Köyhille jaetaan ruokaa, jossa päiväys mennyt
Kommentit (24)
Ja jakavat kuulemma jotain jauhoja joista pitäis puuroa keittää.
Mitä ne oikein ajattelee? Näillä rakenne kynsillä mitään kokata enkä osaa.
Niinpä. Täällä eräs ryhmä jakaa vkp ylittäneitä, jotka eivät ole jäässä ainakaan, ovatko sulaneet jo vai ei pakastettu, joka kai on se sääntö että voidaan jakaa vkp ylittänyttä
No, ei muuta ku pakkaseen sitten...
Pysy poissa ruokajonoista. Nälkäiselle kelpaa kyllä.
Ne voivat olla pakastettuja. Ja toisekseen, parasta ennen tarkoittaa kirjaimellisesti sitä, että elintarvike on parasta ennen sitä päivämäärää. Käyttökelpoista se on vielä sen jälkeenkin. Näkö- haju-ja makuaistiaan käyttämällä voi päätellä, onko joku tuote pilalla.
Köyhät kyykkyyn!
T. Kokoomus pm puolue 2023
Viimeinen käyttöpäivä -merkinnällä olevia tuotteita ei saa jakaa, jos päivämäärä on mennyt. Ilmoitus eteenpäin asiasta kannattaa tehdä.
Leipätuotteita daa jakaa lihatuotteita ei
Säilyy päivämäärän jälkeen. Mulla on joskus 2 kuukautta vanhoja kananmunia jääkaapissa olleet ja ihan hyviä käytettäessä. Maito 12 päivää yli, valmisruuat esim kirjolohikiusaus 3 viikkoa yli päivän, makkara 3 viikkoa yli, leipä 2 viikkoa yli ja ihan hyviä..Kerran jugurtti i 5 kuukautta vanhaa ja vielä hyvää. Ikinä ei mahatauteja ole tullut, vaikka päivät meneekin yli. Nuo on olleet mulla vähän kuin kokeluita. Jääkaapissa olen säilyttänyt ennen käyttöä..
Nehän on kauppojen hävikkiä, eikä niitä kohta riitä edes ruokajakoihin. On ne kertaalleen jo pakastettu ja kannattaa heti valmistaa ruuaksi.
On parasta ennen - merkintöjä eli tuotetta voi vallan hyvin käyttää parasta ennen päivän jälkeen.
Sitten on viimeinen käyttöpäivä, jolloin tuote räjähtää silmille kello 0.00 keskiyöllä jos siihen koskee. No siis ei se liha nyt ihan sekunnin ja tunnin päälle tiedä koska se pahentuu, mutta viimeinen käyttöpäivä on viimeinen käyttöpäivä eli esim. jauhelihasta voi tehdä kastikkeen, jota voi sen käytön jälkeen toki pari päivää vielä syödä.
Olen saanut juustoa, jonka paras käyttöpäivä oli yli vuosi sitten. Yleensä ovat vain viikkoja tai pari kuukautta vanhoja. Mielestäni törkeää. Joku päivä joku kuolee johonkin ruokamyrkytykseen jos syö jotain todella vanhentunutta elintarviketta.
No älkää menkö sinne jonoihin jos siellä jaettava ruoka ei kelpaa.
Menkääpä töihin, niin saatte pizzanne.
Osa ruuista on oikeasti etten itse kyllä uskalla syödä..monesti leivät homeisia myös..tämä on kurjaa, mutta köyhän ei oikeasti ole varaa sairastuakkaan joten en ota riskiä, että syön vaikka 3päivää vanhaa kalaa.,
Viimeinen käyttöpäivä on yleensä liha- ja maitotuotteissa.
Parasta ennen taas muissa ja tarkoittaa, ettei tuote oli enää parhaimmillaan päiväyksen jälkeen, mutta silti käyttökelpoinen.
Parasta ennen päiväyksen ylittäneistä pullista ja leivistä, jotka on vähän kuivahtaneet, saa tosi hyviä korppuja uunissa.
Ei köyhät tarvitse muuta kuin ihmisiltä ylijääneitä tähteitä mikä ei ihmisruoaksi kelpaa.
Käytän maidon jossa on viimeisestä käyttöpäivästä viikko. Täysin hyvää. Ja olen hyvätuloinen. Täytyy vain käyttää aistejaan. Jauhoille ei tapahdu pitkään aikaan mitään. Haista ja maista.
Vierailija kirjoitti:
Viimeinen käyttöpäivä on yleensä liha- ja maitotuotteissa.
Maitotuotteissa taitaa kaikissa olla parasta ennen -päiväys. Sen sijaan liha- ja kalatuotteisiin on laitettu viimeinen käyttöpäivä.
Ei saisi jakaa sellaista.
Vaikka joku käyttäisikin vanhentunutta, niin hän ottaa siitä itse vastuun.
tutustu siihen pöäiväysmerkintään ja mitä se tarkoittaa.