Mitä oikeuksia miehillä on, joita naisilla ei ole?
Olen miettinyt tätä kysymystä näin vuoden lopulla. Mitkä lait luovat miehille etuoikeutetun aseman? Tällä foorumilla on enemmän naisia kuin niillä foorumeilla, joissa normaalisti vietän aikaani, joten tulin kysymään tätä.
Kommentit (216)
Naiset ei ikinä tuomitse toisten naisten väkivaltaisuutta miehiä kohtaan. Yksikään nainen ei ole pyytänyt anteeksi, kun olen traumoiltani pystynyt kertomaan, että ensimmäinen GF hakkasi minua.
Vierailija kirjoitti:
w_o_k_e kirjoitti:
Miehellä on oikeus ottaa vastaan fyysistä perheväkivaltaa, ilman että poliisi puuttuu asiaan kovinkaan herkästi.
"Kai sä nyt naiselle pärjäät tappelussa?"
Näin vastaa miehelle toinen mies. Miehet itse ovat rakentaneet miehen mallista ahtaan. Oikeasti harvaa naista edes kiinnostaa se testosteronia puhkuva sali-make, jonkalainen moni mies tahtoo olla.
Juu, ja tiedän että naispoliiseja on myös olemassa.
Puolet poliisikoulun aloittajista on naisia. Sekin kulttuuri muuttuu, hitaasti mutta varmasti.
Ei mielestäni naiseksi identifioituvilla ole ainakaan Suomessa vähempää oikeuksia kuin miehillä
Vierailija kirjoitti:
Naiset ei ikinä tuomitse toisten naisten väkivaltaisuutta miehiä kohtaan. Yksikään nainen ei ole pyytänyt anteeksi, kun olen traumoiltani pystynyt kertomaan, että ensimmäinen GF hakkasi minua.
Todellakin olen tuominnut ja olen tehnyt lopputyönikin aiheesta. Parisuhdeväkivalta on aina väärin ihan huolimatta siitä kumpi sukupuoli on tekijä ja kumpi kokija.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tuosta naisten pienemmästä palkasta: onko tosiaankin niin, että samassa työpaikassa samasta työstä saavat miehet ja naiset eri palkkaa? Koska ainoastaan silloinhan on kyse tasa-arvosta. Se taas että eri työpaikoissa ja eri ammateissa on eri kokoinen palkka, ei tietääkseni liity tasa-arvoon millään tavalla.
Tottakai liittyy, koska toiset alat ovat miesvaltaisia ja toiset naisvaltaisia.
ja teitin naistenko on pakko pitää yllä tätä?
Kuten TEKin tutkimuksesta näkee naisten ja miesten palkoissa on selittämätön ero samoissa tehtävissä, samoilla tuntimäärillä. Naiset pyytää palkankorotusten yhtä usein kuin miehet, mutteivat sitä saa tai saavat vähemmän.
https://www.tek.fi/fi/palvelut-ja-edut/tutkimus/tek-tutkii-yhdenvertais…
https://www.tek.fi/fi/uutiset-blogit/tutkimus-etuoikeuksien-purkaminen-…
Vierailija kirjoitti:
Ikävää. Tosin emmehän me ole sinua hakanneet, joten en ihan ymmärrä, mitä meidän tulisi sinulta pyytää anteeksi. Pahoitella voimme toki osaasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehillä on näköjään oikeus peruuttaa isyytensä kun ei enää kiinnosta. Vaikka yhteistuumin on jätetty ehkäisy pois ja tietoisesti laitettu lapsi alulle, yhteisestä sopimuksesta, niin vauvavuotena mies voi kieltäytyä kaikesta, jättää naisen yksin vauvan kanssa sanoin sinähän tätä halusit.
Onnistuu tuo naisiltakin
Ei onnistu jos on hitustakaan luonnollisia äidinvaistoja jäljellä. Äärimmäisen harva äiti oikeasti pystyy hylkäämään lastaan, etenkin jos sellaisen on tietoisesti tehnyt. Miehiltä tämä onnistuu tuosta noin vaan.
#miesvihanäkyväksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tuosta naisten pienemmästä palkasta: onko tosiaankin niin, että samassa työpaikassa samasta työstä saavat miehet ja naiset eri palkkaa? Koska ainoastaan silloinhan on kyse tasa-arvosta. Se taas että eri työpaikoissa ja eri ammateissa on eri kokoinen palkka, ei tietääkseni liity tasa-arvoon millään tavalla.
Kuten TEKin tutkimuksesta näkee naisten ja miesten palkoissa on selittämätön ero samoissa tehtävissä, samoilla tuntimäärillä. Naiset pyytää palkankorotusten yhtä usein kuin miehet, mutteivat sitä saa tai saavat vähemmän.
Se pitäisi myös ansaita...
Miehillä on oikeus tulla hakatuksi naisten toimesta ilman että kukaan puuttuu asiaan julkisella paikalla.
THE SOCIAL EXPERIMENT | The Rise Of Female Violence
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuokranantajat syrjivät nuoria miehiä sukupuolen ja iän perusteella. Nuoren naisen on helpompi saada asunto kuin nuoren miehen. Feministit! Miksi ette halua tasa-arvoa? M27
Miksi miehet ei vuokraa sijoitusasuntojaan nuorille miehille?
Johtuisikohan miesten tavasta jättää huoneisto huoltamatta ja paikkojen tuhoaminen?
Naisethan eivät tätä tee ollenkaan.
Ilmeisesti vähemmän, jos heihin luotetaan vuokralaisina enemmän? Vuokranantaja kalkyloi riskejä.
Sama siis kuin työnantajilla miesten palkan kanssa naisiin verrattuna?
Selittämätön ero = mies vain on todennäköisesti parempi ja luotettavampi.
Vierailija kirjoitti:
Miehillä on oikeus tulla hakatuksi naisten toimesta ilman että kukaan puuttuu asiaan julkisella paikalla.
Luuletko että naisen kokemaan häirintään ja väkivaltaan puututaan yhtään sen hanakammin? Vasta oli uutisissa miten mies räyhäsi ja töni tuntematonta naista junassa, kun nainen yritti päästä vain pois junasta. Mitä teki muut ihmiset, vaikka nainen pyysi ääneen apua? Ei mitään. Luuletko sinä että tuo reagoimattomuus ja auttamattomuus on jokin miesten kohtaama ongelma?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuokranantajat syrjivät nuoria miehiä sukupuolen ja iän perusteella. Nuoren naisen on helpompi saada asunto kuin nuoren miehen. Feministit! Miksi ette halua tasa-arvoa? M27
Miksi miehet ei vuokraa sijoitusasuntojaan nuorille miehille?
Johtuisikohan miesten tavasta jättää huoneisto huoltamatta ja paikkojen tuhoaminen?
Naisethan eivät tätä tee ollenkaan.
Ilmeisesti vähemmän, jos heihin luotetaan vuokralaisina enemmän? Vuokranantaja kalkyloi riskejä.
Sama siis kuin työnantajilla miesten palkan kanssa naisiin verrattuna?
Selittämätön ero = mies vain on todennäköisesti parempi ja luotettavampi.
Hyvin mahdollisesti näin se mielikuva menee.
Vierailija kirjoitti:
Omalla kohdallani näin on tapahtunut. Kyseessä teknologiafirman tuotekehitys. 9 henkilöä, kaikilla sama tulosvastuu, sama yleinen työnkuva, sama esimies ylimmässä johdossa, kaikilla alaisia ja budjettivastuu. Lähes kaikki ylennetty tehtäviin talon sisältä.
7 miestä ja 2 naista. Miehet ylennettiin tai palkattiin johtaja-nimikkeellä, naiset saivat päällikkö-tittelin kun jaksoi tapella. Palkkaero näiden välillä n. 2500 kuussa ja aivan eri luokan bonukset. Pari mieskollegaa itse kertoi ja piti epäreiluna. Virallista palkkavertailua ei voinut pyytää, koska ei ollut samat tittelit.
Tapahtui lafkan kahdella muullakin osastolla. Firmassa 89% miehiä silloin, itse lähdin menemään ja muutamat muut naiset perässä. Nyt yrittävät rekrytä muka tasa-arvoisesti.
Miehillä on näemmä oikeus ajatella vaan omia tarpeitaan. Naisten tulee ajatella lasten tarpeita ja miesten tarpeita, omista joutuu joustamaan. Kovasti miehet tälläkin palstalla ajavat tätä ikivanhaa asetelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä kumma juttu. Esim hoitoalalla, miesvaltaisissa tehtävissä tienaa enemmän. Sairaankuljettaja tienaa enemmän, kuin tehohoitaja. Ihan yhtä vastuullisia tehtäviä ovat.
Vierailija kirjoitti:
Oikeus siihen, ettei kohdella rekrytoinnissa tai työelämässä yleensä riskivalintana, koska on lisääntymisiässä. Ihan sama vaikka ei suunnittelisi, haluaisi tai pystyisi lisääntymään, niin äitiysloma on kamala peikko.
Jos on lapset tehty, niin sitten pelätään että äiti-ihminen on poissa koko ajan kun lapset sairastaa. Ja jos ei ole lisääntynyt niin on pakko olla joku vialla.
Itse nelikymppinen ja lapseton, kaikkia näitä on udeltu muka kautta rantain ja eräs työnantaja (itsekin nainen) totesi, että ei palkkaa yhtään naimisissa olevaa nuorehkoa naista. Mieheltä ei ole kysytty kertaakaan.
Toivon ettei tämä ole enää ihan automaatio.
Samaa riskienhallintaa kuin miehet kohtaavat asuntomarkkinoilla. Ketjun alkupäässä naiset ilakoivat aiheella.
Vierailija kirjoitti:
Toksinen miehinen kulttuuri on suurin vaara sekä pojille että tytöille. Jostan syystä miehet eivät halua siihen muutosta. En kyllä ymmärrä miksi.
Ketkä miehet?
#miesvihanäkyväksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luuletko että naisen kokemaan häirintään ja väkivaltaan puututaan yhtään sen hanakammin? Vasta oli uutisissa miten mies räyhäsi ja töni tuntematonta naista junassa, kun nainen yritti päästä vain pois junasta. Mitä teki muut ihmiset, vaikka nainen pyysi ääneen apua? Ei mitään. Luuletko sinä että tuo reagoimattomuus ja auttamattomuus on jokin miesten kohtaama ongelma?
Tuossa kokeilussa testattiin samoilla näyttelijäillä molempia tilanteita.
Miehen tönäistessä naista asiaan puututtiin.
Eli luulen, se on todistettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toksinen miehinen kulttuuri on suurin vaara sekä pojille että tytöille. Jostan syystä miehet eivät halua siihen muutosta. En kyllä ymmärrä miksi.
Ketkä miehet?
#miesvihanäkyväksi
Haluatko sinä? Millaisen muutoksen?
Naisilla on ihan sama oikeus.