Mies ehdottaa siirtymistä kämppäkaveruuteen, koska minua ei seksi kiinnosta
Ei ole ollut seksiä pariin vuoteen. Mies haluaisi, minä en. Mies ei lasten takia halua erota, enkä minäkään. Silti vähän järkytti miehen ehdotus.
Kommentit (45)
Mulle kävisi sillä ehdolla, että ei ehdottele enää minulle ja kävisi sitä ennen katkaisemassa piuhansa.
Olisin eronnut jo ellei viikkoon ole seksiä. Sinulle olisin sanonut että muutat pois en asu pihtarin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Naisen seksielämä loppuu 40v jälkeen. Tuntuu, että naisten ainoa motivaatio seksiin on lapset, ei muuta syytä.
Ärsyttävää yleistämistä, seksielämä on ollut parasta 40 v jälkeen. Ihan oikeasti, viimeiset 10 vuotta on mies ollut välillä ihan pulassa halujen kanssa. Sama mies 30 vuotta, ei se valita.
Vierailija kirjoitti:
Seksi kuuluu avioliittoon, ilman muuta.
Paavali: "Mies täyttäköön aviovelvollisuutensa vaimoaan kohtaan, samoin vaimo miestään kohtaan. 4Vaimon ruumis ei ole hänen omassa vallassaan vaan miehen, samoin ei miehen ruumis ole hänen omassa vallassaan vaan vaimon. 5Älkää keskeyttäkö yhdyselämäänne, paitsi ehkä yhteisestä sopimuksesta joksikin aikaa, jotta voitte keskittyä rukoukseen; palatkaa sitten taas yhteen. Muutenhan Saatana pääsee kiusaamaan teitä, kun ette kuitenkaan pysty hillitsemään itseänne. 6Sanon tämän myönnytyksenä enkä käskynä." 1. kirje korinttilaisille 7:3-6
Terapiaan puhumaan asioista, jos ette keskenänne saa solmuja auki. Tsemppiä!
uskisrouva
Miksi alapeukut?
Avomies kirjoitti:
Olisin eronnut jo ellei viikkoon ole seksiä. Sinulle olisin sanonut että muutat pois en asu pihtarin kanssa.
Ai et kestä viikon "taukoa", siinä menee raja? Kuulostaa seksiriippuvaisuudelta, surullista sekä sulle että kumppanillesi.
Onko sitten kiva tarjota lapsille malliksi vastentahtoiset vanhemmat?
Vierailija kirjoitti:
Pitäisikö miehen sitten olla
ilman seksiä, koska SINÄ päätät niin.
Pitäisikö TOISEN suostua seksiin, koska vain TOINEN sitä haluaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisikö miehen sitten olla
ilman seksiä, koska SINÄ päätät niin.Pitäisikö TOISEN suostua seksiin, koska vain TOINEN sitä haluaa?
Ei, mutta sitten on turha mussuttaa jos kumppani käy vieraissa. Parisuhteeseen kuuluu seksi, paitsi silloin kun yhdessä muuta sovitaan. Yksipuolisella ilmoituksella ei voi toista ihmistä määrätä selibaattiin. Sellainen vaatimus on niin kohtuuton, että liippaa minusta jo narsismia.
Parisuhteessa ollaan kovin ehdottomia seksin suhteen tyyliin seksiä tai ero. Tuntuu, että ilman ei voi vaan mitenkään pärjätä, vaikka monet yksinäiset kyllä pärjäävät. Olen sitä mieltä, että avuton on ihminen, joka ei osaa tarpeitaan itse tyydyttää. Jos taas ehdottomasti haluaa sen puolison kanssa tehdä ja puoliso ei halua, niin sitten on parasta erota tai elää avoimessa suhteessa.
Haluatteko, että toinen harrastaa seksiä vastoin tahtoaan? Toivotteko siinä tapauksessa, että esittää haluavansa?
Nyt tulee epäsuosittu mielipide, mutta kyllä sitä seksiä kannattaa harrastaa vaikka ei aina huvittaisikaan. Siis jos muuten ei pidä miestä luontaantyöntävänä. Tai seksi ei satu tai tunnu epämukavalta. Koska joskus käy niin, että se seksi onkin ihan kivaa sitten kun sen aloittaa.
Jos taas seksi ei kiinnosta siksi, että mies on epämielyttävä eikä häneen halua koskea niin sitten kannattaa tosiaan kåmppäkavereiksi tai erota. Kannattaa myös koittaa selvittää haluttomuuden syyt eikä vaan todeta, että minua ei nyt haluta ja minulla on siihen oikeus. On oikeus, mutta puolisolla on myös oikeus sitten tyydyttää tarpeensa muualla. Pettäminen on väärin, joten erohan tuosta sitten lopulta tulee.
Joskus se seksi alkaa maistua ja kiinnostaa vain miestä vaihtamalla.
Vierailija kirjoitti:
Nyt tulee epäsuosittu mielipide, mutta kyllä sitä seksiä kannattaa harrastaa vaikka ei aina huvittaisikaan. Siis jos muuten ei pidä miestä luontaantyöntävänä. Tai seksi ei satu tai tunnu epämukavalta. Koska joskus käy niin, että se seksi onkin ihan kivaa sitten kun sen aloittaa.
Jos taas seksi ei kiinnosta siksi, että mies on epämielyttävä eikä häneen halua koskea niin sitten kannattaa tosiaan kåmppäkavereiksi tai erota. Kannattaa myös koittaa selvittää haluttomuuden syyt eikä vaan todeta, että minua ei nyt haluta ja minulla on siihen oikeus. On oikeus, mutta puolisolla on myös oikeus sitten tyydyttää tarpeensa muualla. Pettäminen on väärin, joten erohan tuosta sitten lopulta tulee.
Joskus se seksi alkaa maistua ja kiinnostaa vain miestä vaihtamalla.
Vielä epäsuositumpaa on antaa tuo ohje miehille, että heilläkin on velvollisuus vähintään edes nuolla naiselle orgasmi, kun nainen haluaa seksiä ja he itse eivät jaksaisi.
Vierailija kirjoitti:
Parisuhteessa ollaan kovin ehdottomia seksin suhteen tyyliin seksiä tai ero. Tuntuu, että ilman ei voi vaan mitenkään pärjätä, vaikka monet yksinäiset kyllä pärjäävät. Olen sitä mieltä, että avuton on ihminen, joka ei osaa tarpeitaan itse tyydyttää. Jos taas ehdottomasti haluaa sen puolison kanssa tehdä ja puoliso ei halua, niin sitten on parasta erota tai elää avoimessa suhteessa.
Kyllä minä yksin asuessani teen kaikki kotityötkin yksin ja illat katson yksin telkkua tai luen kirjaa. Ei se sitä tarkoita, että haluaisin olla parisuhteessa ihmisen kanssa joka ei osallistu kotitöihin tai halua viettää aikaa minun kanssani. Sama seksissä. On ihan okei käyttää sinkkuna kättä, mutta parisuhteessa haluan tulla halutuksi.
Vierailija kirjoitti:
Haluatteko, että toinen harrastaa seksiä vastoin tahtoaan? Toivotteko siinä tapauksessa, että esittää haluavansa?
Jos se seksi tuntuu neutraalilta asialta niin siinä tapauksessa kyllä, todellakin haluan että sitä voidaan harrastaa vaikka se alkuhuuman kuumin kiima-aika onkin hiipunut. Jos taas seksi kanssani tuntuu suoranaisesti vastenmieliseltä ajatukselta, niin suhde on ohi. En minä aio olla suhteessa jossa minua pidetään ällöttävänä. Ei siinä ole silloin enää rakkauttakaan.
Toihan on ihan unelmatilanne. Kunpa mieheni ehdottaisi samaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos se seksi tuntuu neutraalilta asialta niin siinä tapauksessa kyllä, todellakin haluan että sitä voidaan harrastaa vaikka se alkuhuuman kuumin kiima-aika onkin hiipunut. Jos taas seksi kanssani tuntuu suoranaisesti vastenmieliseltä ajatukselta, niin suhde on ohi. En minä aio olla suhteessa jossa minua pidetään ällöttävänä. Ei siinä ole silloin enää rakkauttakaan.
Mielestäsi naisena sinulla on kiima-aika, niinkuin eläimillä?
Eroa? Älä ole väkisin miehen kanssa, jos haluaa eron, vaikka syy olisi huono mielestäsi. Eroon se kuitenkin johtaa lopulta jos toinen jo päätti niin, eikä etsi parisuhteen ongelmakohtiin keskustelua tai muuta. Älä ole "kämppis" vaan ottakaa omat asunnot, koska mies jatkaa kämppis sanan hokemista mahdollisesti ja taas tulee uusia järkytyksiä? Hän ei ymmärrä että se sana voi ahdistaa, kuten joku toinen. On myös pariterapeutti jos suhde on solmussa tai kysymyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Avomies kirjoitti:
Ai et kestä viikon "taukoa", siinä menee raja? Kuulostaa seksiriippuvaisuudelta, surullista sekä sulle että kumppanillesi.
Meidän suhteessa ei ole mitään surullista, mä en sanonut etten kestä viikon taukoa, sanoin että se kiristää hermoja.
Mä en tiedä mitä sä suret, mutta mä olen tyytytyväinen seksielämääni kun saan 2-4 krt vko ja mieheni on aivan hullaantunut minuun kun hän saa hyvää seksiä riittävän usein.
Seksi on yksi perustarve, se että sitä tarvii ei ole merkki riippuvuudesta vaan terveestä seksuaalisuudesta. Nyt siellä joku hiekkaplllllu kirjottelee. Jos mä jostain olen surullinen niin siitä et joku mies joutuu tyytyy sinuun.
Siis järkyttääkö se ketään, ettei aviopuoliso halua elää ilman normaalia suhteeseen kuuluvaa läheisyyttä ja seksiä. Itse en suostuisi vaan eroaisin ja lapset vuoroviikoin vanhemmilla. Onni on hyvä parisuhde!