Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

UJOT HEINÄKUISET VKO 46

13.11.2006 |

Ujostelevat heinäkuiset:

weimar: Itä-Suomi, lapset: tyttö 2v, plussaa 1. ivf:stä, eka ultra: 14.11, LA:?

Onni-79: 27v, mies 29v. Plussaa 1. ICSI:stä, eka vauva tulossa, eka ultra 16.11., eka neuvola 27.11., LA: 4.7.2007

joalin: Vantaa, 26v, mies 30v., plussaa ekasta hoidosta, eka vauva tulossa, LA: 2.7.2007.

RuuPikkuinen: 28v., mies 30v. PCO tyyppisen munasarjat ja pitkittyneet kierrot riesana. Plussaa ensimmäisestä ivf:stä. LA 070707 ennen neuvolan varmistusta.

toivo2: Pääkaupunkiseutu, 34v, mies 39v, lapset: luomuihme ¿04, plussaa 3. ivf:stä, eka ultra 15.11, LA?

Oikku72: Varsinais-Suomi, 34v, mies 36v, eka vauva tulossa, eka neuvola 21.11, eka ultra 30.11., LA 10.7.

Peerit: 28v., mies 35v, lapset:kaksoset, plussa 1.IVF:n 2. PAS:sta, eka ultra 30.11, LA 16.7

Tiuhtiainen: 29v, vaimo 35v, koira:sekarotuinen, ei lapsia, kolmas plussa 1. IVF:n 4. PAS:sta (km 1. PAS ja 3. PAS), ultra 28.11. la 16.7.

ronsu75: lapset: 2-vuotias poika, plussaa 7. PAS:sta, LA?

kunpavauva: Helsinki, 27v, mies 34v, toinen lapsi tulossa, ekasta ivf:stä, LA: 18.7.2007

---------------------

Pikaisesti aloitan uuden pinon, kun tuo edellinen on venähtänyt, ja toivottelen tervetulleeksi tinkywinkyn joukkoomme!

ruu. 6+2

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa Inka-Mari joukkoon!

Mie oon varmaan jotenkin huomaamaton, mutta onhan meitä kaksi jolla kaksoset ennestään eli Ipanapiina ja mie :). Ja tosiaan kaksosten jälkeen aika pian iski vauvakuume, että ei se kaksosten saaminen ihan niin mahdoton juttu ole, kuten kumpavauva mietiskeli.

Onnea vielä kaikille sykkeen nähneille, ketä on jäänyt onnittelematta. Eikös keskenmenon riski putoa jo tosi alas sen jälkeen, kun tässä ensimmäisessä ultrassa on nähty syke?

Tänään pitäisi istua iltaa tuttavapariskunnan kanssa ja käydä syömässä. Lupauduin vähän niin kuin kuskinkin ominaisuuteen alkuviikosta, mutta silloin en vielä tiennyt, että loppuviikosta olen jo tosi huonovointinen. Huh. Onneksi iltaa kohti kuitenkin helpottaa ja kertaakaan en ole joutunut vielä oksentamaan, vaikka tiukkaa on tehnyt välillä.

Pidetäänhän pinoa aktiivisena aina heinäkuulle asti!

Peerit

Vierailija
42/58 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äsken vessareissulla havaittu vuotoa :( Kipuja ei ole... Kuitenkin alkoi kovasti huolettaa ja pukkasi pahan olon, kun mieleen tuli heti vaikka mitä.. Olis nyt edes huomenna lapsettomuuspoli auki, että sais sinne soittaa! Nyt on 8+4.. Ihan punaista vuotoa, sellaista limaista, ei mitään klönttejä mukana.

Voi itku ;(

Kuutar rv8+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi.. Eilen illalla alkoi suht runsas tumma vuoto ja tänäänkin tuhruttaa.. Ei vatsakipuja kuitenkaan. Soitin aamulla naistentautien plk:lle ja sanoivat että mikäli ei vuoto runsaampaa kuin kuukautisvuoto tai ei kipuja voi seurata arkeen ja mennä omalle terv.asemalle.. Voi kuulemma olla keskenmeno tai sitten aivan normaalia alkuraskauteen kuuluvaa vuotoa etenkin kun minulla juuri nyt olis menkkojen aika..

Paska fiilis ollu eilen ja tä ja vielä mieskin pois kotoa.. Ankee olo ja mietin että onkohan terv.asemalla sitten ultraa tai ainakaan ultrataitoista vai miten todentavat onko sikiö elossa vai ei. Taidan huomenna soittaa uudelleen ja mennä käymään siellä päivystyksessä että asia selviää.. odottavan ja epätietoisen aika on nimittäin niiiin pitkä ja ajtukset synkkiä..

Toivon parasta mutta pelkään pahinta. Tulen kertomaan kun asiat selviävät. Toivo

Vierailija
44/58 |
19.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt valitettavasti muista tilannettasi Kuutar, mutta toivo - auttaisiko tieto, että kun syke on havaittu, on keskenmenon todennäköisyys vain 3 %?

Ajatukseni ovat teidän kanssanne tänään! Saadaan yhdessä ajatuksien voimalla ne vuodot loppumaan!

Vierailija
45/58 |
19.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia täältäkin Kuutar ja toivo2!! Jos on normaalikierron mukainen " menkkaaika" ei vuoto välttämättä tosiaan ole keskenmenovuotoa. Voimia kovasti teille molemmille!! Tulkaa kertomaan sitten kun jotain selviää.

T:Ipanapiina 8+2

Vierailija
46/58 |
19.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

teille Kuutar ja Toivo2!

Peerit

Vierailija
47/58 |
19.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuutar ja Toivo2!! Toivottavasti on ihan vaan jotain vaaratonta. Olen kyllä kuullut monia, kenellä ollut vuotoa mutta kaikki ollut ihan ok. Joten toivotaan, että näin myös teidän kohdallanne!

Peerit: Kiitos. Tosiaan, anteeksi..täällä on niin monta uutta tuttavuutta, että ei vielä ole sisäistänyt kaikkien tilannetta, eikä muista ulkoota. Kaksoset on vissiin aika yleisiä lapsettomuushoidoissa käyneiden keskuudessa :)

-Inka-Mari

Vierailija
48/58 |
19.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

RuuPikkuinen?

Tuli mieleeni, kun mietin, miten pitkään tässä raskaudessa (jos kaikki siis menee hyvin) metformiineja kannattaisi popsia. Viime raskaudessa taisin syödä ihan viikoille 18-20 hitaasti vähentäen, mutta voi tietysti olla, että jokin rv 12 riittää. Ja netin kaikki Human Reproduction -artsut, yms. näyttää vahvasti tukevan sitä, että metformiini vähëntää keskenmenoja useilla kymmenillä prosenteilla meillä pco-naisilla. Tosin en ole vielä löytänyt sellaista tieteellistä tutkimusta, jossa normaalipainoiset pco-naiset olisi laitettu alkuraskauden metformiineille eli tukeudun vain ylipainoisten pco-naisten tutkimuksiin. Otan niin kuin varman päälle, kun metformiineista ei liene haittaakaan.

Vierailija
49/58 |
19.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

....synnytyksessä ei ole mitään pelättävää. Kivut ovat ihan infernaaliset, mutta niihin löytyy lääke, kun vain muistaa pyytää. Epiduraali on ihanaa ;).

Vierailija
50/58 |
19.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän oli hirmuisesti luettavaa. Voimia teille Kuutar ja Toivo, toivotaan todella, ettei kyseessä ole mitään vakavaa. Laittakaahan kuulumisia, niitä täällä varmasti odotellaan!

Inka-Mari: Onnea kovasti hyvistä arvoistasi ja tervetuloa tietysti joukkoon, eikö oo ihanaa? Ei sitten tarvinnut käyttää ¿suunnitelmaa¿ mitä sulta silloin kyselin =)

Kunpavauva: Mahtavaa, että tilanne selvisi ja onnea myös sulle tuplistasi! Välillä aina toivoo, että nuo lapsettomuus/ tälläisten tilanteiden parissa toimivat hölöt kävisivät lukemassa näitä tekstejä, huomaisivat kuinka plajon täällä ¿markkinoidaan¿ paikkoja toisille¿niin risut kuin ruusutkin käy täällä usein ilmi. Joko olet laittanut reklamaation eteenpäin?

Peerit; kuinka ilta meni? Mäkin olin samaisessa tehtävässä eilen. Oltiin kavereiden kanssa syömässä, tosi mukavaa, mutta kyllä hävetti kun jouduin nirsoileen ruuan kanssa. Mulla tulee niin helposti tuo oksu, että on varottava syömästä mitään mikä alkaa etoo¿yök.

Joku kyseli, että onko huomannut rinnoissa muutoksia. Mä olen huomannut saman, rintsikat puristaa ja kävin eilen myös shoppaileen uusia. Tietääkö joku edullista ¿liivikauppaa¿? En viitsisi tämän takia ostaa mitään törkeen hintasia, kun muutoksia taitaa rinnan kokoon olla tiedossa jatkossakin. Mulla on meinaa sellanen tilanne, että en löydä enää kokoa seuraavan koko muutoksen jälkeen ns. tavallisesta kaupasta kokoa.

Oukei, toiletti kutsuu taas¿tsemppiä vielä toivo ja Kuutar.

-Onni-

Vierailija
51/58 |
19.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunpavauva: Mulla on pco, mutta metformiinia ei ole käytössä. Miksiköhän? Tällä hetkellä ainoastaan progynovat ja progesteronit ja niitä käytetään ainakin sinne ekaan ultraan asti. Sitten vissiin aletaan vähentämään pikkuhiljaa tms..tosin en kyllä oo ihan varma mihin tarkotukseen noi progynovat on...ei siitä tuoteselosteestakaan oikein selviä. Silleen olen sitä synnytystä yrittäny miettiä, että monilla ihmisillä on useampi lapsi ja jos synnytys ois jotain aivan kestämätöntä, niin eikait kukaan tekis kun yhden?? ;) Paljonko sulla muuten oli HCG ja oliko se pp14, kun otettiin?

Muuten...tuntuu ihan oudolta, kun ei ole oikein mitään oireita. Alkuviikosta oli pahoinvointia yms. joka saatto osittain johtua jännityksestäkin. Mutta nyt ei oikeastaan muuta, kun nälkä kurnii helpommin. Ja iltaisin rinnat kipeet, kun ottaa rintsikat pois..pitäis vissiin olla tyytyväinen?? Ja välillä mahassa/selässä jotain tuntemuksia... Mut tulee vaan mieleen, et onkohan sitä sittenkään raskaana...vaikka oonkin lukenu, että joillain ei tuu oireita välttämättä koko raskauden aikana..

Missä vaiheessa teillä on alkanut kunnon pahoinvointi tai muita oireita olemaan useammin?

-Inka-Mari

Vierailija
52/58 |
19.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olitkin kirjoitellut samaan aikaan, joten en edellisessä kerennyt vastata...kiitos! :) On kyllä tosi uskomatonta. Olin jo ihan varautunut, että vuoden vaihteen jälkeen joudutaan sinne julkiselle lähtemään (eihän se vieläkään 100% varmaa ole). Jotenkin ei vaan voinut uskoa, että ne pakastetut alkiot vois selvitä hengissä ja vielä kiinnittyä, kun uskoin enemmän tuoresiirtoon, että jossei se onnistu niin ei mikään! :) Eikös olekkin mukavaa olla kuskina? Ei harmita sitten yhtään, että ei voi ite juoda siideriä! :P Sitten kun sulla menee toi pahoinvointi vaihe ohi, niin sitten varmaan alkaa ruoka maistumaan kolmen edestä...;)

-Inka-Mari

Vierailija
53/58 |
19.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosissaan kovasti kiitoksia kaikille kantaa ottaneille ja lohduttaneille. Kaikki lähettämänne voimat on otettu talteen =)

Illan/yön aikana vuotoa ei ollut ollenkaan, iltasella ja nukkumaan mennessä selkää hieman särki. Nyt äsken havaitsin sellaista rusehtavaa vuotoa, mutta minkäänlaisia kipuja ei ole. Rintoja ainakin aristaa ihan normaaliin malliin ja väsyttää.

Tokihan tällä viikolla olisi ollut normaali kuukautisten tuloaikakin, mutta joka tapauksessa nyt on hirvittävä pelko asiasta, että onko kaikki niinkuin pitää. En kuitenkaan lähde mihinkään yksityiselle tarkistuttamaan tilannetta, soittelen Taysiin huomenna ja toivon mukaan pääsen sinne ma tai ti. Tiistaina mulla on eka neuvolakin, mutta eihän niiden vehkeillä mitään selkoa asiantilasta saa vklla 9... Mietityttää, että menenkö sinne ollenkaan jos epätietoisuus on yhä läsnä...

Kuutar rv 8+5

Vierailija
54/58 |
19.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo Inka-Mari, en nyt ihan tosissaan ollut ;) kuitenkaan.

Hauska kuulla, että Onni sinullakin onnistunut ilta pahoinvoinnista huolimatta. Minusta on aikas käsittämätöntä, että eilen ei pahoinvointia oikeastaan ihan aamua lukuun ottamatta edes ollut. Ilta siis onnistui kivasti. Mutta tänään onkin ollut sitten oikein tosi inhottava olo.

Turvotustakin on vaihteeksi taas niin paljon, että mies sanoi, että taitaakin olla tällä kertaa neloset tulossa. Heh.

Yks flunssanen pikku likka kiehnää nyt kyllä sylissä sen verran, että parempi siirtyä muualle...

Peerit

Vierailija
55/58 |
19.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inka-Mari: Ne ei varmaan aloita sinulle metformiineja nyt, kun olet jo tullut raskaaksi, mutta niitä olisi tod. näk. jatkettu, jos olisit niitä alun perin käyttänyt. Minä olen imetystä ja raskausviikkoja 20-42 lukuun ottamatta edellisessä raskaudessa käyttänyt metformiinia kolme vuotta. En tiedä, eikä ole todisteita, onko se auttanut mihinkään, koska olen kuitenkin normaalipainoinen pco-nainen, mutta ainakaan en ole toistaiseksi kokenut yhtään keskenmenoa, joten en siksi aio lopettakaan ko. valmistetta ennen kuin biolapset on tehty. Minun hcg oli 607, piinapäivästä en tiedä (kun niitä en osaa laskea), mutta se oli rv 4+2 eli tasan kaksi viikkoa siirron jälkeen.

Niin ja minullakin raskaus/raskaudet ovat olleet täysin oireettomia, suoranaisia valeraskauksia. Oikeastaan ainoa " oire" on ollut se nälän helpompi kurniminen, jonka Inka-Marikin mainitsi, mutta eihän sitä oireeksi erottaisi, ellei tietäisi olevansa raskaana. Tiedän, että pitäisi olla iloinen siitä, että raskaus on helppo ja hyvävointinen, mutta lapsettomuudesta kärsineenä sitä toivoisi etomista! Et taida uskoa Onni ;)?

Minulla on reklamaatio kirjoitettu Femedan toimitusjohtajalle ja se lähtee postiin huomenna. Toivottavasti saan rahat takaisin, mieluusti korkojen ja anteeksipyyntöjen kanssa.

Vierailija
56/58 |
19.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunpavauva; olen itse asiassa koko ajan ajatellut, että sitten kun tulen raskaaksi en kitise ikinä mistään. Mutta kyllä siinä vaan piru vie, on huumorintaju kaukana, kun koko ajan on veto pois. Koko päivän on tuntunut tosi kauheelta, vaikka en kyllä ole oksentanut kuin kaksi kertaa. Toisaalta tähän alkaa jo tavallaan tottua. Lääkäri sanoi, että niin kauan tilanne on ok, kun nesteet pysyy sisällä (tai siis tulevat ulos, mutta toista kautta). Muutaman kerran kateellisena olen ajatellut niitä onnellisia joilla ei pahoinvointia ole¿ Tottahan se on, että tämä kyllä muistuttaa koko ajan ihanista masun asukeista, mutta helpommallakin voisi päästä, usko pois. Tosin kärsin mielelläni hyvän asian puolesta...

Inka-Mari; oletko ilmoittanut julkiselle puolelle mitään? Mun olisi pitänyt soittaa marraskuun menkoista, mutta nyt siihen ei ainakaan vielä ole tarvetta. En oikein tiedä miten asia kannattaa sinne ilmoittaa. Valitettavasti mulla tuo km pelko on taustalla vielä niin voimakkaana, että jotenkin tuntuu pelottavalta ilmoittaa, että meidät voi poistaa listalta. Pääseeköhän sinne enää takaisin jos nyt ilmoittaisi raskaudesta? Toivottavasti ei kolmen edestä ruokaa¿olis aika hurjaa=)

Peerit; Sunkin ilta meni sitten hyvin. Mäkin ihmettelin eilen illalla, että miten ei tunnu missään. Oksensin myös vaan aamusella ja sitten ennen lähtöä. Mukavaahan se on asettua tähän ¿kuskin¿ rooliin, kun tätä on niiiiiiiin kauan toivonut. Mä en enää millään muista, oliko niin että olit kotona tuon sun lapsen kanssa?

Joalin ja Weimar, missä ootte? Laittakaahan jotain, alan jo huolestua.

Onni, joka on keksinyt että kun kirjoittaa aina ensin wordilla viestin ei haittaa vaikka joutuu välillä huilaan, ei siis katoa viestit taivaan tuuliin¿hih- pienet on ilot.

Pakko vielä laittaa¿mun miehen mielestä koomisin mun keksinnöistä vältellä noita hajuja, jotka johtaa siis oksennukseen, on kulkea puhtaan raikas pyyhe päässä / silmillä / nenän edessä¿alkaa kieltämättä kuulostaa omituiselta =)

Vierailija
57/58 |
19.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kumminkin on, välillä kamalampaa ja välillä ei mitään. Mutta välillä silmissä mustenee. Ostin eilen uutta irtoteetäkin kuvottavaan oloon ja laitoin siihen tuoreen inkiväärin palasen hautumaan. Mutta en huomannut sen vaikutusta. Taisi tulla kyllä muutenkin liian laihaa teetä. Runsas juominen, hedelmät/pastillit ja etenkin liikunta (juoksu) auttaa huonoon oloon oman kokemukseni mukaan. Yritän juosta niin kauan kuin voin:)

Mutta mitenkähän tässä jaksaa olla töissä, jos jatkuu monta viikkoa? Nyt viikkoja vasta 5+1. Kaikki on niiin erilaista kuin viime kerralla.

Vierailija
58/58 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamuiset ruuhkabussit - hyi sitä lemua! Siihen olen alkanut nyt kiinnittää enemmän huomiota, kun olen raskaana. Siellä tupakka, parfyymit, suihkuttamattomuus ja kaikki sekoaa toisiinsa karmeaksi odeuriksi! Kokeilkaapa Vantaalta Helsingin keskustaan posottavia busseja 731-734 kello kahdeksan ja yhdeksän välissä. Niissä varmaan oksentaisin joka aamu, jos olisin Onni.

Raskaana oleville pitäisi olla omat hajustamattomat ja hyvin ilmastoidut väljät linja-autot.