Miltäs se teidän asuntolainan korko näyttää ensi vuonna?
Nouseeko kuukausimaksu paljon? Meillä nousee noin 65 euroa. Kyllähän se vituttaa.
Kommentit (71)
No hui hirveetä, ihan 65 neuroa. Jo on suunniteltu viimeisen päälle oma talous päin persettä, jos ei moiseen pelivaraa ole.
Minkä asuntolainan? Olen velaton.
Vierailija kirjoitti:
No hui hirveetä, ihan 65 neuroa. Jo on suunniteltu viimeisen päälle oma talous päin persettä, jos ei moiseen pelivaraa ole.
On mulla varaa, mutta saa kai se silti vituttaa, kun kaikki kallistuu koko ajan?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Lainaehdot katsotaan sen mukaan, mitä sun omaisuudesta sä laitat lainan vakuudeksi. Toki tulotkin vaikuttaa, mutta vähemmän.
Asuntolaina on helppo saada. Huonon asiakkaan (jolla ei mitään kiinteää varallisuutta) ei kuitenkaan kannata isoa lainaa ottaa.
Itse otin asuntolainan työttömänä ja lyhensinkin sitä työttömänä pitkät pätkät. Nyt on enää vähän jäljellä ja koronnostot ei tilanteessani haittaa.
T. Äityli
Älä lässytä pallinaama.
Kiinteällä omaisuudella ei ole mitään tekemistä asuntolainan kanssa, kun on kasassa omarahoitus osuus lainaan.
Ja vakituinen työpaikka, joka takaa, että kykenee hoitamaan lainan lyhennykset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lainaehdot katsotaan sen mukaan, mitä sun omaisuudesta sä laitat lainan vakuudeksi. Toki tulotkin vaikuttaa, mutta vähemmän.
Asuntolaina on helppo saada. Huonon asiakkaan (jolla ei mitään kiinteää varallisuutta) ei kuitenkaan kannata isoa lainaa ottaa.
Itse otin asuntolainan työttömänä ja lyhensinkin sitä työttömänä pitkät pätkät. Nyt on enää vähän jäljellä ja koronnostot ei tilanteessani haittaa.
T. Äityli
Ohoh, melkoiset vakuudet on oltava, mikäli työtön saa asuntolainan.
En usko sun viestistäsi sanan puolikastakaan.
Ja kyllä tämä korkojen nousu vaikuttaa sinunkin asuntolainan korkoihin. Ilman muuta
Samoin kuin se, ettei enää ensi vuonna voi vähentää asuntolainan korkoja verotuksessa.
Minulle riittää että itse tiedän, miten asiat ovat. Muiden usko tai sen puute on heidän yksityisasiansa.
Minulla tosiaan 7000€ asuntolainaa ja kiinteä tasaerä. Vaikuttaa, muttei haittaa. Asuntolainan korkovähennyksillä ei ole ollut merkitystä tähänkään asti. En ole koskaan tarvinnut kovin suurta lainaa.
Työtön saa asuntolainaa. Hyvät vakuudet toki löydyttävä. Enää en ole työtön.
Kun korot nousee ja nehän ovat jo nousseet, ja nousevat edelleen se vaikuttaa kaikkeen yhteiskunnassa.
Myös lainoihin, myös asuntolainoihin.
Meidän asuntolaina? En tiedä, millainen korko siinä on. Mies maksaa kaiken. Asuntolainan lyhennykset, yhtiövastikket, ruokaostokset, auton käyttökulut (hankintahinta, polttoaine, huollot, yms) ja paljon muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Äityli
Älä lässytä pallinaama.
Kiinteällä omaisuudella ei ole mitään tekemistä asuntolainan kanssa, kun on kasassa omarahoitus osuus lainaan.
Ja vakituinen työpaikka, joka takaa, että kykenee hoitamaan lainan lyhennykset.
Sijoitusasunnot ja rantatontit vaikuttavat. Myös vuokratulo on tuloa. Osinkotulo on tuloa. Ei ole merkitystä, onko palkkatuloa vai ei.
Kun argumentointitaitosi loppuvat, menet henkilökohtaisuuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On mulla varaa, mutta saa kai se silti vituttaa, kun kaikki kallistuu koko ajan?
Ap
Joop, vaalit on tulossa.
Meidän lainankorko on 2,14 ja lyhennyksiä jäljellä neljä kpl. Tammi, Helmi, Maalis ja Huhti, sitten tämä talo on viimeistä nurkkaa myöten oma ja alunperin jo vuonna 1988 kaksioon (kerrostalokaksio, -kolmio, rivarineliö, ok-talo, isompi ok-talo) otetusta ensimmäisestä lainasta alkanut 35 vuotinen lyhennystarina ja rahan riittävyyden laskeminen vihdoin loppuu!!!
Vierailija kirjoitti:
Kiinteä tasaerä on paras asuntolainan muoto. Ei tarvitse ostaa itselleen korkokattoja. Persaukiset ei sitä tietenkään saa, se huono puoli siinä on.
Tasaerässäkin erän suuruus vaihtelee koron muutosten mukaan.
Vuosikymmenen verran sai nautia nollakoroista. Ei harmita yhtään maksaa minimaalista parin prosentin korkoa nyt. Vieläkin tosi matala korkotaso. Etenkin kun ottaa inflaation huomioon. Melkein voi puhua ilmaisesta lainarahasta. Asunnon arvo on noussut moninkertaisesti lainan kuluihin nähden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiinteä tasaerä on paras asuntolainan muoto. Ei tarvitse ostaa itselleen korkokattoja. Persaukiset ei sitä tietenkään saa, se huono puoli siinä on.
Ei vaihtele. Erä sama, laina-aika pitenee.
Korkoprosentti on 2,61% eli korkokatossa. Ei tuosta enää siis nouse. Toki lainan takaisinmaksuaika on pidentynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei tietenkään vaihtele vaan lainan takaisinmaksuaika muuttuu, maksat samaa tasaerää muutamia kuukausia tai vuosia kauemmin riippuen lainan määrästä ja koron nousuista.
Tasaerä ja korkokatto on järkevin valinta.
Vierailija kirjoitti:
0%, asun vuokralla eikä korotuksia ensi vuodelle tule. Kaukolämpö, sähkösoppari vielä vuoden voimassa. Kustannukset pysyvät kaikki täsmälleen samoina asumisen osalta.
Vuokralla varmasti pysytkin, kun luetunymmärtäminen on tuota tasoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei tietenkään vaihtele vaan lainan takaisinmaksuaika muuttuu, maksat samaa tasaerää muutamia kuukausia tai vuosia kauemmin riippuen lainan määrästä ja koron nousuista.
Tasaerä ja korkokatto on järkevin valinta.
Jos olet hyvä asiakas pankille, sinulla on kiinteä tasaerälaina. Köyhemmän vaihtoehto on ostaa lainaansa korkokatto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Äityli
Ja kyllä tämä korkojen nousu vaikuttaa sinunkin asuntolainan korkoihin. Ilman muuta
Samoin kuin se, ettei enää ensi vuonna voi vähentää asuntolainan korkoja verotuksessa.
Joskus 10-15 vuotta sitten asuntolainaa sai myös työttömänä tai opiskelijana ja ilman omia säästöjä.
Viime vuonna en saanut osa- ja määräaikaisena (nettotulot joku 2400e / kk, josta huomioitiin vaan palkka n. 1800e) asoasuntoon lainaa 15 000e, vaikka vakuudeksi tarjosin asumisoikeuden lisäksi yli 20 ke ASP-säästöjäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Äityli
Joskus 10-15 vuotta sitten asuntolainaa sai myös työttömänä tai opiskelijana ja ilman omia säästöjä.
Viime vuonna en saanut osa- ja määräaikaisena (nettotulot joku 2400e / kk, josta huomioitiin vaan palkka n. 1800e) asoasuntoon lainaa 15 000e, vaikka vakuudeksi tarjosin asumisoikeuden lisäksi yli 20 ke ASP-säästöjäni.
Minä sain alle kolme vuotta sitten. Kuten sanoin, muusta varallisuudesta riippuu.
T. Äityli
Täyttä paskaa!
Valehtelet kuun Pinokkio