Miten olet saanut laihdutettua 10kg tai yli??
Kommentit (40)
perunahommaa en tajunnut, miten se laihduttamiseen vaikuttaaa?
Syön tosi terveellisesti: paljon vihanneksia, kuituja, hedelmiä. En syö lainkaan perunaa, punaista lihaa enkä valkoisia jauhoja.
Jos pystyisin olemaan 3kk ilman herkkuja, laihtuisin varmasti sen 10kg.
Mutta herkkujen suhteen olen kuin alkoholisti: jos otan yhden, otan monta!
Herkkuja mulle on irtokarkit, suklaa, keksit. Kaapissa on aina jotain noista, enkä viitsisi pitää kaappeja niistä tyhjänä, koska mieheni ja lapsen kyllä pystyvät syömään niitä kohtuudella ja harvoin..
Tiedän itsekuria se vaatii.. Yritän ottaa itseäni niskasta kiinni!
Onko muuten joku koittanut kromia makeanhimoon? Muita konsteja?
terv. ap
[/quote]
Onhan sitä sitten jostain tarvinnut, kun paino putoaa. Ainakin määrästä.
laihtunut 13 kg :)
vielä olis 10 jäljellä :s
Aamulla ja päivällä olen syönyt kevyesti.
Aamupalaksi vähärasvaisen maustamattoman viilin ja 1-2 hedelmää sekä pari lasia vettä.
Päivällä olen syönyt yhden voileivän, jossa päällä juustoa ja joku leikkele. Lisäksi olen syönyt vihanneksia + kasviksia ja juonut vettä.
Iltasella olen syönyt perheen kanssa isomman aterian. Lihaa tai kalaa + riisiä tai pastaa tai perunaa + kasviksia, juomana taas vesi.
Makean jälkiruuan olen vielä teen kanssa iltasella syönyt :)
Välipalaksi olen syönyt hedelmiä tai marjoja ihan tarpeen mukaan.
Vettä olen juonut paljon :p
0,5-1,5 kg on tuolla viikossa lähtenyt :)
Sillä ei tosiaankaan ole väliä mihin aikaan päivästä ne kalorit tankkaat kunhat et syö yli oman kulutuksen.
Kevysti voi syödä vaikka söisi määrällisesti paljon. Esim. marjoja, kasviksia ja vihanneksia voi syödä niin paljon kuin jaksaa eikä ne painoa nosta :)
Vierailija:
Vierailija:
Panosta aamusyömisiin eli syöt kunnon aamiaisen ja jos syöt kaksi lämmintä ateriaa niin syö enemmän lounaalla kuin päivällisellä. Päivällinen voi olla hyvin kevyt. Eli kun syöt enemmän aamulla niin ehdit kuluttaa ne kalorit päivän aikana. Jos taas nälkäilet päivän ja syöt illalla niin siitä ei ole niin hyötyä kun et ehdi illan aikana kuluttaa kaloreita.Hyvä kuitenkin syödä hyvin päivällä, ettei illalla ryöstäydy käsistä, kun on koko päivän kituuttanut ilman ruokaa.
Ainoa mistä on apua syömisien ajoituksen kanssa, on aamulla liikkuminen tyhjällä vatsalla. Kuluttaa rasvaa paremmin.
Mutta pullaa olen syönyt, myös karkkia. Suklaata vähemmän, koska se on pistesyöppö.
-10 kg ja 12 vkoa ja en ole kokenut, että olisin kauheasti luopunut mistään... itsekuria se silti vaatii, että ei ota lisää, vaan pysyy pienemmissä määrissä
Vierailija:
Onhan sitä sitten jostain tarvinnut, kun paino putoaa. Ainakin määrästä.
Ruokavalion muutoksella ja päivittäisellä liikunnalla.
Olen syönyt lihaa, lihaista makkaraa, kermaa, voita yms. rasvaista. Suosikkini on turkkilainen jogurtti, jossa rasvaa 10%.
Tämä ei ole provo.
Pois olen jättänyt kaikki liikaa( >5% )hiilihydraatteja sisältävät ruoat kuten perunan, riisin, makaronin. Lisäksi pois on lähteny pullat, leipä, sokeri. Mistään edellämainituista en ole kuitenkaa luopunut kokonaan. Saatan syödä esimerkiksi yhden perunan lihakastikkeen lisukkeen ja yhden pullan kerran päivässä kahvin kanssa. Kahvia juon kuin sieni.
Tämä on se mun juttu, nimittäin karppaus. Ei ole tuntunut siltä, että olisi pitänyt luopua jostain, koska olen voinut herkutella juuri niillä ruuilla, joista olen aina tykännyt. En ole mikään himokarppi, joka söisi vain kukkakaalta ja pähkinöitä. Keittojuurekset tai wokkivihannekset lihan kera voissa paistettuina saa toimia minulle kasviksina.
Olen aina inhonnut kaikenmoisia " terveysruokia" kuten rasvatonta jogurttia ja light limukkaa. Minun olisi pitänyt kuulla tästä jo 20 kiloa sitten...
lisää tietoa: karppaus piste info
Eli niin, että aloin kulkea työmatkat polkupyörällä (ei muuta liikuntaa) ja jätin töissä ne viinerit ja suklaat ostamatta. Muutenkin söin vain silloin kun oli nälkä ja vain sen verran että nälkä lähti.
esim. lomamatka, tai ostat uusia vaatteita tmv. kun olet saanut tietyt kilot laihdutettua. Hyödynnä hyötyliikunta, jos asut kerrostalossa kävele portaat, mene töihin/kouluun ym. kävellen/polkupyörällä. Aloita mahdollisesti uusi liikuntaharrastus. Jätä herkut pois eli ei suklaata, karkkia, keksejä. Jos tuntuu vaikealta niin salli itsellesi yksi herkkupäivä viikossa.
Syö terveellisesti, hedelmiä, vihanneksia, älä osta rasvaisia ruokia. Juo paljon vettä.
Aamulla jonkun leipäpalan, ja töissä kunnon tukevan lounaan. Kotona sitten joko toisen lämpimän ruuan tai jotain leipää tms., ja pieni iltapala. En juurikaan miettinyt MITÄ söin (paitsi että kätin ne päivittäiset suklaat ja viinerit) vaan KUINKA PALJON söin. Eli jos ei oikeasti ollut nälkä niin jätin syömättä.
4
Kävelen työmatkat yht. 4km ja käyn juoksemassa 2krt/vko, noin 30-40min.
Herkut vaan on mun pahe.... :(
Miten saan pidettyä näppini erossa niistä? Syön joka päivä jotakin herkkua :(
Haluaisin joskus elämässäni aikuisena painaa alle 60kg..
Panosta aamusyömisiin eli syöt kunnon aamiaisen ja jos syöt kaksi lämmintä ateriaa niin syö enemmän lounaalla kuin päivällisellä. Päivällinen voi olla hyvin kevyt. Eli kun syöt enemmän aamulla niin ehdit kuluttaa ne kalorit päivän aikana. Jos taas nälkäilet päivän ja syöt illalla niin siitä ei ole niin hyötyä kun et ehdi illan aikana kuluttaa kaloreita.
Eli en tarkalleen tiedä kauanko yhteensä meni. Eikä ollut raskauskiloja. Vaan raskauden jälkeisiä kiloja ;-) kun söi vaan niin pirusti.
Kuulostat herkkuhirmulta, jolloin on ihan turha näin aluksi yrittää olla kokonaan syömättä herkkuja. Otat yhden päivän, jolloin saat syödä KOHTUULLISESTI herkkuja. Muina päivinä olet ilman herkkuja. Näin sinulle ei tule repsahdusta, kun saat kuitenkin vielä herkkuja, kuitenkin huomattavasti vähemmän kuin nykyisin. Vähitellen voit sitten vähentää herkkujen määrää, kun huomaat, ettet tarvitse niitä.
Vierailija:
Kävelen työmatkat yht. 4km ja käyn juoksemassa 2krt/vko, noin 30-40min.Herkut vaan on mun pahe.... :(
Miten saan pidettyä näppini erossa niistä? Syön joka päivä jotakin herkkua :(
Haluaisin joskus elämässäni aikuisena painaa alle 60kg..
Vierailija:
Panosta aamusyömisiin eli syöt kunnon aamiaisen ja jos syöt kaksi lämmintä ateriaa niin syö enemmän lounaalla kuin päivällisellä. Päivällinen voi olla hyvin kevyt. Eli kun syöt enemmän aamulla niin ehdit kuluttaa ne kalorit päivän aikana. Jos taas nälkäilet päivän ja syöt illalla niin siitä ei ole niin hyötyä kun et ehdi illan aikana kuluttaa kaloreita.
Hyvä kuitenkin syödä hyvin päivällä, ettei illalla ryöstäydy käsistä, kun on koko päivän kituuttanut ilman ruokaa.
Ainoa mistä on apua syömisien ajoituksen kanssa, on aamulla liikkuminen tyhjällä vatsalla. Kuluttaa rasvaa paremmin.
Eipä oo paljon jääny aikaa syödä.. =)
Baby syntyi keskosena ja häntä piti ruokkia 3 tunnin välein monta kuukautta.
Oli niin pieni ja voimaton, että maito piti lypsää. Siis ensin lypsy, sitten ruokinta, baby nukkumaan. Sitten vaikea päätös -> syönkä vai nukunko -> tietty nukkumaan. Noin 1,5 h ehti nukkumaan ennen seuraavaa herätystä jos uni tuli vikkelään....
Kahvi lämmittää, piristää ja täyttää vatsaa. Join kahvia koko ajan, heti kun vähänkin tuli nälän tunnetta. Väliajoilla join vettä, vettä, vettä.
Ruokailun unohdin liki kokonaan. Kuihduin pieneksi rusinaksi. Läskit lähti kokonaisuudessaan, mutta terveelliseksi sitä ei voinut kyllä sanoa.
olen 182 cm pitkä, alimmillaan paino oli 52 kg, nyt olen kutakuinkin normaalikokoinen 58 kiloisena. Laihtua ei silti enää saa.
Duunissa oli niin järjetön kiire, että söin joka päivä Mäkkärin lasten aterian (työtä tehdessä), muuta ei ehtinyt. Taisin siihen aikaan juoda sokeroitua teetä pitkin päivää. Muuten ei olisi jaksanut. Töissä 50-60 h/vko. Illalla niin väsy, että menin melkein suoraan nukkumaan syömättä mitään.....
Kova putki, en suosittele kellekkään mutta kilot pysyivät poissa 10 vuotta vaikka duuniputki hellittikin.
Mä pidän lauantaisin karkkipäivän ja muutenkin silloin herkuttelen enemmän. Sitten taas viikolla ei yhtään herkkuja. Tottuu aika nopeasti ja sitä lauantaita alkaa odottaa kuin lapsena.
Painonvartijoiden avulla. Mistään ei ole tarvinnut luopua, pienensin annoskoot ja lisäsin kasviksia. Herkkujakin saa syödä kun katsoo laatua.
Edessä on vielä 31 kg, joten kyllä tässä vielä ensikesään menee. Mutta meininki on hyvä!