Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi suomalaiset naiset leikkaavat vanhetessaan hiukset lyhyiksi?

Vierailija
27.12.2022 |

Kertokaapa syitä tähän.

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki, kyllä monella vanhemmallakin naisella on pitkät hiukset.

Vierailija
2/59 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua miehet ovat aina haukkuneet rumaksi, joten aion leikata hiukseni lyhyeksi, mikäli ne alkavat harventua. Haukkumista tulee joka tapauksessa, joten samapa se on mitä teen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä tiedät jo vastauksen tähän provoon. Ihan kuten miehillä, myös naisilla harvenee hiukset ikääntymisen myötä. Harvoilla naisilla tosin on kyse kaljuuntumisesta kuten miehillä, luojan kiitos.

Harvaantuneet hiukset näyttävät paksummilta, kuin ohut pitkä tukka.

Vierailija
4/59 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyemmät hiukset on helpompi hoitaa itse. Vanhoilla ihmisillä voi olla sen verran vaivoja, että eivät pysty kunnolla hieromaan shampoota hiuksiinsa.

Vierailija
5/59 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska monen hiukset ohenee vanhetessa ja menee huonokuntoisiksi, eikä näytä enää hyvältä pitkänä. Suomalaisten hiuslaatu on tyypillisesti aika ohut.

Vierailija
6/59 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olen miettinyt. Olen 3-kymppinen nainen, jolle muutama kampaaja on sanonut, että minulla on epätyypillinen suomalainen hiuslaatu eli paksu ja karhea (suomalaisilla siis yleensä ohut ja liukas/lasinen). En aio leikata pitkiä hiuksiani ikinä, älkääkä muutkaan tehkö niin, näytätte hyviltä pitkine hiuksinenne. <3

Vierailija
7/59 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihmetellyt samaa. Täällä Espanjassa niin ei tehdä.

Vierailija
8/59 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohut hiuslaatu. Ja ohenee vielä lisää vanhemmiten. Voiko sille mitään? Ei.

Lyhyempänä siistimpi.

Vierailija
9/59 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti meni joskus kaverikampaajalle, joka nyrhi aina järkyttävän mummokampauksen, alkoi muistuttaa mummokouvolatukkaa harmaana. Sanoin ettei menisi enää sinne kun tulos on kauhea ellei törkeää siltä kampaajalta, keittiösaksillakin saa paremman. Ehkei jossain vaiheessa enää mennytkään, en ole varma. 

Vierailija
10/59 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ihmetellyt samaa. Täällä Espanjassa niin ei tehdä.

Espanjalaisilla on aivan erilainen hiuslaatu kuin suomalaisilla. Ohuen ja lyhyen tukan saa nayttamaan tuuheammalta ja ohut pitka tukka on kuin rotan hanta ja vetaa ilmeenkin alaspain.

Vierailija
11/59 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta miksi samat naiset ajavat nuorena alapään paljaaksi ja vanhana antavat puskan rehottaa...?

Vierailija
12/59 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkät on epäkäytännölliset. Niitä hiuksia pitää sitten olla jatkuvasti siivoamassa matoilta, lattioilta, kalusteista, vaatteista, sukista... ja auta armias, jos sattuu tipahtamaan ruokaan. Mies vetää hiuksen teatraalisesti annoksestaan ja ojentaa sen minulle. Vaikka pidän hiuksia melkein koko ajan kiinni, niin lähteehän niitä ja jonnekin ne päätyy. Leikkaan letin pois säännöllisesti muutaman vuoden välein. Voishan sen leikata vähän useamminkin.

Vierailija
13/59 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ohutkin tukka nyt parempi edes polkka- tai olkapäämitassa kun useille ei ihan lyhyt tukka sovi piirteisiin. Toisille käy, mutta ei kaikille. Ehkä se jos tukka on siisti, mutta ohut ja pitkä ei olekaan niin kamalaa mitä luullaan.

Vierailija
14/59 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi suomalaisista miehistä tulee kaljamahaisia kaljuja kun ne vanhenee?

Vierailija
15/59 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitkät on epäkäytännölliset. Niitä hiuksia pitää sitten olla jatkuvasti siivoamassa matoilta, lattioilta, kalusteista, vaatteista, sukista... ja auta armias, jos sattuu tipahtamaan ruokaan. Mies vetää hiuksen teatraalisesti annoksestaan ja ojentaa sen minulle. Vaikka pidän hiuksia melkein koko ajan kiinni, niin lähteehän niitä ja jonnekin ne päätyy. Leikkaan letin pois säännöllisesti muutaman vuoden välein. Voishan sen leikata vähän useamminkin.

Mulla on pitkät hiukset enkä kyllä joudu siivoilemaan hiuksiani mistään lattioilta ja kalusteiden päältä.

Vierailija
16/59 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta miksi samat naiset ajavat nuorena alapään paljaaksi ja vanhana antavat puskan rehottaa...?

Sen näkee vasta kolmenkymmenen vuoden päästä, että miten ovat, nykyiset mummoikäiset eivät ole ajelleet, ei edes kainaloita.

Vierailija
17/59 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan, että ainakin osa naisista leikkaa hiuksensa lyhyeksi samasta syystä kuin minä miehenä. - Siksi, että ovat helpommat hoitaa. - Toki, jos on vahva hiuslaatu olis toisen lainen. eikä ohut ja variseva ja hiirenhännän värinen niin kuin nyt niin saattaisi harkita uudestaan.

18/59 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jenkkien jouluelokuvia katsellessa naurattaa, kun viisikymppisillä on tuuheat lisäkehiukset. Kuin instababella, joka sekin on huvittavan näköinen lisäkkeineen.

Vierailija
19/59 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on pitkät hiukset enkä kyllä joudu siivoilemaan hiuksiani mistään lattioilta ja kalusteiden päältä.

Niin olemme kaikkie erilaisia hiuksinemme., - Jos minusta (miehestä) kaljuuntumsieni on jokseenkin tylsää, niin se (kaljuutuminen) on kuitenkin aika monen miehen kohtalo, jolle ei voi mitään, niin iasten kaljuutuminen on jo lähes tabu, jonka osa haluaa kieltää kokonaan. Joskus tuntuuki turhauttavalta kun kaikki eivät ymmärrä, että vielä eoi ole keksitty sellaista ihmeainetta joka saisi hiukset varmuudella pysymään päässä tai joka kasvattaisi hiuksia pudonneiden tilalle.

Vierailija
20/59 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan, että ainakin osa naisista leikkaa hiuksensa lyhyeksi samasta syystä kuin minä miehenä. - Siksi, että ovat helpommat hoitaa. - Toki, jos on vahva hiuslaatu olis toisen lainen. eikä ohut ja variseva ja hiirenhännän värinen niin kuin nyt niin saattaisi harkita uudestaan.

Kyllä se on niin päin, että lyhyitä joutuu säännöllisin väliajoin käydä siistimässä. Pitkän tukan voi vaikka likaisenakin laittaa kiinni ja kukaan ei huomaa mitään. Eikä kasva pois "muodostaan".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän neljä