoden aikana ostin itselleni toppahousut, yöhousut ja colleget. Käytän aika kaikki vaatteet viimeiseen asti, joten yleensä ostan todella vähän itselle mitään. Lapsien vaatteisiin sitten kuluukin niitä euroja. Millon hajoaa housut, paita, takki jne.

Mutta tavoite, että vuosi menisi itseni kohdalla noilla kahdella vaatekappaleen hommaamisella.

Minulla ovat jo aikuiset lapset, mutta muistan vielä heidän lapsuutensa. Koko ajan piti jotain kursia ja ostaa uutta välillä tilalle. Toppatakitkin ovat nykyään heikkoa ainesta verrattuna oman lapsuuteni ulkovaatteisiin. Siihen aikaan ei ollut mitään Vaatelaastaria, jolla nopeasti olisi korjannut toppahousujen polvissa olevat palkeenkielet.

Lapsuuden jälkeen teini-ikä, jolloin olisivat halunneet suunnilleen kalleinta, mitä rahalla saa. Sitten mököttivät kun valistin hieman rahatilanteestamme. Ihme kyllä ovat nykyään minimalisteja ja molemmat merkittömiin perusvaatteisiin pukeutuvia opiskelijoita.

Vierailija
27/33 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset ovat niin ankeita. Mitä pahaa on siinä jos ostaa uudet farkut ja pari paitaa ja vaikka kunnon kengät ensi vuonna. Mutta suomalainen juo vaaleaa kahvia ja vinkuu ja säästää sähköä kököttäen kylmässä kämpässään.

Tämä. Ja kihisee kiukusta jos näkee jonkun nauttivan yhtään mistään ja haluaa sen samantien kielletyksi.

Ei kaikkia kiinnosta muiden elämä. Pikemminkin te olette nyt olleet innokkaita leimaamaan tuntemattomia ihmisiä omien mielikuvienne mukaan. Minä en juo kahvia enkä myöskään istu palellen kun osaan pukea riittävästi vaatteita ylleni.

Vierailija
28/33 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika paljon sulla kuluu noita sukkia ja alushousuja. Itse ostin vain kolmet alushousut ja kolmet sukat. Siinäpä ne mun vaateostokset sitten olivatkin tältä vuodelta. Voihan se tietysti olla, että ostit niitä sukkia ja alushousuja useamman vuoden tarpeisiin.

Täytyyhän niitäkin pestä. Minä ainakin pesen sekä alushousu- että sukkapyykit ihan omina koneellisinaan.

Vierailija
29/33 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, älkääpäs lapsoset riidelkö! Osalla meistä oikeasti on niin hyvät vaatevarastot, että vuosi ilman ostoksia sujuu ilman yhtään kipuilua tai uhrautumista. Toisilla - jotka ovat ehkä aiemmin ostelleet vähemmän ja järkevämmin - sitten on enemmän tarvetta hankkia uutta.

Itselläni on nättejä mekkoja ja villatakkeja ja kankaita ja lankoja niihin vuosikausiksi, joten sikäli voisin lähteä mukaan. Mutta sitten taas toisaalta minulta puuttuu toppatakki. Juuri eilen hiihdin miehen toppatakissa. Joten en ehkä kuitenkaan ole mukana. Jos en sitten saa tulla mukaan toppatakki-kumpparit-sukat-disclaimerilla. Selkeästikään käytännölliset ostokset eivät ole minun juttuni.

Vierailija
30/33 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

eilen lähti tilaus erääseen verkkokauppaan ja tilasin toppaliivin, sille saattaa olla käyttöä sisätiloissakin jos/kun mennään kunnon pakkasille. Lisäksi tilasin pari paksumpaa pitkähihaista paitaa hyvältä tutulta merkiltä. Vuokranantaja kun tuntuu säästävän lämmityskuluista kunnolla. Perusvaatteita en juurikaan tarvitse, alusvaatteita/sukkia, jos sattuvat hajoamaan joukolla. Kengätkin pitäisi olla ok.

Vierailija
31/33 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukana, jos saan ostaa uudet kumisaappaat ja lämpimät talvikengät jos vain löydän. Ei muuta vaatetta, villasukkia neulon edelleen ja langat on jo valmiina.

Vierailija
32/33 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

eilen lähti tilaus erääseen verkkokauppaan ja tilasin toppaliivin, sille saattaa olla käyttöä sisätiloissakin jos/kun mennään kunnon pakkasille. Lisäksi tilasin pari paksumpaa pitkähihaista paitaa hyvältä tutulta merkiltä. Vuokranantaja kun tuntuu säästävän lämmityskuluista kunnolla. Perusvaatteita en juurikaan tarvitse, alusvaatteita/sukkia, jos sattuvat hajoamaan joukolla. Kengätkin pitäisi olla ok.

Älä lainaa sille joukolle alusvaatteitasi.

Vierailija
33/33 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten onnistuit tässä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yksi