Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei sektiossa saa valokuvata?

Vierailija
13.11.2006 |

Siis tarkoitan nyt sitä vastasyntynyttä vauvaa, en äidin aukaistuja vatsanpeitteitä ;D

Luulisi, että kun vauva nostettu ' sivuun' niin saisi, mutta ei. Koko kameraa ei saa tuoda leikkuriin :o

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap (myös Mikkelin sairaala)

Vierailija
2/20 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitin kuvia vauvasta, vatsan ulkopuolelta otettuna.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoisen kohdalla vielä kätilö muistutti isää kamerasta, kun juoksujalkaa leikkuriin lähdettiin.. ja otti meistä kolmesta vielä yhteiskuvankin, kun mä makaan vielä siinä leikkauspöydällä.

Ja mies totesi jälkikäteen, että jos olisi halunnnut nähdä sen leikkauksen, se ois onnistunut siitä sermin yli kyllä. Ei kuulemma kiinnostanut. Itseasiassa kuopuksen kohdalla mä oisin itsekin sen nähnyt, jos oisin halunnut, kun kaikki heijastui yläpuolella olevan lampun kyljestä. En tosiaan tiiraillut minäkään, mitä tapahtui.

Vierailija
4/20 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Tarkoitin kuvia vauvasta, vatsan ulkopuolelta otettuna.

ap

Vierailija
5/20 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli mutta ei se mies kuvia älynnyt ottaa :) paikka TYKS.

Vierailija
6/20 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
7/20 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei esim. miehen hengitysteitäkään suojattu kun oli sermin toisella puolella kanssani.

Vierailija
8/20 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten ota vaan piilo video kamera mukaan.

saat kaiken nauhalle.

Vierailija
9/20 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärit pelkäävät oikeuskäyntejä

Voihan alatiesynnytyksessäkin sattua jotain ikävää, mutta kyllä siellä kamera saa olla.

ap *ihan ymmällään*

Vierailija
10/20 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvan punnitsemisesta jne. Nkl:lla synnytti v. 2005. Sektio siis.

Vierailija
11/20 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
12/20 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kyllä mielenkiintoista tietää.

Vierailija
13/20 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotoa tuotu kamera tuo leikkaussaliin ylimääräisiä pöpöjä joita sielä ei kaivata. Lisäksi sali on usein pieni ja sielä on paljon porukkaa ja jos isä lähtee pörräilemään ympäriinsä kameran kanssa ei hyvä heilu.. Siinä pyöriessään sattuu näkemään muutakin kuin vauvan. Esim. äidin vatsa auki ja paljon verta. Siihen on moni mies pyörtynyt ja kaatanut instrumenttipöydät mennessään... :)

Vierailija
14/20 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopuksesta mies otti jopa videolle sen kun vauva nostettiin mahasta ulos. Saatiin ensikiljaisutkin tallennettua!

Vierailija
15/20 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitihän nyt vauvan ensihetket tallentaa.

Ei kukaan kieltänyt kuvaamista.

Vierailija
16/20 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siellä pressun takana, jossa on maha auki.

Vierailija
17/20 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

syyksi juuri tuota ylimääräistä infektiovaaraa eli kameran mukana saliin kuljetetaan vaikka itä pöpöjä ja siinä n äiti vaarassa saada sepsis yms. mutta näköjään käytännöt vaihtelevat.

Vierailija
18/20 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei tietenkään sermin takaa. Siinä vaiheesa kun vauva nostettiin hetkeksi viereen! Ja vielä joku leikkaussali henkilökunnasta muistaakseni kuvasi. Sairaala oli KOKS! Käytännöt vaihtelee!

Vierailija
19/20 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tehtiin viime kesänä sektio ja mies sai ottaa valokuvia ihan itse leikkauksestakin. joten meilla onkin sitten sellaisia kuvia mitä en itse edes siedä katsoa... ;) on kuvia missä vauva nostetaan mahan sisästä ja ihan siitä haavasta. Mies katsoi itse koko leikkauksen alusta lähtien ja kertoili minulle siinä samalla että mitä näkyi millloinkin.

Vierailija
20/20 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuttavani sai sektiolla vauvan. Ja siellä valokuvaus sujui niin, että leikkaussalin hoitsu pyysi kameran ja hoitsu siis kuvasi vauvan ja syntymän. Hoitsu tietysti rajasi kuvat niin ettei avonainen maha nakynyt jne.