Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

UJOT HEINÄKUISET VKO 46

13.11.2006 |

Ujostelevat heinäkuiset:

weimar: Itä-Suomi, lapset: tyttö 2v, plussaa 1. ivf:stä, eka ultra: 14.11, LA:?

Onni-79: 27v, mies 29v. Plussaa 1. ICSI:stä, eka vauva tulossa, eka ultra 16.11., eka neuvola 27.11., LA: 4.7.2007

joalin: Vantaa, 26v, mies 30v., plussaa ekasta hoidosta, eka vauva tulossa, LA: 2.7.2007.

RuuPikkuinen: 28v., mies 30v. PCO tyyppisen munasarjat ja pitkittyneet kierrot riesana. Plussaa ensimmäisestä ivf:stä. LA 070707 ennen neuvolan varmistusta.

toivo2: Pääkaupunkiseutu, 34v, mies 39v, lapset: luomuihme ¿04, plussaa 3. ivf:stä, eka ultra 15.11, LA?

Oikku72: Varsinais-Suomi, 34v, mies 36v, eka vauva tulossa, eka neuvola 21.11, eka ultra 30.11., LA 10.7.

Peerit: 28v., mies 35v, lapset:kaksoset, plussa 1.IVF:n 2. PAS:sta, eka ultra 30.11, LA 16.7

Tiuhtiainen: 29v, vaimo 35v, koira:sekarotuinen, ei lapsia, kolmas plussa 1. IVF:n 4. PAS:sta (km 1. PAS ja 3. PAS), ultra 28.11. la 16.7.

ronsu75: lapset: 2-vuotias poika, plussaa 7. PAS:sta, LA?

kunpavauva: Helsinki, 27v, mies 34v, toinen lapsi tulossa, ekasta ivf:stä, LA: 18.7.2007

---------------------

Pikaisesti aloitan uuden pinon, kun tuo edellinen on venähtänyt, ja toivottelen tervetulleeksi tinkywinkyn joukkoomme!

ruu. 6+2

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa Ragazzina joukkoon! Mukavaahan se vain on, kun on enemmän porukkaa.

Kumpavauvalle voimia. Miten olit nyt jo ultrassa, eikös tässä vaiheessa nuo ultraustulokset ole vielä aika epävarmoja? Ja eikös hyperstimulaatio tässä vaiheessa monesti tarkoita juuri raskautta? Minusta ei taida mitään hyötyä kyllä olla, kun lisää vaan kyselen. Pidän peukkuja, että kaikki hyvin kuitenkin!

Peerit

Vierailija
22/58 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon käyny vähän kurkkimassa tätä ketjua ja mietin että uskaltaisko liittyä mukaan? Meille on tulossa yksi PAS-vauva la 29.6.07 eli varmaanhan se heinäkuulle menee. Ennestään meillä on IVF-kaksoset (-04). Tämä pakkasvauva on samasta hoidosta kuin kaksoset.

Oikeastaan se miksi juuri nyt päätin liittyä mukaan on tämä.

Kumpavauva:

Kaivoin juuri vanhat paperit esiin. Kävin aikoinaan kaksosista ultrassa 5+4 kovien kipujen vuoksi. Silloin näkyi kaksi sikiöpussia koot 79mm ja 77mm. Isommassa vain näkyi aavistus ruskuaispussia. Eli enemmän viikkoja kuin sulla, ja pienemmät sikiöpussit. Minä myös hätäilin silloin lääkärille että onko ne tuulimunia molemmat, ja lääkäri vain sanoi että ne tarvitsee vain vähän aikaa...Ja toden totta viikon päästä molemmissa näkyi syke =) Mutta ota tuo hyperin uhka todesta, mulla oli ja olin tiputuksessakin. Juo paljon vettä ja lepäile!

Tsemppiä kaikille!

T:Ipsku 7+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nythän mä vasta katsoin tarkemmin nuo mitat. Eli kunpavauva sulla oli pienempi pussi joo (mutta viikkojakin vähemmän) mutta mullakaan ei näkyny niitä ruskuaispusseja kuin toisessa vain aavistus. Sori tää sähläily. =(

T:Ipsku

Vierailija
24/58 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunpavauva; Onko mitään selvinnyt? Joku tuossa taisikin sanoa, että ultra ei aina noin aikaisin ole luotettava, joten älä nyt menetä toivoasi ja uskoasi. Kovasti voimia sulle!

Ipanapiina; tervetuloa joukkoon ja onnea myös sulle plussastasi! Mulla saattaakin olla sulle paljon kysymyksiä noiden kaksosten osalta¿

Terkut siis ultrasta. Kaksihan siellä oli tallella!!! Toinen oli vähän yli ja toinen hieman alle sentin, sydänäänet kuuluivat molemmilta hyvin ja kaikki vaikutti olevan ihan ok. Ihmeellistä, mutta todella ihanaa. Tuleva isä meinasi saada pienen ¿hyperventilaatio¿ kohtauksen, kun tajusi että niitä oikeesti onkin kaksi. Siis totta kai onnellinen, mutta tuohan tuo kahden odottaminen hieman uusia käänteitä tilanteeseen. Kolmen viikon päästä seuraavaan ultraan, jossa tarkistetaan vieläkö molemmat tallella jne.

Täytyy myöntää että itsekin on aika ihmeissään, kun hieman tokenen laitan kuulumisia.

Minä, Onni ja Taisto

Vierailija
25/58 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Onni tuplapotista =))

Sulla on edessä elämäsi haastavin, mutta myös ihanin ja palkitsevin ajanjakso. Kaksoset on ihanat, alun jälkeen pääsee paljon helpommalla kun on kaksi =)

Mulla oli myös koko ajan pientä kokoeroa, mitä seurattiin mutta luonnollinen selitys löytyi sukupuolista, eli meillä on tyttö ja poika.Kaikenlaista voi tulla eteen tuplaraskaudessa, mutta mulla on ainakin tiedossa vain täysiaikaisina syntyneitä kaksosia, en tunne yhtään keskosparia. Kysele vaan jos tulee jotain kysyttävää ! Tsemppiä odotukseen!

Tässä vielä meidän hoitohistoria:

IUI nega, 1.IVF plussa ja km, 2.IVF plussa kaksoset, (luomuylläri josta km), 1.PAS plussa, lapsettomuuden syy astenoteratozoospermia

T:Ipanapiina jolla on taas huono olo =(

Vierailija
26/58 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ipanapiina, meillä onkin lasten suhteen vähän samanlainen tilanne, tosin meidän kaksoset -05 syntyneet. Nyt pitäisi olla vain yksi vauva tulollaan, kun vain yksi alkio laitettiin. Tervetuloa Ipanapiina mukaan.

Tuplaonnittelut Onnille kahdesta sykkeestä. Minä olen samaa mieltä siitä, että sitten, kun lapset alkavat leikkiä keskenään pääsee melkein helpommalla luultavasti kuin yhden kanssa. Minä kyllä valitettavasti sain lapset jo rv 34+3, mutta kaikki silti hyvin alusta asti.

Tänään olen joutunut syömään koko ajan, muutoin kamala huonovointisuus iskee. Huomenna pitäis jo tosi aikaisin jaksaa lähteä yliopistolle ja iltapäivällä olisi tenttikin tiedossa. Enpäs tiedä miten käy...

Päivänjatkoja kaikille

Peerit

Vierailija
27/58 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja kiitos tsempityksestä. Mitään uutta ja poikkeavaa ei ole selvinnyt - huomenna menen omalle lääkärilleni Diacoriin. Olen jatkanut google-tutkimustani ja sen mukaan pussukkani on ihan riittävän kokoinen. Femedan lääkäri on taas eri mieltä. Voi tätä piinan piinaa.

Vierailija
28/58 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunpavauva: kuulostaa kovin aikaiselta tuo ultra-ajankohta. En kyllä ole mikään asiantuntija, mutta olen ymmärtänyt, että ruskuaispussit eivät vielä välttämättä silloin näy. Toivotaan, että kaikki on kohdallasi hyvin ja kyseessä vain kummallinen lääkäri...

Onnille tuplaonnittelut! Kaksoset kuulostavat haastavalta, mutta ihanalta!

Täällä kovin vähän merkkejä raskaudesta vatsa pömpöttää (mutta niin se on tehnyt koko IVF:n ajan) ja välillä tuntuu nippailua. Väsyttää eikä oikein mihinkään jaksa keskittyä. Päässä pyörii vain tämä tilanne...

Ja tervetuloa Ipanapiina minunkin puolesta!

Vierailija
29/58 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksi Onnille onnea tuplista ja molempien sykkivästä sydämestä.

Täällä käytiin myös ultrassa ja meillä sykki yksi pieni sydän siellä niin kuin pitikin, kun yksi alkio siirrettiin. Oli se vaan uskomaton tunne, kun siellä oikeasti joku on.

Valitettavasti en jaksa nyt kommentoida enempää, on meinaan sen verran huono olo nyt, päätä särkee ja juuri kävin oksentamassa. On pakko päästä vaakatasoon.

Vierailija
30/58 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis eilen ultra ja itkuhan siinä tuli meiltä molemmilta kun lääkäri onnitteli että elävä sikiö täällä näkyy...Aivan uskomatonta on tuo ihmiselämä: katkaravun kokoinen ihmisenalku ja sydän sykkii kun viimestä päivää.. ei voi kun ihmetellä ja nöyränä kiittää tämän ihmeen edessä...

Tervetuloa uusille mukaan ja onnille tuplaonnittelut..

Kunpavauvalle toivon paljon voimia ja että kaikki teidän osalta olisi hyvin. Onneksi pian saatte varmuuden asiaan.

Sain eka neuvolankin jo ensi viikolle joten sekin on sitten pian käyty. Vointi täällä hyvä paitsi tuo pah.vointi joka tulee joka ilta kun nakutettuna klo 17 ja kestää loppuillan; jsokus oksennan joskus en. Mutta kuuluu asiaan, sen tiedän.

Terkuin toivo

Vierailija
31/58 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ragazzina ja ipanapiina. Ja ihan kuulla että kaikilla on mennyt noin hyvin ultrassa. Kunpavauva; en olisi vielä huolissani tuosta koosta.

Omaa napaa: Kävin tänään ultrassa, kun pientä tuhruttelua on ollut pitkin viikkoa. Kaikki on hyvin; yksi pikkuinen siellä köllii. Pääperämitta on 9,8mm ja vastaa viikkoja. Sydämen sykyttelykin näkyi. :) Ihmettelen hiukan omaa reaktiotani, olin odottanut että sydämen syke saisi minut pillahtamaan myös itkuun, mutta ei mitään. Luulen että mies oli liikuttuneempi kuin minä. Minä olin vain huojentunut siitä että kaikki on kunnossa. En oikein edes tajunnut missä se vauva on, kun se oli vain sellainen möntti ;)

Lääkäri suositteli virtsatietulehdus näytteen ottamista ja lepoa. Menen uudelleen ultraan ensi viikolla.

ruu. 6+6

Vierailija
32/58 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja aion kirjoittaa reklamaation!

Ipanapiina: En mitenkään usko, että ultrassa 5+4 pussisi olivat kokoa 79mm ja 77mm - sehän tarkoittaa yli seitsemänSENTTISIä pusseja ja niin suuria pusseja on vasta joskus, kun ollaan neljännellä kuulla raskaana (ja niin suurilla pussukoilla raskauskin jo näkyy). Puhut varmaan 7,9 millistä ja 7,7 millistä? Ja se " makes sense" suhteessa minun lukuihini, jotka on samaa luokkaa!

Tänään olin sitten omalla lapsettomuuslääkärilläni, joka vahvisti kaiken olevan niin kuin pitääkin ja - MIETTIKÄÄ - se löysi heti KAKSI PUSSIA. Ei siis " yhtä, joka ei vastaa viikkoja" , niin kuin Femedan lääkäri. " Täysin normaali löydös tässä vaiheessa" , sanoi lääkärini. Toisen sisällä oli se hinkumani ruskuaispussikin!

Sekä Unelma ja Lempi ovat siis kyydissä ja pussit ovat samaa kokoa kuin Ipanapiinalla rv 5+4 (seitsemänmillisten molemmin puolin).

Paljon turhaa porua ja huolta siis yhden asiantuntemattoman lääkärin takia!

kunpavauva, Unelma ja Lempi rv 5+2

Sydänäänet saamme toivottavasti nähdä parin viikon päästä.

Vierailija
33/58 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunpavauva: Onnea paremmista uutisista =) Mä katsoin tuota uudestaan tuota epikriisiä, ja siinä tosiaan luki että 77mm ja 79mm, mutta katsoin sitten niitä ultrakuvia niin oikeat mitat sen mukaan on 7,7mm ja 7,9mm. Ja toisessa tosiaan aavistus sitä ruskuaispussia. Ja sullahan on nyt tismalleen sama tilanne niiden pussukoiden kanssa =) Ja molemmissa on kohta vaavi!Onnea sinullekin tulevaan tuplaraskauteen!! Ja muista ottaa varovaisesti sen mahdolllisen hyperin kanssa, mä jouduin tosiaan sairaalaan viikoksi kun ne munasarjat oli suurimmillaan 17cm ja ne rakkulat poksahtelivat. Kaksosraskaus aiheuttaa hyperiä kun on tuplahormonit...

Onnea kaikille muillekin ultrassa olleille!! Mukavia uutisia kaikilla!

Mulla on täällä taas ollu vähän mieli mustana... Tänään tuli taas rusehtavaa valkovuotoa. Sitä samaa on tullut aiemmin ja ultrassa oli kaikki hyvin...mutta silti masentaa, kun ehti jo aatella että nyt sitä ei enää tulisi.Ei se mitään vanhaa verta ole vaan ihan värillistä valkovuotoa mutta kyllä nousi taas kylmä hiki pintaan...On se kun ei saa hengähtää vaan kaikkea tarttee murehtia.

T:Ipanapiina ja pikkuinen 8+0

Vierailija
34/58 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ruskea ei ole vaarallinen väri, sanoi ihana lääkärini vuodosta, joten pää pystyyn vaan! Toki ymmärrän paniikkisi. Minullekin jokainen päivä on potentiaalinen keskenmeno ja jos vaikka huomaan kaupassa housuihini valuvan jotain, pelästyn. Onneksi minun valumiset on tähän asti ollut lugejen jäänteitä.

Hauska muuten nähdä, että sinä, Ipanapiina - ja eikö teitä ole ainakin yksi Ipanapiinan lisäksi? - jaksat vielä kaksosten jälkeen tehdä lisää lapsia. Se tarkoittaa sitä, että kaksoset eivät voi olla IHAN MAHDOTON urakka.

Hyvää viikonloppua kaikille!

Vierailija
35/58 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas monella tänään ultra! Ihana kuulla, että kaikilla tilanne on hyvä!

Kunpavauvalla erityisesti ihania uutisia, kun aikaisempi ultraaja oli jo kunnolla ehtinyut säikyttelemään. Jos vain jaksat, tee ihmeessä valitus!

Ipanapiina - 25% raskauksissa taisi olla jonkinlaista vuotoa, vaikka kaikki hyvin, joten yritä ajatella positiivisesti ja kuten Kunpavauvan lääkäri sanpoi, ruskea ei ole paha väri... Mutta ymmärrän hyvin pelkosi - itsekin pelkään koko ajan, että vuotoa tulee ja siksi pelottaa erityisesti jättää huomenna Luget pois...

Jaksuja kaikille

T. Ragazzina, joka viettää hiljaiseloa palstalta viikonlopun yli...

Vierailija
36/58 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Kylläpä täällä onkin jo monta mukana heinäkuisissa! :) Ja muutama ennestään tuttukin! (Onni, Weimar ja Joalin) Oon täällä käynyt kurkkailemassa teidän kuulumisia! Ootte jo ultraankin päässeet..ihanaa! :)

Meille tehtiin vko 44 eka PAS ja kaksi alkiota siirrettiin, tänään tuli verikokeen tulokset...HCG 641. Kävin eri paikassa verikokeessa ja labran täti ei tiennyt hoidoista, joten varovaisesti kierrellen yritti kysellä ja kyseli tiedänkö viitearvoista yms. ja mitä tarkottaa, kun toi arvo nyt on noin suuri...kun sanoin, että on käyty ja kaks siirrettiin niin sitten uskalti sanoa, että kyllä nyt taitaa sitten olla kaksoset tulossa viitearvojen mukaan. Apua...:) Onneks täälä on ainakin pari muuta jolle olisi myös tulossa ja yksi jolla on jo ennestään...:) Niin ja enhän vielä ole ultrassakaan käynyt, joten katsotaan nyt.

Voisiko joku ystävällinen auttaa miten viikot lasketaan, kun siirto oli 2.11? Meneekö se niin, että ens ma alkaisi 5 viikko?

Mukavaa viikonloppua kaikille! :)

-Inka-Mari

Vierailija
37/58 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun hcg:ni oli 4+2 (ja minä lasken, että punktio on 2+0 - niin laskee myös klinikkani lääkäri, siirtopäivä on sitten 2+2) 607, mutta hoitaja ei uskaltanut ennakoida kaksosia. Tiedän tosiaan (ja tässäkin ketjussa on ollut) monia joilla hcg 600:n pinnassa on merkinnyt joko yksöstä tai kaksosta. Pakko kysyä, että kumpaa toivot? ;)

Oma toiveeni olisi se, että ainakin toinen selviäisi kaikki yhdeksän kuukautta. Jos molemmat selviää ja pysyy mahassa kaikki yhdeksän kuukautta, pitää alkaa miettiä erilaisia käytännön ratkaisuja - au pair, siivouspalvelu, uusi auto, etc.

Vierailija
38/58 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä minäkin jännään. Ultra on ensi viikolla 29.11. Ensimmäisen neuvolankin jo varasin, 21.12. Ja viikkoja tänään vasta tasan 5. On tämä vielä niin alussa, monta viikkoa vielä km-vaaraa. Mietittekö muut sitä? Minusta tuntuu että lapsettomuuden kokeneet pelkäävät sitä enemmän, kun tie lapsen/lasten saamiseksi on ollut pitkä ja takkuinen.

Pahoinvointia ei ole nyt oikein ollut alun jälkeen, mutta huimausta jonkin verren ja rinnat ovat kasvaneet ehkä kuppikoolla jo nyt. Rintsikat kiristää, pitää ostaa uusia.

Vierailija
39/58 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkoi yökötys...Ei oksennusta tule, mutta etovaa oloa. Sitten on nää klassiste muut jutut, kuten palelu. Olen palellut töissä koko ajan ja muilla kuuma:)

Vierailija
40/58 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunpavauva: Muuten aika outo toi ultrasekoilu...miten se lääkäri voi olla noin ammattitaidoton..tee ihmeessä jonkunnäkönen valitus asiasta! Niin, kyllähän mä mielummin yhden kerrallaan haluaisin ja jo senkin takia, kun pelkään synnytystä ihan kauheasti...+ suvussa on yhet kaksoset (tällä hetkellä 12v) ja näki mitä hulabaloota se niiden elämä oli, kun likat oli pieniä...:) Mutta kyllä tässä 3 vuoden lapsettomuuden jälkeen ottaisin kaksoset ilolla vastaan!! :)

Tinkywinky: Ei sitä keskenmenoa vielä osaa pelätä, kun ei oo vielä edes päässyt kurkkaamaan masuun onko sielä oikesti joku. Eikä sitä asiaakaan oo pystynyt vielä sisäistämään, että nyt sitten vihdoin viimein olisi raskaana! Ehkä se pelko tulee sitten myöhemmin..nyt on vaan sellanen rento olo, kun ei tarvi toistaiseks hoitojen takia stressata :)

-Inka-Mari