Asko ja Sotka palkanmaksulakkoon tammikuussa !
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/8560413a-2d69-46b8-82a8-4036a6eb78b1
Aika luova tempaus, työntekijät ei ilmeisesti tykänneet 😆😆
Kommentit (291)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten? Ei kai sillä niin väliä ole milloin palkka tulee, kunhan tulee.
Jollain meistä on maksuja jotka täytyy itse omalta tililtä suorittaa. Tietysti se voi olla vaikea ymmärtää jos on tottunut laittamaan kaikki laskut sossulle ja kelalle.
Sossu ja kela eivät maksa tukiensaajien kaikkia laskuja, kuten yrität mustamaalata ja lietsoa lisää halveksuntaa ja vihaa kansanryhmää, eli tukiensaajia, kohtaan. Miettisit vähän mitä kirjoittelet.
En usko että tuo kirjoittaja halusi lietsoa mitään vihaa.
Totuus on kyllä se että löytyy ihmisiä joiden laskut maksaa Kela, pääsäntöisesti. Esim. Vuokra, sähkö y.m., eli juuri ne mistä menee paljon rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osa Askon ja Sotkan työntekijöistä on irtisanoutunut.
pientä draamaa mutta minnehän menivät vai jäävätkö työttömiksi? Kannattaa myös tuittupäissään muistaa, että jos ottaakin saman työn vastaan, aloittaa uutena työntekijänä eli ensi kesälomat menetetty
Kaikille ei ne kesälomat pyhä lehmä jos vain pääsee parempaan työpaikkaan. Paljon tuota huonompiahan ei voi olla kuin kyseinen kaksikko on. Palkat surkeat ja työntekijöitä kohdeltu ala-arvoisesti. Firmojen myyntihän tuossa edessä eli jääkö se työpaikka enää vähän myöhemmin? Ne ensin lähtevät saattavat lopulta olla parhaassa tilanteessa.
No, miksi nämä eivät vaihtaneet sinne parempaan työåaikkaan kuin vasta nyt?
Pyhällä öehmällä niin väliä, vaan sillä miksi jäivät huonompaan työpaikkaan
Tähän asti ovat maksaneet palkat silloin milloin kuuluu. Nyt putosivat roskakastiin. Sinällään huonoja palkkoja ja ala-arvoista kohtelua löytyy muualtakin mutta palkka sentään tulee. Nyt firma teki selväksi että myynti tai konkurssi edessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mulla muuta kirjoitti:
Selvää kusetusta menossa. Jättävät palkkoja sisään koska firmalla mennyt huonosti joten heillä ei ole lopulta varaa maksaa niitä palkkoja ja sitten ajattelivat ettei työntekijät huomaa kun jää 2 viikon palkka maksamatta. Se on kuitenkin satoja tuhansia säästöö firmalle heti jos kikkailee palkat noin miten lehdessä lukee. Olen ollut tilitoimistossa töissä joskus.
Jos kuukausipalkka 1-31.1.2023 maksetaan 15.2.2023, millä laskukaavalla jää 2 viikon palkka saamatta?
Palkka 1.-28.2.2023 maksuun 15.3.2023
Palkka 1.-31.3.2023 maksuun 15.4.2023 jne2022 maksettiin kuukausipalkka 12 kertaa.
2023 maksetaan kuukausipalkka 11 kertaa.
2023 maksetaan kuukausipalkka 12 kertaa.Tässä välissä jää firmalle sisään yhden kuukauden palkka. Oletko tyhmä, kun et näe omilla silmilläsi?
Selitän sulle uudelleen.. Vuonna 2023 ei tammikuun 15. päivä maksettu koko tammikuun palkkaan vaan se maksettiin vasta kun se oli tehty.
Meneekö jakeluun?
Edelleenkään 2 viikon palkkaa ei jätetä maksamatta.
Palkka 1.-31.12.2022 on maksettu 15.12.2022. Nyt ollaan muuttamassa sykliä eli maksetaan takautuvasti, jolloin
Palkka 1.-31.1.2023 maksetaan 15.2.2023 jne.
Meneekö sulla jakeluun?
Vierailija kirjoitti:
Jos palkkakausi on kuukausi, niin laitonta on muuttaa sitä yksipuolisesti puoleksitoista kuukaudeksi. Kyllä työnantaja on nyt hakoteillä.
Missä nöin on todettu, että palkkakausi muuttuu neljästä viikosta kuuteen viikkoon?
Näille jotka jäävät ilman palkkaa tammikuulta on maksettu palkkaa näin, esimerkki vaikka joulukuu.
Palkanmaksu kausi on 1.-31.12, palkka maksettu joulukuun 15 päivä (koko kuukaudelta), ja nyt kun tehdään palkanmaksutapaan muutos, niin helmikuulla 15 päivä maksetaan vasta tammikuun palkka, eli työntekijät joita tämä koskee ovat yli kuukauden ilman palkkaa tilille. uusi systeemi menisi samalla joulukuulla näin: Palkanmaksu kausi 1.-31.12 ja se maksetaan 15. tammikuuta. eli nyt nämä jotka jäävät ilman tammikuun tiliä saavat "palkaksi" vain lisät esim. viikonlopputyöstä ja provikat mutta ei tuota peruspalkkaa.
Voi luoja mikä huuto jos palstamamman oma palkka jäisi palkkapäivänä tilille kolahtamasta. Riippumatta onko tilillä rahaa tai ei. Silloin ei tulisi ylimielistä neuvontaa vaan raivoamista. Toki näistä viesteistä voi myös ottaa oppia että kun käyttää jonkun yrittäjän palveluja niin ei niitä tarvitse eräpäivänä maksaa vaan sitten kun huvittaa.
Onneksi oon töissä luotettavassa nimeltämainitsemattomassa pörssiyhtiössä, joka maksaa kuitenkin palkkansa aina ajallaan ja täsmällisesti, vaikkei pikkujouluja järjestäkään pohjoisen Suomen työntekijöille.
En ole pitkävihainen, mutta muistan tämän ikuisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selvää kusetusta menossa. Jättävät palkkoja sisään koska firmalla mennyt huonosti joten heillä ei ole lopulta varaa maksaa niitä palkkoja ja sitten ajattelivat ettei työntekijät huomaa kun jää 2 viikon palkka maksamatta. Se on kuitenkin satoja tuhansia säästöö firmalle heti jos kikkailee palkat noin miten lehdessä lukee. Olen ollut tilitoimistossa töissä joskus.
Jos kuukausipalkka 1-31.1.2023 maksetaan 15.2.2023, millä laskukaavalla jää 2 viikon palkka saamatta?
Palkka 1.-31.3.2023 maksuun 15.4.2023 jne2022 maksettiin kuukausipalkka 12 kertaa.
2023 maksetaan kuukausipalkka 12 kertaa.Tässä välissä jää firmalle sisään yhden kuukauden palkka. Oletko tyhmä, kun et näe omilla silmilläsi?
Selitän sulle uudelleen.. Vuonna 2023 ei tammikuun 15. päivä maksettu koko tammikuun palkkaan vaan se maksettiin vasta kun se oli tehty.
Meneekö jakeluun?
Palkka 1.-31.12.2022 on maksettu 15.12.2022. Nyt ollaan muuttamassa sykliä eli maksetaan takautuvasti, jolloin
Palkka 1.-31.1.2023 maksetaan 15.2.2023 jne.Kyllä sinun ns jakelussa viiraa nyt.
Vakituisilla maksetaan saman kuukauden palkka pääsääntöisesti 14 tai 15 päivä. Määräaikaisille, kuun viimeisenä päivänä.Tammikuun palkat ei makseta helmikuussa. Vain jotkut lisät, voivat siirtyä seuraavaan kuukauteen, mutta varsinainen palkka ei.
Olen ollut 30 v työelämässä, ensin määräaikaisena ja vuodesta 1997 vakituisena. Uskallan väittää että tiedän näista asioista.T.eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meneekö jakeluun?
Palkka 1.-31.1.2023 maksetaan 15.2.2023 jne.Kyllä sinun ns jakelussa viiraa nyt.
Vakituisilla maksetaan saman kuukauden palkka pääsääntöisesti 14 tai 15 päivä. Määräaikaisille, kuun viimeisenä päivänä.Tammikuun palkat ei makseta helmikuussa. Vain jotkut lisät, voivat siirtyä seuraavaan kuukauteen, mutta varsinainen palkka ei.
Olen ollut 30 v työelämässä, ensin määräaikaisena ja vuodesta 1997 vakituisena. Uskallan väittää että tiedän näista asioista.T.eri
Valitettavasti kommenttini tuli viestisi ns jatkeeksi, jostain syystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meneekö jakeluun?
Ohis. Olen myös ollut työelämässä vakituisena, kuukausipalkkaisena työntekijänä yli 30 vuotta. Palkanmaksupäivä on ollut kuun 5., 6., 15., 25. ja viimeinen päivä. Yhdessä paikassa jopa niin, että palkkaa maksettiin sekä 15. että viimeinen päivä. Työnantajina on ollut sekä pk-yrityksiä että suuria pörssiyhtiöitä. Yleisin palkanmaksupäivä on ollut kuun viimeinen.
Meneekö jakeluun?