Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä asioita et ikinä tekisi ammatissasi/työssäsi nähtyjen asioiden vuoksi?

Vierailija
28.12.2022 |

Tällaisia kiertää Instagramissa lähinnä terveydenhuollon ihmisten kertomina, mutta näitä on mielenkiintoista kuulla muutenkin!

Olen sosiaalityöntekijä enkä ikinä suostuisi järjestelyyn, jossa puolisoni hoitaa (tai "hoitaa", sehän tässä on riskinä) kaikki perheemme raha-asiat eikä minulla ole mitään tietoa siitä, millä tolalla asiat ovat. Parhaissa tapauksissa näissä on vielä ainoastaan yhteinen tili, ei omia tilejä kuin korkeintaan sillä asioita huonosti hoitavalla osapuolella. Ei ole ihan yksi tai kaksi tapausta, kun jonkun säntillistä elämää elävän henkilön palkat ja etuudet on pelattu tai pyöritetty ties mihin hämäriin säätöihin ja asumiskulut, vakuutukset, sähkölaskut ja jopa lasten harrastukset jääneet maksamatta.

Kommentit (642)

Vierailija
281/642 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä tyytyisi siihen että lapsi säätelee tunteitaan tai ratkoo ristiriitatilanteita vain vetäytymällä omaan huoneeseen ja tulee sieltä kun on itse valmis, ja asia on sillä käsitelty. Osa näistä suljetun oven takana rauhoittujista on viiltelijöitä, jotka eivät yksin jäätyään keksi muuta, ja tämä selviää aikuisille vasta ehkä vuosia myöhemmin.

Vierailija
282/642 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin lapset pitäisi laittaa, jos ei saa päiväkotiin viedä kuin vasta esim. 3-4-vuotiaana kuten tässäkin ketjussa toistellaan? Jos ei ole varaa olla vuosikausia pois töistä.

Älä hikeenny, tässähän vain kerrotaan asioita joita eri alojen ammattilaiset eivät tekisi, mikäli mahdollista. Eihän tämä tarkoita sitä että noilla hoitajillakaan olisi ollut varaa olla töistä pois vuosikausia.

Ei tehdä tästä hyvästä ketjusta kotihoidon/päiväkodin väittelyketjua.

Sen kyllä allekirjoitan että mikäli mitenkään mahdollista, en veisi lapsiani kesähoitoon, mutta yh varhaiskasvattajana olen joutunut viemään koska olen itse ollut heinäkuussa töissä ja apuja ei ollut saatavilla (exä ulkomailla, sukulaiset kaukana).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/642 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävisi syömässä yhdessä ravintolassa, jota siivosin. Siellä kanat lillui sulamassa yön yli altaissa ja ranskanperunat tukkupusseissa oli myös huoneenlämmössä.

Oveen ripustetussa Oiva-raportissa hymyili leveä hymynaama.

Vierailija
284/642 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ikinä tyytyisi siihen että lapsi säätelee tunteitaan tai ratkoo ristiriitatilanteita vain vetäytymällä omaan huoneeseen ja tulee sieltä kun on itse valmis, ja asia on sillä käsitelty. Osa näistä suljetun oven takana rauhoittujista on viiltelijöitä, jotka eivät yksin jäätyään keksi muuta, ja tämä selviää aikuisille vasta ehkä vuosia myöhemmin.

Voitko avata ammattiasi?

Joku panimon aikaisemmin että laittaisitte sen ammatin tiedoksi, siksi tämä on hyvä ketju.

Vierailija
285/642 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En koskaan yrittäisi itsem urhaa parasetamolilla.

Miksi?

Parasetamolilla hajoaa maksa ja munuaiset.

sh, päivystys ja dialyysi

Vierailija
286/642 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voitko avata ammattiasi?

Joku panimon aikaisemmin että laittaisitte sen ammatin tiedoksi, siksi tämä on hyvä ketju.

Koulupsykologi.

Vierailija
287/642 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ryhtyisi omaishoitajaksi kenellekään muulle kuin omalle alaikäiselle lapselle. 

t. sosiaalityöntekijä

Kerro mitä suostuisit tekemään sosiaalityöntekijänä, onko sellaista asiaa?

Hauska kysymys, on kyllä ihan totta, että tässä työssä helposti näkee vähän liikaa. :D Omaa elämääni kun miettii, niin äkkiseltään sosiaalityöntekijyys ei ole pilannut minulta kirjojen lukemista, käsityöharrastusta, iltarasteilla käyntiä, mökkeilyä saaristossa ja parisuhdetta psyykkisesti terveen ja turvallisesti kiintyneen puolison kanssa. Kaikkeen muuhun liittyykin sitten enempi vähempi muistijälkiä, jotka pilaavat joko koko jutun tai saavat suhtautumaan siihen hyvin skeptisesti. 

Vierailija
288/642 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. sosiaalityöntekijä

Hauska kysymys, on kyllä ihan totta, että tässä työssä helposti näkee vähän liikaa. :D Omaa elämääni kun miettii, niin äkkiseltään sosiaalityöntekijyys ei ole pilannut minulta kirjojen lukemista, käsityöharrastusta, iltarasteilla käyntiä, mökkeilyä saaristossa ja parisuhdetta psyykkisesti terveen ja turvallisesti kiintyneen puolison kanssa. Kaikkeen muuhun liittyykin sitten enempi vähempi muistijälkiä, jotka pilaavat joko koko jutun tai saavat suhtautumaan siihen hyvin skeptisesti. 

Ja minä olen nähnyt liian monen "turvallisesti eukkoonsa kiintyneen" psyko-alan äijän tekevän liian monesti yhtä jos toista. Eukko ei aavista ikinä. Eipä siitä sen enempää.

Vierailija
289/642 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. sosiaalityöntekijä

Ja minä olen nähnyt liian monen "turvallisesti eukkoonsa kiintyneen" psyko-alan äijän tekevän liian monesti yhtä jos toista. Eukko ei aavista ikinä. Eipä siitä sen enempää.

Voi hyvänen aika, tarkoitin kiintymyssuhdetta vanhempiin, en puolisoon. :D 

Vierailija
290/642 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kaiken lisäksi aikuisina jatkavat samaa tapaa perheissään.

Vierailija
291/642 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. sosiaalityöntekijä

Voi hyvänen aika, tarkoitin kiintymyssuhdetta vanhempiin, en puolisoon. :D 

No onko vieraissajuoksija mitenkä turvaisasti kiintynyt oikein kehenkään?

Vierailija
292/642 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä menee hiukan ohi aiheen, mutta lastensuojelun (tästä eteenpäin lasu) kynsiin en haluaisi koskaan joutua. Kyllähän se tekee usein hyviäkin asioita, mutta työni puolesta olen nähnyt myös lasun "pimeän puolen". Joskus lasun työntekijät suorastaan kiusaavat vanhempia ja jos vanhemmissa ei ole mitään selvää "vikaa" niin sellainen yritetään kaivaa esille vaikka väkisin ja sillä sitten kiristetään vanhempia pitkän aikaa. Minkäänlaista puolustautumistakaan lasu ei hyväksy vaan se usein vain pahentaa tilannetta.

Voisin kirjoittaa tästä pitkän tarinan mutta nyt en viitsi. Pähkinänkuoressa siis lasu ei todellakaan toimi aina lapsen parhaaksi, vaan enemmänkin aikuisten kiusaksi. Osaa se kuitenkin tehdä myös hyvääkin.

Vierailija
293/642 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin lapset pitäisi laittaa, jos ei saa päiväkotiin viedä kuin vasta esim. 3-4-vuotiaana kuten tässäkin ketjussa toistellaan? Jos ei ole varaa olla vuosikausia pois töistä.

Sellaista ihmistä ei kyllä ole olemassakaan, jolla ei olisi halutessaan varaa pitää vanhempainvapaata. Useimmiten nämä ihmiset ovat niitä uraohjuksia, jotka haluavat mahdollisimman paljon ylennyksiä mahdollisimman nopeasti, muusta elämästä välittämättä.

Vierailija
294/642 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En enää ikinä moiti niitä, jotka tekevät pilaa sosiaalialan asiakkaista. Ala on niin raskas, että huumorin kautta pärjää. Siinä kohtaa kun joku on neljästi yrittänyt kahden päivän aikana itsemurhaa ei hirveästi enää surkuttelulla pysy työkykyisenä.

Ja vaaleanpunaista elämää eläneet hempeilijät voivat jättää vastaamatta.

Jos sinulla on tarve tehdä pilaa jonkun itsemurhayrityksestä, olet täysin väärällä alalla. Musta huumori on tarpeen raskaissa tehtävissä, mutta toisen ihmisen kustannuksella sen ei silti tarvitse tapahtua. Toivottavasti ymmärrät hakeutua muihin hommiin.

Oletko koskaan käynytkään psyk.osastolla?

Kyllä siellä on välillä juuri tuollaista huumoria, ja entäs sitten? Jos ei kestä,ei kestä varmasti potilaitakaan.

Kyllä itsemurhayrityksestä vitsailu kertoo ihmisen empatiakyvyttömyydestä, vaikka kuinka olisi raskas homma. Tai sitten on niin leipääntynyt, että kannattaisi vaihtaa alaa. Sivusta seurannut, että esim. psykiatrisella on aikamoisia k-päitä töissä. Että ei se 'musta huumori' pysy siellä kahvihuoneessa, vaan se sama paska asenne valuu sieltä myös potilaiden niskaan. Vaihtakaa ihan oikeasti alaa.

Olen alalla enkä hyväksy sitä, että jostain tietyistä ihmisistä puhutaan pahaa varsinkaan niin että he joutuvat sen kuulemaan, mutta yleisellä tasolla vaikkapa tuosta itsemurhasta vitsailu ja mustan huumorin vääntäminen on oma juttunsa. Ei tällä alalla pysyisi kukaan, jos vaikeita asioita ei saa käsitellä työporukassa huumorin kautta. Koko työ on niin vakavaa ja menee ihon alle, ettei tätä moni jaksa ja psykalla tai sossupuolella oikeasti tulee nähtyä ihan kaikkea älytöntä ja kammottavaa, mitä suurin osa ihmisistä ei osaa edes kuvitella. Sitä empatiaa pitää riittää niille potilaille, mutta jollain tavalla sitä omaa oloa pitää myös purkaa ja joillekin se on tuo huumori.

Ja kaikki huumori itsemurhastakaan ei ole kammottavaa ja loukkaavaa. Moni itsemurhaa yrittänyt voi kokea, että on mukavampi jutella hoitajan kanssa joka ei ole naama vakavana vaan pystyy vähän keventämään tilanteen kamaluutta. Kaikille tuo ei sovi, mutta joidenkin kanssa keskustelu on paljon helpompaa näin.

Vierailija
295/642 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En reklamoisi jostain asiasta oksentamalla sitä vihaisesti ensimmäisen näkemäni/kuulemani asikaspalvelijan niskaan, jolla yleensä ei ole osaa taikka arpaa jonku tuotteet, palvelun tai muun asian virheellisyyteen.

Tosin, olen saanut hyvän kotikasvatuksen ja olen muutenkin tasapainoinen ihminen, joten kykenen tekemään reklamaatiotkin ystävällisesti ja asiallisesti, vaikka asioisin virheen tehneen henkilön kanssa.

Ja tämä kannattaa, jos vaan jotenkin voi tehdä asiallisen asiakkaan eteen se tehdään - ja päinvastoin ;) Meillä möyhkääjät ovat häviäjiä. Uskomatonta miten koulutetutkin, fiksuina itseään pitävät ihmiset taantuvat välillä lapsen asteelle. Kuuntelen sujuvasti ja nauran partaani, niin se vaan hermo menee.

Vierailija
296/642 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätän joissan "paremmissa" ravintoloissa syömisen.

Vierailija
297/642 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupan tätinä en ikinä ottaisi käsin mitään pakkaamatonta jota ei voi pestä.

Lukemattomia ne ihmiset jotka omin käsin poimivat pullaa ja sämpylää pusseihinsa. Heillä on kuulemma puhtaat kädet kun eteisessä käyttivät käsidesiä. Sen jälkeen ovat kuitenkin koskeneet mm niihin saastaisiin kärryihin ja koreihin, kärryyn/koriin on jo poimittu pari karkkipussia, vihanneksia, hedelmiä, tarjouskahvia jne jne. NE EI OLE PUHTAITA NÄHNEETKÄÄN!

Vierailija
298/642 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupan tätinä en ikinä ottaisi käsin mitään pakkaamatonta jota ei voi pestä.

Lukemattomia ne ihmiset jotka omin käsin poimivat pullaa ja sämpylää pusseihinsa. Heillä on kuulemma puhtaat kädet kun eteisessä käyttivät käsidesiä. Sen jälkeen ovat kuitenkin koskeneet mm niihin saastaisiin kärryihin ja koreihin, kärryyn/koriin on jo poimittu pari karkkipussia, vihanneksia, hedelmiä, tarjouskahvia jne jne. NE EI OLE PUHTAITA NÄHNEETKÄÄN!

Nämä on muuten usein keski-ikäisiä ja vanhempia, ottakaahan nuoremmat asia puheeksi "vanhustenne" kanssa. Hämmästyisitre jos tietäisitte mitä kaikkea oksettavaa ne tekee ihmisten ilmoilla.

Vierailija
299/642 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutustuisi snapchatissa johonkin mieheen, lähtisi tapaamaan tätä, hyppäisi tämän autoon ja pahimmassa tapauksessa tän kämpille aikaa viettämään.

Vierailija
300/642 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

-En adoptoisi ulkomailta

-Menisi naimisiin afrikkalaisen tai muslimin kanssa

-Takaisi kenenkään lainaa

-Pitäisi yhteistä tiliä ja pankkitunnuksia

-En alkaisi hoitamaan mt-ongelmaista puolisoani

-En tekisi lasta em. henkilön kanssa