Miksi suomalaiset naiset leikkaavat vanhetessaan hiukset lyhyiksi?
Kommentit (59)
Samasta syystä kuin ne lopettavat meikkaamisen, kauniisti pukeutumisen ja säännöllisen peseytymisen.
Isän puolen suvulla on sekä miehillä että naisilla todella ohut ja hento hiuslaatu. Olen ollut omasta hiuslaadusta tietoinen jo lapsesta saakka, siitä muistettiin huomautella. Vaan hiuslaadulle kun ei mitään voi.
Vähän päälle 40-vuotiaana synnytyksen jälkeen hiukset kirjaimellisesti tippuivat päästä (liittyy myös synnytykseen) ja sen jälkeen eivät ole kasvaneet takaisin. Ulottuvat hät hätää olkapäille ja sinnekin hentona hapsuna. Pään päältä ovat paksummat. On kokeiltu vitamiinit sun muut, mutta geenit ovat mitä ovat. En koskaan olisi halunnut lyhyttä tukkaa, mutta minkäs teet.
Joten tässä vastaus aloittajalle. Geenit sanelevat jossain tapauksessa hiusten pituuden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan, että ainakin osa naisista leikkaa hiuksensa lyhyeksi samasta syystä kuin minä miehenä. - Siksi, että ovat helpommat hoitaa. - Toki, jos on vahva hiuslaatu olis toisen lainen. eikä ohut ja variseva ja hiirenhännän värinen niin kuin nyt niin saattaisi harkita uudestaan.
Kyllä se on niin päin, että lyhyitä joutuu säännöllisin väliajoin käydä siistimässä. Pitkän tukan voi vaikka likaisenakin laittaa kiinni ja kukaan ei huomaa mitään. Eikä kasva pois "muodostaan".
Ohuet ja liukkaat hiukset ei pysy kiinni ellei käytä niihin liimaa. Ja kyllä, likaisuus näkyy, kun hiukset menee tiukasti pitkin päätä.
Vierailija kirjoitti:
Samaa olen miettinyt. Olen 3-kymppinen nainen, jolle muutama kampaaja on sanonut, että minulla on epätyypillinen suomalainen hiuslaatu eli paksu ja karhea (suomalaisilla siis yleensä ohut ja liukas/lasinen). En aio leikata pitkiä hiuksiani ikinä, älkääkä muutkaan tehkö niin, näytätte hyviltä pitkine hiuksinenne. <3
Ne ohuet, liukkaat ja lasimaiset hiukset eivät näytä pitkänä hyviltä. Itsekin olisin halunnut samanlaiset hiukset mitä sinulla on, mutta en voi näitä vaihtaa.
Just leikkasin hiukset ja olipa ihanaa. Ei koskaan enää pikiä hiuksia.
Vierailija kirjoitti:
Samasta syystä kuin ne lopettavat meikkaamisen, kauniisti pukeutumisen ja säännöllisen peseytymisen.
Olen lopettanut kyllä meikkaamisen, arjessa, mutta enpä tiedä ketään naisihmistä, jolle peseytyminen ei olisi äärimmäisen tärkeä asia, iästä riippumatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen lopettanut kyllä meikkaamisen, arjessa, mutta enpä tiedä ketään naisihmistä, jolle peseytyminen ei olisi äärimmäisen tärkeä asia, iästä riippumatta.
Joo kyllä ne on miehiä jotka lopettaa peseytymisen. Ihan oman aspakokemuksen mukaan, harvoin tapaa pahanhajuisia naisia (ellei överivoimakkaita hajusteita lasketa), mutta lian hajuisia miehiä tulee vastaan säännöllisesti.
Jotkut uskovat että pikät hiukset ovat vaikeat hoitaa mutta he ovat kokeilleet vain puolipitkiä hiuksia. Puolipitkiä ei saa millään kiinni mutta oikeasti pitkät voi laittaa aamulla letille tai nuttiralle ja unohtaa koko päiväksi. Tai sitten pitää vain auki kuin mikäkin vanha hippi jos se omaan rooliin sopii. Pitkähiuksisen ei tarvitse törsätä rahaa kampaajiin koska kuka hyvänsä frendi pystyy tavallisilla keittiösaksilla tasaamaan hiusten latvat. Tai voi käyttää halvinta löytämäänsä kampaajaa. En tuomitse niitä joiden täytyy työroolinsa takia ylläpitää tietynnäköistä habitusta mutta jollei ulkoista pakkoa ole niin miksi leikata pitkät hiukset lyhyiksi?
Vierailija kirjoitti:
Pitkät hiuset eivät sovi rupsahtaneeseen naamaan, eivätkä varsinkaan harventuneet, ennestääkin luirut suomalaistyyppiset hiukset.
Hiuksia ei tarvitse leikata tietenkään, mutta ne on syytä pitää kiinni heti 30 ikävuoden jälkeen. Ellei ne sitten ole upeat, paksut ja kiiltävät, ja hyvin harvalla on.
Ehkä suurin syy lyhyisiin hiuksiin on kuitenkin se suomalaisten tavallinen: kun ne on niin helpot. Sama miltä näytätä, kunhan on helppoo ja mukavaa. Sen kyllä huomaa kun katukuvaa katsoo.
Ei kukaan rupsahda heti 30 täytettyään. Vaikka niin kävisi, niin eihän nyt hyvänen aika hiusten leikkaaminen tai kiinni pitäminen asiaa pelasta, päinvastoin. Monelle vanhemmalle naiselle sopii pitkä tukka auki kehystämässä kasvoja. Kauniit hiukset nimenomaan kaunistavat ihmistä iästä riippumatta. Pitkät hiukset ovat myös todella helpot, jos ne ovat ihan hyvässä kunnossa eivätkä mitään hamppua.
Vierailija kirjoitti:
Miksi suomalaisista miehistä tulee kaljamahaisia kaljuja kun ne vanhenee?
Tälläinen kommentti kerää lähes pelkkiä yläpeukkuja täällä. Kertoo todella paljon teidän älykkyydestänne.
Kiitos koronan ( en päässyt kampaajalle oli 2 v tauko) on hiukset kasvaneet lyhyestä polkasta olkapäille. En tiennyt että hiukseni ovat niin paksut ja kiiltävät.
Laitoin kampaajalla raidoitusta enkä aio leikata.
Vierailija kirjoitti:
Samaa olen miettinyt. Olen 3-kymppinen nainen, jolle muutama kampaaja on sanonut, että minulla on epätyypillinen suomalainen hiuslaatu eli paksu ja karhea (suomalaisilla siis yleensä ohut ja liukas/lasinen). En aio leikata pitkiä hiuksiani ikinä, älkääkä muutkaan tehkö niin, näytätte hyviltä pitkine hiuksinenne. <3
Katotaan kun sulla on vaihdevuodet.
T. entinen hyvähiuksinen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi suomalaisista miehistä tulee kaljamahaisia kaljuja kun ne vanhenee?
Tälläinen kommentti kerää lähes pelkkiä yläpeukkuja täällä. Kertoo todella paljon teidän älykkyydestänne.
Mikä älykkyys🥱????
Vierailija kirjoitti:
Mitä vähemmän hiuksia päässä sen emmän järkeä ja toisinpäin. Taitaa pitää paikkansa tuo sanonta; vaikka ammattilainen kertoi sinulle, että suomalaisilla ohut ja liukas hiuslaatu, niin siltikin ihmettelet?
Vierailija kirjoitti:
Jotkut uskovat että pikät hiukset ovat vaikeat hoitaa mutta he ovat kokeilleet vain puolipitkiä hiuksia. Puolipitkiä ei saa millään kiinni mutta oikeasti pitkät voi laittaa aamulla letille tai nuttiralle ja unohtaa koko päiväksi. Tai sitten pitää vain auki kuin mikäkin vanha hippi jos se omaan rooliin sopii. Pitkähiuksisen ei tarvitse törsätä rahaa kampaajiin koska kuka hyvänsä frendi pystyy tavallisilla keittiösaksilla tasaamaan hiusten latvat. Tai voi käyttää halvinta löytämäänsä kampaajaa. En tuomitse niitä joiden täytyy työroolinsa takia ylläpitää tietynnäköistä habitusta mutta jollei ulkoista pakkoa ole niin miksi leikata pitkät hiukset lyhyiksi?
Koska ne ovat käytännöllisemmät ja mieleisemmät? Miksi kasvattaa ja pitää hiuksiaan pitkinä, jos ei halua?
Johtuu siitä, että hiukset on niin ohuet. Ei ne mulla edes kasvaisi pitkiksi vaan olisi joku olematon hiirenhäntä.
Päänahka saa ilmaa. Tuntuu vaan niin hyvältä. Melkein seksuaalinen tunne.
Piristi kivasti.
Voisin käyttää peruukkeja joskus huvikseni.
Haaveilen leopardikuviosta siiliini.
Minullakin on paksu hiuslaatu, josta olen saanut paljon kehuja. Olen helsinkiläinen, mutta hiuslaatuni on peräisin edesmenneeltä mummiltani, joka oli Lapin tyttöjä (ainoa lappilainen suvussani). Kiitos Lapin geenit. :)
Pitkät hiuset eivät sovi rupsahtaneeseen naamaan, eivätkä varsinkaan harventuneet, ennestääkin luirut suomalaistyyppiset hiukset.
Hiuksia ei tarvitse leikata tietenkään, mutta ne on syytä pitää kiinni heti 30 ikävuoden jälkeen. Ellei ne sitten ole upeat, paksut ja kiiltävät, ja hyvin harvalla on.
Ehkä suurin syy lyhyisiin hiuksiin on kuitenkin se suomalaisten tavallinen: kun ne on niin helpot. Sama miltä näytätä, kunhan on helppoo ja mukavaa. Sen kyllä huomaa kun katukuvaa katsoo.