Kokoomus: tupakka-askin hinnaksi 14 €
Vieläkö on sellaisia jotka polttaa askin päivässä?
Saa jo olla aika hyvä palkka jottei n. 420 €/kk tunnu missään.
Kommentit (313)
Vierailija kirjoitti:
Jaahas. No nyt täytyy sitten jo lopettaa. On se nytkin kallista. Kahvi samaten. Ei tässä sitten muita nautintoja olekaan enää.
Menee tupakkayritykset konkkaan ja ravontolat kiinni. Onnea kaikille.
Entä se terveys? Minun mielestäni 20e sopiva hinta. Kuten riki sorsa sanoi olisi voinut aijemmin lopettaa. Donner lopetti kun jo terveys mennyt. Harva lopetusta on katunut. Luulen että keinot löytyy jos tahtoa on. Kaikki tutut ovat melkein savuttomia. Oma asia tietenkin on kaikille. Kahvi oli 3.60€
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä haittaa, juuri tänään hain taas kartongin Ruotsista hintaan 649kr, tekee askin hinnaksi 5,55€.
Jep. Pojat hakee nuuskaa niin tuovat samalla muutaman kartongin tupakkaa.
Nuuskaa itsekin pääasiassa hain, löytyy nyt täysi kartonki tupakkaakin joka itsellä riittäisi yli vuoden kun tupakoin niin vähän, toki voisin myydäkin esim 70e hintaan 10 askia. Maksoi 55e.
-sama
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tupakointi on riippuvuus. Valtio huomannut, että saa tupakasta ja viinasta helppoa tuloa pohjattomaan kassaansa, että itsensä edustajat hallituksessa voivat taas nostaa palkkojaan ja syytää rahaa muualle.
Näihin sairauksiin saa apua ja sekin kustannetaan verovaroista.
samoin sun tuet.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sillä tupakka-askin hinnalla on vaikutus lopetuspäätökseen. Eläkkeelle jäätyäni hain terveyskeskuksesta vieroituslääkereseptin ja tein päätöksen 40 vuotta kestäneen tupakoinnin lopetuksesta ja minua nimenomaan motivoi päätöksessä rahan säästyminen n. 300 euroa kuukausittain. Ja se lopetus oli varsin helppoa niillä vieroituslääkkeillä.
Olet aika reilusti polttanut. Käärin sätkiä ja mulla riittää toppa viikon joten kulut kuukaudessa on n. 60€.
Tupakoitsijat maksamaan tupakkaverolla huumeiden käyttöhuoneita ja muita nistien palveluita. Sairasta porukkaa suomalaiset. Ei minkäänlaista oikeutta ja kohtuutta missään.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä tupakka aski vois maksaa 20e ja alkoholi vois maksaaa vaikka siten että kaljapullo maksais 5e/kpl ja viinapullo sais maksaa 100e/kpl.
T: tupakoimaton ja raitis
Toisten veroja on helppo nostaa, nosta omiasi.
Se juttu tuli mieleen, että joku rikastuu kun minä myrkytän itseäni. Maksan kun tuhoan keuhkot ja muut! siitä se lähti et nyt riittää. Sinäkin pystyt ihan varmasti lopettaa jos tahdot. Kumpi on vahvempi sä vai se rööki/ tapa polttaa.
Palkka hieman alle 3000
Netto reilu 2000
Vuokra ja laskut 1000
(tai lainanlyhennys+korko+vastike+marginaali 1500)
Tupakka 400
Auto noin 400 (jos edes riittää)
Jää vielä pari sataa ruokaan ja kaljaan ja kaikkeen muuhun kivaan.
--> hyvä elämä
Vierailija kirjoitti:
Kertokaapas tupakoitsijat niistä tupakoinnin hyvistä puolista. Onko sellaisia? Mitä vaikutuksia elämänlaatuunne olisi jos jättäisitte tupakan pois itsestäänselvien positiivisten asioiden kuten terveyden ja rahan säästymisen lisäksi.
Haista sinä perse
Pannaan 1000 euroa per aski, niin sitten Suomi lähtee nousuun ja voidaan maksella valtion velat pois ihan heittämällä.
Vierailija kirjoitti:
Liian halpaa 20e vähintään ja vuosittain korotetaan lisää. Kukaan tarvitse tupakkaa mihinkään. Alkoholille myös 50 pinnaa lisää hintaa.
ja sun tukia -50% pienemmäksi.
Vierailija kirjoitti:
Olen niin onnellinen, että pääsen muuttamaan parin kuukauden sisällä maahan jossa savu on laillista ja tupakka edullista. Kiitos veronmaksajille siitä, että olen saanut säästettyä n.8000e viiden vuoden aikana työmarkkinatuesta ym. Vien mieluusti työpanokseni muualle ja maksan myös verot sinne, tämä maa on täynnä pelkkää negatiivista kakkaporukkaa.
mäkin säästin omakotitalon hinnan työmarkkinatuesta ja vuodessa.viiitut ole mihinkään lähdössä etenkään maahan jossa tupakka on halpaa et saa siellä kotona makaamalla enää rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Tupakoitsijat maksamaan tupakkaverolla huumeiden käyttöhuoneita ja muita nistien palveluita. Sairasta porukkaa suomalaiset. Ei minkäänlaista oikeutta ja kohtuutta missään.
tupakoinnin voisi kieltää kaikkialla muualla paitsi huumeiden käyttöhuoneissa. Sitten niitä käyttöhuoneita ympäri kaupunkia. voisi olla, että alkaisi vähentyä röökaaminen, koska tupakoitsijoiden tuntuu olevan vaikea hyväksyä ajatusta, että tupakkakin on huume ja narkkari mikä narkkari
Menee tuplasti kuukaudessa tuo summa, eikä tunnu missään. Muutama maksettu asunto ja muutenkin velaton.
Makeisten veroa voisi korottaa samalla kerralla.
"Tupakan verotus on yksi niistä harvoista veroista jota kannatan.
Jos joku luopuu polttamisesta verotuksen ansiosta niin sehän on aivan loistava terveysteko."
En tiedä kannatanko. Okei terveysteko yksilölle, mutta tulee helvetin kalliiksi jos kaikki lopettaa tupakoinnin ja ryyppäämisen ja elää liian pitkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä haittaa, juuri tänään hain taas kartongin Ruotsista hintaan 649kr, tekee askin hinnaksi 5,55€.
Jep. Pojat hakee nuuskaa niin tuovat samalla muutaman kartongin tupakkaa.
Tässä lähellä Haaparantaa kun asuu, ei mitään väliä askin hinnalla Suomessa. Nyt Ruotsissa tosiaan puolet halvempi kuin Suomessa.
Kartuttaen Kustaan sotakassaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sillä tupakka-askin hinnalla on vaikutus lopetuspäätökseen. Eläkkeelle jäätyäni hain terveyskeskuksesta vieroituslääkereseptin ja tein päätöksen 40 vuotta kestäneen tupakoinnin lopetuksesta ja minua nimenomaan motivoi päätöksessä rahan säästyminen n. 300 euroa kuukausittain. Ja se lopetus oli varsin helppoa niillä vieroituslääkkeillä.
Olet aika reilusti polttanut. Käärin sätkiä ja mulla riittää toppa viikon joten kulut kuukaudessa on n. 60€.
Aski meni päivässä eikä minulla ollut työikäisenä aikaa kääriä sätkiä ja sitä paitsi sätkätupakka haisee ja maistuu pahalle. Opin polttamaan mennessäni työelämään 1970-luvulla jolloin työpaikalla lähes kaikki polttivat ja vielä sisätiloissa, palavereissakin oli tuhkakupit pöydillä ja talon puolesta tupakat.
Ei mulla noussut paino.