Huoh. Kerroin lähteväni lomalle Malagaan ja saadut kommentit tasoa "Ai miks johonki turistirysään??! Miksei aitoon Espanjaan??"
Suomalaisilla tuntuu usein olevan turistirysän käsite vähän hukassa 🙄
Kommentit (11)
Malaga on nimenomaan Espanjan sykkivää sydäntä...
Kyllä Malaga on ihan aitoa Espanjaa. Viimeksi kävin katsomassa vanhaa linnoitusta ja roomalaisen teatterin raunioita. Ja paikalla on oma flamenco-tyylinsäkin, malagueña.
Kauheaa seuraa sinulla. Kerro mukavammille ihmisille. Joillekin ei kannata kertoa mitään, keksivät kyllä keinon pilata sen, mistä olet iloinen.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä Malaga on ihan aitoa Espanjaa. Viimeksi kävin katsomassa vanhaa linnoitusta ja roomalaisen teatterin raunioita. Ja paikalla on oma flamenco-tyylinsäkin, malagueña.
Puolen miljoonan espanjalaisen asuttama provinssipääkaupunki, jossa on roomalaisaikaista historiaa, upea keskiaikainen vanhakaupunki linnoineen, Picasso-museo ja paikallista kulttuuria härkätaisteluineen niin että ähky iskee.
Mitähän vielä tarvittaisiin siihen aitoon espanjalaisuuteen..
No tämän palstan käyttäjiltä ei kannata ihmeitä odotuksia odottaakaan 😳
Bon Voyage🍀
Mä miellän turistirysäksi paikan, jossa (liian) moni suomalainen on matkustanut ja/tai asustelee. Mulle Malaga edustaa suunnilleen samaa kuin Kanarian saaret tai Rodos. Ei siis eksoottisuudellaan tai uutuudellaan häikäise. Suomalaisten asujien määrä lisääntyy kovasti vaikka määrällisesti kaiketi tuolla eniten asuu brittejä, siis ulkomaalaisista. Mutta tietenkin, jokainen matkustaa sinne, mistä on kiinnostunut. Mä tykkään matkustaa paikkoihin, joista kaverit kysyy, että ... Ai mihinkä oot menossa, missä tollanen paikka on. Mutta, kukaanhan ei matkustele kavereidensa takia vaan itsensä. Lomailu ja matkailu on kivaa ja mukavaa reissua ap:lle.
Jatkossa älä tiedota siitä, minne matkaat.
Suomessa kateus voittaa tunnetusti kiimankin. Ihan heittämällä.
Vierailija kirjoitti:
Mä miellän turistirysäksi paikan, jossa (liian) moni suomalainen on matkustanut ja/tai asustelee. Mulle Malaga edustaa suunnilleen samaa kuin Kanarian saaret tai Rodos. Ei siis eksoottisuudellaan tai uutuudellaan häikäise. Suomalaisten asujien määrä lisääntyy kovasti vaikka määrällisesti kaiketi tuolla eniten asuu brittejä, siis ulkomaalaisista. Mutta tietenkin, jokainen matkustaa sinne, mistä on kiinnostunut. Mä tykkään matkustaa paikkoihin, joista kaverit kysyy, että ... Ai mihinkä oot menossa, missä tollanen paikka on. Mutta, kukaanhan ei matkustele kavereidensa takia vaan itsensä. Lomailu ja matkailu on kivaa ja mukavaa reissua ap:lle.
Ihan oikeesti nyt. Jo pelkästään se että yleistää Kanariansaaret yhdeksi asiaksi kertoo ettei nyt mene ihan putkeen. On aivan valtava ero jo siinä että reissaako Maspalomakseen (100% turistirysä) vai Las Palmasiin, joka on normaali iso omaa elämäänsä elävä espanjalainen kaupunki. Niistä pienemmistä saarista puhumattakaan.
Vierailija kirjoitti:
Uniikit spotit vilisi travellerien puheissa usein.
Joo ihmiset jotka eivät juurikaan matkustele elävät hieman erilaisessa todellisuudessa. Usein vahvat mielipiteet asiasta josta ei mitään tiedä, kertoo älykkyydestä.