Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä asioita et ikinä tekisi ammatissasi/työssäsi nähtyjen asioiden vuoksi?

Vierailija
28.12.2022 |

Tällaisia kiertää Instagramissa lähinnä terveydenhuollon ihmisten kertomina, mutta näitä on mielenkiintoista kuulla muutenkin!

Olen sosiaalityöntekijä enkä ikinä suostuisi järjestelyyn, jossa puolisoni hoitaa (tai "hoitaa", sehän tässä on riskinä) kaikki perheemme raha-asiat eikä minulla ole mitään tietoa siitä, millä tolalla asiat ovat. Parhaissa tapauksissa näissä on vielä ainoastaan yhteinen tili, ei omia tilejä kuin korkeintaan sillä asioita huonosti hoitavalla osapuolella. Ei ole ihan yksi tai kaksi tapausta, kun jonkun säntillistä elämää elävän henkilön palkat ja etuudet on pelattu tai pyöritetty ties mihin hämäriin säätöihin ja asumiskulut, vakuutukset, sähkölaskut ja jopa lasten harrastukset jääneet maksamatta.

Kommentit (642)

Vierailija
301/642 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä arvuuttelisi missään jonossa miksi jono on niiiiiin pitkä, onko kassat tupakalla vai kahvilla vai jääneet nukkumaan.

Vierailija
302/642 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos huomaisin nepsy-oireita lapsellani, en hankkisi niitä lisää. Pienenä heidän kanssaan vielä pärjää (luulen), mutta teini-ikä on vanhemmille superrankkaa. Paljon päihdekokeiluja ja muuta impulsiivista.

T. Yläkoulun ope

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/642 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pankkityöntekijänä voin allekirjoittaa kaiken mitä AP viestissäsi kerroitkin. Lisäksi en ikinä ottaisi kulutusluottoja maksaakseni muita kulutusluottoja.

Vakuutusneuvojana lisäisin vielä, pidä luottotiedot puhtaana.

Toinen vakuutusneuvoja lisää, pidä vakuutukset kunnossa

Vierailija
304/642 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen operaattorin asiakaspalvelussa ja en koskaan soita minkään yrityksen asiakaspalveluun jos sinne voi lähettää sähköpostia tai jos yrityksellä on asiakaspalveluchatti. Yritysnumeroihin soittaminen (myöskin se aspa) maksaa ja monesti asian saa hoidettua huomattavasti nopeammin kirjoittamalla kuin roikkumalla linjoilla.

Vierailija
305/642 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- ostaisi asuntoa uudesta taloyhtiöstä

-pyytäisi kuntotarkastusta eräältä paikalliselta pitkään alalla toimineelta yhtiöltä

Miksi et ostaisi? Outoa. Itse ostin enkä millään yhtiölainalla. Ei mitään vikaa asunnossa eikä talossa. Rakennuskriteerit tätä päivää ( mm. äänieristyksen suhteen) ja seuraaavina vuosina ei ole remppahuolia.

T: rakennusmestarin ja kuntokartoittajan jälkeläinen.

Voi hyvänen aika taas kerran. Se että sinulla on mennyt kaikki hyvin, ei tarkoita että kaikilla muillakin menee. Kuinka paha autismi sinulla on?

Kertoo paljon ihmisestä, joka käyttää tuota diagnoosia toisen ihmisen nälvimiseen.

Joo ei monet autistiset ajattele, että heillä on kaikki hyvin, joten aivan asiaton tuo kommentti on monestakin syystä

Vierailija
306/642 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ikinä tyytyisi siihen että lapsi säätelee tunteitaan tai ratkoo ristiriitatilanteita vain vetäytymällä omaan huoneeseen ja tulee sieltä kun on itse valmis, ja asia on sillä käsitelty. Osa näistä suljetun oven takana rauhoittujista on viiltelijöitä, jotka eivät yksin jäätyään keksi muuta, ja tämä selviää aikuisille vasta ehkä vuosia myöhemmin.

Voitko avata ammattiasi?

Joku panimon aikaisemmin että laittaisitte sen ammatin tiedoksi, siksi tämä on hyvä ketju.

Koulupsykologi.

Kiitos!

Vierailija
307/642 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harkitsisin todella tarkkaan ennen lapsen yrittämistä, jos suvussa olisi neuropsykiatrisia ongelmia tai psykoosisairauksia. Ovat todella periytyviä ja koskaan et tiedä, miten vaikeana oireet ilmenevät omalla lapsella.

Vierailija
308/642 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harkitsisin todella tarkkaan ennen lapsen yrittämistä, jos suvussa olisi neuropsykiatrisia ongelmia tai psykoosisairauksia. Ovat todella periytyviä ja koskaan et tiedä, miten vaikeana oireet ilmenevät omalla lapsella.

Ammattisi?

Vierailija
309/642 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En luottaisi lapsiani kenen tahansa hoitoon, vaikka näyttäisivät kuinka kilteiltä ja vaarattomilta, ja tuntisin heidät pidemmältä ajalta. Terveiset oikeuspsykiatrialta

Minä olin noin 1,5 vuotias ja sisko 10 kk nuorempi ja meidät äiti laittoi hoitoon yksityiselle hoitajalle. Se oli 60-luvua, ja asuttiin vielä Ruotsissa. En paljoa osannut puhua, mutta osasin sanoa "tyhmä täti" äidille. Äiti otti meidät lapset kotihoitoon.

Vierailija
310/642 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hankkisi lyttykuonoista koiraa.

ell-opiskelija

Vierailija
311/642 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En laittaisi alle 2-vuotiasta päiväkotiin.

Jonkun äidin vaan on pakko laittaa lapsi hoitoon jopa 9 kk ikäisenä, kun rahaa perheen elättämiseen ilman työntekoa ei kertakaikkiaan ole.

Ei sillä, että itse olisin laittanut. Menin töihin, kun lapsi oli 3,5 -vuotias. Tuttavaperheen lapsi meni hoitoon 9 kk ikäisenä ja oppi ensimmäisenä hoitopäivänä syömään itsenäisesti.

Vierailija
312/642 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istuisi lentokoneessa turvavyö auki,vaikka merkkivalo sen sallisikin. Enkä kävisi wc:ssä sukkasiltaan.

T.lentoemäntä

Vierailija
313/642 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ikinä joisi hotellihuoneen vessassa olevasta lasista. Tai edes käyttäisi sitä. Joissakin hotelleissa lasit saatetaan tiskata ihan koneessa, mutta useimmissa hotelleissa kerrossiivooja pesee ne vessassa ja kuivaa todennäköisesti edellisen asukkaan pyyhkeisiin..

Ja sillä samalla karhunkielellä, jolla se lasi pestään, on pesty koko muu vessa. Ja kymmenen vessaa ennen sitä.

Terveisin entinen kerrossiivoja, työkokemusta useista laadukkaista hotelleista

Olen päätellyt, että noin voidaan toimia. Siksi pesenkin lasin aina saippualla ja huuhtelen lopuksi niin kuumalla, kuin hanasta lähtee.

Vierailija
314/642 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tekisi, enkä ole onneksi tehnyt lapsia.

t. Yläkoulun ope

Vierailija
315/642 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan tupakoinut tai käyttänyt huumeita, alkoholin käyttö on hyvin vähäistä.

T: lääkäri

Vierailija
316/642 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En omasena tai potilaana koskaan raivoaisi terveydenhuollon työntekijälle "myöhästymisestä" tai aikatauluista.

Olen tk-lääkäri, ja olin aikoinaan eräässä harrastuspiirissä, jossa eräs mies totesi, että miten ne terveyskeskuslääkärit KEHTAA olla aikataulusta myöhässä päivystyksessä. Ehkä hän ei silloin tiennyt minun olevan lääkäri.

No, en silloin lähtenyt selittelemään hänelle, että sillä samalla vartin ajalla saattaa olla 2-4 potilasta ja siihen väliin tulee vielä ne ambulanssin tarkkailuun tuomat kiireellisempää arviota vaativat potilaat.

Kerran tämä mies sitten oli päivystyslistallani. Samalla ajalla oli neljä potilasta. Otin ne kolme ensin, siinä välissä yhden tarkkailupotilaan ja sitten vasta hänet.

Siinähän sai sitten taas jutunjuurta.

Vierailija
317/642 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jättäisi hammasvälejäni puhdistamatta. Tai muutenkaan laiminlöisi suun terveydenhoitoa.

Juurihan sitä uutisoitiin, että hammaslankaa ei tulisi käyttää.

Vierailija
318/642 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoshuoltaja kirjoitti:

Siivosi samalla pyyhkeellä wc-istuimet ja yleiset tilat... Amatöörimäistä.

Näinhän sitä hotellisiivoojat tekee. Hammasmukit ja juomalaisitkin pyyhitään "puhtaaksi" edellisten yöpyjien käytetyillä pyyhkeillä.

Vierailija
319/642 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En istu taksissa etupenkille. Yksikään kuski ei pidä siitä.

Miksi ne sitten nousee ja avaa etuoven kuljetettavalle. Itsekin taksissa matkustavana istuisin mielummin takapenkillä.

Toki siinä etupenkillä näkee sen taksinkuljettajan toiminnan. Viimeksi matkustin Kela-taksilla 30  km sairaalasta kotiin, ja tämä naiskuski useaan kertaan matkan aikana irrottaa kokonaan molemmat kätensä ratista ja tekstailee kännykällään jollekin tuttavalleen. Tätä kestää 1-1,5 minuuttia kerrallaan.

Vierailija
320/642 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vältän autoilua koska tiedän kuinka moni ajaa päihtyneenä.