Siis maksaako kuntosalilla käynti satoja euroja vuodessa!?
Ei hitto, oon ajatellut että kuntosali maksaa muutaman kympin vuodessa, kun ei kuitenkaan ole kuin huone jossa käydään heilumassa,eivätkä ne laitteet niin kalliita edes ole, mutta puhuttiin työkaverin kanssa mihin käytti e-passinsa (200€)niin kertoi että kuntosaliin. Olin että kuinka paljon se oikein maksaa niin 300-800€ vuodessa. Ei hitto pystyis näillä omilla palkoilla haaveillakkaan, ei todellakaan ole niin paljoa ylimääräistä rahaa. Sen ymmärrän että kun käyn laskettelemassa, päivä maksaa nelisen kymppiä, mutta siinä on sentään päivässä miljoona kwh kuluttava hissi ja rinteiden kunnostusta, työntekijöiden palkkoja jotka maksaa, mutta joku kuntosali.
Kommentit (94)
Täällä meidän kunnassa on ilmainen kuntosali. Hyvät laitteet. Täällä on myös kilpanostajia samalla salilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten hitossa teillä riittää rahat? Ei mulla riittäis mitenkään vaikka käyn töissä. En koskaan maksa mistään mitä ei ole pakko. En suoratoistopalveluista, en auton pesusta,en parturista, ei todellakaan ole varaa maksaa salista. Hyvä kun riittää rahat nytkään. Ap
Miten sä jaksat noin ankeeta elämää?
Ankeeta? Ajattelen että on ihan tavallista. Meillä on kuitenkin uusi koti ja on 200 000€ lainaa. Kolmen lapsen ja kahden reilusti alle keskituloisen vanhemman perheessä, toinen on töissä tehtaassa ja toinen osa-aikainen lähihoitaja. Meillä on laitettu kaikki kotiin ja perheeseen, lasten hyvinvointiin. Se kun ajaa työmatkaa 500€ autolla joka päivä 50-80km riippuen lasten kuljetustarpeista, helposti moni katsoo että miten tuo pärjää tai jos näkee kodin niin ajattelee että noillahan menee hyvin. Mun auton avaimissa roikkuu kaukosäädin ja se on kalliimpi kuin mun auto, sillä aukeaa autotallin ovi. Kalliimpaan autoon meillä ei ole varaa, puolisolla on samanlainen. Ap
On kalliimpia ja halvempia saleja. Ihan hyvin ainakin täällä on kunnan kuntosalit varustettu eikä hintakaan ole pelottava. Ei ole pakko ottaa kuukausikorttejakaan vaan voi ostaa esim. 10 satseissa ja käy niin usein kuin huvittaa. Jos käy monta kertaa viikossa niin sitten kuukausikortti tulee halvemmaksi tietenkin.
Kävin aikoinaan isolla salilla Helsingissä, joka joutui lopettamaan toimintansa koronan aikaan. Silloin oli erilaisia jäsenvaihtoehtoja: Vuoden jäsenyys halvin, jos sen maksoi yhdellä kertaa; seuraavaksi edullisin kuukausijäsenyys ja kallein 10 kerran kortti. Mutta jokaiselle oli siis sopivin treenausmuoto. Lisäksi pystyi maksamaan erikseen kuntosalista ja jumpista, jos käytti vain toisia palveluja. Sali avautui uudelleen tänä vuonna, mutta valitettavasti täysin eri konseptilla.
Monet ystäväni ja työkaverini kaipaavat tällaista konseptia, joka tällä salilla oli. Eli oli lihaskuntoa, tanssitunteja ja monenlaisia jumppia, joista valita. Joo, E:lla alkavalla ketjulla on tällaista, mutta hinta onkin sitten yli 70 euroa kuukaudessa.
Onneksi työpaikalla on nyt erinomainen sali kaikilla laitteilla. Joka on siis työntekijöille ilmainen. Olen saanut personal trainerilta ohjelman, jota pystyy noudattamaan melkein missä salilla, jossa nuo peruslaitteet ja vapaat painot ja juoksumatot löytyvät. Ulkosalilla on se ongelma, että siellä on aika vähän vaihtoehtoja. Tietynlainen säännöllisyys sopii minulle, kun tietää joka kerta löytävänsä oikeat laitteet. Työpaikan salilla myös harvemmin on ruuhkaa, jota noilla kaupallisilla saleilla on. Itse pystyn käymään salilla juuri pahimpaan ruuhka-aikaan työajan jälkeen, joten en halua jonottaa laitteisiin.
Mitä tulee ohjattuihin tunteihin, sopivan salin puuttuessa seuraan ohjaajia, eli käyn paikoissa, joissa he pitävät tunteja, enkä ole sitoutunut mihinkään saliin, vaan maksan kertamaksun.
Maksan 35 euroa kuussa, on mun mielestä oikein sopivinta. Sali ja virtuaalitunnit.
Vierailija kirjoitti:
Miten hitossa teillä riittää rahat? Ei mulla riittäis mitenkään vaikka käyn töissä. En koskaan maksa mistään mitä ei ole pakko. En suoratoistopalveluista, en auton pesusta,en parturista, ei todellakaan ole varaa maksaa salista. Hyvä kun riittää rahat nytkään. Ap
No mulla bruttopalkka kuukaudessa on noin 5000e, puolisolla samoin. Nettona saan yli 3000e, kyllä siitä pystyy maksamaan yhtä sun toista pakollisten menojen jälkeen ja säästöönkin jää jotakin, arkielämässä ei koskaan tarvitse miettiä onko rahaa ruokaan, harrastuksiin, vaatteisiin, auton ylläpitoon yms. Mulla kuntosalin kuukausimaksu on 35e, ei ole paljoa kun suhteuttaa tuloihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Köyhälistölle on omia pommisuojasaleja joissain kaupungeissa ja siellä vuosimaksu taitaa olla alle satasen.
uimahalllin salit...
Nojaa riippuu paikkakunnasta. Oulussa kuukausikortti kaupungin saleille on 45€. Se tekee vuodessa 540.
90 €/kk 12 kuukauden sopimus, mutta laadusta pitää maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi kiva tietää millaisia laitteita ap kuvittelee niissä saleissa olevan. Joku kunnollinen juoksumatto saattaa olla sen pari tonnia ja niitä on sitten useampi rivissä.
Ap voi toki perustaa oman kuntosalin, kun on tuollainen business-nero.
No tässäpä ap ihan itse. Ajattelen että kuntosalilla voisi olla laitteita ehkä sadan tuhannen euron edestä, saa olla parin tonnin juoksumattoja hyvä rivi, samoin muita laitteita isoissa ryhmissä. Tarvitaan 200-300 käyttäjää niin ovat jo maksettuja jos hinnat siis ovat 300-1000€ välillä per vuosi. Tuskin niitä joka vuosi kaikkia uusitaan, tuskin missä on niin paljon työntekijöitä että heidän palkkansa pitäisi maksaa. Erilaiset ohjaajat laskuttavat erikseen. energia kustannuksetkaan eivät voi olla loputtomat. Ap
Et ole maksanut vielä penniäkään veroja, tilojen vuokraa (meidän kuntosalilla 1000m2 vuokra n. 8500 €/kk sis. ALV) tai henkilökunta kuluja. Esim. Jos hankit respaan vastaanotto työntekijän bruttopalkalla 2400€/kk, on hänestä menevät maksut sivukuluineen vähintään 3600 €/kk. Ja kyllä yrittäjänkin pitää saada jotain palkkaa itselleen.
Niiden laitteiden maksuun menee yleensä sellaiset 4-8 vuotta siksi, että liiketoimintaan sisältyy paljon muitakin kuluja. Ja huom, laitteita myös hajoaa eli niitä joutuu korjaamaan tai uusimaan.
Mun salilla vuosimaksu on 480 euroa. Iso ja hieno sali kyllä. Ja halvimmasta päästä tässä kaupungissa.
Olen itse eläkeläinen ja käyn kaupunkimme uimahallin kuntosalilla johon eläkäläinen pääsee lunastamalla seniorirannekkeen. Se ei ole mikään köyhälistön kuntosali, siellä on ihan hyvät laitteet ja välineet, siellä näyttää käyvän ihmisiä kaikista tuloluokista ja myös kaiken ikäisiä ihmisiä. Monet hoitavat samalla reissulla kuntosalin, uimisen ja saunomisen uimshallissa.
Jos löytyy rupusia kunnan/kaupungin saleja, niin niissä voi käydä ilmaseks tai puoli-ilmaseks. Ei ole mittään hienoja FitFitGoGo, mutta ihan asiansa ajaa :).
Nuo pururatojen kuntolaitteet on ihan yhtä tyhjän kanssa. Ja en nyt tarkoita niitä tukkeja vaan ihan laitteita joita on vaikkapa keskuspuistossa. Tukitkin on turhia.
Aloittaja trollailee mutta on siinä silti pointti. Jos salilla on lähinnä vapaita painoja, penkkejä, käsipainoja jne niin nehän kestää aikaa.
Alkuinvestointi olisi ehkä pari kymmentä tonnia niihin vehkeisiin. Jos tilan vuokra on edullinen ja yrittäjä siivoaa itse niin eipä siinä paljoa kuluja tule. Henkilöstökulut on suurimmat. Tarviiko sinne jatkuvaan henkilöstöä päivystämään.
Kuntosalejakin on monenlaisia. Akat haluaa jotain zumbaa ja sellaista, sitten varmaan tulee kalliiksi.