Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pamahti eläke!

Vierailija
29.12.2022 |

Nyt se sitten tapahtui. Eilen kilahti työeläkeyhtiön sivuille eläkepäätös vuodesta 2010 jatkuneen masennuksen takia. Ikää 33 vuotta. Jännä fiilis 🙄
Toiset onnittelee, toiset ottaa osaa. En tiedä itse miten suhtautuisin.

Kommentit (126)

Vierailija
41/126 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli kannattaa jäädä työkyvyttömyyseläkkeelle sen sijaan että raataa 50 vuotta työelämässä. En ole tiennytkään että nuo työkyvyttömyyseläkkeet ovat noin huikeita.

Tiedän pari henkilöä, jotka ovat suoraan sanoneet huijanneensa sen itselleen.

Riippuu ihan 5 edeltäneen vuoden työtuloista mikä eläke lasketaan kullekin

Ja jos on niin nuori, ettei ole ehtinyt olla 5 vuotta töissä, niin sitten lasketaan tulot siitä eteenpäin, kun on täyttänyt 18v. Jokainen kuukausi, kun ei ole töissä tahkoamassa rahaa, on tulevasta eläkkeestä pois.

Lähes 60v kaveri oli vuorottelu vapaalla tuon viimeisen viiden vuoden jakson aikana ennen tk eläkkeelle pääsyä.

Eläke putosi n. 500e/kk

Vierailija
42/126 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli kannattaa jäädä työkyvyttömyyseläkkeelle sen sijaan että raataa 50 vuotta työelämässä. En ole tiennytkään että nuo työkyvyttömyyseläkkeet ovat noin huikeita.

Ja jos on niin nuori, ettei ole ehtinyt olla 5 vuotta töissä, niin sitten lasketaan tulot siitä eteenpäin, kun on täyttänyt 18v. Jokainen kuukausi, kun ei ole töissä tahkoamassa rahaa, on tulevasta eläkkeestä pois.

Lähes 60v kaveri oli vuorottelu vapaalla tuon viimeisen viiden vuoden jakson aikana ennen tk eläkkeelle pääsyä.

Eläke putosi n. 500e/kk

Höpöhöpö

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/126 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turkissa elää 20 eurolla hyvin päivässä. Sillä saa hotellihuoneen aamiaisella ja netillä ja rahaa jää vielä pariin ravintola-ateriaan tai yhteen parempaan illalliseen. All-inclusivehotelli maksaa noin tuhat euroa kuussa ja siihen kuuluu kolme ruokaa ja juomat baarissa, eikä tarvitse kaamoksessa tarpoa.

Vierailija
44/126 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivoinfarktin jälkeen hain. En saanut... Olen keski-ikäinen. Haen varmaan tänä vuonna noin 3 vuoden päästä uudelleen. Olen ollut koko ajan työtön. Tuliskohan eläke tällä kertaa?

Onko täällä ketään, joka on saanut eläkkeen ei-masennus syistä? Onko toivoa saada eläkettä? Eläke nostaisi toimeentuloa satasia! Eikä työkkäri kiusaisi!

Vierailija
45/126 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin olin helvetin tyytyväinen kun vihdoin sain eläkkeen 31-vuotiaana. 11 vuoden ajan piti täytellä lomakkeita vuoden välein ja perustella sairauttaan jotta sai kuntoutustukea.

Vierailija
46/126 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivoinfarktin jälkeen hain. En saanut... Olen keski-ikäinen. Haen varmaan tänä vuonna noin 3 vuoden päästä uudelleen. Olen ollut koko ajan työtön. Tuliskohan eläke tällä kertaa?

Onko täällä ketään, joka on saanut eläkkeen ei-masennus syistä? Onko toivoa saada eläkettä? Eläke nostaisi toimeentuloa satasia! Eikä työkkäri kiusaisi!

Kyllä, akillesjänteet eivät kestäneen leikkauksenkaan jälkeen hoitotyötä.

Vierailija
47/126 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et masentuisi? 

Vierailija
48/126 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oikeasti kateellisia siitä että joku joutuu/pääsee sairaseläkkeelle. On tämä hieno maa!!!

Vierailija
49/126 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tällä palstalla.

Vierailija
50/126 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi helevata.

Piilomasennus ollut vuosia ritirinnan hivuttavien sairauksien kanssa. Töissä käyn, kuuntelemassa ihmisten voihketta elämästään. Ei ole löytynyt sopivaa närettä, jonka juurelle jäädä makaamaan.

Vierailija
51/126 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläke putosi n. 500e/kk

Höpöhöpö

Pöhö pöhö. Näin se vaan valitettavasti on totta. Älä pöhöttele tosiasialle.

Vierailija
52/126 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen samaa. Tiedän, etten tuon enempää tule saamaan, vaikka jatkaisin 68-vuotiaaksi työelämässä.

Työkyvyttömyyseläke on tuntuva etuus, omasta eläkeyhtiöstä numerot näkee. Olen 45v ja bruttopalkkani ollut viimeiset 20 vuotta 4000-6500 euroa kuukaudessa. Työkyvyttömyyseläkkeeni olisi peräti 4900 brutto

Vierailija
53/126 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tällä palstalla.

Kyllä on. Minulla on fyysinen sairaus ja pääsin eläkkeelle helposti. Ensin olin pari vuotta osatyökyvyttömyyseläkkeellä ja siitä sitten kokoeläkkeelle.

Vierailija
54/126 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tällä palstalla.

Ilmottaudun! Kolme vuotta kuntoutustuella tuki ja liikuntaelin kulumat jonka jälkeen jatkuva eläke. Silloin ikää 56vuotta. Ja nimenomaan luki "jatkuva eläke". (vaikka kohta urvelletaan että ei voi olla jatkuva)

Vierailija
55/126 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkyvyttömyyseläke on aina onnittelun paikka. Toiset (nuoret mielenterveysongelmaiset ja masentuneet) pääsevät helpostikin tk-eläkkeelle, mutta ikääntyneet ja loppuunkulutetut eivät millään. Onhan tuo eläke yli tuplasti työttömyyskorvauksen suuruinen, ei tule karenssia eikä työkkäri kiusaa enää ikinä

Vierailija
56/126 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähipiirissäni oleva nuorimies sai pysyvän eläkepäätöksen 23-vuotiaana. Oli sitä ennen ollut reilun vuoden määräaikaisella kuntoutustuella. Enemmän tuo oli helpotus kuin mitään muuta, ei tarvitse joka vuosi jännittää, kuinka käy. Ja jos sairauteen löytyy parannuskeino, niin pääseehän sieltä eläkkeeltä pois. Joku 2300€ se eläke oli alkuun, mutta viiden vuoden jälkeen siihen tulee 25% kertakorotus. 

Tuntuu vähän epäoikeudenmukaiselta että 23v (eipä ole hirveesti ehtiny veroja elämässään maksella) saa sohvalla makoillen saman verran kuin monta vuotta päiväkodissa työskennellyt lastenhoitaja.

Vierailija
57/126 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin pääsin sairaseläkkeelle.

Menin Ghanaan ja minut melkein halkaistiin, en pysty enää töihin, koska ripuli

Vierailija
58/126 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt makoillaan! Ja pelataan!

Vierailija
59/126 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähipiirissäni oleva nuorimies sai pysyvän eläkepäätöksen 23-vuotiaana. Oli sitä ennen ollut reilun vuoden määräaikaisella kuntoutustuella. Enemmän tuo oli helpotus kuin mitään muuta, ei tarvitse joka vuosi jännittää, kuinka käy. Ja jos sairauteen löytyy parannuskeino, niin pääseehän sieltä eläkkeeltä pois. Joku 2300€ se eläke oli alkuun, mutta viiden vuoden jälkeen siihen tulee 25% kertakorotus. 

Tuntuu vähän epäoikeudenmukaiselta että 23v (eipä ole hirveesti ehtiny veroja elämässään maksella) saa sohvalla makoillen saman verran kuin monta vuotta päiväkodissa työskennellyt lastenhoitaja.

Noh, esim putkarilla voi olla aika hyvä palkka, ja se sairauseläke voi olla vaikka aivovammasta. Vain täysin terve ihannoi jotain sairauseläkkeelle pääsyä. Ei hahmoteta, miten paljon sairaus rajoittaa elämää yleensä.

Vierailija
60/126 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos on huijannut mielenterveysongelmat ja sitten makoilee, pelaa ja syö lomallaan.