Pamahti eläke!
Nyt se sitten tapahtui. Eilen kilahti työeläkeyhtiön sivuille eläkepäätös vuodesta 2010 jatkuneen masennuksen takia. Ikää 33 vuotta. Jännä fiilis 🙄
Toiset onnittelee, toiset ottaa osaa. En tiedä itse miten suhtautuisin.
Kommentit (126)
Eihän toi nyt kenenkään unelma ole, että 33-vuotiaana jää eläkkeelle kun ei muuhun pysty. Varmasti masentaa :( Olen pahoillani AP. Toivottavasti vielä joskus nouset tuosta.
Muinoin Vermosta uutisoitiin seuraavaa: 19 - vuotias eläkeläinen puukotti 20 -vuotiaan hevosmiehen.
Pääsee sitä eläkkeelle aikaisemminkin kuin moni kuvittelee. Huikea uraputki.
Syntyvyyden ja väestörakenteen syvälle meneviin ongelmiin olisi pitänyt löytää ratkaisuja jo kauan aikaa sitten, mutta Kiina ei ole kyennyt myöskään helpommilta vaikuttaviin ratkaisuihin, kuten eläkeiän nostoon.
– Kiinassa on eläkeikä yhä erittäin matala. Eläkeiät ovat olleet samat hyvin pitkän aikaa, eikä niitä ole syystä tai toisesta pystytty korjaamaan.
Kiinan eläkeikä on miehille 60 vuotta ja naisille 55 tai 50 vuotta alasta riippuen. Eläkeikien nostamista on pidetty väistämättömänä jo vuosikymmenten ajan, mutta lopullisen päätöksen tekeminen on osoittautunut Kiinalle hyvin vaikeaksi, Kaaresvirta kertoo.
Ihan mielenkiinnosta, paljonko on eläke ja ehditkö tekemään elämässäsi yhtään töitä vai olitko masennuksen takia koko elämäsi poissa työelämästä?
Onnittelut. Itse sain eläkepaperit vasta 39-vuotiaana, 9 vuoden esittämisen jälkeen.
Kun työkyvyttömyyseläke on ollut maksussa 5 vuotta (alle 50-vuotiailla) siihen tulee seuraavan vuoden alusta kertakorotus, jota maksetaan niin kauan kuin eläkettäkin maksetaan. Kertakorotuksen prosentuaalinen määrä riippuu eläkkeensaajan iästä. Tätä kertakorotuksen osuutta eläkkeestä ei lasketa mukaan, kun tarkastellaan kansaneläkkeen määrää, eli kansaneläke jatkuu samalla summalla kertakorotuksen jälkeen.