Olisko noloa laittaa henkselit eli olkaimet housuihin? Toki puseron alle
kun ei meinaa pysyä housut ylhäällä, vyö ei käy.
Kommentit (76)
Mulla on töissä henkselit, pysyy housut hyvin päällä.
Mä ostin prismasta 25mm leveät mustat h-malliset henkselit ja hyvin on farkut pysyneet niillä jalassa. Maksoivat jotain vähän alle 20e. En oo vyötä kaivannut henkseleiden ostamisen jälkeen.
Mä ostin kesämökille puutarhatyöfarkkuihini henkselit alkukesästä, mutta ne olivat niin kätevät, että olen ruvennut käyttämään niitä muissakin farkuissani niin mökillä kuin kaupungissakin. Aluksi mietin että mitä kaverit sanoo niistä, mutta ei oikeastaan kukaan kommentoinut mitään.
Niitä valuvia housujakin on kyllä tympeä nostella ja vähän noloakin kai on sitä persvakoa vilautella muille vähintäänkin kumarrellessa, niin että jos ehkä sitten kuitenkin pitäisi harkita niitä henkseleitä että olisko ne vähemmän nolot.
Henxelit on tosi jees. Vyö ahdistaa. Olen käyttänyt vuosikausia henxeleitä kaikissa housuissa ja shortseissa. Suosittelen!
Kannattaa katsoa, että henkseleissä ei ole mitää terävää, joka raapii jälkiä auton penkkiin, sohvaan tms.
Terävä osa voi olla pieni. Vaikea nähdä, mutta sormella tuntee.
Miksi olisi noloa? Minä käytän silloin tällöin ja hyvin istuu. Niitä metalliosia kannattaa tosiaan katsoa ja laittaa aluspaita, ettei tule ihottumaa.
Kyllä ainakin mun henkseleiden klipsit on reunasta pyöristetyt niin, ettei ne mitään revi.
Henkseleissä ei todellakaan ole mitään noloa, ainakaan persvaon vilkkumiseen verrattuna. Mun puolesta kaikki kundit, joilla housut valuu saisi käyttää henkseleitä!
Vierailija kirjoitti:
Henxelit on tosi jees. Vyö ahdistaa. Olen käyttänyt vuosikausia henxeleitä kaikissa housuissa ja shortseissa. Suosittelen!
Joo, vyö kiristää ikävästi ja ei pidä farkkuja kunnolla edes ylhäällä. Henkseleillä voi kiristää farkut just sille korkeudelle kuin itse haluaa ja vaikka vähän kumartelee ja pyllistelee niin housut pysyy ylhäällä tai ainakin nousee ylös itsestään heti kun nousee takaisin pystyyn. Shortsien kanssa en itse yleensä käytä henkseleitä paitsi farkkushortsien jos taskuissa on panavaa tavaraa. Itse en oo koskaan kokenu henkseleitä mitenkään noloiksi eikä kukaan mulle niistä ole mitään negatiivista kommentoinut. Useinmiten ihmiset ei noteeraa mun henkseleitä yhtään mitenkään.
Rakastan henkseleitä! Oon käyttänyt sellaisia mustia ohuita, mutta sain nyt mun ekat pappahenkselit, sellaiset leveät ja raidalliset. On hienot. N35
En näy mitään noloa tuossa tyylissä: https://www.windsorstore.com/products/sassy-style-suspender-wide-leg-pa…
Mä oon käyttänyt henkseleitä lapsesta asti ja se oli varsin luonnollinen valinta kun isäni käytti henkseleitä ja myös kaksoisveljeni.
Vierailija kirjoitti:
Käytän Jameksissa henkseleitä.
Mulla on mökkifarkkuina Jamekset ja käytän myös niissä leveitä henkseleitä. Henkselit on ihan ehdottomat kun maalla tulee kykittyä ja kumarreltua puutarha- ja rakennushommissa niin ei ne jamekset pysyisi edes jalassa ilman. Yöelämään mennessä sen sijaan käytän leviksiä ja dieseleitä mutta nekin pysyvät mulla ylhäällä kapeilla henkseleillä.
Mä oon päättänyt ostaa henkselit kun ei enää jaksa farkkuja kiskoa ylös jatkuvasti. Kertokaas millaset henkselit mun kannattaa ostaa että saan pidettyä leviksen 501:t kokoa 34/32 päällä. Oon ymmärtänyt että niitä on kapeita ja leveämpiä ja X ja H ja Y-mallisia ja sitten klipsi- ja nappikiinnityksellä. Klipsit varmaan olisi helpommat kun tuskin jaksan kaikkiin farkkuihini ommella nappeja.