Työttömät vastikkeellisiin töihin ajatus sisältää valtavan sudenkuopan veronmaksajille
Säännöllisesti kuulee niitä ajatuksia, joissa toitotetaan, että työttömän pitäisi tehdä työtä sen työttömyyskorvauksensa eteen, eli toisin sanoen työttömyysturvasta halutaan vastikkeellista. Tämä on varmasti varsinkin monelle kokoomusmieliselle niin herkullinen ajatus, että kuola suorastaan valuu suupielestä, mutta tämä ajatus sisältää myös todella kalliin pommin veronmaksajien niskaan.
Tämä järjestelmähän takaisi käytännössä varmasti sen, että yritykset pyrkisivät hyödyntämään tätä ilmaista työvoimaa niin paljon kuin suinkin olisi mahdollista. Tästä seuraisi, että valtava määrä niitä oikean palkan työpaikkoja jäisi syntymättä ja ne paikat korvattaisiin näillä ilmaistyöntekijöillä. Lopputuloksena on se, että meillä olisi entistä enemmän työttömyysturvaa saavia ihmisiä, jotka eläisivät veronmaksajilta tulevilla tulonsiirroilla. Me oikeissa palkkatöissä käyväthän oltaisiin tämän järjestelmän maksumiehinä. Me maksettaisiin jo ennestään työttömänä olleiden elatuksen lisäksi myös nämä uudet tuelliset joita syntyisi, kun yritykset käyttäisivät tätä ilmaistyövoimaa perustamatta niitä oikean palkan työpaikkoja. Tämä koko systeemihän olisi valtava tulonsiirto veronmaksajilta suoraan yrityksille. Oletteko oikeasti ajatuksella kiihkoilijat miettineet tätä puolta asiasta?
Kommentit (312)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pointti olekaan siinä, että kyseessä on yksityisen markkinan etu. Pointti on siinä, että jos joka tapauksessa valtio/kunta sinut elättää niin ihan hyvin silloin voi jotain sen rahan eteen tehdä eli olisit ns. kunnalla tai kaupungissa töissä apukäsinä. Aika monessa paikassa on siivottavaa, järjestettävää, arkistoitavaa tms. pihahommia, puistojen kunnostusta jne. mitä voisi sitten tehdä eli tekisit yhteiskunnan ja yhteisön eteen töitä, ei todellakaan mitään yksityisille tarjottavia työntekijöitä.
Olen samaa mieltä. Jos ei suostu tekemään 10 tuntia viikossa erilaisia aputöitä, niin ei saa etuutta. Ei meillä voi olla yhteiskuntaa, jossa osa saa valita, viitsiikö tehdä töitä vai ei.
Kyllä. Työtä tekevillä on niin järjetön verotus, että kyllä kaikkien pitää tähän osallistua jotenkin. Ei voi olla niin että osa raataa ja osa makaa kotona kun ei huvita.
Työttömiä on työkokeilussa ja palkkatuella jokaisessa julkisen puolen yksikössä. Ei siellä monikaan vakituinen kyllä raada.
Palkkatuella saa ihan saman palkan kuin vakituiset eikä työkokeilija edes tee töitä.
Ei saa, olen ollut palkkatuella ja normaalilla sopimuksella ja normaali on 200 kuukaudessa enemmän.
Työkokeilijoita on myös sairaaloiden osastoilla eikä kukaan tarkistanut epikriisejä, kun ne postitin, mutta olin kyllä huolellinen. Sama kun purin potilaskansioita. Itse laitoin tietoturvaroskikseen ja arkistoon tietyt paperit.
Ei onnistu, palkkatukea saa vain silloin, kun palkka on TESsin mukainen ja se pitää myös todistaa palkkatukihakemuksessa.
TYökokeilussa ei tarvitse tehdä mitään yksinään, joten olet ollut pelkästään tyhmä kuvitellessasi, että sinulta odotetaan luettelemiasi asioita. Kaivat vain kuoppaa muille työttömille ja olet surkea esimerkki.
Jos työtön ei mene työkokeiluun niin tulee karenssi ja jos ei tee töitä hyvin niin tulee karenssi.
Työttömiä on sairaalan arkistossa ja osastoilla työkokeilussa ja lisäksi palkkatuella sairaalan infossa ja hallintoyksikössä.
Ehei, karenssia ei tule, jos työkokeilussa noudattaa työkokeilusopimusta ja muistuttaa, että mitään ei tarvitse tehdä yksin eikä mitään edes tarvitse tehdä, riittää että tutustuu alaan ja ammattiin ja erilaisiin työtehtäviin, itse ei tehdä mitään yksin.
Lue vaikka työttömyysturvalaista, ei siellä sanota sanallakaan, että työkokeilussa yksintehtävästä työstä kieltäytymisestä tulisi korvaukseton määräaika.
Niin varmaan lukee, mutta käytäntö eri esim. kun olin sairaalassa niin osastonsihteeri sairastui ja tein töitä yksin. Minulla oli puhelin millä soittaa toisen osaston sihteerille ja kysyä neuvoa työtehtävissä.
Jos olisit lukenut työkokeilusopimuksen, olisit ilmoittanut, että sinä et tee töitä puhelimen varassa ja tuuraa palkatta sairastunutta. Miksi työttömillä on niin kamalasti lukutaidottomuutta?
Niin, työtön saa omat tunnukset Lifecareen ja merkitsin esim. diagnooseja potilaille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voitaisiin rajoittaa ne työt sellaisiin jota ei nykyisin tule tehtyä (esim roskien siivoaminen kadunvarsilta) tai sellaisiin jotka vain ulkomaalaiset suostuvat tekemään (wolt kuski, siivous, marjanpoiminta).
Sillä tavalla se ei olisi koulutetuilta työntekijöiltä pois.
Ei sekään olisi oikein. Noistakin mainitsemistasi töistä kuuluu maksaa palkkaa eikä työttömyyskorvausta.
Aloituskin on väärin, eli työttömyystukihan on jo nyt vastikkeellista. Työttömällä on velvollisuus hakea työtä ja pomppia työkkärin pillin tahdissa.Juuri näin. Joillakin on kumma ajatus, että kaikesta työstä ei tarvitse maksaa käytännössä mitään palkkaa. Risujen keräys ja siivoaminen on kovaa hommaa, kun sitä rupeaa tekemään, joten miksi hemmetissä se pitäisi ilmaiseksi tehdä.
Työttömyysetuus olisi se palkka eli saadaksesi etuutta teet töitä tietyn määrän.
Ehdotamme kokoomukselle että valtion palkkoja voidaan puolittaa ja työtä riittää esim. 5000 palkan kun puolittaa niin molemmat saa 2500
Entäs jos laitetaan sille tukien saajalle korvaus vaikkapa 30e/h. Ei joutuisi kovin montaa tuntia kuukaudessa tekemään ja korvaus olisi suurempi kuin mikä muiden keskituntipalkka valtiolla.
Tuolla joku mainitsi että laitetaan työttömät vaikka roskia keräämään. Olen nähnyt kyllä että sen työn tekee ihan kaupungin työntekijä, ja varmaan ihan palkalla. Miksi se pitäisi tehdä ilmaiseksi? Tupakan natsoja keräsi jalkakäytävältä.
Vierailija kirjoitti:
Tarvittaisiin lakimuutos, että näitä kaikenmaailman ilmaisia harjoittelijoita, kokeilijoita tms. annettaisiin vain julkiselle sektorille. Silloin yksityiset työnantajat eivät voisi tehdä heillä voittoa.
Sivareillahan tällainen sääntö jo on, että saavat mennä vain julkiselle. Onnistuisi siis muillekin.
Julkiselta sektorilta on vähennetty vuosikymmenten aikana niin paljon vakinaisia työntekijöitä, ettei sieltä riitä ketään perhedyttämään jotain tilapäisiä kokeilijoita tai ohjaamaan ilmaisia harjoittelijoita hommiin. Pitää muistaa että julkisella on paljon lakisääteisiä tärkeitä tehtäviä joihin ei voi päästää ketä tahansa sössimään. Lisäksi julkisella sektorilla käsitellään usein kansalaisten henkilötietoja ja muita tärkeitä tietoja (verotoimisto, Kela, kaupungit, yms.).
Palkkatukitöitä ei taida enää saada kirveelläkään julkiselta, ainakaan valtiolta, joku kielto siellä taitaa olla. En tiedä mihin perustuu, mutta TE-toimistosta joskus annettiin ymmärtää. Voi olla myös siksi että tutkimusten mukaan julkiselle sektorille sijoittuminen palkkatuella ei edistä myöhempää työllistymistä yksityiselle sektorille.
Lisäksi taitaa olla niin ettei julkiselle saa 100% palkkatukea, joten palkkatuelle ottaminen lisää julkisen sektorin työvoimakuluja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Jo nykyinen 9€/päivä vääristää työmarkkinoita. Kuka hullu nyt maksaisi palkkaa jos saa ilmaisen ammattilaisen.
Tuo aloituksessa mainittu järjestelmä vaan olisi vielä paljon pahempi, sillä se pakottaisi käytännössä kaikki työttömät tuon vastikkeellisen työtoiminnan piiriin. Nuo 9€/päivä-hommat on myös perseestä, mutta niitä ei sentään tee kuin jotkun satunnaiset työttömät. Voin kuvitella, että kun markkinoille tulisi 200 000 ilmaista työntekijää tarjolle, niin kyllä olisi yritykset kieli pitkällä sieltä kaappaamassa porukkaa omiin tarpeisiin. Monissa firmoissa on loppujaan aika paljon sellaista avustavaa tai lyhyen perehdytyksen työtä, joihin voitaisiin noita ihmisiä käyttää. Nykyään niihinkin hommiin on pakko palkata joku sillä vähintään tessin palkalla. Tämä tarve poistuisi ja kaiken tämän tulonsiirron yrityksille maksaisivat työssä käyvät veronmaksajat entistä kalliimmin omasta selkänahastaan
Ap
Meidän pomo ottais heti. Tämä yritys missä olen töissä, niin pomo ei palkkaa yhtään vakituista duunaria enää, koska on ymmärtänyt kierrättää näitä 9e tyyppejä vuodesta toiseen. Tammikuuussa tulee taas 4 uutta ns työkokeilijaa 9e päivä mistä pomo ei tietenkää maksa mitään, kun eikös työkkäri tai kela maksa ton 9e päiväkorvauksen.
Meitä on tasan 10 vakituista duunaria enää. Meillä on kyllä hyvät liksat vielä ainakin toistaiseksi. Tässä, kun kaikki vanhenee ja yksi jää eläkkeelle, niin sen tilalle se palkkaa sit osaajan, mutta se uusi tulokas saa vai haaveilla samoista liksoista mitä muut tienataan. Siinä se pomo pihistää 100% varmuuudella.
pitää olla aika heikko firma että nuo 9 euron vetkut jotain sais aikaan ja firma pyöris
Itseasiassa nuohan on hyvinkin motivoituneita kun työnantaja aina lupailee sen kuuden kuukauden kokeilun jälkeen varman työpaikan ja uurastavat sen työpaikan eteen.
Kun kuusi kuukautta on käytetty niin pffff, ei olekaan massia, sori.
Mä kävin kyselemässä palkkatukipaikkaa kierrätyskeskuksesta. Täti kertoi, että heitä on nyt 30 töissä, joista neljä on vakkareita ja "loput näitä kuntoutettavia ja harjoittelijoita".
Samaa duunia ne tekee, eri korvauksilla vaan. Ja niillä työttömillähän ei ole mitään oikeuksia kuten työterveyshuoltoa.
Monet firmat pyörii juuri noilla 9 euron orjilla.Meidän kaupungin kierrätyskeskus pyörii myös noilla 9 euron orjilla. Siellä on muutama vanha patu kaupungin työntekijöinä ja loput on noita orjia. Sen mitä olen seurannut, niin siellä nuo orjat tekee vieläpä kaiken työn. Ne vanhat vakityöntekijät vaan käskyttää niitä kantamaan tavaraa ja hyllyttämään, mutta itse vain patsastelevat kädet taskuissa ja katselevat vierestä.
Ai, minä olin kierrätysmyymälässä myös, mutta palkkatuella. 9 euron työläisiä oli myös, mutta heidän päivänsä olivat lyhyemmät ja vastuut vaatimattomammat. Eivät esimerkiksi saaneet tehdä tilityksiä ja kassan laskentaa, eivätkä saaneet työpaikan avaimia.
Kyllä se toiminta pyöri palkkatuettujen varassa, 9e tyypit olivat enemmänkin apulaisia.
Mutta palkkatukityöpaikkahan onkin ihan oikea työsuhde ja siitä saa oikeaa palkkaa. Työnantaja saa sen palkkatuen, ei työntekijä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pointti olekaan siinä, että kyseessä on yksityisen markkinan etu. Pointti on siinä, että jos joka tapauksessa valtio/kunta sinut elättää niin ihan hyvin silloin voi jotain sen rahan eteen tehdä eli olisit ns. kunnalla tai kaupungissa töissä apukäsinä. Aika monessa paikassa on siivottavaa, järjestettävää, arkistoitavaa tms. pihahommia, puistojen kunnostusta jne. mitä voisi sitten tehdä eli tekisit yhteiskunnan ja yhteisön eteen töitä, ei todellakaan mitään yksityisille tarjottavia työntekijöitä.
Olen samaa mieltä. Jos ei suostu tekemään 10 tuntia viikossa erilaisia aputöitä, niin ei saa etuutta. Ei meillä voi olla yhteiskuntaa, jossa osa saa valita, viitsiikö tehdä töitä vai ei.
Kyllä. Työtä tekevillä on niin järjetön verotus, että kyllä kaikkien pitää tähän osallistua jotenkin. Ei voi olla niin että osa raataa ja osa makaa kotona kun ei huvita.
Työttömiä on työkokeilussa ja palkkatuella jokaisessa julkisen puolen yksikössä. Ei siellä monikaan vakituinen kyllä raada.
Palkkatuella saa ihan saman palkan kuin vakituiset eikä työkokeilija edes tee töitä.
Ei saa, olen ollut palkkatuella ja normaalilla sopimuksella ja normaali on 200 kuukaudessa enemmän.
Työkokeilijoita on myös sairaaloiden osastoilla eikä kukaan tarkistanut epikriisejä, kun ne postitin, mutta olin kyllä huolellinen. Sama kun purin potilaskansioita. Itse laitoin tietoturvaroskikseen ja arkistoon tietyt paperit.
Ei onnistu, palkkatukea saa vain silloin, kun palkka on TESsin mukainen ja se pitää myös todistaa palkkatukihakemuksessa.
TYökokeilussa ei tarvitse tehdä mitään yksinään, joten olet ollut pelkästään tyhmä kuvitellessasi, että sinulta odotetaan luettelemiasi asioita. Kaivat vain kuoppaa muille työttömille ja olet surkea esimerkki.
Jos työtön ei mene työkokeiluun niin tulee karenssi ja jos ei tee töitä hyvin niin tulee karenssi.
Työttömiä on sairaalan arkistossa ja osastoilla työkokeilussa ja lisäksi palkkatuella sairaalan infossa ja hallintoyksikössä.
Ehei, karenssia ei tule, jos työkokeilussa noudattaa työkokeilusopimusta ja muistuttaa, että mitään ei tarvitse tehdä yksin eikä mitään edes tarvitse tehdä, riittää että tutustuu alaan ja ammattiin ja erilaisiin työtehtäviin, itse ei tehdä mitään yksin.
Lue vaikka työttömyysturvalaista, ei siellä sanota sanallakaan, että työkokeilussa yksintehtävästä työstä kieltäytymisestä tulisi korvaukseton määräaika.
Niin varmaan lukee, mutta käytäntö eri esim. kun olin sairaalassa niin osastonsihteeri sairastui ja tein töitä yksin. Minulla oli puhelin millä soittaa toisen osaston sihteerille ja kysyä neuvoa työtehtävissä.
Jos olisit lukenut työkokeilusopimuksen, olisit ilmoittanut, että sinä et tee töitä puhelimen varassa ja tuuraa palkatta sairastunutta. Miksi työttömillä on niin kamalasti lukutaidottomuutta?
Miksi työssäkävijät ei suostu tajuamaan, että jos jokainen työtön laitetaan ilmaiseen duuniin, niin se vain laskee työpaikkojen määrää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, työtön saa omat tunnukset Lifecareen ja merkitsin esim. diagnooseja potilaille.
Työttömät näkevät kaikissa kaupungin yksiköissä asiakastiedot. Toimistotyötä ei muuten pysty tekemään eli nimen, sosiaaliturvatunnuksen, osoiteen ja muut tiedot. Ihmettelen työttömien haukkumista, kyllä heihin ainakin luotetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos työtön on tekemässä töitä, niin hän ei ole silloin työtön, eikä siten oikeutettu työttömyyskorvaukseen. Työttömän tulee lain mukaan olla työmarkkinoiden käytettävissä. Jos hän on jossakin työssä, niin sitten hän ei ole työmarkkinoiden käytettävissä, eikä siten oikeutettu työttömyyskorvaukseen.
Ja jos katsot tarkasti työttömyysturvalakia, niin huomaat, että osa-aikatyössä oleva voi saada soviteltua etuutta. Kun työtön tekee 10 tuntia viikossa ja saa kuukaudessa tästä noin 5600 e, niin se tulkitaan osa-aikatyöksi ja silloin saa soviteltua päivärahaa.
Mistä työstä saa 10 h työpanoksella 5600 euroa kuussa? Sillä tuskin päivärahaa enää saa, sehän on parempi kuin monen työssäkäyvän kuukausipalkka.
Edes 560 e on vaikea saada mistään työstä. Eikä silläkään saisi enää työttömyyskorvausta. Sillä pitäisi sitten elää.
Vierailija kirjoitti:
Tuolla joku mainitsi että laitetaan työttömät vaikka roskia keräämään. Olen nähnyt kyllä että sen työn tekee ihan kaupungin työntekijä, ja varmaan ihan palkalla. Miksi se pitäisi tehdä ilmaiseksi? Tupakan natsoja keräsi jalkakäytävältä.
Työttömiä on leikkaamassa ruohikoita ja haravoimassa ja heillä on kaupungit työvaatteet, mutta kiva, että luullaan vakituisiksi.
Eiköhän tehdä niin, että lakkautetaan ihan kaikki työpaikat ja laiteta koko kansa työttömiksi.
Sit ne isommat pomot saa pyörittää viittä miljoonaa työtöntä yhdeksällä eurolla miten haluaa.
Olis kaikki samanarvoisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarvittaisiin lakimuutos, että näitä kaikenmaailman ilmaisia harjoittelijoita, kokeilijoita tms. annettaisiin vain julkiselle sektorille. Silloin yksityiset työnantajat eivät voisi tehdä heillä voittoa.
Sivareillahan tällainen sääntö jo on, että saavat mennä vain julkiselle. Onnistuisi siis muillekin.Julkiselta sektorilta on vähennetty vuosikymmenten aikana niin paljon vakinaisia työntekijöitä, ettei sieltä riitä ketään perhedyttämään jotain tilapäisiä kokeilijoita tai ohjaamaan ilmaisia harjoittelijoita hommiin. Pitää muistaa että julkisella on paljon lakisääteisiä tärkeitä tehtäviä joihin ei voi päästää ketä tahansa sössimään. Lisäksi julkisella sektorilla käsitellään usein kansalaisten henkilötietoja ja muita tärkeitä tietoja (verotoimisto, Kela, kaupungit, yms.).
Palkkatukitöitä ei taida enää saada kirveelläkään julkiselta, ainakaan valtiolta, joku kielto siellä taitaa olla. En tiedä mihin perustuu, mutta TE-toimistosta joskus annettiin ymmärtää. Voi olla myös siksi että tutkimusten mukaan julkiselle sektorille sijoittuminen palkkatuella ei edistä myöhempää työllistymistä yksityiselle sektorille.
Lisäksi taitaa olla niin ettei julkiselle saa 100% palkkatukea, joten palkkatuelle ottaminen lisää julkisen sektorin työvoimakuluja.
Olet kyllä ihan pihalla. Tosin osalle se palkkatuki myönnetään, osalle ei, riippuu henkilöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voitaisiin rajoittaa ne työt sellaisiin jota ei nykyisin tule tehtyä (esim roskien siivoaminen kadunvarsilta) tai sellaisiin jotka vain ulkomaalaiset suostuvat tekemään (wolt kuski, siivous, marjanpoiminta).
Sillä tavalla se ei olisi koulutetuilta työntekijöiltä pois.
Ei sekään olisi oikein. Noistakin mainitsemistasi töistä kuuluu maksaa palkkaa eikä työttömyyskorvausta.
Aloituskin on väärin, eli työttömyystukihan on jo nyt vastikkeellista. Työttömällä on velvollisuus hakea työtä ja pomppia työkkärin pillin tahdissa.Juuri näin. Joillakin on kumma ajatus, että kaikesta työstä ei tarvitse maksaa käytännössä mitään palkkaa. Risujen keräys ja siivoaminen on kovaa hommaa, kun sitä rupeaa tekemään, joten miksi hemmetissä se pitäisi ilmaiseksi tehdä.
Työttömyysetuus olisi se palkka eli saadaksesi etuutta teet töitä tietyn määrän.
Koitapa nyt ymmärtää edes perusasiat. Korvaus on korvaus jonkin asian puutteesta. Palkka on vastine tehdystä työstä. Kaksi aivan eri asiaa, joita ei voi yhdistää.
Muutenhan tilanne olisi nurinkurinen. Tilanne on vähän sellainen kuin että vakuutus korvaisi rahassa sulle sen, että autosi romuttui kolarissa. Sitten vakuutusyhtiö alkaisi vaatia että rupeat tiskaamaan heidän ruokalansa keittiössä josta saat palkaksi ne rahat jotka ovat se korvaus autostasi. Suostuisitko itse tuohon ja miksi?
Ei järjen hiventä.
No toivottavasti ne työttömät jotka kerää roskia, saavat myös oikeaa palkkaakin. Olen lukenut jutun, kuinka mies kirjoitti haalariinsa isolla ORJA kun joutui työkokeiluun.
Vierailija kirjoitti:
No toivottavasti ne työttömät jotka kerää roskia, saavat myös oikeaa palkkaakin. Olen lukenut jutun, kuinka mies kirjoitti haalariinsa isolla ORJA kun joutui työkokeiluun.
Minulla oli sairaalassa siniset hoitajan vaatteet työkokeilussa, kun autoin osastonsihteeriä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sivareillahan tällainen sääntö jo on, että saavat mennä vain julkiselle. Onnistuisi siis muillekin.Julkiselta sektorilta on vähennetty vuosikymmenten aikana niin paljon vakinaisia työntekijöitä, ettei sieltä riitä ketään perhedyttämään jotain tilapäisiä kokeilijoita tai ohjaamaan ilmaisia harjoittelijoita hommiin. Pitää muistaa että julkisella on paljon lakisääteisiä tärkeitä tehtäviä joihin ei voi päästää ketä tahansa sössimään. Lisäksi julkisella sektorilla käsitellään usein kansalaisten henkilötietoja ja muita tärkeitä tietoja (verotoimisto, Kela, kaupungit, yms.).
Olet kyllä ihan pihalla. Tosin osalle se palkkatuki myönnetään, osalle ei, riippuu henkilöstä.
Mikä tuossa oli mielestäsi väärin?
Milloin olit itse viimeksi palkkatuella ja missä? Mihin tietosi perustuvat.
Itse olen ollut julkisella sektorilla kolme eri kertaa kolmessa eri paikassa viimeisten n. 20 vuoden aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen ollut julkisella sektorilla kolme eri kertaa kolmessa eri paikassa viimeisten n. 20 vuoden aikana.
Olen ollut palkkatuella 3 kertaa vuoden 2014 jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Julkisella sektorillako? Ja mitä edellisessä oli väärin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Julkisella sektorillako? Ja mitä edellisessä oli väärin?
Kyllä, nimen omaan mainitsemissasi paikoissa.
Vierailija kirjoitti:
Suhtautuiko työkkäri mitenkään?
Eläköityneen osaajan paikalle ei palkata uutta aloittelevaa osaajaa oppimaan ja jatkamaa perintöä vaan työ jaetaan vanhojen kesken.
-tietäjä.