Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Euribor 12kk: 3,238% -Joko alkaa velkaelviksillä puntti tutista? :D

Vierailija
26.12.2022 |

Ja suunta on ylös vain, vielä pitkään : )

Ai ai kun sai pitkään kuulla miten "velkaa kannattaa ottaa niin paljon kuin vain pystyy, ilmaista rahaa"

Mitä ajatuksia tästä?

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa olla velaton. Ei voi muuta sanoa. Koettakaa kestää velkaiset lapsiperheet. Helppoa teillä ei tule olemaan ellei pappa betalar.

Vierailija
2/40 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kestää vaikka 10% koron.. kannattaa elää varojensa mukaan, eikä itkeä, jos normi 5-6% korosta ei selviä..

ei kai tuo muita itkeäkäön kuin sijoittajia, jotka ei selviä menoistaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaa yht 52 000 jäljellä, joten ei tutise. Ylimääräistä lyhennystä tänä vuonna 8400 eur.

Vierailija
4/40 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kannatti pitää isoa lainaa kun raha oli ilmaista. Nyt maksetaan kerralla laina pois 18 vuotta etuajassa ja sijoituksiinkin jäi mukava potti.  Pienemmällä lainalla ja kaikki rahat lyhennyksiin laittamalla lainaa olisi yhä yli 160 000.

Että näin...

Vierailija
5/40 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marginaali + korko koko lainan ajalta max 1.45%. Tyhmiä ovat ne jotka eivät lainojaan suojanneet

Vierailija
6/40 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Justiin naapurin nuoripari kantoi tavarat muuttoautoon. Tiesin ettei millää 25 vuotiailla paukut piisaa 300000€ lainaan. Nykyään pitäisi heti saada kaikki.

Vierailija
7/40 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksoin lainani pois pikavauhtia halvan koron aikana. Hullunahan mua pidettiin. Varmaan pidetään vieläkin mutta onhan se nyt kiva olla velaton. Joka kuukausi jää säästöön ja sijoituksiin yli 2000 euroa ja onhan tällä talollakin jokin arvo. Ei hullummin kahden lapsen yksinhuoltajalle, vaikka itse sanonkin.

Vierailija
8/40 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kestää vaikka 10% koron.. kannattaa elää varojensa mukaan, eikä itkeä, jos normi 5-6% korosta ei selviä..

ei kai tuo muita itkeäkäön kuin sijoittajia, jotka ei selviä menoistaan

6% stressitestissä ei ole otettu huomioon 10x sähkönhintaa, 2x bensanhintaa ,ja 1.5x ruoanhintaa JNE JNE...Kohta tulee kylmää kyytiä

Vierailija
9/40 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksoin lainani pois pikavauhtia halvan koron aikana. Hullunahan mua pidettiin. Varmaan pidetään vieläkin mutta onhan se nyt kiva olla velaton. Joka kuukausi jää säästöön ja sijoituksiin yli 2000 euroa ja onhan tällä talollakin jokin arvo. Ei hullummin kahden lapsen yksinhuoltajalle, vaikka itse sanonkin.

Du är inte ensam om den saken. Mycket byttes och förnyades under de goda tiderna samtidigt som lånen betalades. Nu finns lite lån kvar, kontanter, investeringar samt hus, bilar, båt och annat som inte behöver uppdateras på flera år. T.o.m. elkontraktet är av gammal modell och håller till nästa vinter.

Man hoppas att vi inte skulle få en depression, men den kommer obönhörligen. Då är det bra att vara förberedd och att ha en liten kassa för kommande investeringar.

Vierailija
10/40 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Marginaali + korko koko lainan ajalta max 1.45%. Tyhmiä ovat ne jotka eivät lainojaan suojanneet

Maksaa se lainan suojauskin, joten...

Vierailija
11/40 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niiin pidetäänkin. menetit todella hyvät kasvun vuodet sijoittamisessa maksamalla nopeammin pois lainaa. Sijoittamalla olisit päässyt VIELÄ aikaisemmin nettovelattomaksi ja velattomaksikin halutessasis.

Vierailija
12/40 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niiin pidetäänkin. menetit todella hyvät kasvun vuodet sijoittamisessa maksamalla nopeammin pois lainaa. Sijoittamalla olisit päässyt VIELÄ aikaisemmin nettovelattomaksi ja velattomaksikin halutessasis.

Tosta noin vaan, koska kaikki on aina onnistunu sijoittamisessa ja se on aina menny niin kun piti.

Sulla kävi säkä mut se ei kelpaa sulle sun pitää päästä ottaan krediitti siitä kans ja aukoa päätä samalla muille jossittelulla ja jälkiviisastelulla.

Vierailija
13/40 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä AP naureskelee tavallisille ihmisille lainojen koroista mutta yksinkertaisena ei tajua että koko valtio on kusessa kun korot nousevat ja lasku tulee myös sinun maksettavaksi.

Odotapahan kun valtio maksaa vuosittain 15 miljardia korkoa ja siihen valtion alijäämäisyys 10 miljardia. Alkaa sellaiset veronkorotukset ja leikkaukset ettei ole koskaan nähty ja tulee sulla äitiä ikävä.

Vierailija
14/40 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä AP naureskelee tavallisille ihmisille lainojen koroista mutta yksinkertaisena ei tajua että koko valtio on kusessa kun korot nousevat ja lasku tulee myös sinun maksettavaksi.

Odotapahan kun valtio maksaa vuosittain 15 miljardia korkoa ja siihen valtion alijäämäisyys 10 miljardia. Alkaa sellaiset veronkorotukset ja leikkaukset ettei ole koskaan nähty ja tulee sulla äitiä ikävä.

Yksikään valtio ei tule velkoja eikä korkoja maksamaan! Koita pistää jakeluun!

Vierailija
15/40 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haha :D

T:  sijoitukset vuodessa -30/-50%  ja osingot muutamia kymppejä.

Vierailija
16/40 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäljellä 140 000, mutta alussa oli 350 000. Ei tämä tunnu enää oikein missään. On ehtinyt kertyä säästöjä jo yli tuon lainasumman niin halutessaan maksaa pois.

Vierailija
17/40 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja unohti tuosta lainauksestaan sen olennaisimman. Otin velkaa niin paljon kuin perse kestää koska raha oli ilmaista = kiinteä todellinen vuosikorko oki 0,8%. Samaan aikaan 12 kk euribor oli 0,5% (=ainoastaan pankin marginaali).

Koska otin kiinteällä korolla niin tällä hetkellä vaikka pitäisin vain pankkitilillä niin tienaan sillä. Mutta tokihan ne on inflaatiosuojissa eli metsässä, asunnoissa ja ns. perinteisten arvoyhtiöiden osakkeissa.

Jokaisen olisi kannattanut ottaa noin halvalla kiinteällä korolla niin paljon kuin vain sai.

Vierailija
18/40 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ala kun oma korko edelleen 0,35€ per annum

Vierailija
19/40 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosta noin vaan, koska kaikki on aina onnistunu sijoittamisessa ja se on aina menny niin kun piti.
Sulla kävi säkä mut se ei kelpaa sulle sun pitää päästä ottaan krediitti siitä kans ja aukoa päätä samalla muille jossittelulla ja jälkiviisastelulla.

Ei sijoittaminen ole tuuripeliä.

Vierailija
20/40 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole velkaa. kaikki hyvin.