Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nainen, olisitko pettynyt jos mies veisi sinut ensitreffeille ABC:lle?

Vierailija
30.12.2022 |

Olettaen että lähellä olisi muitakin ravintoloita ja kahviloita.

Nainen, olisitko pettynyt jos mies veisi sinut ensitreffeille ABC:lle?

Vaihtoehdot

Kommentit (196)

Vierailija
141/196 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu todella paljon siitä millainen osuus sillä paikan valinnalla on kokonaisuudessa. Jos mies sanoo että ajatteli että tämä paikka on kätevästi molemmille ja siitä voidaan sitten vaikka mennä kävelylle mukavaan paikkaan niin se olisi ihan ok. Silloin valinnalle on järkevä perustelu eikä tarkoitus ole mikään muu.

Sen sijaan jos mies höystäisi valintaa jutuilla siihen miten hän ei koskaan maksa kahvikupista kahta euroa enempää ja oikeissa kahviloissa istuminen on muutenkin typerää niin valinta ei olisi se joka saisi minut juuri tuohon mieheen ihastumaan.

Vierailija
142/196 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu todella paljon siitä millainen osuus sillä paikan valinnalla on kokonaisuudessa. Jos mies sanoo että ajatteli että tämä paikka on kätevästi molemmille ja siitä voidaan sitten vaikka mennä kävelylle mukavaan paikkaan niin se olisi ihan ok. Silloin valinnalle on järkevä perustelu eikä tarkoitus ole mikään muu.

Sen sijaan jos mies höystäisi valintaa jutuilla siihen miten hän ei koskaan maksa kahvikupista kahta euroa enempää ja oikeissa kahviloissa istuminen on muutenkin typerää niin valinta ei olisi se joka saisi minut juuri tuohon mieheen ihastumaan.

Mutta jos mukava paikka on kävelymatkan päässä siitä toisesta niin miksei voi jo alunperin sopia tapaamista siihen mukavaan paikkaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/196 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole julkisella treffipaikalla oikeastaan väliä vaan ainoastaan sillä miehellä. Jos on vääränlainen mies niin mikään paikka tai muukaan ei sitä tilannetta pelasta kun taas oikeanlaisen kanssa on ihan sama missä ollaan kunhan siellä voidaan jutella ja tutustua toisiimme.

Juuri se, miten mies valitsee treffipaikan, paljastaa minusta jo todella paljon siitä, millainen hän on ihmisenä. Paikan valinta ei ole mikään yhdentekevä yksityiskohta, vaan se kertoo hänen asenteestaan, elämäntyylistään, arvoistaan ja siitä, millä tavalla hän suhtautuu treffeihin ja naiseen. Jos mies valitsee jonkun ABC:n vain päästäkseen mahdollisimman helpolla ja halvalla, se kertoo minulle jo paljon hänen tavastaan ajatella ja toimia. Jos taas mies näkee vaivaa ja valitsee viihtyisän, kivan ja treffien tunnelmaan sopivan paikan, se kertoo aivan erilaisesta asenteesta ja siitä, että hän haluaa oikeasti panostaa kohtaamiseen.

Se, minkä paikan mies valitsee paljastaa jo ennen ensimmäisiä treffejä yllättävän paljon hänen luonteestaan ja elämäntyylistään. Jos hän ottaa huomioon esimerkiksi minun sijaintini, mieltymykseni tai keksii jotain vähän ajateltua, se viestii minulle välittämisestä ja siitä, että hän on oikeasti miettinyt tapaamista. Vastaavasti hyvin huolimaton tai puolivillainen valinta voi kertoa siitä, ettei hän ehkä suhtaudu tapaamiseen kovin tosissaan. Myös se, ehdotetaanko tapaamista viihtyisään viinibaariin vai ABC:lle, antaa vihjeen siitä, millaisessa miljöössä toinen on kotonaan, millaista arkea hän elää ja millaisissa paikoissa hän itse viihtyy. Ja se antaa siinä samalla jo pienen vilauksen siitä, millaista meidän yhteinen elämämmen tulisi olemaan. 

Vierailija
144/196 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ja miten joku voi olla jotenkin liian hienohelma abc:llä asioimiseen? Siellä pistäytyvät huoltamassa itseään niin ministerit kuin ammattirikollisetkin. Ei se paikka leimaa ketään paremmaksi tai huonommaksi."

Asioin minä rautakaupassa, postissa, verotoimistossa, katsastuskonttorilla, sairaalassa ja autopesulassakin, mutta ei se silti tee niistä kuitenkaan treffipaikkoja. Kuten itsekin sanoit, ABC on nimenomaan paikka, jossa asioidaan, se ei ole paikka, jonne mennään viihtymään.   

Vierailija
145/196 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi. Ehdottaisin samaa itsekin.

Vierailija
146/196 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi, olisi ihanaa syödä tää lehtipihviä maustevoin kera😋

Vierailija
147/196 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin miehelle jo ennen treffejä, että emme taida olla elämäntyyliltämme sopivia toisillemme ja toivottaisin hyvää jatkoa.

Vierailija
148/196 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan kiva, parempi kuin joku teennäinen hienostelu.

Miksi parempitasoinen paikka on teennäistä hienostelua? 

Määrittele nyt ensin se tasokin. Äläkä nyt sitten ensimmäiseksi tuo jotain spuge-räkälää mittatikuksi.

Vierailija
149/196 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ja miten joku voi olla jotenkin liian hienohelma abc:llä asioimiseen? Siellä pistäytyvät huoltamassa itseään niin ministerit kuin ammattirikollisetkin. Ei se paikka leimaa ketään paremmaksi tai huonommaksi."

Asioin minä rautakaupassa, postissa, verotoimistossa, katsastuskonttorilla, sairaalassa ja autopesulassakin, mutta ei se silti tee niistä kuitenkaan treffipaikkoja. Kuten itsekin sanoit, ABC on nimenomaan paikka, jossa asioidaan, se ei ole paikka, jonne mennään viihtymään.   

Kansalle  leipää ja sirkushuveja?

No, tuollainen eukko saisi jatkaa pitkin tietä.

Vierailija
150/196 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä miehen pitää järjestää treffit jossain mahdollisimman kalliissa paikassa että nainen pystyy arvioimaan sen kuinka paljon mies on valmis käyttämään rahojaan naiseen ja naisen hyväksi. Mies otetaan vain ja ainoastaa rahallisen hyödyn takia. Eihän miehellä ole mitään muuta arvoa

Vierailija
151/196 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä miehen pitää järjestää treffit jossain mahdollisimman kalliissa paikassa että nainen pystyy arvioimaan sen kuinka paljon mies on valmis käyttämään rahojaan naiseen ja naisen hyväksi. Mies otetaan vain ja ainoastaa rahallisen hyödyn takia. Eihän miehellä ole mitään muuta arvoa

Tätähän nämä viihtymään kinuavat naikkoset tarkoittavat.

Vierailija
152/196 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mies, en ikinä ole vienyt naista ABC:lle, en ainakaan ensimmäisillä treffeillä, en edes nuorena vaikka rahaa oli vähän.

Kun ei ollut rahaa (eikä maaseutupaikkakunnilla ollut muutenkaan oopperaa tai mitään hienostopaikkaa), vein ihan normaaleihin paikkoihin missä pystyi rentoutumaan. Esimerkiksi elokuviin. Tai saatettiin istua järven rannalla laiturilla, siellä meni joskus montakin tuntia jutellessa, paluumatkalla kävimme syömässä grillillä tai syötiin pehmytjäätelöt. Hyviä paikkoja on myös monet luontokohteet, kunhan osaan itse kertoa jotain paikasta tai ympäristöstä.

Nyt ei ole rahasta kiinni. Jos veisin naisen jonnekin, mielellään veisin johonkin kivaan paikkaan missä on nähtävää. Valitsisin sellaisen, mistä osaan kertoa itsekin jotain. Kesällä esimerkiksi Visavuori on hieno paikka viettää muutama tunti. Jos joku haluaa oopperaan eikä missään nimessä Visavuodelle, niin voi etsiä toisen treffikumppanin. Mutta jos jollekin kelpaa ABC, niin Visavuori taatusti lyö jalat alta oikeassa seurassa.

Vierailija
153/196 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käymme perheen kesken ABC:llä syömässä ja jutustelemassa kuulumisia. Se olisi siis tosi mukava, kotoisa ja arkinen aloitus, jos treffimies ehdottaisi sinne menemistä. 😅

Vierailija
154/196 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa että niin sanotussa, kunnon ravintolassa/kahvilla käynti on viihtymistä. Mutta ABC:llä syöminen tai kahvitteleminen on vain asioimista? Selvä se sitten.

Kyllä minä ainakin haluan kokea viihtyväni missä tahansa, olin sitten asioimassa vaikka sitten siellä ns, kunnon ravintolassa tai siellä niin kauheassa ABC:ssä.

Vierailija
155/196 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan kiva, parempi kuin joku teennäinen hienostelu.

Miksi parempitasoinen paikka on teennäistä hienostelua? 

Määrittele nyt ensin se tasokin. Äläkä nyt sitten ensimmäiseksi tuo jotain spuge-räkälää mittatikuksi.

ABC on huoltsikka, joten suurin osa paikoista on ABC:tä tasokkaampia. ABC:n ja Michelin-tähdillä palkitun fine diningin väliin mahtuu jos jonkinmoista paikkaa,

Vierailija
156/196 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä maksaako minun ruoan vai ei. Jos joudun kärsimään jonkun miehen seurasta sen puolisen tuntia, hän saa pulittaa tarjottavat. t. Mäen Anna

Vierailija
157/196 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin, en haluaisi noin hälyiseen paikkaan. Kai sitä jotain vähän rauhallisempia kahviloitakin on.

Vierailija
158/196 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa että niin sanotussa, kunnon ravintolassa/kahvilla käynti on viihtymistä. Mutta ABC:llä syöminen tai kahvitteleminen on vain asioimista? Selvä se sitten.

Kyllä minä ainakin haluan kokea viihtyväni missä tahansa, olin sitten asioimassa vaikka sitten siellä ns, kunnon ravintolassa tai siellä niin kauheassa ABC:ssä.

Viihtyminen tarkoittaa minulle myös sitä, että paikka itsessään luo viihtyisän tunnelman. Kivassa treffipaikassa on merkitystä sillä, millainen miljöö ympärillä on: valaistus, sisustus, musiikki, äänimaailma, istumapaikat, palvelu ja ylipäätään se ilmapiiri, joka saa ihmiset rentoutumaan ja viihtymään toistensa seurassa. ABC:llä tarkoitus on kuitenkin aivan toinen. Se on käytännöllinen paikka, jossa käydään matkanvarrella hakemassa pikaista ruokaa, tankkaamassa tai muuten asioimassa. Siellä voi olla kirkuvia lapsia, liikenteen ja autojen ääniä, ovien jatkuvaa käymistä, ihmisiä tulossa ja menossa ja yleistä asioinnin hälinää. Vertaa sitä vaikka tunnelmalliseen cocktail-loungeen: pehmeä valaistus, rauhallinen musiikki, viihtyisät istumapaikat, harkittu sisustus ja sellainen ilmapiiri, jossa tekee mieli jäädä istumaan ja juttelemaan. 

Vierailija
159/196 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän ABC kertoo siitä että mies on mielikuvitukseton, tyylitön ja P.A. Autoreissulla voidaan pysähtyä huoltsikalla kahvilla mutta ei se mikään treffipaikka ole.

Vierailija
160/196 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kalleus ja viihtyisyys ei ole sama asia. Pieni kahvilakin voi olla viihtyisä tai piknik puistossa kesäaikaan, huoltoasema ei sitä ole.