Olisko noloa laittaa henkselit eli olkaimet housuihin? Toki puseron alle
kun ei meinaa pysyä housut ylhäällä, vyö ei käy.
Kommentit (76)
Mulla henkselit kyllä kuuluu ihan jokapäiväiseen elämään enkä mä niitä koe mitenkään noloiksi.
- Skimbatoppahousuista kiinteät henkselit
- Lätkähousuista nappihenkselit
- Skeitatessa löysät farkkuhaalarit joissa kiinteät henkselit
- Duunihousuista snickersin leveät työhenkselit
- Ulkoiluhousuista osassa on kiinteät henkselit ja osassa käytän normihenkseleitä klipseillä
- Vapaa-ajan farkuissa on tavalliset klipsihenkselit
Irrotettavia klipsillisiä henkseleitä on mulla useamman värisiä ja levyisiä ja ne on siitä tosi kätevät että ne saa helposti irti housuista pesun ajaksi. Lisäksi voi muun pukeutumisen mukaan helposti valita henkseleiden leveyden ja värin.
Eikä henksleeiden käyttäminen edes niin harvinaista ole, mun duuniporukassa kaikilla jätkillä on työhuosuissa henkselit ja lätkäporukassakin lähes kaikilla. Töistä lähtiessä pukuhuoneessa moni muukin kuin minä vetää päälle farkut joissa on henkselit kiinni.
Monella mun frendilläkin oon henkselit näynyt päällä eikä kukaan oo koskaan sanonu mitään negatiivista mun henkseleistä, enemmänkin niitä on kehuttu hyvännäköisiksi.
Hessu Hopolla (Goofy) on ainakin monissa vanhemmissa piirroksissa henkselit liivin alla.
Armeijassa jaettiin henkselit ja valvottiin, että niitä myös käytettiin.
Henkselit on niin hotit että pikkusen meinaa "tuntua etusessa" jos ajattelee mitä on päällä.
Vierailija kirjoitti:
Armeijassa jaettiin henkselit ja valvottiin, että niitä myös käytettiin.
Näin oli.
Varsinkin maastopuku vaati henkselit ja tosiaan käyttäminen ei ollut vapaaehtoista vaan "Teille on jaettu housunkannattimet ja niitä käytetään". Mä tosin käytin kanssa lomapuvun kanssa henkseleitä.
Mulle henkselit ei tosin ollu mikään uusi juttu kun käytin jo ennen armeijan menoa henkseleitä farkuissakin, mutta jotkut munkin tuvassa olivat vähän ihmeissään henkseleiden kanssa. Meillä kyllä sallittiin myös omien henkseleiden käyttäminen armeijassa, niissä armeijan henskeleissä kun monissa oli klipsit sen verran löystyneet, että eivät aina tahtoneet pysyä kiinni housuissa.
Kunnon henkseleissä on nahkasuikaleet joissa napinläpi ja housuissa napit niitä varten. Ei mitään höpöhöpöklipsejä.
Vierailija kirjoitti:
Kunnon henkseleissä on nahkasuikaleet joissa napinläpi ja housuissa napit niitä varten. Ei mitään höpöhöpöklipsejä.
Kyllä mä tykkään enenmmän niistä klipsillisistä mitkä on helppo vaihtaa housuista toiseen. Nahkaraksilliset henkselit vaativat aina nappien kiinnittämisen housuihin a niiden paikalleen laittaminenkin on paljon vaivalloisempaa. Kaiken lisäksi ne nahkaläpyskät eivät liiku yhtä hyvin paidan päällä kuin liukkaat metalliklipsit, joten housut nousevat hitaammin ylös kyykistelyn jälkeen nahkaraksihenkseleillä.
Ja kyllähän ne metalliset klipsit housukauluksessa kiiltelevätkin mukavasti ja näyttävät paremmilta. Toisaalta jos henkseleitä yrittää piilotella puseron alla niin kyllä ne myös huomaakin helpommin, mutta ei se mua haittaa jos joku mun henkselit huomaa.
Näin 6-kymppisenä edellinen henkseleiden käyttö ajoittuu ala-asteelle. Sen jälkeen housut ovat pysyneet ylhäällä vyöllä tai usein ilman sitäkin.
Housukoko on edelleen sama slim fit strecth kuin alle 20v pojallanikin.
Vierailija kirjoitti:
Ja kyllähän ne metalliset klipsit housukauluksessa kiiltelevätkin mukavasti ja näyttävät paremmilta. Toisaalta jos henkseleitä yrittää piilotella puseron alla niin kyllä ne myös huomaakin helpommin, mutta ei se mua haittaa jos joku mun henkselit huomaa.
Ehdottomasti metalliklipsit, ne näyttää tyylikkäiltä ja nuorekkailta. Nahkaläpyskät napeilla on ihan pappahommia.
Silloin kun talvella mulla on pusero henkseleiden päällä niin oon valinnut ihan tarkoituksella sen verran lyhyempiä paitoja, että ne henkselien klipsit kivasti istuessa näkyvät puseron alta. Se on jopa toiminut useamman kerran keskustelun aloituksena kun joku on huomannut niiden kiiltelevän farkuissa.
Vierailija kirjoitti:
Näin 6-kymppisenä edellinen henkseleiden käyttö ajoittuu ala-asteelle. Sen jälkeen housut ovat pysyneet ylhäällä vyöllä tai usein ilman sitäkin.
Housukoko on edelleen sama slim fit strecth kuin alle 20v pojallanikin.
Stretch-farkuthan nyt ehkä pysyykin paremmin ylhäällä kun niiden kankaassa on samaa elastaania mitä on henkseleissäkin ja ne kiristyvät paremmin ihoa vasten kuin normaalit 100% puuvillafarkut, jotka eivät pysy sitten millään ylhäällä ilman henkseleitä.
Mulla oli myös ala-asteella henkselit ja sitten ne multakin jäi pois kunnes kolmikymppisenä löysin ne uudelleen.
Hyväkroppaisen työmiehen päällä henkselitkin on seksikkäät. Työhousut, pitkähihainen kerrastopaita ja sen päällä henkselit 🤤
Ei oo nossee.
Esim Kakkara kalamakkarast sekä Kalatassuist tuttu Roy, käyttää monasti henkselei.
Mulla ja kaikilla mun duunikavereilla on työhousuissa työsuhdehenkselit. Näin kylmällä säällä henkselit tosin jää työtakin alle piiloon, mutta kesäkeleillä ovat ihan näkyvillä t-paidan päällä. Henkselit osoittautui duunissa niin hyviksi, että ostin sitten omatkin henkselit vapaa-ajan farkkuihin. Ei mua ainakaan henkseleiden pitäminen mitenkään nolota eikä kukaan ole koskaan kommentonut niistä mitään negatiivista.
Ei ole mitään noloa henkseleissä. Mulla on aina farkuissa henkselit kun ne vaan pysyy niin paljon paremmin päällä niillä kuin vyöllä. Myös monet mun frendit käyttää henkseleitä eikä kukaan niitä mitenkään noloiksi koe.
Ei missään nimessä noloa ja parempi antaa henkseleiden näkyä eikä piilotella paidan alla. Vaatekaappia siivotessa mä kerran löysin täysin priimakuntoiset avaamattomassa paketissa olevat inkan kapeat henkselit ja ihastuin niihin niin paljon että pidin niitä aina. Aika kuitenkin lopulta teki tehtävänsä ja henkseleiden jousto-ominaisuudet eivät enää olleet entisensä ja klipsitkin olivat löystyneet niin aika oli ostaa uudet.
Harmikseni kuitenkin huomasin, että Inka ei ole enää aikoihin tehnyt henkseleitä ja vastaavanlaiset toisen valmistajan henkselit eivät olleet ollenkaan niin hyvät. Uusissa henkseleissä oli sisäpinta sellainen ettei se ollenkaan luistanut paitaa pitkin kumarrellessa vaan jumitti ja veti paidan mukanaan ruttuun.
Pykälää leveämmistä henkseleistä löytyi kyllä liukkalla sisäpinnalla olevia henkseleitä, mutta kapeita ei tunnu saavan mistään. Onko kukaan täällä keksinyt mistä saisi moiset?
Mä rohkaistuin käyttämään henkseleitä sen jälkeen kun huomasin, että parhaan kaverin farkut oli vedetty ylös henkseleillä, jotka tietty oli puseron alla piilossa. Ne saatuivat vaan näkymään kun hän kumartui sitomaan kengännauhoja. En maininnut kaverille mitään, että huomasin hänen henkselinsä, mutta siitä ajatus tuli mieleen, että tuohan olisi varsin hyvä rakaisu valuviin farkkuihin. Vielä samana päivänä kauppareissulla ostin henkselit ja vedin ne päälle piiloon puseron alle ja siitä lähtien oon käyttänyt henkseleitä. Frendi oli aika ihmeissään kun huomas mun henkselit, ajatteli varmaan, että mikä on todennäköisyys että molemmat ollaan toistamme riippumatta ruvettu käyttämään henksleitä.
Ei ole mitenkään noloa. Itsellä on aina henkselit päällä farkkuja pitämässä ylhäällä eikä yhtään nolota enkä ole huomannut kenenkään muunkaan mun henkseleistäni tuntevan myötähäpeää. Henkselit on vaan hyvät ja mukavat asusteet jotka tosin useinmiten pideän puseron alla huomaamattomissa.
Ei mun henkseleitä ole kukaan erityisesti noteerannut, ainakaan mitenkään negatiivisesti.
Hei henkselit pykälään ja täysillä päin