Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelkään etten kestä uudenvuodenaattoa! Yksin 24/7

Vierailija
28.12.2022 |

Todennäköisesti joudun olemaan koko viikonlopun täysin yksin, henkisesti raskasta ja nimenomaan yksinäistä.
Tiedän perheen, läheisen ja heillä on mukavaa.
Kokonainen perhe, lapset tulevat paikalle ja myös lemmikit talossa.
Mulla pelkkä tyhjyys.
Mistä keksin seuraa itselleni?
En voi luottaa siihen että tämä perhe osaisi ajatella mun yksin jäämistä.

Kommentit (95)

Vierailija
61/95 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti mitä kivaa haluat tehdä tulevana vuonna. Joku retki? Ryhmämatka? Jne..Olisiko maatilamajoitus kiva? Kaipaatko kaupungin räiskettä? Kylpylään? Varaa vaikka jo valmiiksi tekemistä seuraavalle uudelle vuodelle.

Minusta kotiuusi vuosi on paras. Sellainen rauhallinen koti-ilta ilman räiskettä. Lukea kirjaa tai katsoa elokuva. Käydä saunassa. Herkutella. Pohtia kulunutta vuotta ja miettiä mitä haluan tehdä tulevana vuonna. Laittaa kalenteriin joku kiva varaus. Aloittaa harrastus jossa tutustuu uusiin ihmisiin. Järjestää vaikka pienet kutsut joihin pyytää ne läheisensä. Olla itse aktiivinen niiden itselle tärkeiden suuntaan. Ehkä sitten paremmin kutsuja tulee myös itselle. Soittaa uuden vuoden tervehdyksiä läheisille.

Vierailija
62/95 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on taas tätä, että perheelliset haluaa omaa aikaa ja rauhaa, yksinäiset kaipaa perhettä hulinaa ja vilinää. Yksinäisyys on asennekysymys, jos yksinäisyys tuntuu pahalta, et viihdy omassa seurassasi. Tee jotain sen eteen, että viihdyt itsesi kanssa. Sinulla on vapaus tehdä täysin mitä tahdot silloin kun tahdot. Se on aika hieno asia. Lue jotakin, syö hyvin ja lepää. Pyhistä ei kannata ottaa paineita, tee omat perinteet itsellesi, et tarvitse muita tai yhteiskuntaa sanelemaan miten pitäisi olla.. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/95 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiat ei muutu kun niille ei tee mitään.

Tietenkin perheellinen ymmärtää millaista on kokea yksinäisyyttä, he ovat ehkä tunteneet sitä itsekin ennen perheen perustamista. Heidän velvollisuus ei kuitenkaan ole lukea kenenkään ajatuksia eikä esittää kutsua kylään jos haluavat olla omissa oloissaan. Yksinäinen uhriutuja ei kuitenkaan esitä heille itse kutsua?

Minä en edes ole yksinäinen ja silti olen someryhmissä tutustunut muutamaan naisporukkaan joiden kanssa on ollut livetapaamisia ja yhteistä tekemistä. Ei ne ystävät tule eteen niin että säälittelee yksin yksinäisyyttään, asioiden eteen voi ihan oikeasti tehdä jotakin! Some antaa paljon mahdollisuuksia luoda kontakteja yksittäisten ihmisten tai usemman ihmisen kesken. Mutta ei, kun vali vali ja perheet ei ymmärrä!

Yli 2 vrk aikaa alkaa koota uudenvuoden viettoon porukkaa muiden yksinäisten kesken! Paa toimeksi! Ja kyllä, olen useita kertoja kutsunut myös kotiini ennestään tuntemattomia naisia eikä ole ollut mitään ongelmia!

Vierailija
64/95 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on kyllä jännä juttu kun perheelliset eivät osaa ajatella täysin yksinäisiä miltä heistä tuntuu olla yksin, aina.

Pyhät, aatot jne.

Ethän sinäkään voi tietää millainen tunnelma perheellisellä on kotona. Voi olla riitoja, väkivaltaa, sairautta, taloudellista huolta jne. Asun yksin, elän yksin mutta yksinäinen en ole. En voi velvoittaa ketään muuta kuin itseäni olemaan vastuussa elämästäni ja sen sujumisesta.

Vierailija
65/95 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä samaistu masennukseen niin et ole masentunut.

Älä samaistu yksinäisyyteen niin et ole yksin.

Ei ole noloa mennä yksin lähipubiin, sitävartenhan se on olemassa et siellä käydään. Sullakin on oikeus siellä käydä!

Joskus nuorempana revittelin yksin kaupungilla ja ne osoittautuivatkin hauskimmiksi reissuiksi niiltä ajoilta.

Vierailija
66/95 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on taas tätä, että perheelliset haluaa omaa aikaa ja rauhaa, yksinäiset kaipaa perhettä hulinaa ja vilinää. Yksinäisyys on asennekysymys, jos yksinäisyys tuntuu pahalta, et viihdy omassa seurassasi. Tee jotain sen eteen, että viihdyt itsesi kanssa. Sinulla on vapaus tehdä täysin mitä tahdot silloin kun tahdot. Se on aika hieno asia. Lue jotakin, syö hyvin ja lepää. Pyhistä ei kannata ottaa paineita, tee omat perinteet itsellesi, et tarvitse muita tai yhteiskuntaa sanelemaan miten pitäisi olla.. 

On eri asia ollayksin jos ei ole pakko olla yksin.

Mäkin nautin yksinolosta kun se on joskus mahdollista.

Mutta esim. isäni sanoi ettei halua mennä enää yksin mökille, äidin kuoleman jälkeen, koska kotona ei kukaan odota.

Eli vaikka miten tässä yritetään keksiä positiivista yksinolosta niin se tuntuu todennäköisesti yksinäisestä vaan pahalta, koska ainoa mitä hän kaipaa on seura ja muut ihmiset.

Vierailija
67/95 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on kyllä jännä juttu kun perheelliset eivät osaa ajatella täysin yksinäisiä miltä heistä tuntuu olla yksin, aina.

Pyhät, aatot jne.

Ethän sinäkään voi tietää millainen tunnelma perheellisellä on kotona. Voi olla riitoja, väkivaltaa, sairautta, taloudellista huolta jne. Asun yksin, elän yksin mutta yksinäinen en ole. En voi velvoittaa ketään muuta kuin itseäni olemaan vastuussa elämästäni ja sen sujumisesta.

No, tiedän tämän perheen, ei heillä ole riitoja, pientä keskustelua asioista joskus.

Lapset ovat isoja jo.

Vierailija
68/95 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ap tilannettasi vaikka itse en olekaan samassa tilanteessa. Itse olen yksin pienten lasten kanssa (vauva ja taapero), mies on koko uudenvuoden töissä. Meillä sujuu uusi vuosi ihan samalla tavalla kuin muutkin päivät. Syödään, leikitään yms. ja lapset menevät aikaisin nukkumaan. Itse aion syödä illalla jotain hyvää, ja katsoa elokuvaa (mikäli lapset nukkuvat).

Ulkoile päivällä, osta jotain hyvää ruokaa/herkkuja ja käy katsomassa vaikka ilotulitusta jos jaksat. Laita some kiinni. Ja muista, että ne jotka hehkuttavat somessa hienoilla kuvilla joulut ja uudet vuodet niin heidän elämänsä saattaa todellisuudessa olla kaikkea muuta kuin kiiltokuvaa. Uusivuosi on yksi päivä vaan muiden joukossa. Kyllä sinä pärjäät!

Vierailija
69/95 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan normi settiä, lähtee vaikka baariin istumaan tai jonnekkin laskettelu keskukseen niin päivä kuluu mukavasti rinteessä. Tekemistä kyllä keksii ja aika kuluu kun on sopivasti harrastuksia

Tosi noloa kotiseudun baariin mennä istumaan enkä harrasta laskettelua.

Tuon olet ihan itse iskostanut päähäsi, että on noloa. Jos on kotiseudun baari, niin kai siellä jonkun tunnet. Itse nuorena ja nuorempana menin ilman muuta usein yksin mihin hyvänsä eikä ollut koskaan mitään noloa. Ei edes tullut mieleeni että noloa. Nyt eläkeläisenäkin menen mihin tahansa yksin. Ei haittaa yhtään ja juttukaveria löytyy jos siihen on tarve, usein ei edes ole, kunhan kattelen muita jonkun aikaa.  

Vierailija
70/95 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harva ymmärtää syvällisesti, miten musertavaa yksinäisyys on, ellei ole kokenut sitä koskaan itse.

Mistä sitten johtuu, että toiset tuntevat niin syvästi yksinäisyyttä ja toiset eivät? Itse olen ollut kohta 25 v. leskenä, mieheni kuoli ollessani 48 v. enkä ole koskaan tuntenut yksinäisyyttä ja monet joulut ym. olen viettänyt yksin, siis kieltäytynyt kutsuista viettää tälläisiä juhlapäiviä vieraissa perheissä. Lapseni asuvat kaukana ulkomailla enkä heidän luokseenkaan viitsi millään lähteä jouluiksi ym. Aina on ollut kivaa tekemistä kotona ja ei-juhlapyhinä kutsun myös usein ystäviä kotiini syömään kun tykkään tehdä isommille porukoille ruokaa. Naapureiden kanssa kahvitellaan silloin tällöin myös.  

Vierailija
71/95 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan normi settiä, lähtee vaikka baariin istumaan tai jonnekkin laskettelu keskukseen niin päivä kuluu mukavasti rinteessä. Tekemistä kyllä keksii ja aika kuluu kun on sopivasti harrastuksia

Tuon olet ihan itse iskostanut päähäsi, että on noloa. Jos on kotiseudun baari, niin kai siellä jonkun tunnet. Itse nuorena ja nuorempana menin ilman muuta usein yksin mihin hyvänsä eikä ollut koskaan mitään noloa. Ei edes tullut mieleeni että noloa. Nyt eläkeläisenäkin menen mihin tahansa yksin. Ei haittaa yhtään ja juttukaveria löytyy jos siihen on tarve, usein ei edes ole, kunhan kattelen muita jonkun aikaa.  

En tunne juurikaan ihmisiä täältä ja ne ketä tiedän, eivät käy pubeissa.

Vierailija
72/95 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyhät, aatot jne.

Miksi perheellisten pitäisi ajatella toisten pyhienviettoa sen enempää kuin muidenkaan?

Yksinäiset hakeutukoot toisten yksinäisten seuraan jos ottaa koville.

Niin tai jos olisi haluja viettää ko. ilta tietyn perheen kanssa, niin kutsuu sitten sen perheen uuden viettoon yksinäisen luokse. Itseään ei voi tietysti toisille kutsua, mutta kotiisi voit kutsua muita.

Ja kannattaisi ne uudenvuoden juhlasuunnitelmat ja kutsut laittaa ajoissa liikkeelle, ennen kuin tutut on ehtineet suunnitella muuta.

Vierailija
73/95 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun siellä pubissa saattaa tutustua ja löytää juttukaverin, ei tarvi etukäteen tuntea. 

Vierailija
74/95 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyhät, aatot jne.

Miksi perheellisten pitäisi ajatella toisten pyhienviettoa sen enempää kuin muidenkaan?

Yksinäiset hakeutukoot toisten yksinäisten seuraan jos ottaa koville.

Niin tai jos olisi haluja viettää ko. ilta tietyn perheen kanssa, niin kutsuu sitten sen perheen uuden viettoon yksinäisen luokse. Itseään ei voi tietysti toisille kutsua, mutta kotiisi voit kutsua muita.

Ja kannattaisi ne uudenvuoden juhlasuunnitelmat ja kutsut laittaa ajoissa liikkeelle, ennen kuin tutut on ehtineet suunnitella muuta.

Tänne ei voi ketään kutsua.

Vierailija
75/95 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun siellä pubissa saattaa tutustua ja löytää juttukaverin, ei tarvi etukäteen tuntea. 

Sepä se.

Vierailija
76/95 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä naapurin mies kylään? Yleensä mies suostuu seksiin kyllä jos vaan kysyy.

Vierailija
77/95 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyydä naapurin mies kylään? Yleensä mies suostuu seksiin kyllä jos vaan kysyy.

Varsinkin jos on selkeästi poikamies kyseessä. Jos on epähygieeninen tms niin pyydä käymään eka suihkussa tai kylvyssä. Voit viedä jopa poikuuden häneltä uuden vuoden kunniaksi 🤗

Vierailija
78/95 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta esim. isäni sanoi ettei halua mennä enää yksin mökille, äidin kuoleman jälkeen, koska kotona ei kukaan odota.

Eli vaikka miten tässä yritetään keksiä positiivista yksinolosta niin se tuntuu todennäköisesti yksinäisestä vaan pahalta, koska ainoa mitä hän kaipaa on seura ja muut ihmiset.

Niin. Mieliala nousee kun saa puhua ihmisten kanssa, erityisesti itselle mieleisten kanssa.

Vierailija
79/95 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko lähteä jo päivällä sinne missä on se tilaisuus, olla mukana siellä ja olla vaikka jossain hotellissa yötä? Sitten seuraavaa päivänä bussilla takaisin kotiin.

Vierailija
80/95 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan. Yksinäisyys on mukavaa, jos se on oma valinta. Aina se ei sitä kuitenkaan ole, ja silloin ahdistaa.

Ap, mikäli et halua kutsua itseäsi sukulaisillesi kylään, osta itsellesi jotain ihania herkkuja illaksi, käy ulkoilemassa, katso töllöstä kivoja leffoja ja uuden vuoden ohjelmia, ja piipahtele täällä palstalla välillä heittämässä kommenttia aiheesta ja aiheen vierestä. Et taatusti ole ainoa yksinäinen juhlapäivänä.

Olen kerran viettänyt uuden vuoden yksin, kun eräs ystäväni ei saapunutkaan paikalle, vaikka niin oli sovittu. Tein juhlaruoat (paahtopaisti) valmiiksi, ja olin ostanut kuohuvaa. Ei edes ilmoittanut perumisesta, eikä vastannut puhelimeen. Silloin otti ihan älyttömästi pattiin. Oli vielä spesiaali vuodenvaihde 1999-2000. Kumosin sitten kaikki skumpat itse, tuijotin telkkarista vuoden vaihtumista eri maanosissa ja kävin pihalla katsomassa ilotulitusta. Ei ollut mikään elämäni tähtihetki. Tilanne olisi ollut täysin toinen, jos olisin jo etukäteen tiennyt, että vietän tuon illan yksin kotona. Viihdyn muutoin kyllä mainiosti yksin, ja asun yksin vaikka olen parisuhteessa.

Tsemppiä, ap! Uusi vuosi on vain yksi päivä, ja menee nopeasti ohi, kun raketit on ammuttu.

Oletko muuten jo tutkinut, olisiko paikkakunnallasi jotain kaikille avointa tapahtumaa aattona? Kaikenlaista järjestetään ympäri Suomea.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme seitsemän