Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ihmiselle tapahtuu jos on vaikka 10 vuotta vakvasti masentunut??

Vierailija
30.12.2022 |

sairastuuko muistisairauteen esim?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kysymys!

Vierailija
2/7 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi kysymysmerkki riittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin haluaisin tietää. Minulla on ollut kymmenisen vuotta paheneva masennus. Mitä seuraavaksi tapahtuu?

Vierailija
4/7 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se on yksilöllistä. Minulla oli testeissä keskimääräistä parempi muisti 30 vuoden sairastamisen jäljeen.

Vierailija
5/7 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastin noin 15 vuotta vakavaa masennusta, eikä mitään ongelmia ole jäänyt itse masennuksesta, eikä lääkityksistä. Erittäin kirkkaasti ja selkeästi nykyään aivot toimii, kun eivät mömmöt ole estämässä aivotoimintaa.

Opiskelen juuri itselleni uutta ammattia, vaikka ikää on jo lähemmäs 50 vuotta ja opiskelu sujuu arvosanojen perusteella oikein loistavasti.

Vierailija
6/7 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillon tulee sähköshokkeja.

Vierailija
7/7 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennuksen hyvä puoli on se, että jos on lisäksi kohtuullisen älykäs, hakeutuu terapiaan. Terapia lisää ihmisen itsetuntemusta, mikä on tärkeä taito ja aikamoinen etu verrattuna muihin ihmisiin.

Parantuva masentunut hoitaa itseään luultavasti muutenkin keskivertoa paremmin ja syö terveellisemmin. En olisi siis huolissani hänen muististaan vaan itseasiassa sen tavallisen ihmisen, joka ei ole joutunut kohtaamaan elämässään vastaavia haasteita.

Voisi verrata vaikkapa autistiin, joka opettelee sosiaalisia taitoja ja koska joutuu niitä harjoittelemaan, on lopulta parempi näissä taidoissaan kuin nentit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme neljä