Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

UJOT HEINÄKUISET VKO 46

13.11.2006 |

Ujostelevat heinäkuiset:

weimar: Itä-Suomi, lapset: tyttö 2v, plussaa 1. ivf:stä, eka ultra: 14.11, LA:?

Onni-79: 27v, mies 29v. Plussaa 1. ICSI:stä, eka vauva tulossa, eka ultra 16.11., eka neuvola 27.11., LA: 4.7.2007

joalin: Vantaa, 26v, mies 30v., plussaa ekasta hoidosta, eka vauva tulossa, LA: 2.7.2007.

RuuPikkuinen: 28v., mies 30v. PCO tyyppisen munasarjat ja pitkittyneet kierrot riesana. Plussaa ensimmäisestä ivf:stä. LA 070707 ennen neuvolan varmistusta.

toivo2: Pääkaupunkiseutu, 34v, mies 39v, lapset: luomuihme ¿04, plussaa 3. ivf:stä, eka ultra 15.11, LA?

Oikku72: Varsinais-Suomi, 34v, mies 36v, eka vauva tulossa, eka neuvola 21.11, eka ultra 30.11., LA 10.7.

Peerit: 28v., mies 35v, lapset:kaksoset, plussa 1.IVF:n 2. PAS:sta, eka ultra 30.11, LA 16.7

Tiuhtiainen: 29v, vaimo 35v, koira:sekarotuinen, ei lapsia, kolmas plussa 1. IVF:n 4. PAS:sta (km 1. PAS ja 3. PAS), ultra 28.11. la 16.7.

ronsu75: lapset: 2-vuotias poika, plussaa 7. PAS:sta, LA?

kunpavauva: Helsinki, 27v, mies 34v, toinen lapsi tulossa, ekasta ivf:stä, LA: 18.7.2007

---------------------

Pikaisesti aloitan uuden pinon, kun tuo edellinen on venähtänyt, ja toivottelen tervetulleeksi tinkywinkyn joukkoomme!

ruu. 6+2

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä näin ja uusi pinokin on ehditty tekemään...hyvä juttu :)

Minä siis todellakin olen viettänyt nyt hiljaiseloa internetin maailmasta, mitä nyt olen käynyt lukemassa jutut ja selaillut s.postini, mutta muuten on kyllä kone jäänyt vähälle.

Me ollaan vietetty nyt niin perhekeskeistä aikaa varsinkin tuo viikonloppu, että tuollaista kaipaa hieman enemmänkin. Isänpäivä tuli ja meni...mukava päivä oli ja mieskin sai nauttia perheen parista ihan kunnolla. Lauantaina oltiin tytön takia päivystyksessä, mutta ei mitään vakavaa joten se siitä aiheesta.

Oma napa...huominen ultra aikaistui muutamalla tunnilla, eli huomenna pääsenkin kurkkaamaan asukkia/asukkeja jo 9.15.

Jännittää jo hiukan. Neuvolaankaan en ole soitellut, joten senkin hoitelen sitten huomenna.

Keskiviikkona mulla alkaakin sitten koulutus, joten loppuviikkon onkin yhtä hulinata. Muuten olo on ihan ok. Oireita ei juurikaan ole...tavallaan hyvä juttu, toisaaltaan taas vähän pelottaa.

Uusiakin olemme saaneet mukaan, joten tervetuloa minun puolesta ja niin paljon olette kirjoitelleet edelliseen pinkkaan, etten kuolemaksenikaan muista mihin pitäisi kommentoida....

Weimari...sama pää kesät talvet ;)

Vierailija
2/58 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivaa taas oli tullut uusi heinis meidän pinoon.

Varautukaa nyt tulee oma napaista tekstiä... Viikonloppu meni hyvin ilman suurempia pahoinvointeja. Tämä aamu oli taas ihan suht ok, hirveästi en uskaltanut syödä. Töissä söin vain hapankorppuja, kun en ehtinyt käydä syömässä. Päätin kotona tehdä jauhelihakastiketta ja söinkin sitä, mutta vauva päättikin että tää ei oo yhtään hyvää ja kaikki tuli melkein samantien ylös, onneksi ehdin juosta pöntölle (onpa ihanan kuulosta juttua). Nyt mulla on sitten maha tyhjänä ja tietty huolestuttaa miten aarre voi edes kasvaa, jos mä en saa mitään pysymään sisällä, kun pitäisi kuitenkin sitä oikeaa ruokaakin pystyä syömään. Ehkä pitää yrittää syödä nyt leipää jos se vaikka kelpaisi aarrelle. No ei voi ainakaan sanoa, että täällä syödään kahden edestä, kun ei saa syötyä edes sen yhden. Ja mulla kun ei aikaisemmin ole ollut mitään ongelmia syömättömyyden kanssa. No onneks olen syönyt hyvin ennen tätä raskautta, että aarrella on jotain vararavintoa, vaikkei äippä mikään läski olekaan.

Ihanaa Weimar, kun pääset jo sinne ultraan tule sitten ihmeessä kertomaan huomenna mitä siellä oikein näkyi. Meillä ultra on torstaina ja kyllä jo pikkuhiljaa alkaa jännittämään.

Nii joo ja kaikille ensimmäistä odottaville; mulle on tullut pieni pelko miten sitä nyt sitten oikein osaa sen vauva kanssa olla. Tätä on odottanut niin kauan, mutta nyt kun on tosi kyseessä epäilyttää miten sitä sitten pärjääkään. Onko muilla samanlaisia tuntemuksia?

t. joalin + aarre rv 6+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joalin, ei pitäisi olla huolta Aarren puolesta. Vauva kyllä ottaa kaiken tarvitsemansa ravinnon, mutta äiti saattaa kyllä kuivua ja kuihtua.

Tänää pientä huonoa oloa ollut havaittavissa, jos vatsa tyhjä eli minä taidan tosiaan tällä hetkellä syödä kahden edestä. Saapa nähdä paheneeko vielä.

Weimarin ultrakuulumisia odotellen

Peerit

Vierailija
4/58 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitsi weimari, pääset ultraan, tule heti kertomaan kuulumiset!!! Omaa ultraa pitää vielä odotella reilu viikko, enkä millään jaksais.

Mulla on samanlainen pahanolontunne kuin peeritillä, jos vatsa on tyhjä, yököttää. Eli olen siis syönyt hirmuisesti. Toivottavasti en ole hirveästi vielä lihonut. :)

ruu.

Vierailija
5/58 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jättää teidät nauttimaan odotuksesta. Meillä tuli sunnuntaina se kolmas keskenmeno, joten päästään sentään julkiselle tutkimuksiin.

Tiuhtiainen

Vierailija
6/58 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, olen todella todella pahoillani Tiuhtiainen. Toivottavasti saatte selvyyden noihin keskenmenoihin ja pääsette uudelleen yrittämään pian!

Itsellä ei mitään uutta. Tänään taas vähempioireinen päivä. Ajatukset kiertävät samaa rataa ja toivoisin, että ultrapäivä tulisi pian. Toisaalta tykkään tästä kotona olosta sen verran, että mukavaa,kun päivät etenee rauhakseen.

Joku taisi aiemmin miettiä, miten esikoisen kanssa sitten oikein pärjääkään. Minä jotenkin silloin odotusaikana otin tosi rauhallisesti. Ajattelin vain. että niin sitä on kaikki muutkin äidit pärjänneet ennen minua. Ja tottahan se on. Kyllä se oma arki ja rutiinit sieltä muodustuvat ennemmin tai myöhemmin. Ja kuvittelen, että yhden vauvan kanssa oppii nopeastikin tunnistamaan vauvan tarpeet, erilaiset itkut jne, vaikka ne nyt voivat kuulostaa heprealta. Ja varmasti jokainen äiti on paras äiti lapselleen. (Näin haluan uskoa, vaikka tietenkään joissain ääritapauksissa ei pidä paikkaansa.)

Peerit

Vierailija
7/58 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiuhtiainen!!! Olen todella pahoillani keskenmenostasi. Nyt onneksi pääsette tutkimuksiin!

ruu.

Vierailija
8/58 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten meni ultrassa? Tuu jo kertomaan kuulumiset! :)

ruu.

Vierailija
9/58 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensimmäisenä tiuhtiaiselle suuri halaus, olen pahoillani. Onneksi pääsette nyt sitten kunnon tutkimuksiin, vaikka inhottavan tapauksen varjolla. Olet ajatuksissani.

Nii-in, tänään oli se ultra....yksi pienen pieni vilkas syke sieltä näkyi, joten toinen matkalaisista sitten on tehnyt tilaa toiselle. Kaikki on hyvin ja mitään vikaa ei lääkäri löytänyt. La on sitten 2.7.07 ja ensi viikolle sain sitten ekan neuvolan, eli tiistaina 21.11. Np-ultra on 20.12, joten joulun saa sitten huokaista.

Oireita ei ole oikein ollenkaan....

Päivittelen nuo tietoni jossain välissä.

Weimari ja pikkanen (ei ole vielä parempaa työnimeä ;))

Vierailija
10/58 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ujostelevat heinäkuiset:

weimar: Itä-Suomi, lapset: tyttö 2v, plussaa 1. ivf:stä, eka ultra: 14.11, LA: 2.7.2007, np-ultra 20.12

Onni-79: 27v, mies 29v. Plussaa 1. ICSI:stä, eka vauva tulossa, eka ultra 16.11., eka neuvola 27.11., LA: 4.7.2007

joalin: Vantaa, 26v, mies 30v., plussaa ekasta hoidosta, eka vauva tulossa, LA: 2.7.2007.

RuuPikkuinen: 28v., mies 30v. PCO tyyppisen munasarjat ja pitkittyneet kierrot riesana. Plussaa ensimmäisestä ivf:stä. LA 070707 ennen neuvolan varmistusta.

toivo2: Pääkaupunkiseutu, 34v, mies 39v, lapset: luomuihme ¿04, plussaa 3. ivf:stä, eka ultra 15.11, LA?

Oikku72: Varsinais-Suomi, 34v, mies 36v, eka vauva tulossa, eka neuvola 21.11, eka ultra 30.11., LA 10.7.

Peerit: 28v., mies 35v, lapset:kaksoset, plussa 1.IVF:n 2. PAS:sta, eka ultra 30.11, LA 16.7

Tiuhtiainen: 29v, vaimo 35v, koira:sekarotuinen, ei lapsia, kolmas plussa 1. IVF:n 4. PAS:sta (km 1. PAS ja 3. PAS), ultra 28.11. la 16.7.

ronsu75: lapset: 2-vuotias poika, plussaa 7. PAS:sta, LA?

kunpavauva: Helsinki, 27v, mies 34v, toinen lapsi tulossa, ekasta ivf:stä, LA: 18.7.2007

Vierailija
11/58 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli minä Tinkywinky, ikää 24v. , kohta loppuvuodesta 25 v. Mies täytti juuri 26 v. Toinen raskaus, esikoinen syntyi 2/2003. Raskaus alkoi kolmannelta clmokierrolta (annos 2 tabl/pv). Lapsettomuuden syynä pitkät kierrot ja ovuloimattomuus. Takana on myös primääriä lapsettomuutta. Esikoinen sai alkunsa luomusti clomien jälkeen. LA 22.7. Ultra 29.11.

Uutisia: Tänään se alkoi, nimittäin pahoinvointi! En osannut edes odottaa tätä, koska ei ensimmäisessä raskaudessa ollut juurikaan. Olen nyt aamusta saakka ollut kalpea, yököttää, palelee ja olo on kuin verensokeri olisi koko ajan alhaalla. Lisäksi rinnat on kipeät. Olen yllättynyt oireiden rajuudesta. Nyt vähän epäilyttää, olisiko kaksoisraskaus. Ultrassa näkyi ennen ovista kaksi isoa munasolua. Mutta se näkee sitten loppukuusta. Nyt rv on vasta jotain 4+4.

Vierailija
12/58 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja ihan nopea hei kaikille. Pitää alkaa kylvettää esikoista...

Koko päivä on mennyt työn touhussa ja tulin tänne kotiin päästyäni katsomaan muiden kuulumiset. Kylläpä teki pahaa tiuhtiaisen huonot uutiset. Jotenkin aivan erityisen julmaa, kun keskenmeno oli jo kolmas. Kunpa tutkimukset toisivat valaistusta asiaan.

Minäkin ottaisin mieluusti pahoinvointia. Minulla oireena on " vain" turvotus, mutta se on sitäkin suurempaa. Näytän oikeasti siltä kuin olisin rv 20 jo.

Vierailija
13/58 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja ihan nopea hei kaikille myös minulta. Pahoittelut tiuhtiaiselle ja paljon paljon onnea tulevaan. Weimarille Iik! Sä oot jo päässy ultraan ja nähny sykkeen! Mahtavaa! Samaa ihanuutta toivon muillekin.

Itsellä aika oireetonta edelleen. Pahoinvointi pysyy poissa syömällä, mutta väsymystä riittää. Se on kuitenkin aivan muiden syiden aiheuttamaa... olen paniikissa tekemässä posteria ja esitystä ns. työmatkalleni Wieniin. Sinne lähtö ensi viikolla. Sitä ennen neuvola, jossa toivottavasti saan ajan np-ultraan ennen joulua. Ultra hoitopaikassa onkin reissun jälkeen ja silloin vihdoin pääsee näkemään onko sielä oikeasti jotain!

Kaikille mukavaa ekan kolmanneksen jatkoa!

oikku

Vierailija
14/58 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli - poistiko lugejen lopettaminen/vähentäminen turvotuksen? Heräsin tänä yönä tutkimaan mahaani, kun turvotus oli poissa ja eilen olin juuri vähentänyt lugeannoksen puoleen klinkan ohjeiden mukaisesti.

Eli onkohan kaikki hyvin vai pitäisiköhän minun huolestua, kun raskausoireeni turvotus on poissa?

Asiantuntijalausuntoja?

Vierailija
15/58 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoitteluni Tiuhtiaiselle, on se niin väärin kun tämä on kuitenkin niin kamalan raskasta aikaa muutenkin. Toivottavasti pääsette pian tutkimuksiin ja sitä kautta saatte onnistuneen plussan.

Weimar ihanaa, että näit pienen sykkeen. Sulla on nyt se np-ultra aika kans tiedossa vähänkö on ihanaa. Toivottavasti mekin ehditään käymään siellä ennen joulua niin voi joulusta nauttia täysin rinnoin.

Mihin ihmeeseen Onni on kadonnut? Eikö sullakin ole ultra huomenna?

).( ei ihmeempiä lievää pahaa oloa koko päivän. Rintoja kutisee aika paljon ja nyt ne on taas vähän kipeämmän puoleiset. Huominen ultra kyllä jännittää.

Pitääkö muuten siellä ultrassa virtsarakon olla täysi vai tyhjä?

t. joalin + aarre rv 7+1

Vierailija
16/58 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei ole asiantuntijalausunto, mutta minulla turvotus alkoi pari päivää sitten, kun vähensin lugejen annostusta ja eilen koko turvotus taas häipyi eli luulen, että minulla ainakin liittyy ihan johonkin muuhun. Toisaalta lugejen sivuvaikutus on turvotus ja loogisesti ajatellen mitä pienempi annostus sitä vähemmän turvotusta.

Onnea vielä Weimar ihanasta pienestä sykkeestä! Ja toisaalta voihan se olla kuitenkin helpompaa, kun saa yhden vauvan kerrallaan.

).( Elikkä turvotus katosi yhtä nopeasti kuin tulikin. Ihan lievää huonoa oloa niin lievää, että voisi luulla vain kuvittelevansa... Eipä siis oikeastaan mitään uutta.

En muista oliko jo puhetta, mutta oletteko kertoneet läheisille ja ystäville ensinnäkin hoidoista ja nyt alkaneesta raskaudesta?

Me olemme puhuneet hoidoista valikoiden muutamille ystävillemme. Ja tämän kertaisesta yrityksestä tiesi tasan yksi henkilö. Tällä viikolla olen nyt sitten paljastanut asian äidilleni sekä parille ystävälle. Toki olen sanonut, että mitä tahansa saattaa vielä tässä vaiheessa käydä, mutta toisaalta on kiva, kun on muitakin tästä onnistumisesta iloitsemassa.

Tulkaahan sitten heti kertomaan ultrakuulumisia :)

Räntäsade terveisin

Peerit

Vierailija
17/58 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Olen kurkkaillut säännöllisesti teidän pinoonne ja toivonnut, että voisin liittyä joukkoonne. Tänään veritestin tulos positiivinen (127, pp12) joten ehkä uskaltaudun tänne, jos se vain teille sopii? Omien laskelmien mukaan, laskettu aika olisi heinäkuun 25. Ultra-ajan sain 7.12

Eli minä ragazzina olen 34, mies 37 ja esikoista ollaan yritetty huhtikuusta 2004. Hoidot NKL:lla ja takana clomit, induktio Puregon-Pregnyl yhdistelmällä ja yksi IUI samalla yhdistelmällä. Inssissä löytyikin häikkää ja emme enää olleet selittämättömiä. Sain lähetteen laparoskopiaan jossa endo + endo tuhonnut vasemman munaotrven joka poistettiin. Samalla tehtiin myös hysteroskopia jossa löydettiin myoma... Nyt + ensimmäinsestä IVF:stä! Pakkaseen jäi yksi hyvä alkio.

Asumme Vantaalla (meitä taisi olla enemmänkin) ja meillä asustaa 5-v rottweiler ja 14-v labbis.

T. Ragazzina ja Desiré(e) rv4+0 (huh, tuntuupa hassulta laittaa tällainen allekirjoitus)

Vierailija
18/58 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoitteluni Tiuhtiainen ja voimia jatkoon.

Weimarille ja pikkuiselle onnea. Ihanaa, oon tosi onnellinen puolestasi =) Laitahan kuulumisia, kun ajatuksesi hieman selvenee.

Ragazzina; tervetuloa joukkoon, kyllähän tänne mahtuu. Onnea plusssastasi++++ Sulla on muuten hienoja koiruuksia, etenkin tuo rottweiler =)

Joalin; Täällä siis ollaan, noi pahoinvoinnit ovat pitäneet mut täältä poissa ¿ tai olen muutaman kerran koittanut kirjoittaa, mutta kutsu toilettiin on käynyt ja kirjoittamani teksti kadonnut taivaan tuuliin. Pohdin samaa kuin sinäkin, pitääkö rakon olla täynnä vaikos ei ekassa ultrassa? Weimarilla ainaski tuoreessa muistissa. Tsemppiä Joalin kauheesti, laitahan säkin heti huomenna kuinka meni!?!?

Kunpavauva; mulla on nykyisin niin, että yön aikana turvotus laskee ja aamusella esim. rakkaat lämpimät koiran ulkoilutus pöksyt mahtuu jalkaan, mutta töiden jälkeen joudun jättämään vetskarin auki¿ja kuljen pitkin kyliä housut puolitangossa¿

(.) Mulla edelleen tuo pahoinvointi riivaa. Mä olinkin tuossa välissä kaksi päivää oksentamatta, pelkästään eto koko ajan. Ehdin siitä jo innostua, että nyt helpottaa. Eilen taas kaikki tuli pihalle, se on uskomatonta miten jokin pieni asia laukaisee sen. Mulle käy useimmiten niin, että olen vähän syönyt ja joku haju pistää nokkaan, sitten alkaa yökkiin ja jihaa vessanpöntön halailu tuokio onkin valmis. Eilen en saanut töissä tehtyä mitään, kun kipitin ees taas työpöytäni ja toiletin väliä. Kroppani taisi lyödä hieman jarrua tilanteelle, mulle nous eilen kuume ja oon aikas voimaton. Kävin tänään lekurissa ja tilanteen vuoksi kokoloppuviikko saikulla ¿ boring. Toisaalta täytyy ajatella, että nyt ei ole kyseessä vain oma napa.

Takaisin sohvalle lepäilee. Huomenna onkin ultrauutisia. Toivottavasti hyviä sellaisia!!!!

Onni rv 7+0

Vierailija
19/58 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tänään ultrassa, vaikka viikkoja on vain 5+0 (lasketaanhan IVF:ssä viikot niin, että punktio on 2+0?). Jouduin tulemaan ultrasta itkien taksilla kotiin, koska lääkärin mielestä pussi ei vastannut viikkoja. Nyt kuitenkin mielestäni kaikkien nettilähteiden mukaan pussi on ihan sopivan kokoinen (11mm), siellä vain pitäisi olla sisällä pienempi pari millinen pussi (edelleen nettilähteiden mukaan), jota ei kyllä näy.

Lääkäri vouhkasi eniten siitä, että minulla on näemmä munasarjojen hyperstimulaatio. Munasarjat olivat kokoa 13 cm per sarja. Saan huomenna tietää, että joudunko tiputukseen.

Mutta miltä tämä nyt vaikuttaa? Tuulimunalta vai lääkäriltä, joka ei osaa asiaansa?

Vierailija
20/58 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja vaikuttaa kyllä siltä, että 11mm on ihan sopiva koko sikiöpussille, mutta siellä pitäisi näkyä myös se ruskuaispussi. Onkohan se siellä - lääkäri tuntui vain päivittelevän munasarjojani.

Kylläpä on kamalaa.