Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

PITKISTEN VIIKKO 46

13.11.2006 |

Pitkiksillä eli pitkäkiertolaisilla on nimensä mukaisesti tavallista pidemmät kuukautiskierrot. Syitä pitkiin kiertoihin on monia, osalla kierto on mennyt sekaisin pillereiden tai synnytyksen jälkeen, joillakin kierto aina heitellyt. Olet lämpimästi tervetullut porukkaamme!

***Pitkikset***

Mia79 26-vuotias clomituplamamma, mies 29vee. Pillerit lopettanut 02/04, minkä jälkeen ei luomusti kuukautisia. Vauvatouhut aloitettu 10/04. 12/04 todettu pco. Lääkitys: metformiinia, teroja ja clomeja. Tärppi tuli kolmannesta clomikierrosta 04/05.

Mikaela77 Minä -77, mies -75. Esikoisen (02/04) yritystä ½ vuotta, tärppäsi luomusti. Pikkukakkosen (02/06) yritystä reilu vuosi, tärppäsi 5:stä clomikierrosta. Pco vaivana.

Kristiin@82 Minä 24v, mies 28v, pillerit jätetty pois 10/04. 8/05 todettu pco -> clomit+terot. Tehty laparoskopia. Jatkettu clomeilla ja pitkään odotettu plussa tuli toisesta kierrosta. Ultrassa selvisi, että tulokkaita onkin kaksi!

vikli80 Minä 24, mies 30, Olen 5-v tytön äitipuoli, Ensimmäisen yhteisen yritys aloitettu 7/04. 9kk yritettiin saada raskautta alulle. Kuukautiskierrot vaihteli ~26-70. Lapsettomuustutkimuksiin oli juuri tullut lähete kotiin, jonka jälkeen tulinkin raskaaksi. Ensimmäisiä menkkoja odotellessa...

Veera24 Minä ja mies 26 v. Pillerit pois 5/04. Kierrot 32-142. PCO todettu 2/05. Hoitona 10 kg pois ja Metformin reilu 2 kk, tuloksena raskaus.

tilulilu ikä 25v. mies 32v.Nuvaringin jätin pois 03/05 jonka jälkeen kierrot on ollu 53,72,116 ja 33 pitkiä..Lapsettomuustutkimukset alkaa 03/06..Ensimäistä yritellään.

MAYA79 Minä 26, mies 25v,ensimmäistä yritetään. Pillerit pois 10/04, pco 08/05 ja nyt lapsettomuustutkimukset alotettu.

kanelisokeri 33v kahden lapsen äiti (tyttö 1/98, poika 4/99). 8kk yrityksen jälkeen meille on vihdoinkin saatu kaivattu plussa. Pitkät kierrot saatiin tasaantumaan Teroluteilla ja tärppiin vaadittiin 2 Clomikiertoa. Kolmannen lapsen la näillä näkymin 18.11.2006.

pantteri Minä 30-v, mies 31-v, tyttö 2,5-v. Toisen yritys aloitettu 06/05. Kierrot nuvaringin jälkeen täysin hukassa ja teroilla käynnistelty. Ensimmäinen sai alkunsa hyvällä tuurilla, vaikka kierto silloinkin aivan sekaisin.

mimmu_78 Minä ja mies 27v. Esikoinen täyttää kesällä 2v. Toista yritetty marraskuusta -04. Kierrot 25-x

Nuuhistelija Olen 24v ja mieheni 26v. Pillerit jätin pois vuoden vaihteessa, jonka jälkeen tuli luomumenkat 4-5 kertaa. Sitten menkat katosivat ja söin keltarauhashormonikuurin jolla ne alkoivatkin.

olivia@ Molemmat 25, naimisissa kesästä ' 05 lähtien, yritys aloitettiin 09/05. Kierrot olleet Cilest-pillereiden jälkeen 36 ja 59

myttö75 Minä 30v. ja mies 34v. PCO ja pitkät kierrot riesana. E-pillerit lopetettu 7/05 ensimmäisen lapsen toiveessa. 1/06 tuulimuna, 3/06 clomit, 4/06 puregon+pregnyl.

pumpsu Minä 24, Mies 26 Ensimmäistä toivomme. Spontaanit keskenmenot 05/06 ja 08/06 viikolla 7. Kierrot 36 päivästä eteenpäin

pipu-77 Minä 28 ja mies 32 jätin pillerit 11/05 ja kierto on ollut koko elämäni pitkä ja epäsäännöllinen, mutta nyt esikoista kovasti toivotaan.

Tuulia-79 minä ja mieheni 26 vuotiaita. Esikoista yritetään ja pillerit lopetettu syyskuussa 05. eka kierto 47 ja toka 63

Janice82 Olemme mieheni kanssa 23-vuotiaita, yrittäminen aloitetaan. Minulla aina ollut pitkä kierto. Nytkin väh.2kk väliä. Ens kuussa gyne, selvitetään mistä johtuu.

manti76 toista lasta halajamme, pitkät kierrot johtuen pcosta

töppönen. olen itse 25v, mies 26v. pillerit jätetty pois 09/05 ja pitkät kierrot riesana. huidellut kp38-59 välillä. ensimmäinen pikkuinen olisi toiveissa.

RuuPikkuinen ruu 28, mies 30 & vauvahaave 01/06. PCO 2002, lisätutkimuksiin lääkärin kehoituksesta 04/06. Plussa ensimmäisestä IVF:stä 10/06.

Rouva81 Olen 25 vuotta ja mies 31. Yritettiin koko viime vuosi raskautta ja tutkimuksissakin käytiin. Mulla ongelmana pitkät ja epäsäännölliset kierrot. Tulin sitten yllättäin raskaaksi syyskuussa. Joulukuussa sikiö todettiin kuitenkin menehtyneeksi ja tehtiin lääkkeellinen tyhjennys. Nyt siis alkaa taas uusi yrittäminen.

pömppö79 Mieheni ja minä molemmat vm.-79, esikoistyttö on iki-ihana 3-vuotias rasavilli, pikkusisarusta hänelle ollaan toivottu ja yritetty 2vuotta (väliin mahtuvat nuo ikävät keskenmenot). Kiertoni on aina ollut vaihteleva.

Olvi Olemme mieheni kanssa vähän yli kolmekymppisiä ja esikoinen olisi toiveissa. Kesästä asti olemme yrittäneet saada lasta, mutta vaikeaa on ollut, kun aiemmin ihan normaali kierto on heitellyt 40-60 päivän välillä. Ensimmäinen clomi-kuuri maaliskuussa.

Möhköfantti84 Minä 22v ja mies 23v, poika syntynyt 12/04. Toinen ollut haaveissa huhtikuusta 05. Aina on ollut pitkät ja epäsäännölliset kierrot, mutta synnytyksen jälkeen pahemmin sekaisin. kiertojen kesto 35 päivästä ylöspäin. Lääkäriin pitäisi mennä..

Irmeli72 Minä 33v ja mies 37v. Kaksi poikaa (99 ja 02), kolmatta ruvetaan yrittämään toukokuussa. Nyt olen pillereillä, mutta ilman niitä kierto on pienimmilläänkin n.47pv ja pahimmillaan 60pv. Lääkärin kanssa sovittu että heti pillereiden jälkeen terot, ei edes yritetä " normalisoida" kiertoa.

lieppu Olen itse kohta 25v. ja mies 27v. Olemme juuri aloittaneet lasten yrittämisen. Minulla on todettu pco 05/00 ja kuukautiset epäsäännölliset ilman e-pillereitä.

maalislapsi Meillä on yksi lapsi (synt. maaliskuussa 05). Synnytyksen jälkeen kierron pituus aikalailla aina 50 tai vähän yli. Yritämme siis toista lasta.

Plussanneet pitkikset

Pantteri la 5.8.

Olivia@ la 6.10.

tilulilu la 24/10

Nuuhistelija la 10.10.

Kanelisokeri la 18.11.

Möhköfantti84 la

myttö75 la

Kristiin@ la 19.4.

RuuPikkuinen la

Synnyttäneet pitkikset

Mia79 (la 18.12.) poika (2780g, 49,5cm) ja tyttö (2805g, 50cm) syntyivät 26.11. rv 36+6 käynnistyksellä raskausmyrkytyksen vuoksi.

Mikaela77 (la 27.2.) Tyttö syntyi 23.2. painoi 3432g ja pituutta 49cm, pää 35cm

mimmu_78 (la 15.3.) tyttö syntyi 20.3., paino 3090g, pituus 50cm

vikli80 (la 24.1.06) poika syntyi 22.1.2006,mitat; 3305g, 50cm, päänympärys 39,5cm

Veera24 (la 8.8.06) poika syntyi 10.8.06, 50 cm pitkä, paino 4030g, PY 35cm

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö täällä ole enää ketään? ;D Ollaan kovin hiljaisiksi heittäydytty! Kertoilkaahan kuulumisia!!!

Omaa napaa: Yökötysolo on vihdoin alkanut, ja rintoja aristaa. Muuten on aika normifiilis. Ensi viikolla pääsen ekaan ultraan !!

ruu. 6+2

Vierailija
2/18 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo oltiin tosiaan aika hiljaa viime viikko.

Oi ihanaa ruu, mä unelmoin öllötys olosta ja pahoinvoinnista!!! Minä kun en sitä koskaan päässyt kokemaan. Yksityisellekö olette ultraan menossa? Jännittää varmaan :) Onko sulla mitään muita tuntemuksia? Vihlasuita? Masun turvotusta?

ON: Ei mitään kummempää. Kp 23 menossa, pupuiltu on aika ahkeraan. Tuntuu että kierto on yhtä sekasin kuin viimeksi. Oon testannu ovista, kun oli vanhoja tikkuja, mutta negaa on vaan näyttäny (pyh, en ees usko niihin). Eniten ihmetyttää nää epänormaalit valkkarit. Ovislimoja ei oo kuulunut ja nyt (joo, ällöä yksityiskohtaa :-D) on tullut kolmisen päivää ihan ihme vuotoa: sellasia " sykäyksiä" ehkä 5 krt päivässä ja pikkuhousut on ihan märät. Vähän kuin vettä, mutta paksumaa. Oon ihan sekasin :]

Loppukiertoa odottelen, mutta yritän pitää jalat maassa. Tilasin loppuviikosta sellasen keskenmenokirjan, jossa on tositarinoita koottu yksiin kansiin yli 40 kpl. Ajattelin että joululomalla voisin kirjan avata. Nyt ei tunnu aika sopivalta. Sitten saa vollottaa kynttilänvalossa ja nutustaa suklaata.

Kuis muille??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljasta on kyllä ollu meijän pinossa, mä en oo juuri vauvajuttuja miettiny. Ajatukset on ollu ihan muualla, kun meijän oma koira piti nukuttaa pois loppuviikosta. Tuntu et elämä taas pysähty vähäks aikaa ja tuli mietittyä kaikkia juttuja uusiks. Oon ollu suru puserossa monta päivää, koiruus kerkes olla tässä elämässä 13 ihanaa vuotta..

Ihanaa Ruu et pahaa oloa alkaa tulemaan, jos sitä nyt ihanaks voi sanoa:)

Pumpsullahan on lupaavan kuulosia tuntemuksia!!! Peukkuja!!

Omaa napaa.. Vuotoa oottelen tässä alkavaks niin pääsisin syömään lääkkeitä alkion siirtoa varten. viime viikolla tuli jo tuhrua, mut sit vaan loppu yhtäkkiä. Tänään taas jotain näkyvissä, kerrankin ONNELLINEN ku tulee tuhrua!Eipä muuta täällä.

-maya-

Vierailija
4/18 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kurjaa kuulla maya koirasi kuolemasta. Se on varmasti tosi rankkaa. Jaksamista!!

Pumpsu, onko sulla muita oireita ollut kuin tuota valkkaria?

Mitäs muille?

ruu.

Vierailija
5/18 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että oireita ei juurikaan ole. Yökötysolo nyt on kokoajan tuolla taustalla, mutta sen kanssa pystyy elämään. Rinnat on arat, mutta ei mitenkään älyttömän. Mielialanvaihteluita ei juurikaan ole ollut, itseasiassa taidan olla tasaisempi nyt kuin hoitoaikana ;D miehen onneksi!! Repäisykipuja on aina silloin tällöin, mutta ei niitäkään mitenkään tavattomasti.

Eli kaikki oireet ovat melkoisen minimaalisia. Ensi viikon keskiviikkona on eka ultra. Toivottavasti vuokralainen voi hyvin!

ruu.

Vierailija
6/18 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli tosiaan hiljaista viime viikolla ;)

Ruu: Onnea ultraan! Tulehan kertomaan sitten mitä pikkuisellesi kuuluu? Sullahan on sit jo niin kivasti viikkoja että näkyy varmasti jo sykekin! Oih, kun jännää!!

Pumpsu: Onnea tähän kiertoon. Onpas kovia valkkarivuoteluita sulla ollut. Toivotaan, että tarkoittaa just SITÄ :)

Maya: Mikäs kp sulla on nyt menossa? Mietin vain, että olisko tuo viime viikkoinen tuhruttelu voinut olla kiinnittymisvuotoa? Vai mitenkäs sulla tässä kierrossa nyt hommat olikaan... Eikös teillä ollut taukokierto hoidoista? Pahoittelut koirasi poismenosta :( Minulla oli myös koira 10 vuoden ajan ja jouduttiin hänet lopettamaan 6½v sitten. Oli kyllä kova paikka, olin itse vielä samaan aikaan sairaalahoidossa (kasvohalvaus). Koira on kuitenkin perheenjäsen ja poismeno sattuu ihan hirveästi. Voimia sulle!

Omassa navassa ei uutukaista. Tai no, menkat tuli pillereillä ihan normaalisti, mikä oli positiivista. Pari kaveria on raskaana ja se ei tee yhtään hyvää mun krooniselle kuumeilulle.. ;) Mieheni möläytti joskus pari viikkoa sitten kun kysyin että mitähän sen kolmannen lapsen kanssa sitten joskus, että " no mä en ole edes ajatellut mitään kolmatta lasta" . Mua kävi se sit niin v***ttaa, että kävin nukkuu sanomatta mitään (sehän itse ehdotti mulle taannoin että lopettaisin pillerit ja jos raskaudun niin vauva olisi tervetullut). Nyt sit tässä yks ilta kysäisin, että olisko se kolmas sille ihan mahdottomuus. Sanoi että ei olis, että tehdään nyt tuo talo ensin valmiiksi. Aikamoinen tuuliviiri tuo mun mies siis on! ;)

Mutta nyt raksalle hommiin taas.

Mukavaa viikonjatkoa kaikille!

Mikaela

Vierailija
7/18 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella pahoillani olen Maya koirasi takia. Tuollaiset on aina niin rankkoja. Koira kun on aina kuitenkin ihan perheenjäsen! Mutta lohtuhali sinne sinulle, koita jaksaa.

Ja Ruu onnea ens viikon ultraan! jee! hengessä täysillä mukana :)

Mikaela, ei niistä miehistä kyllä aina ota selvää!

Omassa navassa oudot tuhruttelut (samantyyppiset kun Mayan kuvaamat, tuhrua ja sitten taas välipäivä) on muuttunut kunnon vuodoksi tänään, eli kp1 taas meneillään. Pah!! Mutta osasinkin jotenkin odottaa moista. Rupesin vaan ihmettelemään kun menkat alkoi todella kovilla vatsankouristuksilla (niin kuin yleensä) ja hetken päästä siitä tuli pönttöön tosi iso hyytymä. Mutta mitäpä tuota miettimään...

Onko teillä pitkiksillä muuten usein tuhruttelua ennen/ja/tai jälkeen menkkojen? koska itselläni sitä on joka kerta, ja taas epäilen siitä hormonejani. Onneks kohtaa pääsee tarkempiin tutkimuksiin!

Vierailija
8/18 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin ens alkuun mahtavat onnittelut pikkuruu plussasta!Aivan ihanaa:)Lähetän täältä kaikki tarrasukat mitä varstoihin on jäänyt:)Onnea ultraan myös!

Niin niitä vauvauutisia..

Meijän Anni syntyi (39+2) 20/10 kl:13.53. Synnytys kesti n. 14h ja oli tosi onnistunut ja hieno kokemus..Aluks oli tosin ongelmia avautumisenkaa..Supistukset tuli heti alkuun 5 min välein ja kesti 1min..Jo 1,5h kuluttua ne tuli 2-3min välein..Kun päästiin sairaalaan niin en ollut auki kuin 1cm.Jäätiin kuitenki sairaalaan ja mentiin käveleen ulos..Siel supistukset vaan paheni ja paheni.Tunnin päästä kätilö tutki taas kun olin niin kipee..Mitään ei ollu tapahtunut joten sain bricanyliä jonka tarkotus oli lopettaa supistukset..Nooh supistukset eivät loppuneet,mut tulivat hieman harvemmin..Mutta se helv...kipu oli jäljellä..Noin tunti bricanylistä olin auennut sitten 3cm ja meijät sisäänkirjotettiin..

Koska aukeeminen oli niin hidasta niin sain tipan et supistukset lähtisivät taas käyntiin kunnolla..Ja lähtihän ne...Lopuks en enää pärjänny ilokaasulla vaan sain epiduraalin..Senki melkein liian myöhään..Katoin tossa journalia niin aukeeminen 4cm ->10cm kesti vain 1h 15min!!!Kun aloin tuntea ponnistuksen tarvetta sain siirtyä istumaan jumppapallon päälle..Se oli kyllä tosi hyvä ja edisti vauvan laskeutumista synnytyskanavaan...Kun ponnistusvaihe alkoi todenteolla siirryin pallille synnyttämään..Ponnistusvaihe kesti n. 15min..Kauhein vaihe oli kun vauvan päästä oli puolet pihalla ja sit piti odottaa seuraavaa supistusta..Sekunnit tuntu tunneilta!

Koko synnytys meni kyl tosi hyvin ja en revenny yhtään!5 tikkiä sain,mut ne laitettiin pieniin pinnallisiin haavoihin..Anni painoi 3730g ja oli 49cm pitkä..Mikä ei ollu mikään onnistunut mittaus ku 1,5 viikkoa myöhemmin mitatessa tyttö oli 54cm pitkä..

Oon palautunu tosi hyvin ja hormoonimyrskyistä ei oo ollu tietoakaan..Imetys on sujunut alusta lähtien ja tyttö on tosi rauhallinen ja kiltti:)

Nyt tosin sydäntä aivan särkee kun tyttö on flunssassa:(Keittosuolatipat on kyl ollu tosi suuri apu!

Kyl se elämä muuttuu radikaalisti..Eipä oo omaa aikaa yhtään ja ei pahemmin aikaa mihinkään netissä surffailuun:)Mut kylhän se siitä sitten rauhottuu ku tyttö kasvaa..

Paljon voimia ja halauksia kaikille!Sekä kasoittain plussa säteitä ja tarrasukkia!

Vierailija
9/18 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea tyttövauvasta! Ihanaa kun tulit kertomaan synnytystarinasi, niitä on aina niin ihana lukea. Saitko siis epiduraalin ennen tuota aukeamista vai sen jälkeen? Aika hyvin kävi jos avautui sen jälkeen noin nopeasti, kun monet sanoo että synnytys (tai ainakin supparit) hidastuu kun saa epiduraalin. Tietysti se tippa saattoi auttaa siinä, ettei epiduraali hidastanut synnytyksen kulkua vaan avautumista tapahtui. Hienoa, että synnytys meni noin hyvin ja jäi positiivinen olo. Ja mukavaa myös kuulla että imetys sujuu hyvin ja Anni on kiltti tyttö :) Ihanaa vauvantuoksuista jatkoa teidän perheelle! Pidähän meidät ajantasalla tytön kuulumisista, joohan?

Vierailija
10/18 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilulilu!!! Ihanaa kun sait terveen pikkutytön maailmaan! :) Ja todella mukava kuulla, että synnytys oli miellyttävä ja voit jo noin hyvin.

Töppönen: Mulla oli aina tuhruttelua ennen menkkoja ja välillä nytkin on tullut rusehtavaa väriä valkkarin seassa. Kaikki vakuuttelee, että se ei ole pahasta, ja tahdon itsekin niin kovasti uskoa! Tämä tuhruttelu ei onneksi ole ollut päivittäistä.

Mikaela: Kuten töppönen sanoi, ei niistä miehistä ota selvää. Varmaan hän kamppailee nyt sen välillä, että haluaako vai ei, mielialat vaihtelee... ;)

ruu. 6+4

Vierailija
11/18 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruulle onnea ja tarrasukkia!!

Tänne kuuluu hyvää, maha kasvaa hirmuista vauhtia ja vaavi potkii jo niin kovasti, että näkyy mahan päältä. Odotus on mennyt aika mukavasti ja nopeasti. Alkuun oli ne kamalat pahoinvoinnit, mutta nyt voi syödä kaikkea (ja tämä tyttöhän syö). Selkä on hieman oireillut, mutta toivon että pystyisin nyt ainakin neljä vikkoo olemaan töissä. Lakettu on 23.3

Paljon onnea kaikille vaavi touhuihin!

möhkis ja tiitiäinen 21+5

Vierailija
12/18 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertokaahan rakkaat kanssasisaret mitä tämä tarkoittaa. Aina silloin tällöin tulee hiukan ruskeaa vuotoa, tänä aamuna, viime lauantaina ja välillä on hiukan väriä valkovuodon seassa. Lisäksi masussa juilii pikkasen, jotenkin menkkamaisesti. Ei oikein tavan repäisykivuilta tunnu. Olen aivan huolissani.

ruu. rv 6+5

Vierailija
13/18 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruu: En usko että toi vuoto mitään vakavaa on, sehän on hirveen yleestä, varsinkin just rv6-7. Ja kun se vuoto on ruskeeta eikä sitä punasta. Ymmärrän että sul on kauhea huoli, yritä jaksaa!!!!! Millon oot menossa ekaan ultraan?? Eikös sen pitäny olla nyt ihan kohta?? Oon ihan varma et masuasukilla on kaikki hyvin!!!!!!!!!!!!!

Omaa napaa, vuoto sit alko jo tiistaina, nyt jo kp4 ja vuoto on loppu! Ihanaa! Nyt vaan nappailen estrogeenia ja kasvattelen kohdun limakalvoa. Ultra on reilu viikon päästä ja ehkä sillä viikolla jo alkion siirto, mikäli ne ei kuole sulatuksessa.

Sellasta.

Hyvää v-loppua kaikille!!!!

-maya-

Vierailija
14/18 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska sulla olikaan ultra? Nuo alkuraskauden tuhruttelut on kyllä tosi yleisiä. Just oli muutama viikko takaperin monta aloitusta aiheesta tuolla odotus-puolella. Tsemppiä vain sulle, varmasti huolettaa mutta yritän pysyä turvallisin mielin! ((HALI))

Vierailija
15/18 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maya: Pahoittelut hauvasta! Ne karvakuonot on oikeasti niin iso osa elämää ja perheenjäseniä, että suru on aina valtava, kun ne lähtevät koirien taivaaseen. Meillä koira vasta 1,5-vuotias ja nyt jo sillointällöin mieltä kylmää ajatus, että miten siitä pääsee yli kun tuosta ihanasta hauvelista aika jättää. Mulle kun tuo otus on vähän vauvan korvike :) Mutta varmasti teidän koiralla on nyt kaikki hyvin, olihan se jo vanhakin, pääsi varmasti hyvään paikkaan.

Ja onnittelut menkoista!

Mikaela: Noista miehistä ei tosiaan ota selvää!! Hiljaa hyvä tulee...kyllä ne hitaasti lämpenee ajatuksille, kun saavat omaan rauhalliseen tahtiinsa asioita päässään pyöritellä :)

Töppönen: kyselit tuhruista. Mulla on aina alkaneet kuukautiset ihan kertarytinällä, mutta tässä parin viimekierron aikana on alkaneet pikku tuhruttelulla. Hormoneilla varmasti jotain tekemistä tämän kanssa. Toisaalta ihan jees, etteivät pääse yllättämään ikävästi (kokemusta meinaan on siitäkin kun hanat aukeaa elokuvissa...ei muuten ollut yhtään kivaa) Menkat kyllä loppuu aina onnettomaan tuhrutteluun :(

Tilulilu: olipas ihana lukea vauvauutisista! Onnea sinulle valtavasti! Ihana myöskin lukea noita miellyttäviä synnytystarinoita :)

Möhköfantti: OOH! Haaveilen niiiin tuosta ajasta :))))

Ruu: Tiedän tasan tarkkaan tuon hätääntyneen fiiliksen. Turha neuvoa että älä panikoi. Tottakai se paniikki iskee, kun pelkää pikkuisen puolesta. Voin vaan omasta kokemuksestani kertoa: Molemmat km:t alkoi samoin, eli ensin pikkutuhruttelulla, joka kuitenkin muuttui pian (alle vuorokaudessa) selväksi verenvuodoksi. Kivut oli alkuun ihan selkeitä menkkakipuja, muuttuivat myöhemmin hiukan erilaisiksi, ilmeisesti rajumman kohdun supistelun myötä. Ja siinä toisessa keskenmenossahan kipu meni sitten ihan överiksi. Mun mielestä toivoa ei pidä menettää missään vaiheessa, ennen kuin vuoto on selkeästi sellaista, että siitä tietää lopun tulleen. Ja kyllä sen sitten tietää. Ja niinkuin Mikaela jo sanoikin, tuhruttelu on ihan tosi yleistä. Se on fakta. Tsemppiä sulle ja liimaa pikkuiselle!!!!

Tuu kertomaan väliaikatietoja ja purkamaan ahdistusta, jos on tarve. Mä päivystelen täällä koneella tän viikonlopun, kun luen tenttiin.

Vielä omaa napaa loppuun: Ihme valkkarin syy selvisi: mulla on ihan järkky hiivatulehdus. En tässä ala etovia yksityikohtia kertomaan, mutta aika ällöä tavaraa oli sisukset täynnä. Mieskin sai raukka pikku tulehduksen. Mun värkki on aika herkkä, ei reppana oikein kestä joka toinen päivä- menetelmää :]

Vierailija
16/18 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pinoudun. Olen lähdössä ensimmäisiin pikkujouluihin. Saa nähdä, kuinka pystyn tilani salaamaan. En voi edes mennä autolla, kun se on rikki. Pitänee vedota antibioottikuuriin tms. Hankalaa tulee olemaan, kun en yleensä ole lasiin sylkenyt. Ja olen maailman huonoin valehtelija.

Kiitokset miljoonasti kaikille rohjaisuista!! Olin tietenkin eilen aivan hysteerinen, ja menin lopulta ultraan. Vuoto on ollut siis pääasiassa rusehtavaa, mutta eilen aamulla oli myös verta joukossa. Ultrassa näkyi pikkuinen möykky 9.8mm ja sydänkin siellä sykytti. Olin vain niin helpottunut, etten oikein edes tajunnut mitä kuvaa katselen. Lääkäri ei ryhtynyt sen tarkemmin selittelemään vuotoa, sanoi vain, kuten kaikki muutkin, että yleistähän tuo. Mutta ei kuitenkaan sulje pois mahdollisuutta siitä, että keskenmeno voisi tulla. No, tänään ei ole ollut vuotoa, joten oloni on hiukan helpottuneempi.

Pumpsu: Kurjaa tuo hiivasi! Onneksi syy selvisi ja sait lääkkeet!

Maya: Onnea meneillä olevaan PAS-kiertoon!

Nyt menoksi,

ruu 7+0

Vierailija
17/18 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa että kaikki oli ultrassa hyvin!! :' )

Vierailija
18/18 |
19.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania uutisia, että ultrassa näkyi pikkuinen!

myttö