Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Synn. jälkeisestä masennuksesta kärsineet: oletteko uskaltaneet tehdä toista lasta?

Vierailija
13.11.2006 |

Luulenpa, että minulla oli synnytyksen jälkeinen masennus ekan lapsen jälkeen... Kuitenkaan en minnekään siitä ilmoitellut, vaan selvisin itsekseni. Nyt lapsi on 1,5-vuotias ja mielessä on käynyt mahdollinen sisarus hänelle. Mutta: entä, jos tämä apatia ja lamaannus uusiutuu taas?

Miten teille on käynyt, oletteko uskaltautuneet uuteen raskauteen ja oletteko selvinneet ilman sitä samaa pettymyksentäyttämää masennusta?

Entä oliko toinen lapsenne ehkä helpompi hoitaa luonteensa tms. puolesta?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tuli uudelleen raskaaksi vahingossa. Masennus uusi ja nainen on lähes työkyvytön nykyään vaikka terapiassa käy ja lääkkeitä syö ja on syönyt pitkään (toka lapsikin on jo 3-4 vuotta). Aika hurjalta kuulostaa, mies olisi jo eron ottanut ellei lapsia olisi, nainen on nimittäin erittäin vaikea tapaus, persoona muuttunut täysin.

Vierailija
22/28 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisella kerralla vaadin sektiota, enkä suostunut imettämään ja kaikki meni paremmin. Mun kohdalla taas imettäminen aiheutti varmaan sitä masennusta (siis siitä johtuvat hormonaaliset heittelyt).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensimmäisestä oli masennus. kolmesta viimeisestä ei.

Vierailija
24/28 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja masennus tuli ihan ilman epiduraaliakin, täysin luomusti sujuneen synnytyksen jälkeen.

Vierailija
25/28 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuleeko se masennus sen uuden elämäntilanteen takia vai hormonaalisista syistä? Minulla ollut lievää-keskivaikeaa masennusta, onko silloin suurempi riski sairastua synn. jälkeiseenkin masennukseen?Kuinka pian synnytyksen jälkeen se yleensä iskee?

Vierailija
26/28 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

http: //www. lapsiperhe. net/aktiivinensynnytys/artikkelit. php3?artikkelinr=52

Vierailija
27/28 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tosin olin ihan sekaisin jo raskausajankin. Helppo luomusynnytys ja helppo vauva, joten niistä ei ollut kiinni. Poika on nyt reilu kolmevuotias ja yritämme uutta raskautta. Suoraan sanottuna olen kauhuissani, vaikka en uskokaan, että tässä elämäntilanteessa tilanteeni menisi yhtä pahaksi kuin ensimmäisen lapsen kanssa.

Vierailija
28/28 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus uskottelen itselleni, että se yli 1,5 vuotta jatkunut masennus (tosin välillä parempia jaksoja) vaikuttaa psykosomaattisesti hedelmällisyyteeni, vaikka tämä on varmaan täyttä potaskaa. Esikoinen on nyt vähän yli 4-vuotias.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kuusi