Uusi työ ja ärsyttävä työkaverit
Aloitin uudessa työssä reilu kuukausi sitten. Olin innoissani työpaikasta ja tykkäänkin työtehtävistä. Palkka ok jne. Ainoa asia mikä alkanut mietyttämään on työkaveri.
Työ on enimmäkseen itsenäistä tekemistä josta juurikin tykkään.
Ongelmaksi olen kokenut erään naisen joka koko ajan selvittää toisille omia työtehtäviä, siis mitä on tehnyt ja aikoo tehdä. Minun mielestä ihan tyhjänpäiväistä tietoa meille muille ja tämä hänen tapansa keskeyttää vähän väliä meidän muiden työtä on rasittavaa. Etenkin kun olen uusi niin minulla menee helposti omat työt (esim.jos lasken jotain) sekaisin kun hän tulee viereen selostamaan omia töitään. Hän saattaa myös kauempaa huudella ja sitten itse pitää kysyä että anteeksi, mitä sanoit kun en kuullut. Alussa aina luulin että huutelee jotain tärkeää mutta se on vaan sitä samaa jauhamista ja omien töiden päivittelyä.
Meillä osa käyttää kuulosuojaimia ja saamme myös kuunnella kuullokkeilla musiikkia tai äänikirjoja tietyissä työtehtävissä. Ajattelin että tällä vältyn tuon naisen keskeytyksiltä mutta ei.. Hän tulee viereen selostamaan ja olettaa että otan kuulokkeet pois.
Ehkä pieni juttu mutta nyt tuo on alkanut välillä ihan raivostuttamaan. Tekisi mieli sanoa hänelle jotain mutta en tiedä miten ja sekin mietityttää kun olen uusi. Nainen on vakituinen ja tuntuu olevan pomon suosiossa. Pomo ei puutu tilanteeseen. Sitäkin olen miettinyt etten enää vaan välitä hänestä, siinäpähän selittäisi kuuroille korville. Toistaalta en haluaisi olla epäkohtelias.
Olen huomannut että toisiakin työntekijöitä tämä hieman ärsyttää. Tämän naisen jauhaminen jatkuu myös tauoilla. Ei osaa puhua muusta kuin työasioista, siis omista. Sellaista omien töiden päivittelyä joista paistaa itsensä kehuminen. Toisten tekemisethän eivät häntä kiinnosta. Hän on ihan ahkera eli tekee kyllä hyvin töitä mutta tuollainen jatkuva jauhaminen asiasta on rasittavaa.
Mitä te tekisitte? Sanoisitte suoraan vai koittaisitte olla vaan välittämättä?
Kommentit (30)
Mä niiiiin tiedän nää tyypit.
Aikoinaan isossa työyhteisössä avokonttorissa oli "se klassinen" iät ajat talossa ollut sihteeri, kai joskus ollut jopa johdon sihteeri mutta syrjäytetty siitä tehtävästä". Hän oli just tuollanen joka häröili sen 8 h toimistolla juoruten ja jutskaillen millon kenenkin sermin nurkalla. Vaikka olisi voinut viestittää asian s postilla, niin tykkäsi tulla fyysisesti siitä kertomaan ja sitten jutteli vartin siinä kaikkea muuta ja koko 6 henkinen tiimimme joutui keskeyttämään työnsä.
Tää tarkoitti myös sitä että teki ka 10h työpäiviä ja usein kävi viikonloppuna paikkailemassa edellisviikkoa.
Puuttui muutenkin jatkuvasti asioihin jotka ei hänelle kuuluneet.
Hänestä reklamoitiin toistuvasti johdolle, jonka seurauksena hänet siirrettiin sellaisen toimialan assariksi joka oli tarkoitus myydä pois firmasta.
Huh, sinne meni. Ei jääny kyllä ikävä.
Ota selvää onko mahdollista tehdä etätyösopimus.
Älä suututa johtajan suosikkia, saat vaan hankalan ihmisen maineen. Koita kestää koeaika.
Ja työelämässä ei koskaan selviä siltä että ei joku asia ärsytä.
Koitan itsekin opetella sitä etten ärsyynny vaan ingnooraan asioita, ikänkuin poissuljen, sivuutan ja koitan olla antamatta kiukulle valtaa. Muuten tosta tulee kierre joka voi jossain tapauksessa viedä koko motivaation.
Vierailija kirjoitti:
Kummelin sketsi "tonnin seteli".
Katsele sitä muijaa sillä Silvennoisen ilmeellä, kun tulee jotain selittämään.
Se juttelee muille noista tehtävistään koska se oikeasti juttelee itselleen, se käsittelee ja järjestelee asioita sillä lailla. Ei se sille mitään voi. Have a heart.
Kuka sinulle on antanut sen käsityksen että koko ajan on kivaa? Se, että on erilaisia ihmisiä opitaan jo päiväkodissa ja sen kanssa pitää vaan oppia elämään. Kaikista ei tarvitse pitää, mutta toimeen on tultava.
Näitä löytyy tosiaan työpaikoilta. Sehän se paha onkin, että sitten niitä vielä pidetään hyvinä työntekijöinä? Meillä töissä samanlainen typpi, joka selittää koko ajan mitä hän on tehnyt ym. On esimiehen suosiossa jostain kumman syystä? Me hiljaiset jotka emme tuo koko ajan omaa "erinomaisuuttamme" esille, jäädään sitten jalkoihin! Tyyppi vielä niin ilkeä, että heittää pölötyksensä lomasta aina jotain kommenttia, mitä me muut ollaan oltu tekemättä? Kun hän on niin nopea, ja me hitaita. Tosiasia on että se sählää ja me korjaamme jälkiä
Kun huomasin, että minua lähinnä ärsyttää muut ihmiset tein muutoksia omassa elämässäni. Ja nyt minulla on ollut etätyösopimus vuodesta 2017.
Vierailija kirjoitti:
Näitä löytyy tosiaan työpaikoilta. Sehän se paha onkin, että sitten niitä vielä pidetään hyvinä työntekijöinä? Meillä töissä samanlainen typpi, joka selittää koko ajan mitä hän on tehnyt ym. On esimiehen suosiossa jostain kumman syystä? Me hiljaiset jotka emme tuo koko ajan omaa "erinomaisuuttamme" esille, jäädään sitten jalkoihin! Tyyppi vielä niin ilkeä, että heittää pölötyksensä lomasta aina jotain kommenttia, mitä me muut ollaan oltu tekemättä? Kun hän on niin nopea, ja me hitaita. Tosiasia on että se sählää ja me korjaamme jälkiä
Käsitys siitä että hiljaiset on vähän tyhmiä elää ja voi edelleen hyvin. Ei ole tarvetta esim puuttua sen äänekkään käytökseen kun on lauma näitä hiljaisia jotka korjaa muiden jäljet.
Kummelin sketsi "tonnin seteli".
Katsele sitä muijaa sillä Silvennoisen ilmeellä, kun tulee jotain selittämään.