Miten olet saanut laihdutettua 10kg tai yli??
Kommentit (40)
Pidin silti yhtenä päivänä viikossa herkuttelupäivän.
Sitten homma jotenkin riistäytyi hallinnastani ja söin todella vähän, vain pienenpienen leivän/päivä.
Jaksoin kuitenkin lenkkeilyä harrastaa, joten laihduin tosi pikavauhtia.
Kahvia join minäkin aika paljon.
pidä tuokapäiväkirjaa. Merkkaa ylös kaikki mitä suuhusi pistät. Tämä toimii minulla. Apuna painonvartijoiden pisteet.
T: -13kg/4kk
lapset hämmentää tuossa koko ajan pahasti, niin tulee kirjoitusvirheitä!
Jos et osaa olla ilman makeata, niin mieti, miten saisit pienennettyä makean määrä. Suklaalevyn sijaan osta pieni patukka. Suklaan sijaan osta lakua. Lakupussin sijaan osta lakupatukka.
Karkin sijaan osta jugurtti, tai rahka (mausta mielesi mukaan, tai osta valmiiksi maustettu. Etsi kevein malli).
Yritä hiljalleen harventaa. Jätä ensin mässyt pois vaikka joka toiselta päivältä, tai päätä, että syöt vain viikonloppuisin, tai vain kerran viikossa - mikä nyt tuntuukin hyvältä.
Itse söin yhdessä vaiheessa päivittäin sipsejä, vaan kun pidin viikon kahden tauon ja maiston pitkästä aikaa, niin jo pelkkä haju rupesi etomaan!
Iltaherkkujen sijaan teen nykyään herkkuleivän. Ruisleipää, jonka päällä kurkkua ja kinkkua/juustoa...Yksikin pala riittää mainiosti.
Itselläni ongelmana on liian suuret annoskoot, joten otan reseptit jostain laihisjutusta, esim. painonvartijoiden ohjeista, tai lehden diettiohjelmasta, jolloin saan selkeät ohjeet siitä, mikä määrä on sopiva minulle. Ja tuleepahan syötyä terveellisemmin ohjeiden mukaisesti=)
9 viikkoa, kymmenen kiloa pois.
Nyt on lähtenyt jo yli 20 kiloa.
Mulla pudonnut 3 kiloa paikkareiden pisteillä ja 9 kiloa vielä pudotettavana...
mä olen armoton pulla hiiri ja rakastan irtonamuja, nyt koitan ottaa tuon jonkun ehdottaman karkkipäivän käyttöön.
KUN OLETTE LAIHTUNEET, OLETTEKO SAANEET VATSANAHAN TIUKAKSI? siis sen vauvamasun jäänteen...miten?
vaan suorastaan herkuttelevani.
Syön herkkuina esim leipäjuustoa, rahkaa (ilman sokeria), paahtopaistia tms hyvää leikkelettä.
Syön vähän hiilihydraatteja, nekin täysjyväruista.
Vältän kokonaan riisiä, perunaa, pastaa. Syön tilalla höyrytettyjä, gratinoituja tai wokattuja kasviksia. muuten syön perheen kanssa samaa ruokaa.
Kannattaa tutustua karppaukseen ja löytää sieltä se oma tapa. Perusohjeina vain pois sokeri ja valkoiset jauhot, peruna, riisi.
elämäntyyli muuttui kiireisemmäksi, liikuin pyörällä (matkoja 2-3 km joka paikkaan). Ei vaan ehtinyt olla kotona jääkaapilla. Paino putosi 84 kg tienoilta vähän yli 70 kg:aan. Pituutta liki 180.
Liityin painonvartijoihin ja yksinkertaisesti söin kevyttä ruokaa paljon ja säännöllisesti. Kovin paljon en lisännyt liikuntaa, mutta kävin ehkä vähän useammin kävelyllä.
Mutta kilot tuli vuoden parin aikana takaisin. Viime keväänä pudotin taas muutamassa kuukaudessa 6-7 kg, mutta nyt ne ovat tulleet jo korkojen kanssa takaisin.
Suosittelen siksi hidasta painonpudotusta, eikä mitään poppaskonsteja. On hyvä laittaa välitavoitteita, ja punnita tarpeeksi harvoin, kerran viikossa on järkevä tahti mun mielestä. Siinä ajassa ehtii muutama 100 grammaa mennä suuntaan tai toiseen, mutta ei vielä mitään dramaattista nousua tai laskua.
Välillä tulee spurtteja, jolloin paino laskee nopeasti ja välillä taas tahmeammin, vaikka olis syönyt ja liikkunut samaan tapaan - en tiedä mistä se johtuu. Helposti käy myös niin, että paino ei meinaa alkaa pudota, mutta putoaakin sitten yhtäkkiä kerralla (viikossa) paljon.
Täyskieltolinja on tehokas laihdutuksen ajan, mutta kun herkkunälkä tulee (ja se tulee), on paljon huonompi asia sortua kerralla kunnolla ja mässätä viikko viinereitä, sen sijaan jos ottaa joskus viinerin puolikkaan ihan nautinnollisesti ja ilolla, niin sortumisen riski ei ole niin suuri.
Tässä juuri itse kerään motivaatiota lopettaa mässäily, kesällä häät tulossa ja aion laihduttaa siihen mennessä ainakin 10 kg, mutta tällä kerralla yritän maltilla.
Ohjelma on hyvä: syön paljon kasviksia ja vähän, mutta riittävästi rasvaa. Liikun. Suurin haaste minulle on opetella syömään säännöllisesti ja päiväsaikaan. Töissä kiireessä ei aina tule syötyä ja muutenkin olen iltasyöpöttelijä.
miten tulisit ap onnellisemmaksi, jos painaisit alle 60 kg? 60 kg olisi ihan hyvä normaalipaino 169 senttiselle.
hekkujen vähentäminen kannattaa kyllä ihan sinänsä paras neuvo on, että mietit jonkun terveellisemmän vaihtoehdon, jolla korvaat herkut.
Ja kohtuumäärä ns. epäterveellistä herkkua silloin tällöin ei kenenkään terveyttä eikä linjoja vaaranna.
Karkit yms makea ja kaikki ylimääräinen rasva kokonaan pois ja liikunnan lisääminen olivat ne joilla kilot lähtivät. Tästä aikaa nyt 5 v eivätkä kilot ole tulleet takaisin (syön ja liikun nykyään ihan normaalisti).
Hei
Hyvinvointituotteilla voit laihduttaa helposti ja saat myös itsellesi lisää energiaa ja pysyt terveenä!!! Jos olet kiinnostut kuulemaan lisää niin kirjoita mulle. kirsimaritta@suomi24.fi
Terv. Maritta
Painonhallinnassani ei ole ollut ennen raskauksia eikä viimeisen laihtumisen jälkeen ongelmia.
Varsinkin toisen raskauden jälkeen laihduin nopeasti hyötyliikunnalla ja ehkä liiankin vähäisellä ruualla. Ei ollut aikaa syödä paljon.. Eikä meillä ollut autoa (eikä ole vieläkään) joten arki oli rattaiden työntelyä eestaas.
Vatsan sain piukaksi, selän kuntoon, kehon hallintaani kuntoklubijäsenyyden myötä. Kallista oli, mutta elämäntapa muuttui entistä liikunnallisemmaksi ja mielikin piristyi. Kun kuukausimaksu oli korkea, oli ihan säästösyistä vääntäydyttävä salille tai jumppaan 2-3 kertaa viikossa ;-) Ja siihen jäi koukkuun.. Ja olen edelleenkin.
Tuo ruokavaliojuttu on vaikeampi juttu. Hivuta hiljalleen herkkujen tilalle hedelmiä. Saat samalla paljon vitamiineja ja kuitua. Itse vedän vaikka viisi mandariinia putkeen makeanhimoon.. Ja sipsien sijaan dippikastikkeeseen voi tökätä porkkanan - nam!
Vierailija:
Duunissa oli niin järjetön kiire, että söin joka päivä Mäkkärin lasten aterian (työtä tehdessä), muuta ei ehtinyt. /i]
maritta42:
Hei
Hyvinvointituotteilla voit laihduttaa helposti ja saat myös itsellesi lisää energiaa ja pysyt terveenä!!! Jos olet kiinnostut kuulemaan lisää niin kirjoita mulle. kirsimaritta@suomi24.fiTerv. Maritta
Syön tosi terveellisesti: paljon vihanneksia, kuituja, hedelmiä. En syö lainkaan perunaa, punaista lihaa enkä valkoisia jauhoja.
Jos pystyisin olemaan 3kk ilman herkkuja, laihtuisin varmasti sen 10kg.
Mutta herkkujen suhteen olen kuin alkoholisti: jos otan yhden, otan monta!
Herkkuja mulle on irtokarkit, suklaa, keksit. Kaapissa on aina jotain noista, enkä viitsisi pitää kaappeja niistä tyhjänä, koska mieheni ja lapsen kyllä pystyvät syömään niitä kohtuudella ja harvoin..
Tiedän itsekuria se vaatii.. Yritän ottaa itseäni niskasta kiinni!
Onko muuten joku koittanut kromia makeanhimoon? Muita konsteja?
terv. ap
Näin se vain on. Maksat itsesi kipeäksi " hyvinvointituotteista" ja syöt vähemmän kuin tavallisesti.
Buahahahahaaaaaaa...
painonvartijoissa. Minun tyyliini sopii että syön irtokarkkeja joka päivä, TOSIN määrä on lounaan jälkeen 1-3 karkkia. Mutta se sopii minulle. Ei tuntunut olo siltä että olisi ' laihdutuskuurilla' .
Söin hyvää ruokaa koko ajan eikä mulla olljt nälkä. Syön nyt samalla tavalla yhtä paljon, ja paino on pysähtynyt normaalipainon sisälle.