Miksi suomalaiset naiset leikkaavat vanhetessaan hiukset lyhyiksi?
Kommentit (59)
Onhan niitä vuoskymmenii laitettu ja väkerretty
Täällä taidetaan puhua kolmekymppisistä vanhempina naisina. Kyllä 50 plussalla jo yleensä leukapielet roikkuu sen verran, että lyhyt tukka vähän nostaa piirteitä ylös, vaikka kuinka leukaansa nostaisi peilin edessä ihastellen pitkiä hiuksia.
Tietysti ihan jokaisen oma asia.
Stressi, vaalennusvauriot, väkivaltainen mies, pidennykset.
Siinä syitä.
Kasvaa nopeasti ja keväällä taas hieno tukka.
Minusta tuntuu että pitkät hiukset saa olon homssuisemmaksi. Tässä kolkyt korvilla ihailen olkapäiden hujakoille laskeutuvia kiharoita, ne on jotenkin asiallisen tyylikkäät. Mutta ehkä menen vielä toistaiseksi tällä luonnonlapsi-lookilla. Luulen että näyttäisin liikaa virastotädiltä lyhyissä hiuksissa.
Jotkut naiset eivät apinoi valtavirtaa, vaan haluavat jotain persoonallisempaa. Monen nuoremmankin kauniit kasvot jääväät niiden pitkien hiusten varjoon.
Eräs lähempänä 60 ikävuotta oleva naisihminen oli oikeasti todella nuorekas sellaisella hieman pitemmällä polkkatukalla. Oli vielä kauniisti leikattu ja elegantisti harmaantunut.
Meni sitten ottamaan perinteisen mummopermanentin niin heti tuli +15 vuotta lisää että napsahti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitkät on epäkäytännölliset. Niitä hiuksia pitää sitten olla jatkuvasti siivoamassa matoilta, lattioilta, kalusteista, vaatteista, sukista... ja auta armias, jos sattuu tipahtamaan ruokaan. Mies vetää hiuksen teatraalisesti annoksestaan ja ojentaa sen minulle. Vaikka pidän hiuksia melkein koko ajan kiinni, niin lähteehän niitä ja jonnekin ne päätyy. Leikkaan letin pois säännöllisesti muutaman vuoden välein. Voishan sen leikata vähän useamminkin.
Mulla on pitkät hiukset enkä kyllä joudu siivoilemaan hiuksiani mistään lattioilta ja kalusteiden päältä.
Mä tajusin vasta ton viestin luettuani että sen takia tuntuu et kokoajan saa siivota hiuksia joka paikasta. Itselläni on pitkät hiukset ja niitä on tosiaan joka paikassa asuntoa. Aiemmin kun hiukset oli vain olkapäille ongelma ei ollut ihan yhtä paha.
Mutta noin muuten pitkät hiukset on helpommat. Ei tarvitse ylläpitää tiettyä mallia tai kampausta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi suomalaisista miehistä tulee kaljamahaisia kaljuja kun ne vanhenee?
Tälläinen kommentti kerää lähes pelkkiä yläpeukkuja täällä. Kertoo todella paljon teidän älykkyydestänne.
Ei, vaan kertoo siitä, että koko alkuperäinen kysymys on typerä ja kyseinen vastakysymys paljastaa miksi se on typerä.
Vierailija kirjoitti:
On ohutkin tukka nyt parempi edes polkka- tai olkapäämitassa kun useille ei ihan lyhyt tukka sovi piirteisiin. Toisille käy, mutta ei kaikille. Ehkä se jos tukka on siisti, mutta ohut ja pitkä ei olekaan niin kamalaa mitä luullaan.
Jos on hyvä leikkaus ja hyväkuntoinen tukkan niin kyllä se ohut tukkakin näyttää hyvältä hieman pidempänäkin.
Silloin kun oli korona-aika parhaimmillaan , annoin kauniit hiukseni kasvaa samanlaiseksi ,kuin oli kolmikymppisenä. Kasvoihan ne ja oli kauniit, mutta ei sopineetkaan kasvoihini , koska olen 40v vanhempi nyt.
Ei- en ole lihonut , enkä laihtunut ja geenit suovat minulle lähes rypyttömät kasvot.
Mut kun ei sopinu ,niin ei, tämä lyhyt on tosi soma ja pirtsakka itseni ja läheisteni mielestä. Osaan laittaa sen itse .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan, että ainakin osa naisista leikkaa hiuksensa lyhyeksi samasta syystä kuin minä miehenä. - Siksi, että ovat helpommat hoitaa. - Toki, jos on vahva hiuslaatu olis toisen lainen. eikä ohut ja variseva ja hiirenhännän värinen niin kuin nyt niin saattaisi harkita uudestaan.
Kyllä se on niin päin, että lyhyitä joutuu säännöllisin väliajoin käydä siistimässä. Pitkän tukan voi vaikka likaisenakin laittaa kiinni ja kukaan ei huomaa mitään. Eikä kasva pois "muodostaan".
Riippuu kuule ihan hiuslaadusta. Jos on kovin rasvoittuvat ja vaaleahkot hiukset, ne näyttävät likaisena ihan märiltä ja klimppisiltä. Kaukana on se, ettei kukaan muka huomaisi.
Minusta poikatukkaiset yli 60 v. naiset näyttävät miehiltä.
joo ei voi muutaku ihmetellä lyhyeeseen tukkaan viel se punane väri ja ne harmaat lököttävät sisähousut tai raitaverkkarit ni paketti on valmis.kyllä miehet kiertää kaukaa .
Mulla on ohuet hiukset ja lisäksi pitkät takkuuntui koko ajan. Pitkät hiukset olivat ja ovat mielestäni hyvin kauniit mutta eivät sillä hiuslaadulla mikä minulla on. Lyhyisiin hiuksiin ei tarvi laittaa litrakaupalla hoitoainetta eikä harjata niitä koko ajan.
Iän myötä osalla ihmisiä, miehillä ja naisilla, hiukset ohentuvat ja perimän lisäksi syynä voi olla sairaudet, erilaiset lääkkeet sairauksiin jne.
Osa iäkkäistä naisista on myös elänyt sen aikakauden, jolloin pitkien hiusten katsottiin edustavan taantumuksellista ja miehiä miellyttävää tyyliä. Tavoiteltiin tehokkuutta ja tasa-arvoa miehiin nähden ja miksi lyhyet hiukset tulevat yhä uudelleen muotiin naisten taas älytessä, että aikaa voi käyttää muuhunkin kuin loihtia kampauksia pitkistä hiuksistaan.
On myös iäkkäitä naisia, jotka miettivät mikä heille sopii. Kaikki eivät pyri lyhyiden hiusten kanssa helppouteen, vaan lyhyet hiukset antavat kasvoille enemmän ilmettä kun kaikki muu kasvoissa roikkuu alaspäin. Lyhyet hiukset vaativat muotoilun tajua ja teknistä osaamista, jota nuoret kampaajat eivät enää osaa. SIksi lyhyet hiukset näyttävät usein kamalilta, sillä ne ovat vain osaamattoman kampaajan jäljiltä.
Mulla on paksut ja kiharat hiukset. Käyn neljääkymppiä ja leikkautin polkan. Ihan vain itseäni ajatellen,tykkään kovasti. Pääasia,että itse viihdyn hiuksissani, ei se,että pitääkö miehet.
Minusta lyhyt leikkaus naisella on seksikäs.
Leikkaan hiukseni lyhyeksi vain siksi, koska ne ovat harvinaisen ohuet ja hauraat olleet aina. Olen lapsesta asti haaveillut pitkis tähiuksista, mutta en koskaan voinut kasvattaa, koska hiukset katkeilevat heti jos pitemmät kuin polkkatukka. Minulla olisi pitkät hiukset nytkin 44v jos vain mahdollista! Olen katkera tästä.
Itsellänikin hiukset ohentuneet todella paljon, mutta on kuitenkin itselleni mukavampi kuitenkin nutturalla.