Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä ootte tästä b-lausunnosta? Isän syyllistämistä?

Vierailija
28.12.2022 |

Kävin juttelemassa sairaanhoitajalla yhteensä lähemmäs 10 kertaa erinäisten psykkisten ongelmien takia. Puhuimme tosi tosi paljon siitä miten mun äiti käytti kotona henkistä väkivaltaa. Käytimme mm. erään tupla-ajan kokonaan siihen, että hoidimme emdr-terapialla erästä traumaa: käytännössä siis elimme uudestaan tilanteen, jossa äitini kohteli mua sadistisesti.

Kerran mainitsin sairaanhoitajalle siitä, rttä isä joskus vihaisena paiskoi tavaroita. Mutta mulla ei oo isästä mitään pahaa sanottavaa ja meillä on ollut hyvä suhde. Arvatkaa mitä lukee b-lausunnossa Kelalle? "Kotona oli turvaton ilmapiiri, isä paiskoi tavaroita vihaisena." Ja ei sanaakaan mun äidistä. Psykiatri on nainen, mikä varmaan selittää vähän asiaa...

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on hyvä esimerkki siitä miksi terveydenhuollon tai valtionhallinnon työntekijöiden kanssa asioidessa pitää olla tarkka ja miettiä etukäteen mitä sieltä suusta päästää.

Vierailija
22/27 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttua uhrin syyllistämistä. Isäsi oli varmasti myös hyvin ahdistunut ihminen liitossaan ja kärsi äidistäsi hiljaa. Tuota kutsutaan reaktiiviseksi pahoinpitelyksi kun toinen ajetaan pitkäaikaisella henkisellä ja/tai fyysisellä väkivallalla hermoraunioksi ja sitten kun tämä räjähtää niin tästä uhrista tehdään syyllinen.Voit pyytää korjausta koska siinä annetaan täysin väärä kuva tilanteesta.

Joo no siis meitä on kolme lasta ja ollaan kaikki selkeästi isän puolella. Ja siis puolrt joudutaan valitsemaan kun äiti kehtaa edelleen syyttää isää. En tiedä onko isän ongelmat seurausta äidin käytöksestä. Saanut vanhemmiltaankin aina viestiä ettei kelpaa heille vaikka on aina hoitanu asiansa kunniallisesti. Olis mullakin pää hajalla.

AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Psykiatri on nainen, mikä varmaan selittää vähän asiaa..."

Tuosta lauseesta voisi vetää johtopäätökset, että aloittajalla on jollain tapaa pinttynyt jollain tapaa mieleen pinttyneet sukupuolistereotypiat. Tai vaikka jopa ajatella, että isä on ollut aggressiivinen, mutta aloittajan mielestä mies-sukupuolella asian voi selittää hyväksyttäväksi.

Vierailija
24/27 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis se kirjoittaa siihen sen mitä sinä sanot.

Ei todellakaan kirjoita. Ne on yleensä puuta heinää ja itsellekin tuntemattomia ihmisiä löytyy lausunnoista, tilanteet kirjattu väärin ja vaikka mitä.

Vierailija
25/27 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis se kirjoittaa siihen sen mitä sinä sanot.

Eivät kirjoita. Siraanhoitajat kirjoittavat oman tulkintansa siitä mitä on kuvitteellisesti voinut tapahtua ja johdattelevat syitä, seurauksia ja tekevät hatusta vedettyjä omia analyyseja. Korjauspyynnöstä huolimatta sairaanhoitajan mielikuvituksellinen tarina jää, mutta alalaitaan tulee huomautus: Asiakas on pyytänyt korjaamaan.

Eli sairaanhoitajan tarina on eselleen se, jonka muut uskovat, vaikka se olisi puppua.

Joo mut en jotenkin millään usko että tää sh olis esittäny mun isän syyllisenä muistiinpanoissaan. Hän mm. kommentoi että epäilee mun äitiä narsistiksi ja ohjasi narsistien uhrien tukifoorumille.

AP

Vierailija
26/27 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuosta lauseesta voisi vetää johtopäätökset, että aloittajalla on jollain tapaa pinttynyt jollain tapaa mieleen pinttyneet sukupuolistereotypiat. Tai vaikka jopa ajatella, että isä on ollut aggressiivinen, mutta aloittajan mielestä mies-sukupuolella asian voi selittää hyväksyttäväksi.

No näitä kuulee niin paljon miten naiset ottaa äidin puolen huoltajuusjutuissa ja muuta. Yvdellekin kaverille kävi niin, että sossut kirjoitti ihan puutaheinää siitä miten hän on vastuuton vanhempana. Hän kirjoitti tästä julkaisun faceen ja hänen lastensa äiti tuli siihen alle kommentoimaan, että ne sossut puhuu täyttä paskaa.

AP

Vierailija
27/27 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja voithan sä ajatella että mun isä on ollut sitä tai tätä, mutta hän ei oo koskaan esim. antanu selkään vaikka olis ollu syytä ja en muista että hän olis edes huutanu mulle koskaan kun olin lapsi. En oo todellakaan edes voinu puhua sh:lle muusta kuin tavaroiden paiskomisesta.

AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yksi